Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fortiden hennes har du virkelig ingenting med. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 30.8.2020 den 9.06, AnonymBruker skrev:

...... På spørsmål om hvor mange hun har vært romantisk med ville hun ikke svare. Det plager meg. 

Jeg synes det er veldig vanskelig. Hvordan føle seg trygg på at partneren ikke fortsatt er emosjonelt lengtende til en tidligere flamme? Hvordan føle meg trygg på at hun ikke fantaserer om "Julio fra backpacker-turen for ti år siden" (navn og omstendigheter funnet på) når vi er intime? 

Hvordan bli komfortabel med kjærestens tidligere kjærlighetsforhold og one night stands? 

Jeg ville ikke ødelegge dette ved å være sjalu og gravende. 

Anonymkode: 4f5f1...862

Hvis hun svarte fem one night stands, hvordan ville det sikre deg og gjøre deg"trygg på at hun ikke fortsatt er emosjonelt lengtende til en tidligere flamme?" Hvordan ville det gjort deg trygg på at hun ikke fantaserer om "Julio fra backpacker-turen for ti år siden" når dere er intime? Julio kan jo være en av de fem? Du kan ikke for alvor mene at hun ikke bare skal oppgi antall, men hvordan sexen var og hva hun tenker om det i dag? Da vil jo du få henne til å huske det? Og hvordan ville et svar på 15, 25 eller "ca.50" utgjøre noen forskjell? 

Sånt skal man aldri spørre om (svare på), det hjelper ingen ting på sjalusi!

Anonymkode: f28fc...9f4

• Liker 3
Skrevet
På 31.8.2020 den 17.48, AnonymBruker skrev:

Du hopper over at det kan hende den gamle flammen ikke ville ha henne. Det er jo noen som ikke klarer å styre seg når det ringer en gammel drittsekk 

Anonymkode: aff14...c42

Ja, men det er ikke så relevant her. Som regel er det sånn at man er sammen med den man vil ha, ikke alle man har møtt tidligere.

• Liker 2
Skrevet
På 30.8.2020 den 12.41, AnonymBruker skrev:

Jeg kan oppsummere svarene du vil få 🙂

-Du elsker ikke høyt nok

-Du har dårlig selvtillit

-Du har bare å avfinne deg med det

-Kvinner vil bare ha kjærlighet

-Når de ikke bare ville ha sex da

Du er mann, du kommer ikke til å få hjelp her 🙂

Så rart, for det var ikke svarene han fikk. Kanskje du skal konsentrere deg om å bidra i stedet for å hive bensin på et bål som kun brenner i ditt hode.

• Liker 3
Skrevet

Hva er greia med å svare så kjipt i sånne tråder? Det trådstarter forteller om er da helt normale menneskelige følelser i min verden, det betyr ikke at man er sykelig kontrollerende eller har OCD er annet som nevnes her. De aller fleste av oss blir sjalu innimellom, det er en del av spekteret vårt. Ingen klarer å være selvsikker og stole på at vi blir elsket hele tiden.

Vi lever tross alt i seriemonogamiets tidsalder. Det er mye positivt med det, det betyr jo at vi står fritt til å forlate dårlige relasjoner og lete etter den som passer oss aller best. Det mindre positive er at det kan føre med seg en viss usikkerhet. Når alle valgmuligheter er åpne, gjør det oss reddere for å bli byttet ut og erstattet. Enten av nye eller gamle flammer. Det må vi kunne sette ord på og anerkjenne, uten å bli beskyldt for å være fæl, sykelig og unormal. 

Det viktigste er hvordan man takler det, og jeg synes TS er på god vei bare ved å opprette denne tråden og be om råd. Mitt råd vil være å 1) akseptere at sjalusi er en del av kjærlighetslivet som vi ikke kommer helt unna, og 2) samtidig forsøke å ikke la det ta altfor stor plass i relasjonen.

For meg har det hjulpet å ta utgangspunkt i meg selv: Jeg pleier ikke å starte seriøse relasjoner med noen som kun er andrevalget - så da er det vel ikke så sannsynlig at partneren min gjør sånt heller? Og så må vi bare kaste oss ut i kjærligheten, og håpe at vi lander trygt. Det vil alltid være en risiko for å bli bedratt eller byttet ut, men da får vi heller regne med at vi får tydelige signaler om det, og takle det når det eventuelt skjer. Enn så lenge så må man nyte forelskelsen og alt det gode man har. 

