Gå til innhold

når butikkmedarbeideren ikke sier hei men..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pleier du å møte blikket til butikkansatt da? Er lettere å få et hei da, enn om det må bli kasta etter deg mens du har nesa en annen vei. 

Anonymkode: 9a100...5a5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest chunkylover53
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Handler vel mer om et minimum av folkeskikk når noe sier hei (selv om det ikke kommer fra dypet av hjertet) og svare.

Mange som jobber i butikker har også opplevd mye motgang siden butikkene bruker flittig folk på arbeidsutprøving o.l. Gratis arbeidskraft veit du.

Anonymkode: 0d469...811

Igjen, om du ikke takler at noen ikke sier hei til deg, da har du faktisk nokså liten forutsetning for å overleve i denne verdenen.

Er det galt at de blir brukt av butikkene og nå🙄mener du det er bedre at de sitter hjemme på sofaen i joggedress?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk en gang frem til en butikkansatt og sa "ha det" 😂. Det er mulig at vedkommede rett og slett satt litt i egen verden. Uansett grunn er det vel ikke hensiktsmessig å ta det personlig, da blir man jo bare lei seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å se opp, smile og si hei når jeg handler. Da sier de bak kassa ofte hei. Om jeg er litt for opptatt med å legge på varer, finne frem lommebok e.l, sånn at jeg ikke ser på de, så er det ofte at de ikke sier hei. 

Anonymkode: 00bcf...4c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Achelois
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pleier du å møte blikket til butikkansatt da? Er lettere å få et hei da, enn om det må bli kasta etter deg mens du har nesa en annen vei. 

Anonymkode: 9a100...5a5

Dette! Det handler om å opprette kontakten. 

Det behøver nødvendigvis ikke å være personen i kassen sitt ansvar. Hvis du ønsker å bli sett, si hei og ha det.

Off topic: Har vært i butikker hvor det foregikk kampanjer som  f.eks "få rabatt eller noe gratis, dersom vi ikke sier hei". Det er mye press på de som jobber i butikk. Som kunde er det vel viktigst at man kommer derfra med det man trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...