Gå til innhold

Grottefest i Oslo


Outlander

Anbefalte innlegg

Et samfunn fult av psychopatiske liksom ungdommer i 20-30 årene. Men nei «sosiale medier» og søppel TV2 og seoghørc-kjendisbladet skader ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørte nettopp et innslag på NRK radio («Oppdatert») med to av deltakerne på grottefesten. Nivået av selvopptatthet og det fullstendige fraværet av innsikt og ansvarsfølelse - selv ETTER «festen - er ubegripelig. Disse infantiliserte voksne - som kaller seg selv «ungdommer» - representerer en søppelkultur som jeg faktisk ikke var klar over at vi hadde i dette landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Symfonia said:

Hørte nettopp et innslag på NRK radio («Oppdatert») med to av deltakerne på grottefesten. Nivået av selvopptatthet og det fullstendige fraværet av innsikt og ansvarsfølelse - selv ETTER «festen - er ubegripelig. Disse infantiliserte voksne - som kaller seg selv «ungdommer» - representerer en søppelkultur som jeg faktisk ikke var klar over at vi hadde i dette landet.

De er bare å se hvordan el sparkesykkler legges overalt på fortauene i Oslo. Jeg meg meg jeg. Ingen ansvar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
Sitat

Kritisk skadet etter bunkerfesten: – Alt er blitt satt på vent

Magnus (22) fikk påvist hjerneskade etter bunkerfesten i Oslo. To måneder etter sliter han med å huske de enkleste ting.

Jeg sliter med å huske hva jeg spiste i går, eller hva jeg gjorde. Jeg sliter med å huske alt, sier Magnus.

I høst flyttet 22-åringen til Oslo. Etter jobbing i barnehage og på Rema 1000, var han klar for å ta opp fag. Han gledet seg til å komme i gang.

Han synes det var godt å flytte hjemmefra. Men så gikk det galt.

Natt til 30. august gikk Magnus på fest med en kamerat på St. Hanshaugen i Oslo. Kameraten var invitert på et arrangement kalt «Rave Cave».

Festlokalet skjulte seg bak en åpning i en fjellvegg på cirka 1 x 1 meter.

– Det var som å snakke med en Alzheimer-pasient

I dag får Magnus oppfølging av ergoterapeut flere ganger i uken.

Jeg føler at jeg har begynt litt på barneskolen på en måte.

Han lærer hvordan han kan huske avtaler, huske det han skal kjøpe i butikken eller huske å ta en pizza ut av ovnen.

To måneder etter den skjebnesvangre festen, er han fortsatt avhengig av mye hjelp.

Mammaen er blant annet sjåfør, fordi han har mistet førerkortet.

Hun fikk vite at sønnen var havnet på sykehus, da en kompis av Magnus ringte.

– Da følte jeg at hele livet mitt raste sammen.

Hun ringte Ullevål sykehus. Fikk snakke med sønnen sin. Han husket ikke hva han hadde opplevd, skjønte ikke hvorfor han var på sykehus og ville bare hjem.

Det var som å snakke med en pasient som hadde Alzheimer.

I starten var situasjonen hans så alvorlig at det ble foreslått at han trengte verge.

https://www.nrk.no/osloogviken/magnus-_22_-ble-kritisk-forgiftet-etter-bunkerfesten-i-oslo-1.15205984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Frøkensina skrev:

Tragisk. Håper arrangørene får lange fengselsstraffer for å ha satt så mange i livsfare og å ha ødelagt livet til denne 22-åringen.

Enig, men man er vel også litt ansvarlig selv når man er myndig og deltar på en sånn fest midt i en pandemi?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Callisto83 skrev:

Enig, men man er vel også litt ansvarlig selv når man er myndig og deltar på en sånn fest midt i en pandemi?

Jo det er klart, jeg synes hele festegjengen var veldig uansvarlige. Man bør kunne forvente at myndige mennesker klarer å forstå åpenbare risikoer. Det er likevel verst med de som arrangerte dette ulovlig og satte opp et aggregat i en grotte med et bittelite hull som eneste «lufting».

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...