Gå til innhold

Grottefest i Oslo


Outlander

Anbefalte innlegg

Leit at dette skjedde,

er ikke så mange gode alternativer for "voksen ungdom" i hovedstaden der vil unne seg litt alternativ moro og fest(ligheter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Bix skrev:

Avlåst bunker er kanskje en mer korrekt betegnelse. Det stemmer at den eneste åpningen idag er på 1×1 meter, men tidligere var hovedinngangen like stor som i tilfluktsrommet på St. Hanshaugen som fremdeles er i bruk, og det var minst to utganger til - en litt lenger nede i Colletts gate som er murt igjen, og en utgang i kjelleren i sykehusbygningen på toppen av fjellet som nå er revet; denne utgangen er antagelig også sperret idag.

Har jo ikke noe å si hva den opprinnelig er brukt til når dagens situasjon er liten åpning på 1x1m. Alle andre åpninger + lufteventiler er murt igjen. Rett og slett galskap å arrangere noe for 200mennesker et slikt sted. Arrangørene er heldige(!!!) som ikke nå sitter med flere liv på samvittigheten sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AllahBallah said:

Leit at dette skjedde,

er ikke så mange gode alternativer for "voksen ungdom" i hovedstaden der vil unne seg litt alternativ moro og fest(ligheter).

Leser man ravetråden på Freak.no, ser man at mange ravepartyer holdes i skogen; det må da være litt tryggere med tanke på fluktveier i tilfelle noe uforutsett skulle skje.

Og for øvrig - det at man er voksen betyr vel at man er i stand til å ta et visst ansvar, og det å stue inn 200 personer i et avlåst tidligere tilfluktsrom, kan vel neppe kalles så veldig ansvarlig i en tid der mestparten av landets befolkning ofrer noe med tanke på koronaviruset?

Ellerfolk som nærmer seg 30 feste slik de gjorde 15 år tidligere akkurat nå, når andre gjør sitt beste for å holde en meters avstand ...?

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skremmende, og ikke mindre enn skremmende at voksne over 20 finner på sånt. Hadde det vært mer uvitende 16 til 18-åringer så hadde det vært litt annerledes. Tror mye går av hengslene i disse tider jeg. Det virker sånn. Så mye dumt og sprøtt folk finner på bare fordi de må feste! Hm

Men jeg syns det er ille at politiet ikke avverget dette når de hadde fått beskjed også. Vet ikke grunnen til at de lot være, men den bør være god. Jeg kritiserer nødig politiet men...

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, icock skrev:

Strømaggregater går enten på bensin eller diesel. Trodde det var allmennkunnskap, men åpenbart ikke. Var det ingen som reagerte på eksoslukt? Det er jo helt forferdelig å innånde.

Det lukter man jo, og de fleste hadde vel evakuert også før politiet kom. 

Jeg tenker det er allmennkunnskap at dette ikke er allmennkunnskap.. jeg har aldri brukt, eid eller jobbet med strømaggregater. Dersom alle hadde visst de ble gasset til døde så hadde de sannsynligvis ikke tenkt at det var en bra idé å gå på festen i utgangspunktet, eller hva?

Jeg hadde kanskje tenkt over det, og arrangør som dro med strømaggregatene burde jo definitivt skjønt hva de drev med. Men det er så sinnsykt lett å sitte på facebook etterpå og være etterpåklok. Folk skal nærmest ha gullmedalje i å vite hvor dumt det var. Ingen bryr seg om hva du kan om strømaggregater.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Bix skrev:

Leser man ravetråden på Freak.no, ser man at mange ravepartyer holdes i skogen; det må da være litt tryggere med tanke på fluktveier i tilfelle noe uforutsett skulle skje.

Og for øvrig - det at man er voksen betyr vel at man er i stand til å ta et visst ansvar, og det å stue inn 200 personer i et avlåst tidligere tilfluktsrom, kan vel neppe kalles så veldig ansvarlig i en tid der mestparten av landets befolkning ofrer noe med tanke på koronaviruset?

Ellerfolk som nærmer seg 30 feste slik de gjorde 15 år tidligere akkurat nå, når andre gjør sitt beste for å holde en meters avstand ...?

Folk henger seg opp i 200 personer,

hvis lokalet et stort nok, vil 200 personer oppleves som nesten helt tomt. Nå vet ikke jeg noe om dette tilfluktsrommet, men antar at det er av en viss størrelse - nettopp fordi det har vært et tilfluktsrom som sikkert skal kunne huse mange tusen, samt planer om å gjøre det om til en parkeringskjeller.

Uten å mene noe videre - det er ikke sikkert folk stod «som sild i tønne» bare fordi det var OMG over 200ppl there!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var det endelige beviset på at intelligensen spiller stor rolle i å kunne unngå corona og daue av kullos feks. 
Maskiner el aggregat drevet av drivstoff i så og si lukkede rom er jo oppskriften på den visse død .
Heilt utrolig hva folk gjør for å finne på noe på kveldstid !!! 