Anonymkode: 2121e...d6d

• Liker 6
Skrevet
50 minutter siden, Svartfugl skrev:

Så rart, for det var ikke svarene han fikk. Kanskje du skal konsentrere deg om å bidra i stedet for å hive bensin på et bål som kun brenner i ditt hode.

Jeg burde nok ha skrevet «essensen», siden du tydeligvis tok det helt bokstavelig. Ser at jeg glemte «fortid er fortid», og «det er hennes sak». Det tar jeg på egen kappe. 
Men forhold mellom to mennesker med stor forskjell i seksuell fortid, blir aldri bra for den med minst erfaring. I alle fall ikke når det er mannen. Det er jo en årsak til at det ofte er usikre menn innom her og stiller det samme spørsmålet. Og får de samme svarene. Som ikke hjelper på usikkerheten. Fordi det ikke er kjæresten som svarer. Han vet like lite hva hun tenker. Og alle vet at kvinmer underdriver når det er snakk om tidligere lek.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

...forhold mellom to mennesker med stor forskjell i seksuell fortid, blir aldri bra for den med minst erfaring. I alle fall ikke når det er mannen. 

Så løsninga er å heller finne ei jomfru? 

Anonymkode: b160c...299

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg burde nok ha skrevet «essensen», siden du tydeligvis tok det helt bokstavelig. Ser at jeg glemte «fortid er fortid», og «det er hennes sak». Det tar jeg på egen kappe. 
Men forhold mellom to mennesker med stor forskjell i seksuell fortid, blir aldri bra for den med minst erfaring. I alle fall ikke når det er mannen. Det er jo en årsak til at det ofte er usikre menn innom her og stiller det samme spørsmålet. Og får de samme svarene. Som ikke hjelper på usikkerheten. Fordi det ikke er kjæresten som svarer. Han vet like lite hva hun tenker. Og alle vet at kvinmer underdriver når det er snakk om tidligere lek.

Hvorfor det ikke bra (for mannen)? Alle menn er da ikke usikre og uerfarne , får man ikke bedre ig mer sex med en kjæreste som er litt glad i sex, enn en som aldri har hatt draget og ikke vært så interessert i menn? 

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så løsninga er å heller finne ei jomfru? 

Nei, hvordan klarte du å lese det? Når til og med sitatet du brukte innehold «stor forskjell»?

Noenlunde likt som seg selv. At hun er jomfru blir jo bare forskjell andre vei.

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det ikke bra (for mannen)? Alle menn er da ikke usikre og uerfarne , får man ikke bedre ig mer sex med en kjæreste som er litt glad i sex, enn en som aldri har hatt draget og ikke vært så interessert i menn? 

Nei, men hvis de (mennene) er erfarne, er det sikkert ikke så stor forskjell i antall partnere heller 😉

At to stykker med 50 hakk i sengestolpen finner hverandre, betyr jo at det ikke er stor forskjell i erfaring. Pussig at det der skulle være så vanskelig å forstå. «Forskjell» er da et ganske vanlig ord i det norske språket. 

Skrevet

Jeg sliter med mye av det samme som TS, og har valgt å løse det på verst tenkelige måte. Nemlig å være notorisk utro for å komme opp på samme antall(helst flere) sexpartnere som kjæresten min har. Det verste er at jeg ikke vet hvor mange hun har hatt, så kan hende jeg er forbi allerede.

Anonymkode: 4a53b...eb7

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hvordan klarte du å lese det? Når til og med sitatet du brukte innehold «stor forskjell»?

Noenlunde likt som seg selv. At hun er jomfru blir jo bare forskjell andre vei.

Hva blir likt nok da? 1+/-? Antall partnere? Antall seriøse forhold? 

Skrevet

Tenk motsatt. Hvordan kan hun være sikker på at du er ferdig med ditt tidligere forhold? Siden det varte så lenge, må det ha vært mye bra der. Hun har tross alt lett videre, ingen av opplevelsene hennes har vært verd å beholde i lengden. Du har hatt noe varig, som har satt spor.

Du er sammen med henne fordi det er det du ønsker? Fordi det du har funnet med henne er bedre enn det du har hatt før? Kan det tenkes at hun har det på samme måte?

Anonymkode: 3651c...810

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter med mye av det samme som TS, og har valgt å løse det på verst tenkelige måte. Nemlig å være notorisk utro for å komme opp på samme antall(helst flere) sexpartnere som kjæresten min har. Det verste er at jeg ikke vet hvor mange hun har hatt, så kan hende jeg er forbi allerede.

Anonymkode: 4a53b...eb7

Gratulerer. 

Skrevet
På 30.8.2020 den 9.06, AnonymBruker skrev:

Jeg har truffet en nydelig dame. Vi er begge i 30-årene og har levd våre liv og bygget vår historie på hver vår kant før vi møttes. Jeg har ett tidligere (langt) forhold bak meg, hun har flere. I tillegg har vi begge hatt våre perioder i livet hvor vi har "rast fra oss" på sett og vis, uten at vi har snakket så mye om det. Jeg veit at hun har vært mer rastløs og prøvende enn meg. På spørsmål om hvor mange hun har vært romantisk med ville hun ikke svare. Det plager meg. 

Jeg synes det er veldig vanskelig. Hvordan føle seg trygg på at partneren ikke fortsatt er emosjonelt lengtende til en tidligere flamme? Hvordan føle meg trygg på at hun ikke fantaserer om "Julio fra backpacker-turen for ti år siden" (navn og omstendigheter funnet på) når vi er intime? 

Hvordan bli komfortabel med kjærestens tidligere kjærlighetsforhold og one night stands? 

Jeg ville ikke ødelegge dette ved å være sjalu og gravende. 

Anonymkode: 4f5f1...862

Hun har rast fra seg. Slapp av, hun vil tydeligvis ha deg .

Anonymkode: 43c0e...9fe

Skrevet
På 1.9.2020 den 19.24, AnonymBruker skrev:

Synes du skal lese svaret mitt en gang til, jeg. Det er nemlig normalt for både kvinner og menn å værelitt sjalu. Det kan være vondt, men løsningen for ts sin del, ernok ikke å drive forhør. Mitt fokus lå på hvordan ts kan få det bedremed seg selv. Jeg tror det er viktigst her.

Du må gjerne utbrodere påstanden om at forhold med stor forskjell i erfaring ikke blir bra. Hvorfor? Og hvorfor vil det hjelpe på sjalusi å få vite alt om fortiden til partneren? For min del ville det ha hatt motsatt effekt i alle fall.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Svartfugl skrev:

Synes du skal lese svaret mitt en gang til, jeg. Det er nemlig normalt for både kvinner og menn å værelitt sjalu. Det kan være vondt, men løsningen for ts sin del, ernok ikke å drive forhør. Mitt fokus lå på hvordan ts kan få det bedremed seg selv. Jeg tror det er viktigst her.

Du må gjerne utbrodere påstanden om at forhold med stor forskjell i erfaring ikke blir bra. Hvorfor? Og hvorfor vil det hjelpe på sjalusi å få vite alt om fortiden til partneren? For min del ville det ha hatt motsatt effekt i alle fall.

Tror ikke jeg skrev noe om at man skulle forhøre. Men at et blasert menneske passer dårlig sammen med et ydmykt, er vel ikke så utenkelig?

Man får det bedre med seg selv ved å være trygg i sin livssituasjon. Det blir man ikke sammen med noen som har ti ganger så mange hakk i stolpen. Man kan tro at man er det, hvis man ikke vet om tigangen, men det gjør jo bare smellen verre når den kommer. For det gjør den. Før eller siden blir savnet på jakten for mye, og så er hun på vift igjen. 

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

at et blasert menneske passer dårlig sammen med et ydmykt, er vel ikke så utenkelig?

Man får det bedre med seg selv ved å være trygg i sin livssituasjon. Det blir man ikke sammen med noen som har ti ganger så mange hakk i stolpen. Man kan tro at man er det, hvis man ikke vet om tigangen, men det gjør jo bare smellen verre når den kommer. For det gjør den. Før eller siden blir savnet på jakten for mye, og så er hun på vift igjen. 

Du er det blaserte mennesket, høres det ut som. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags comeback var det der? 
Hva fikk deg til å si det? 😂

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet du egentlig hva blasert er?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...