Gå til innhold

når butikkmedarbeideren ikke sier hei men..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

men sier hei til de foran og bak deg :( mye rart man skal henge seg oppi men det skjer såpass ofte at jeg begynner å lure på om jeg ser sint ut eller no.

Anonymkode: 70259...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

men sier hei til de foran og bak deg :( mye rart man skal henge seg oppi men det skjer såpass ofte at jeg begynner å lure på om jeg ser sint ut eller no.

Anonymkode: 70259...249

Som tidligere butikkansatt så kan det vel være at hen prøvde å si hei, men at du da ikke fikk det med deg og hen ikke fikk med seg at du ikke fikk det?

Anonymkode: c7701...70d

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere butikkansatt her også. Av og til hendte det at jeg rett og slett glemte meg, uten at det hadde noe med kunden å gjøre. Jeg har også sagt hei til den samme kunden flere ganger, fordi jeg ikke husket om jeg hadde sagt det eller ikke. 🙈

 

Og så kan det være slik som den over meg sier.

Anonymkode: 91da5...72d

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker aldri på det. Driter i det. Skal ha den jævla maten og gå hjem. Vil helst ikke være der. 

Anonymkode: 02106...783

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er en av dem som ikke gidder å ta ut øreproppene når du kommer til kassa og ikke hører når den ansatte hilser til deg så skjønner jeg det. Jeg gidder ikke hilse på dem lenger, og kliner kanskje ekstra til og er spesielt hyggelig til neste kunde forhåpentligvis for å vise at det er ganske ufint å ikke kunne ta seg et sekund til å hilse, si takk og hadet. Vet at det er en liten ting men det reagerer jeg veldig på, total mangel på folkeskikk. Men hvis det ikke er tilfellet så vet jeg ikke.. kan være tilfeldig. Som en annen her skrev så kan man glemme å hilse og hilse en gang ekstra på noen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sluttet å si hei til de som aldri svarer hei tilbake. Har ett par kunder hvor jeg alltid sier hei og smiler, de kikker ikke på meg en gang, står med telefon eller annet. Nå har jeg helt sluttet å si hei, jada jobben min er å være hyggelig mot alle, men gidder ikke snakke til folk som ikke svarer.

Anonymkode: a4cae...4f2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har sluttet å si hei til de som aldri svarer hei tilbake. Har ett par kunder hvor jeg alltid sier hei og smiler, de kikker ikke på meg en gang, står med telefon eller annet. Nå har jeg helt sluttet å si hei, jada jobben min er å være hyggelig mot alle, men gidder ikke snakke til folk som ikke svarer.

Anonymkode: a4cae...4f2

Hadde jeg vært kunden som sto bak så hadde jeg reagert veldig på dette. Altså at du ikke sier en dritt til personen foran meg men er blid som en sol mot meg. Kontrasten blir stor, spesielt når det står i din arbeidskontrakt at du faktisk skal si hei til dine kunder. Er du ikke redd for å få klager? 

Anonymkode: 99a12...da2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg vært kunden som sto bak så hadde jeg reagert veldig på dette. Altså at du ikke sier en dritt til personen foran meg men er blid som en sol mot meg. Kontrasten blir stor, spesielt når det står i din arbeidskontrakt at du faktisk skal si hei til dine kunder. Er du ikke redd for å få klager? 

Anonymkode: 99a12...da2

Står da ingenting om å si hei. Man skal være hyggelig. Men har man en sjef som også veit hvordan kunder kan oppføre seg så tar de ikke sine ansatte på å ikke si hei til mindre hyggelige kunder. 

Anonymkode: 4bd5a...f67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg vært kunden som sto bak så hadde jeg reagert veldig på dette. Altså at du ikke sier en dritt til personen foran meg men er blid som en sol mot meg. Kontrasten blir stor, spesielt når det står i din arbeidskontrakt at du faktisk skal si hei til dine kunder. Er du ikke redd for å få klager? 

Anonymkode: 99a12...da2

det står ikke i arbeidskontrakten at du skal smile til kundene. i arbeidsinstruksene derimot

Anonymkode: 7a84e...097

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chunkylover53
16 timer siden, ukjentjente skrev:

Hvis du er en av dem som ikke gidder å ta ut øreproppene når du kommer til kassa og ikke hører når den ansatte hilser til deg så skjønner jeg det.

Du er klar over at man fint hører gjennom både propper og klokker...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hborfor bryr du deg egt? Sa de ikke hei så er det deres problem, du trenger ikke å la deg påvirke av ubetydelige småting

Anonymkode: 95062...687

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes mer synd på de som jobber i kassa som sier hei og ikke får noe svar tilbake sikkert mange ganger om dagen. Ikke for folk med sart psyke det yrket der.

Anonymkode: 0d469...811

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chunkylover53
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes mer synd på de som jobber i kassa som sier hei og ikke får noe svar tilbake sikkert mange ganger om dagen. Ikke for folk med sart psyke det yrket der.

Anonymkode: 0d469...811

Beklager, men psyken er vel nærmest ikke tilstedeværende om man berøres av det der. Man kan ikke forvente å gå gjennom livet uten motgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har en sånn på den lokale Kiwien her. Men ikke bare mot meg. Jeg gir tilbakemelding når jeg får kundeundersøkelse på e-post, uten at jeg henger han ut.

Anonymkode: 1f79f...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, chunkylover53 said:

Beklager, men psyken er vel nærmest ikke tilstedeværende om man berøres av det der. Man kan ikke forvente å gå gjennom livet uten motgang.

Handler vel mer om et minimum av folkeskikk når noe sier hei (selv om det ikke kommer fra dypet av hjertet) og svare.

Mange som jobber i butikker har også opplevd mye motgang siden butikkene bruker flittig folk på arbeidsutprøving o.l. Gratis arbeidskraft veit du.

Anonymkode: 0d469...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som butikkunde tenker jeg aldri over det før jeg evt. får et hei, jeg. Da svarer jo man på automatikk :) Står somregel og prøver å huske om jeg har glemt noe på handlelista, o.l. 😂 Er der for å handle varer, men er hyggelig og høflig. Tror ikke jeg tenker over det om personen i kassa glemmer å si hei! Og tenker virkelig ikke på hva som skjer bak meg i køen, såfremt ingen står nærme og hoster på meg 🙈

Anonymkode: cdf35...2bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...