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AllahBallah skrev:

Leit at dette skjedde,

er ikke så mange gode alternativer for "voksen ungdom" i hovedstaden der vil unne seg litt alternativ moro og fest(ligheter).

De kan feste utendørs. Ikke i huler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
35 minutter siden, AllahBallah skrev:

Folk henger seg opp i 200 personer,

hvis lokalet et stort nok, vil 200 personer oppleves som nesten helt tomt. Nå vet ikke jeg noe om dette tilfluktsrommet, men antar at det er av en viss størrelse - nettopp fordi det har vært et tilfluktsrom som sikkert skal kunne huse mange tusen, samt planer om å gjøre det om til en parkeringskjeller.

Uten å mene noe videre - det er ikke sikkert folk stod «som sild i tønne» bare fordi det var OMG over 200ppl there!!!!!!

Hvor mange de er har jo veldig mye å si om det skulle bli brann eller panikk pga mangel på luft. Det er kun 1 utgang og den er på 1*1 meter.  Desto flere mennesker desto vanskeligere er det selvsagt å få alle ut, spesielt når folk får panikk. 

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av arrangørene - liggende på sykehus - uttaler seg til VG:

Quote

Mannen sier at de ikke nødvendigvis angrer på arrangementet, men at det er enkelt å være etterpåklok.

– Alle inviterte var klar over konsekvensene knyttet til corona. Det var kanskje ikke det lureste, men alle var villig til å ta en eventuell karantene, sier han.

Han sier at de fleste var fornøyd med resultatet, og at festen var et resultat etter flere måneder med lite sosiale begivenheter.

Betryggende å vite at festen blir sett på som vellykket, slik at man sikkert vil forsøke på nytt. Mon tro om det blir like mye show og underholdning på neste raveparty - med lege, brannvesen, politi, og mediedekning ...?

Selv gir jeg opp; dette er så dumt at jeg ikke finner ord for det.

Endret av Bix
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nimbus2000 skrev:

Hvor mange de er har jo veldig mye å si om det skulle bli brann. Det er kun 1 utgang og den er på 1*1 meter.  Desto flere mennesker desto vanskeligere er det selvsagt å få alle ut, spesielt når folk får panikk. 

Jaja,

det gikk nå heldigvis bra, kanskje man er mer forsiktig neste gang 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AllahBallah skrev:

Jaja,

det gikk nå heldigvis bra, kanskje man er mer forsiktig neste gang 🙂

Nei, man skal ikke gjøre dette en annen gang.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nimbus2000
5 minutter siden, AllahBallah skrev:

Jaja,

det gikk nå heldigvis bra, kanskje man er mer forsiktig neste gang 🙂

Ja, vi får håpe at nyhetsartikler som dette har en viss oppdragende effekt slik at ikke andre gjør samme feilen.  Blir for dumt at folk skal gasse seg ihjel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig alvorlig situasjon. Det her kunne gått skikkelig gale! Jeg skjønner ikke hvordan ca. 200 mennesker i den alderen kunne funnet på noe så dumt. En generator i en gammel bunker? I tillegg til at det er 200 mennesker som puster in oxygen og ut karbondioksid! Det er jo sånn folk dreper seg selv. De sitter seg i garasjen med motoren på og dekker alle lufthull. :klaske: Hvis vi ignorerer innbruddet og det at de hadde fest når vi fremdeles har covid-smitte i hovedstaden, så burde de uansett visst bedre. Dette var livsfarlig.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Chiyo skrev:

Veldig alvorlig situasjon. Det her kunne gått skikkelig gale! Jeg skjønner ikke hvordan ca. 200 mennesker i den alderen kunne funnet på noe så dumt. En generator i en gammel bunker? I tillegg til at det er 200 mennesker som puster in oxygen og ut karbondioksid! Det er jo sånn folk dreper seg selv. De sitter seg i garasjen med motoren på og dekker alle lufthull. :klaske: Hvis vi ignorerer innbruddet og det at de hadde fest når vi fremdeles har covid-smitte i hovedstaden, så burde de uansett visst bedre. Dette var livsfarlig.

Det høres ut som en mye billigere måte å arrangere festen på neste gang. Ha det i garasjen, døra igjen, bilen på tomgang og stereoen på fullt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Utrolig at folk her først og fremst reagerer på koronafaren og ikke at de var nære ved å gasse seg ihjel i et kollektivt selvmord.
 

Det er selvfølgelig idiotisk av dem å drite i smittevern, men å bruke dieselaggregat innendørs i et uventilert rom finner jeg ikke ord for engang.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir veldig provosert av både de som arrangerer dette, de som deltar og de som unnskylder eller bortforklarer i etterkant. 

Smittevern er en ting, håper virkelig de ikke spredde mye smitte og om de gjorde det, at de det gjelder har vett til å overholde karanteneregler og ikke smitter andre. 

Men de som arrangerer dette, og setter alle i livsfare ved å fyre opp aggregat innendørs?! Håper de blir anmeldt. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt herlig når du blir tilkalt på jobb på en frihelg kl 05:45 fordi sykehuset går i gul beredskap pga en rave fest i en grotte😡. Thanks!

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...