Hatsumomo Skrevet 30. august 2020 #81 Skrevet 30. august 2020 (endret) 17 minutter siden, I Grosny skrev: og se om vi kan oppgradere grunnskole og videregående på en slik måte at vi forbedrer vettet til våre elever. Tror heller man bør se på foreldrene til disse voksne for det virker ikke som det har vært mye oppdragelse ute å går. Endret 30. august 2020 av Hatsumomo 5
I Grosny Skrevet 30. august 2020 #82 Skrevet 30. august 2020 12 minutter siden, Hatsumomo skrev: Tror heller man bør se på foreldrene til disse voksne for det virker ikke som det har vært mye oppdragelse ute å går. Du er inne på noe, men jeg har ingen ide om hvordan det med effekt kan gjøres i praksis. 2
I Grosny Skrevet 30. august 2020 #83 Skrevet 30. august 2020 29 minutter siden, Honey Dew skrev: Håper de blir anmeldt for drapsforsøk. Tror ikke det skjer. Politiet prøver jo å sikte folk for noe de faktisk kan bli tatt for. Det var jo ikke drapsforsøk, men noe annet. Grov uaktsomhet med nesten massedød til følge eller noe sånt. 1
Gjest HarryDotter Skrevet 30. august 2020 #84 Skrevet 30. august 2020 9 timer siden, Guile skrev: Og dette skal vi bruke nødetatene på. Det er en ting jeg aldri har forstått selv. Det gjelder også disse idiotene som til stadighet sitter fast i trollveggen. Altså.... 🙄
Gjest Nimbus2000 Skrevet 30. august 2020 #85 Skrevet 30. august 2020 42 minutter siden, Honey Dew skrev: Håper de blir anmeldt for drapsforsøk. Det er kun drapsforsøk om man forsøker å drepe. Det er ikke drapsforsøk om man pga dumskap gjør noe som kunne føre til at noen døde. Intensjonen må være drap for at det skal være drapsforsøk.
Drizzt Skrevet 30. august 2020 #86 Skrevet 30. august 2020 Her kunne jeg fint henvist til Darwins teori og skrevet alt som kan skrives om denne saken. Godt å vite at politiet vet hvem arrangørene er og hårreisende å lese at arrangørene selv mener at festen var vellykket. Jeg håper de blir stilt for retten, men jeg tviler på at de får alvorlig nok straff og jeg tviler på at de som hadde en nær døden opplevelse kommer til å slutte å utsette seg selv for forsøk på kollektivt selvmord. Igjen, det er bare å henvise til Darwins teori ... 13
Tulipanpiken Skrevet 30. august 2020 #87 Skrevet 30. august 2020 1 time siden, Druid skrev: Ehhh, tar du ned en slik fest,vil du kansje forhindre voldtekt, plukke opp en del narkotika, og ganske sikkerte forhindre ett par andre kriinelle handlinger knyttet til rus og bilkjøring. Men det er kansje enklere å sitte på ræva og vente på at det skal skje. Påstanden om at politiet i Oslo sitter på ræva og venter er kanskje den største skivebommen jeg har lest her på Kvinneguidens forum, og det sier mye. 14
Mrs Robinson Skrevet 30. august 2020 #88 Skrevet 30. august 2020 3 minutter siden, Drizzt skrev: Her kunne jeg fint henvist til Darwins teori og skrevet alt som kan skrives om denne saken. Godt å vite at politiet vet hvem arrangørene er og hårreisende å lese at arrangørene selv mener at festen var vellykket. Jeg håper de blir stilt for retten, men jeg tviler på at de får alvorlig nok straff og jeg tviler på at de som hadde en nær døden opplevelse kommer til å slutte å utsette seg selv for forsøk på kollektivt selvmord. Igjen, det er bare å henvise til Darwins teori ... Darwin award har mange aktuelle kandidater i år 11
Apis Skrevet 30. august 2020 #89 Skrevet 30. august 2020 2 timer siden, I Grosny skrev: Det var ironi. Disse arrangørene trenger en form for mental eller pedagogisk hjelp. Samtidig bør Norge gå i seg selv, forske en god del, og se om vi kan oppgradere grunnskole og videregående på en slik måte at vi forbedrer vettet til våre elever. Jeg lurer også på om det kan være mulig å oppgradere moral. Det kan se ut som om moralen i festemiljøer er lavere enn ideelt. Moralen kan være kjemisk svekket av narkotika eller alkohol. Dette er den andre hendelsen på kort tid som forteller noe om folk i festemiljøer som ikke oppfører seg moralsk og fornuftig korrekt. Disse festene er vel en del av narkotika pyramiden i Norge, i toppen av pyramiden sitter det folk som skylder moral. 2
clyde Skrevet 30. august 2020 #90 Skrevet 30. august 2020 8 timer siden, Bix skrev: En av arrangørene - liggende på sykehus - uttaler seg til VG: Betryggende å vite at festen blir sett på som vellykket, slik at man sikkert vil forsøke på nytt. Mon tro om det blir like mye show og underholdning på neste raveparty - med lege, brannvesen, politi, og mediedekning ...? Selv gir jeg opp; dette er så dumt at jeg ikke finner ord for det. Det er jo ikke første gang en slik fest finner sted akkurat, så det kommer garantert til å skje igjen. Jeg har et par venner som har vært på flere av disse festene, men har ikke deltatt selv. Håper disse tullingene venter til corona er over i det minste, og/eller finner et annet sted enn en grotte neste gang. 3
