panfobi Skrevet 3. september 2020 #81 Skrevet 3. september 2020 1 time siden, Pusle skrev: Har sett noen episoder i reprise på rappen nå, og lurer på følgende: er det vanlig for influencere å ha med manager/barnevakt/hva han nå er overalt? Tenker da på IG og denne Sebastian fyren. Han må minne henne på at man ikke snakker om sæd og analsaft i tide og utide. 20
Boletta Skrevet 3. september 2020 #82 Skrevet 3. september 2020 1 time siden, Pusle skrev: Har sett noen episoder i reprise på rappen nå, og lurer på følgende: er det vanlig for influencere å ha med manager/barnevakt/hva han nå er overalt? Tenker da på IG og denne Sebastian fyren. Han er content manager. Det er han som booker henne inn alle disse stedene. Han representerer «apparatet rundt». De som tjener penger på at hun eksponeres (og eksponerer). Vet ikke hvor vanlig det er, men her får vi i alle fall et lite innblikk i hvordan alt styres av mer enn at det tilfeldigvis er noen digitale dagbok som blir populær. 10
parmanoia Skrevet 3. september 2020 #83 Skrevet 3. september 2020 5 minutter siden, panfobi skrev: Han må minne henne på at man ikke snakker om sæd og analsaft i tide og utide. 🤢 9
Gjest Twistdott Skrevet 4. september 2020 #84 Skrevet 4. september 2020 Bloggerne er et stusselig program. Et program om en flokk pyntedukker uten meninger om noe, og homofil som henger seg på alle «kjendiser». Det er ikke verdt å bruke tid på å se på de innholdsløse livene deres.
Gjest CecilieX Skrevet 4. september 2020 #85 Skrevet 4. september 2020 21 timer siden, Pusle skrev: Har sett noen episoder i reprise på rappen nå, og lurer på følgende: er det vanlig for influencere å ha med manager/barnevakt/hva han nå er overalt? Tenker da på IG og denne Sebastian fyren. Bloggerne gir eksponering, så for de som ønsker å bli profilert, er det greit å være vedheng. SS er jo aktiv på SoMe og søkte oppmerksomhet via Boligjakten så at han henger seg på er vel strategi så godt som noen.
Surikatt Skrevet 4. september 2020 #86 Skrevet 4. september 2020 På 2.9.2020 den 22.26, Hollie321 skrev: Samfunnet og arbeidsplasser har nesten lagt opp til at man skal presse seg på jobb så lenge man ikke ligger halv dau med feber eller spyr. Så jeg håper korona har gjort at dette presset også forsvinner litt fra arbeisplasser. Før har man måtte være hjemme med EKSTREMT dårlig samvittighet hvis man var syk, for man blir nesten stemplet som sviker om man er hjemme fra jobb. Helt enig. Har kolleger som kom på jobb med feber og arbeidsplassen var så fantastisk pga lite egenmeldinger. Det føltes som en skam å holde seg hjemme når man faktisk var syk. En bra ting er at folk har endret syn på dette nå. 12
spirå12 Skrevet 5. september 2020 #87 Skrevet 5. september 2020 På 4.9.2020 den 21.40, Surikatt skrev: Helt enig. Har kolleger som kom på jobb med feber og arbeidsplassen var så fantastisk pga lite egenmeldinger. Det føltes som en skam å holde seg hjemme når man faktisk var syk. En bra ting er at folk har endret syn på dette nå. Da har du/dere gått glipp av det faktum av at vi har ekstremt høyt sykefravær i Norge. 5
Populært innlegg Fredrik29 Skrevet 5. september 2020 Populært innlegg #88 Skrevet 5. september 2020 Ikke så spennende sesong i år. Emma virker veldig umoden og har overraskende lite intelligent å si. Hun får mye gratis av at hun er vakker. CBE gjør en mye bedre figur på TV enn i andre fora, men hun er så zzzzzkjeedelig. Martine er likandes, men lite innhold og substans. Iselin mister jeg respekt for når jeg ser hvordan hun sletter og blokkerer folk som gir henne konstruktiv kritikk. Sexologutdanningen hennes virker som en vits. Jeg liker at folk er på/over kanten, men hun blir bare vulgær. Joakim Kleven virker bare totalt fake, alt virker påtatt og tilgjort. Et klovnete vedheng til andre influencere. Familien Nyhus virker veldig enkle og det er vanskelig å ta de på alvor. Rart at tv2 velger en slik samlet gjeng som har så lite aktuelt på gang, det er jo egentlig bare Iselin det er noe action rundt. 56
Hollie321 Skrevet 6. september 2020 #89 Skrevet 6. september 2020 6 timer siden, Gro12 skrev: Da har du/dere gått glipp av det faktum av at vi har ekstremt høyt sykefravær i Norge. Sannsynligvis fordi ingen holder seg hjemme når de er syke. Sprer smitte over alt, hadde man holdt seg hjemme hadde ikke alle blitt smittet av alt mulig ørten ganger hver høst/vinter. 21
Halle-Palle Skrevet 6. september 2020 #91 Skrevet 6. september 2020 Han Joachim -fyren virker som en karaktur på en fjollete homsevenn? Hva er han kjent for og hva lever han av? 18
Populært innlegg Fullrulle Skrevet 6. september 2020 Populært innlegg #92 Skrevet 6. september 2020 (endret) Det jeg synes er mest skremmende med hele opplegget, bloggerne, vixen og instragrammen er at disse VOKSNE menneskene opphøyer seg selv og kollegaer som om de skulle vært de viktigste menneskene i sanfunnet. De er jo rett og slett narsissistiske! De har en makt de ikke forstår omfanget av, men likevel er de ikke viktige på noen som helst samfunnsnyttig måte. Hadde alle sluttet å influence hadde hjula fortsatt å gå rundt i samfunnet for å si d sånn. Takk og pris for at noen tar på seg oppgaven med å være motvekten til dette sykelige fokuset på å være perfekte! Iselin, det jeg har lært av henne er ekle vulgære ord jeg ALDRI har hørt ført, analsaft??? Wtf!!! Er det dette som skal bryte tabuer om sex og kropp? Ja tom har vært utro, men hadde jwg vært han hadde jeg gått for lenge siden. En ting er å dele at mannen har vært utro, men hvor lenge skal hun svartmale han for det? Når er der nok? Det er en grense for alt. Joakim, hva er han kjent for? Å være venn med andre influencere? Bo på gutterommet å surfe på «kjendisstatus»? Åsså denne familien da, jeg bare skjønner ikke...🤷🏼♀️ Hvorfor tjene penger på å utlevere familien sin? Så har vi emma. Her har kjendisstatusen gått rett til hodet. Utrolig umoden og overfladisk på grensen til uspiselig. Å nei, alle 18 åringer er på ingen måte slik. Endret 6. september 2020 av Fullrulle 61
Populært innlegg Fie92 Skrevet 7. september 2020 Populært innlegg #93 Skrevet 7. september 2020 Okei, familien Nyhus: Det at hun «ikke» visste at hun var gravid virker som en dårlig scene ikke en gang Hotel Cæsar ville spilt.. Hun vet jo åpenbart at hun er gravid når hun gjør et så stort nummer ut av testen, og filmer det hele og blander inn barna... og Chris, lykke til.. Han har jo ingenting han skulle sagt. Også var det denne gender-reveal greia de holder på med (som jeg forøvrig synes er forkastelig og folk generelt kunne spart seg for, da dette menneske som vokser opp blir plassert i et kjønnsrollemønster FØR DE BLIR FØDT, men det er en annen diskusjon) At Monica hadde lyst på en jente var det ingen tvil om. At hun igjen «ikke» visste at det ble en jente er der derimot større tvil om. Tenk å gjøre et SÅ stort nummer ut av å få vite kjønnet på en baby, skaffe seg antrekk, gå til frisøren og ordne håret, invitere 50 stykker, leie lokale.... For så å vise skuffelsen over enda en gutt? Sorry Monica, men jeg har vanskelig for å tro at det var helt tilfeldig med en så stor happening hvis hun ikke allerede hadde visst kjønnet. 66
Populært innlegg parmanoia Skrevet 7. september 2020 Populært innlegg #94 Skrevet 7. september 2020 Gender reveal. For et idiotisk konsept. MÅ vi importere absolutt alt mulig RÆL fra USA? 57
Porcelain Skrevet 7. september 2020 #95 Skrevet 7. september 2020 Det som overrasker (?) meg mest er jo hvor lite de faktisk gjør, og hvor lite "action " det er å være influenser. Iselin er så langt den eneste som faktisk har en form for karriere (hittil representert ved et besøk på senkveld) , de andre lever jo bare helt vanlige liv. Hvordan skaper dette nok innhold til at så mange, både lesere og annonsører finner dette verdt å bruke tid på? Martine Lunde er vel også et slags unntak, hun har gjort noe knyttet til programlederjobb/sminkemerle , og episodene nå er vel spilt inn under korona-men alikevel. Det er både skremmende og imponerende at de klarer å få det som helt ærlig fremstår som liv på tomgang til å bli hovedinntektskilde for seg selv og familien. 22
Gjest MrsMacchiato Skrevet 7. september 2020 #96 Skrevet 7. september 2020 1 time siden, Fie92 skrev: Okei, familien Nyhus: Det at hun «ikke» visste at hun var gravid virker som en dårlig scene ikke en gang Hotel Cæsar ville spilt.. Hun vet jo åpenbart at hun er gravid når hun gjør et så stort nummer ut av testen, og filmer det hele og blander inn barna... og Chris, lykke til.. Han har jo ingenting han skulle sagt. Også var det denne gender-reveal greia de holder på med (som jeg forøvrig synes er forkastelig og folk generelt kunne spart seg for, da dette menneske som vokser opp blir plassert i et kjønnsrollemønster FØR DE BLIR FØDT, men det er en annen diskusjon) At Monica hadde lyst på en jente var det ingen tvil om. At hun igjen «ikke» visste at det ble en jente er der derimot større tvil om. Tenk å gjøre et SÅ stort nummer ut av å få vite kjønnet på en baby, skaffe seg antrekk, gå til frisøren og ordne håret, invitere 50 stykker, leie lokale.... For så å vise skuffelsen over enda en gutt? Sorry Monica, men jeg har vanskelig for å tro at det var helt tilfeldig med en så stor happening hvis hun ikke allerede hadde visst kjønnet. Veldig mye oppmerksomhet rundt seg selv, sitt og sin egen familie. Hvem andre bryr seg, sånn egentlig? For meg holder det å gå i en dåp, er glad jeg ikke har venninner/søstre/svigerinner som har baby showers og gender reveal fester. Litt morsomt når det plopper ut av Chris at han slipper å ha mer sex med henne, nå som hun fikk den jenta hun ville ha. Det skuespillet de spiller ut om hvor uuuutrolig forelsket de er, fikk en diger knekk der. Ser bare i ansiktet på Monika at hun skriker innvendig "IKKE SI SÅNT PÅ KAMERA!". Ellers er det en annen ting jeg har lagt merke til, om så kanskje litt smålig: de bor i et eldre hus på Hamresanden, koster ikke mange kronene. Og i dagens episode kom det frem at noen også bor i underetasjen. Dvs at de ikke har mange kvadratmeterne til seg selv og sine fire barn. Samtidig kjører de Tesla og øser ut penger på alt som er "glam". Jeg skjønner jo at de har valgt en livsstil hvor de øser ut penger på å se fab ut på Instagram. Og det er selvsagt opp til dem. Men det virker som om de på død og liv prøver å fremstå veldig suksessfulle i livet, mens de egentlig ikke har så mye annet enn Instagram-glam...
Gjest Finlay Skrevet 7. september 2020 #97 Skrevet 7. september 2020 18 minutter siden, Porcelain skrev: Det som overrasker (?) meg mest er jo hvor lite de faktisk gjør, og hvor lite "action " det er å være influenser. Iselin er så langt den eneste som faktisk har en form for karriere (hittil representert ved et besøk på senkveld) , de andre lever jo bare helt vanlige liv. Hvordan skaper dette nok innhold til at så mange, både lesere og annonsører finner dette verdt å bruke tid på? Martine Lunde er vel også et slags unntak, hun har gjort noe knyttet til programlederjobb/sminkemerle , og episodene nå er vel spilt inn under korona-men alikevel. Det er både skremmende og imponerende at de klarer å få det som helt ærlig fremstår som liv på tomgang til å bli hovedinntektskilde for seg selv og familien. Har tenkt det samme hver gang jeg har sett Bloggerne. Svært sjelden man får glimt av noe som ligner jobb, i tradisjonell forstand. Synes igrunnen det er overraskende. Hadde sett for meg en slags "kontortid" i det minste. At de sitter og jobber iherdig med noe. Nå er det mulig at influencerne selv, eller TV2, velger å ikke vise noe av dette. Men hvorfor skulle det være sånn egentlig? De knuser jo forestillingen de selv har bygd opp. Forestillingen om de travle dagene. Savnet av kjærestetid, behovet for ferie, og hvor uendelig slitne de er. At de jobber betydelig mer enn 8 timer. At yrket kanskje ser enkelt ut, men det er det faktisk ikke. At folk ikke skjønner hvor mye jobb som ligger bak. Hvorfor får vi aldri se noe av dette? Til vi får se noe av den harde jobbingen og de lange dagene, forbeholder jeg meg retten til å mene at de lever et latmannsliv og har tullejobber.😄
Gjest Twistdott Skrevet 7. september 2020 #98 Skrevet 7. september 2020 Det er ingen, absolutt ingen, og dem som er med i Bloggerne som har noe å fare med. De har ingen ting man kan la seg imponere over, de er pyntedukker som kun er opptatt av å ta seg ut. Der er vel ingen som lar seg imponere over flere lag sparkel i ansiktet, og det er det eneste enkelte av dem er opptatt av. Mange av dem virker faktisk noe enkle, og jeg kan ikke for mitt beste liv skjønne at et par vil tråkke oppå hverandre hele døgnet. Ektepar der begge er «hjemmeværende», og den eneste oppgaven er å ta seg ut, kjøpe klær, ta antrekksbilder, eksponere unger i stor skala og trene manisk flere ganger om dagen. Fytti, for et tomt liv.
parmanoia Skrevet 7. september 2020 #99 Skrevet 7. september 2020 De har så lite å finne på i hverdagen at de må oppsøke spåmann og slikt. En spåmann som ikke klarte å forutse pandemien som var rett rundt hjørnet. 🤣 Jeg som trodde livet mitt var kjedelig og innholdsløst. 😆 27
Elhaym Skrevet 7. september 2020 #100 Skrevet 7. september 2020 Forstår ikke greia med Emma. Trodde hun skulle ha mer å komme med, men virker tommere enn de fleste bloggerene. Utrolig ureflektert. 36
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå