Gå til innhold

Grottefest i Oslo


Outlander

Anbefalte innlegg

Hva mener de med 16 prosent? Av normal verdi liksom? Normalt oksygennivå er jo bare 21 prosent, og jeg innbiller meg at jeg har hørt at inneluft har noe lavere verdier. Er 16 veldig lite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Cuntzilla skrev:

Det lukter man jo, og de fleste hadde vel evakuert også før politiet kom. 

Jeg tenker det er allmennkunnskap at dette ikke er allmennkunnskap.. jeg har aldri brukt, eid eller jobbet med strømaggregater. Dersom alle hadde visst de ble gasset til døde så hadde de sannsynligvis ikke tenkt at det var en bra idé å gå på festen i utgangspunktet, eller hva?

Jeg hadde kanskje tenkt over det, og arrangør som dro med strømaggregatene burde jo definitivt skjønt hva de drev med. Men det er så sinnsykt lett å sitte på facebook etterpå og være etterpåklok. Folk skal nærmest ha gullmedalje i å vite hvor dumt det var. Ingen bryr seg om hva du kan om strømaggregater.

Det sto på nett at aggregatet opprinnelig sto i et eget rom med åpen himmel, men så lukket noen opp døra og da komm kullosen inn i lokalet

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Outlander skrev:

Nok en testament at vi gjør ikke en bra jobb med å oppdra disse ungdommer med denne fri oppdragelse metoden så mange av dere Norske elsker å bruke. Jeg kaller det omsorgssvikt egentlig, da når disse barn og ungdom blir stor er de helt ubrukelig voksne. 

Litt OT.

Teoriene rundt fri oppdragelse, som egentlig ikke er så fri som kritikerene hevder, ble etablert av barn som vokste opp under strikt oppdragelse. Det er slett ikke sikkert disse unge menneskene ble oppdratt fritt, for et av de bærende prinsippene i fri oppdragelse er nettopp å se handling til konsekvenser.

Ungdom som konsekvent bryter regler, er som regel oppdratt med strikte regler de ikke skjønner. 

Når du er kommet til 20-30 blir det uansett ett eget ansvar å oppføre deg. Dårlig oppdragelse kan gi deg en dårlig start for å fungere med andre, men på dette tidspunktet er det ditt eget ansvar å kompensere for dine foreldres inkompetanse og omsorgssvikt. 

Men vi lever i en kultur som mangler forståelse for behovene for fyll og fest. Og da blir den typen innskrenkninger av privat handlingsrom som vi har sett under koronatiden faktisk ett problem. Denne festen er ett symptom som skal taes alvorlig. 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mrs Robinson skrev:

 

Mao, vi må sette strengere regler og forbud fordi folk ikke klarer bruke sunt vett?

Det er politiets feil at dette skjedde, ikke deltagerne som frivillig deltok på festen?

Har noen sagt det? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Marihønepøne skrev:

Har noen sagt det? 

 

Politiet skal IKKE ta noe selvkritikk i denne saken, som noen her inne mente. Politiet er IKKE en glorifisert barnevakt for bortskjemte nordmenn som tar seg til rette og inviterer på smitte/gasse/ravefest i en pandemi 

Endret av Mrs Robinson
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Stavangebrud2012 skrev:

Det sto på nett at aggregatet opprinnelig sto i et eget rom med åpen himmel, men så lukket noen opp døra og da komm kullosen inn i lokalet

Aha. Det forklarer jo litt mer. 

21 minutter siden, Druid skrev:

 

Men vi lever i en kultur som mangler forståelse for behovene for fyll og fest. Og da blir den typen innskrenkninger av privat handlingsrom som vi har sett under koronatiden faktisk ett problem. Denne festen er ett symptom som skal taes alvorlig. 

 

Litt usikker på om det skal tolkes som et symptom på akkurat korona. Undergrunnsrave/parties i bunkerser, nedlagte fabrikker, okkuperte hus, tunneler, skoger, ørkener og fjell har jo eksistert siden rusmidlenes opprinnelse. Var sikkert ikke første gang noen har festet der. Jeg vet om mange av dem i Oslo, vært på det også. Ikke i en klaustrofobisk grotte, bare en helt standard ulovlig bar, med bartendere og scene og DJs og dørvakter. Forskjellen er bare at ølen kommer på boks og ikke fra tappekran og at de ikke opprettholder lovene for sjenke/stengetid 😛

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Politiet skal IKKE ta noe selvkritikk i denne saken, som noen her inne mente. 

Hvorfor ikke? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Hvorfor ikke? 

Les gjerne resten av innlegget, ikke bare siter deler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Les gjerne resten av innlegget, ikke bare siter deler.

Så når politiet får beskjed om at en ulovlig fest skal arrangeres, så skal de la være å avverge fordi de ikke er "barnevakt"?

Nei, da så. Da kan de jo ta seg et i helgene da... 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ludden skrev:

Det mest imponerende er faktisk at det er mulig å samle så mange dumme folk på et sted!

Tilbøyelig til å være enig...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Så når politiet får beskjed om at en ulovlig fest skal arrangeres, så skal de la være å avverge fordi de ikke er "barnevakt"?

Nei, da så. Da kan de jo ta seg et i helgene da... 

Du tror ikke politiet har andre ting å ta seg til i Oslo en lørdag kveld, en å sitte barnevakt for drittunger? 

Voldtekt, bevæpnet ran, råkjøring, narkotika eks? 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Så når politiet får beskjed om at en ulovlig fest skal arrangeres, så skal de la være å avverge fordi de ikke er "barnevakt"?

Nei, da så. Da kan de jo ta seg et i helgene da... 

Du forstår sikkert at politiet i Oslo har mye å følge opp i helgen, og at de ikke alltid har kapasitet til å besøke enhver ulovlig/bråkete/plagsom fest for å avslutte den. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så mye tankeløst idioti ungdommen finner på. De skulle fått betale redningsaksjonen selv.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Cuntzilla skrev:

Jeg hadde nok fått fullstendig klaustrofobi av å være i en grotte med så mange folk hvor eneste utgang var et hull på 1x1 meter. Bare sånn rent evakueringsmessig.

Men at man blir kullosforgiftet av strømaggregater visste jeg ikke. Sikkert mange der som ikke visste at det var et dieseldrevet strømaggregat der, eller ikke tenkte helt over det og antok at man hadde arrangert lignende der før uten problem kanskje.

Jeg hadde nok kanskje tenkt over det, og uansett ikke gått inn i et lokale uten rømningsveier. Men det er veldig lett å være etterpåklok her. 

Bare bra ingen døde, det kunne gått så mye verre.

Samme virkning som er en ganske vanlig måte å begå selvmord på faktisk. Folk setter seg i en bil i en lukket garasjen gjerne med slange fra eksosrøret inn i kupeen. Og starter bilen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mrs Robinson skrev:

Du tror ikke politiet har andre ting å ta seg til i Oslo en lørdag kveld, en å sitte barnevakt for drittunger? 

Voldtekt, bevæpnet ran, råkjøring, narkotika eks? 

Nå har de kjørt mye rundt i helgene for å avverge og avslutte fester. Veldig mye også.

Har ikke fått med meg at det er skjedd hverken voldtekt eller væpna ran denne helgen... ikke så mye annet heller.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Tulipanpiken skrev:

Du forstår sikkert at politiet i Oslo har mye å følge opp i helgen, og at de ikke alltid har kapasitet til å besøke enhver ulovlig/bråkete/plagsom fest for å avslutte den. 

Det er vel mye det de har gjort i det siste. Og her fikk de detaljerte opplysninger før det skjedde. Svaret deres var om de fikk se om det ble bråk. Right 

Jeg er ikke den som kritiserer politiet mest akkurat, men de er faktisk ikke feilfri. Og her men et jeg at de gjorde en feil. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Cuntzilla skrev:

Jeg hadde nok fått fullstendig klaustrofobi av å være i en grotte med så mange folk hvor eneste utgang var et hull på 1x1 meter. Bare sånn rent evakueringsmessig.

Men at man blir kullosforgiftet av strømaggregater visste jeg ikke. Sikkert mange der som ikke visste at det var et dieseldrevet strømaggregat der, eller ikke tenkte helt over det og antok at man hadde arrangert lignende der før uten problem kanskje.

Jeg hadde nok kanskje tenkt over det, og uansett ikke gått inn i et lokale uten rømningsveier. Men det er veldig lett å være etterpåklok her. 

Bare bra ingen døde, det kunne gått så mye verre.

Det vet tom jeg. Har aggregat på hytta og det kommer jo eksos ut?! Det er jo skremmende at folk ikke vet det; har jo vært flere tilfeller der folk har dødd pga aggregatbruk innendørs.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Du tror ikke politiet har andre ting å ta seg til i Oslo en lørdag kveld, en å sitte barnevakt for drittunger? 

Voldtekt, bevæpnet ran, råkjøring, narkotika eks? 

Ehhh, tar du ned en slik fest,vil du kansje forhindre voldtekt, plukke opp en del narkotika, og ganske sikkerte forhindre ett par andre kriinelle handlinger knyttet til rus og bilkjøring. Men det er kansje enklere å sitte på ræva og vente på at det skal skje. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Politiet skal IKKE ta noe selvkritikk i denne saken, som noen her inne mente. Politiet er IKKE en glorifisert barnevakt for bortskjemte nordmenn som tar seg til rette og inviterer på smitte/gasse/ravefest i en pandemi 

Nå ligger selvsagt hovedansvaret på de hjernedøde som arrangerte festen, men politiet har et viktig samfunnsoppdrag i å avverge katastrofer om de kan. I tillegg er det også en politisak at en mengde mennesker har brutt seg inn og holder ulovlig fest.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...