slask Skrevet 31. august 2020 #92 Skrevet 31. august 2020 (endret) On 8/30/2020 at 10:52 AM, Stavangebrud2012 said: Jeg lurer på hva som får folk til å gjøre slikt. Å feste med kun en liten, smal nødutgang inni en grotte midt i en pandemi. Kunne forstått det hvis var 18-19, men her er det snakk om voksne personer. Egoistisk og uansvarlig. Håper de har fått seg en støkk. Blant disse 200 var det vel tilfeldigivis ingen eller få som skjønte problemet. Man tror kanskje ventilasjon garantert er i orden og glemmer å tenke på generatoren, som utgjør samme problem som en bensin eller dieselbil i lukket garasje. Noen liker å oppsøke spennende steder. Ungdom har i all tid tatt sjanser. Det går ikke an å være så redd for å dø at du ikke kan leve... Det uheldige her er vel at de som arrangerte var kunnskapsløse, og de som dukker opp som deltakere ikke tenker ansvar på samme (manglende) måte. Endret 31. august 2020 av slask
slask Skrevet 31. august 2020 #93 Skrevet 31. august 2020 17 hours ago, Mrs Robinson said: Joda, det gjør dessverre det Denne hendelsen gjør at mange vil huske ordet grotte/bunker og fest en del år, så det vil neppe gjenta seg med det første. Ungdom som skal feste en stund fremover må nok venne seg til foreldrekommentarer som dette... "dere skal vel ikke i noen grotte vel...?". 3
_popcorn_ Skrevet 31. august 2020 #94 Skrevet 31. august 2020 Ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt, brukerangrep og avsporing, og svar til dette. _popcorn_, mod
Rosa Sitron Skrevet 31. august 2020 #95 Skrevet 31. august 2020 16 hours ago, Nimbus2000 said: Det er kun drapsforsøk om man forsøker å drepe. Det er ikke drapsforsøk om man pga dumskap gjør noe som kunne føre til at noen døde. Intensjonen må være drap for at det skal være drapsforsøk. Nei. Man kan også bli siktet for drapsforsøk ved grov uaktsomhet. Som pizzabrann osv. Uten å være sikker vil jeg tro dette går i samme kategori
Måsabjønnen Skrevet 31. august 2020 #96 Skrevet 31. august 2020 Det er i hvert fall kjekt for TV-kanalene at det gikk så bra som det gjorde, så har de fortsatt nok kandidater å ta av til Paradise Hotel og Ex On The Beach. Ikke så galt at det ikke er godt for noe. 14
Mrs Robinson Skrevet 31. august 2020 #97 Skrevet 31. august 2020 51 minutter siden, slask skrev: Denne hendelsen gjør at mange vil huske ordet grotte/bunker og fest en del år, så det vil neppe gjenta seg med det første. Ungdom som skal feste en stund fremover må nok venne seg til foreldrekommentarer som dette... "dere skal vel ikke i noen grotte vel...?". Og ungdommen svarer "neida, mamma", og stikker likevel. Som det alltid har vært med rebell ungdom 4
slask Skrevet 31. august 2020 #98 Skrevet 31. august 2020 21 minutter siden, Mrs Robinson said: Og ungdommen svarer "neida, mamma", og stikker likevel. Som det alltid har vært med rebell ungdom Ja, og det går stort sett alltid bra. :)
T-Rex Skrevet 31. august 2020 #99 Skrevet 31. august 2020 Det er politiets feil. Hadde ikke politiet vært så festkritisk, ville ikke dette skjedd. Og ingen ville kjørt for fort. Klimakrisen kunne også vært unngått, om det ikke var for politiet! 3
Gjest Ikkegjestlenger Skrevet 31. august 2020 #100 Skrevet 31. august 2020 På 30.8.2020 den 19.16, I Grosny skrev: Politiet er IKKE en glorifisert barnevakt. Politiet skal hjelpe våre innbyggere med å komme seg unna livsfarlige situasjoner. Selv om vi er idioter. Politiet gjør ofte en stor barnevaktinnsats og har reddet mange ungdommer unna store problemer, som f.eks. narkotika. Festen var en ansamling ungdom. Det var ikke før senere at idiotien medførte kullos. Hadde bekymringen til meldere vært "kullos i en hule med 200 idioter" hadde politiet selvfølgelig kommet med en gang. Politiet har selv sagt de ikke er koronapoliti. Det har de ikke kapasitet til. Folk fester hver helg uten at politiet kommer for å avslutte. Folk må tenke selv. Videre står det i invitasjonen til arrangementet at de holdt det i hulen for å gjemme seg for politiet. Får være måte på hvor barnevakter de skal være. You cant cure stupid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå