AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #61 Skrevet 26. august 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Sendte henne en melding som står leger oppe i tråden her. Fikk svar i dag. Hun skriver: hvis du ønsker å avslutte så må vi ha en time å snakke om dette på. det er jo henne som ønsker å avslutte, jeg har jo ytret det motsatte.. har forklart hvorfor jeg ikke ønsker å slutte, da jeg føler behandlingen hjelper, og at jeg jobber godt mellom timene. Anonymkode: 00b29...846 Hun hører jo ikke etter, og glemmer hvilke pasienter som sier hva virker det som. Fastlegen min er litt sånn, men det kommer jo ny pasient hvert tiende minutt så skjønner jo at det er veldig vanskelig å holde regnskap i hvem som sier hva. Særlig med tanke på at jeg er der så sjelden. Men psykiateren husker hver detalj. Alltid. Hun husker langt mer enn hva jeg forventer, for det er jo mange som kommer og går der også selv om timene er lengre enn vanlige legetimer. Selv glemmer jeg hva folk heter selv etter å ha møtt de et tyvetalls ganger, men så har jeg heller ikke valgt yrke der en slik hukommelse er påkrevd. Anonymkode: 55402...f59
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #62 Skrevet 26. august 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta her.. meg eller psykologen? Anonymkode: 00b29...846 Psykologen. Vil ikke ta ansvar for at det er hun som begynte med å ville avslutte deg. Anonymkode: cd7b5...67e
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #63 Skrevet 26. august 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Psykologen. Vil ikke ta ansvar for at det er hun som begynte med å ville avslutte deg. Anonymkode: cd7b5...67e Det er nettopp det. Så vrir hun det til at det er jeg som vil avslutte?? Må legge til at dama nærmer seg 70 år, og det kan godt hende det går litt i surr for henne. Siste time før ferien var hun så hyggelig og heiet på meg, og på timen i går virket hun bare negativ. Anonymkode: 00b29...846
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #64 Skrevet 26. august 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun hører jo ikke etter, og glemmer hvilke pasienter som sier hva virker det som. Fastlegen min er litt sånn, men det kommer jo ny pasient hvert tiende minutt så skjønner jo at det er veldig vanskelig å holde regnskap i hvem som sier hva. Særlig med tanke på at jeg er der så sjelden. Men psykiateren husker hver detalj. Alltid. Hun husker langt mer enn hva jeg forventer, for det er jo mange som kommer og går der også selv om timene er lengre enn vanlige legetimer. Selv glemmer jeg hva folk heter selv etter å ha møtt de et tyvetalls ganger, men så har jeg heller ikke valgt yrke der en slik hukommelse er påkrevd. Anonymkode: 55402...f59 Tror du er inne på noe her. Ofte jeg sier noe til henne, så blir vi enig om noe, så sier hun på neste time det motsatte. Da blir jeg sånn... eeeh skulle vi ikke snakke om det allikevel? sendte Mail til henne nå i dag, og da skrev hun at hun ikke kunne svare på Mail. Ba om et svar på SMS, men hun ville ikke. Kunne snakke om det neste time. Poenget er jo om hun tenker de tingene jeg skrev i mailen er viktig å jobbe med videre. Hun kunne fint skrevet ja eller nei på det, så slipper jeg å lure i 2 uker liksom. Anonymkode: 00b29...846
Gjest Calm Skrevet 26. august 2020 #65 Skrevet 26. august 2020 Lest litt sånn kjapt gjennom tråden her. Ikke bruk så mye energi på denne psykologen. Slik det fremstår for meg, så er det ikke den beste kjemien mellom dere. Og slik er det jo i blant. Selv om psykologer er støpt i samme form når de går på skolen, så er de like forskjellige som resten av befolkningen. Jeg gikk til en avtalespesialist som jeg ikke matchet med. Overhodet. Jeg avsluttet selv til slutt, men gikk i samtaler der lenger enn hva jeg hadde trengt. Skulle ha avsluttet før. Går nå til en psykolog som jeg har kjempekjemi med, og gleder meg allerede til neste time vi skal ha sammen. Så lytt innover hva som er riktig for deg. Og sett grenser for deg selv. Viss jeg har skjønt det riktig, så skal du henvises til en annen behandler, men at du har to timer igjen hos den nåværende. Har du ikke lyst å møte opp på disse to timene, så si i fra om det. For det er helt greit. Du har lov til det. Gi henne gjerne en konstruktiv tilbakemelding hvis du ønsker det, så er det noe hun kan ta med seg videre i som prosess på å utvikle seg som fagperson. I tillegg er det god øvelse for deg å sette egne grenser, og uttrykke din opplevelse.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #66 Skrevet 26. august 2020 3 timer siden, Calm skrev: Lest litt sånn kjapt gjennom tråden her. Ikke bruk så mye energi på denne psykologen. Slik det fremstår for meg, så er det ikke den beste kjemien mellom dere. Og slik er det jo i blant. Selv om psykologer er støpt i samme form når de går på skolen, så er de like forskjellige som resten av befolkningen. Jeg gikk til en avtalespesialist som jeg ikke matchet med. Overhodet. Jeg avsluttet selv til slutt, men gikk i samtaler der lenger enn hva jeg hadde trengt. Skulle ha avsluttet før. Går nå til en psykolog som jeg har kjempekjemi med, og gleder meg allerede til neste time vi skal ha sammen. Så lytt innover hva som er riktig for deg. Og sett grenser for deg selv. Viss jeg har skjønt det riktig, så skal du henvises til en annen behandler, men at du har to timer igjen hos den nåværende. Har du ikke lyst å møte opp på disse to timene, så si i fra om det. For det er helt greit. Du har lov til det. Gi henne gjerne en konstruktiv tilbakemelding hvis du ønsker det, så er det noe hun kan ta med seg videre i som prosess på å utvikle seg som fagperson. I tillegg er det god øvelse for deg å sette egne grenser, og uttrykke din opplevelse. Vi har tekstet litt, og jeg har vært veldig tydelig på hva jeg trenger, og hva jeg har reagert på som hun har sagt. Så har vært ganske tydelig og gitt henne konstruktive tilbakemeldinger. Også stilt spørsmål om hva hun egentlig mener når hun sier en ting før sommeren, og en annen ting nå. At jeg ikke forstår hva hun tenker. skal på neste time for å snakke om alt dette, så får jeg ta en vurdering da om jeg skal fortsette, eller om jeg tar han andre psykologen. Har ikke legetime før om 3 uker, så trenger henvisning fra han ang ny psykolog. Så skal gi henne en sjans beste time til å snakke gjennom dette. Så kommer det helt an på utfallet av den samtalen. hun er veldig dyktig i faget sitt, og ser sammenhenger og gir meg verktøy, men finnes ikke «menneskelig» på den måten at det er rom for å fortelle kort om noe som har vært fint eller småsnakk om andre ting. Det er KUN terapi. Noe som er greit nok, men det handler om å finne tonen og kikke sammen og da er det viktig med god kjemi Anonymkode: 00b29...846
anonym 4545 Skrevet 26. august 2020 #67 Skrevet 26. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Folk som går til psykolog / psykiater, burde fått undersøkt hodene deres... Anonymkode: a0359...cef Hvilke hoder skal undersøkes? 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #68 Skrevet 26. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Folk som går til psykolog / psykiater, burde fått undersøkt hodene deres... Anonymkode: a0359...cef Mitt hode eller psykologen sitt? Jeg går jo der for å få kontroll på mine tanker og følelser. Men lurer jo av og til på hvem som egentlig sitter i den andre stolen. I terapirommet er hun fornuftig og framstår som en person som har kontroll på alt av tanker og følelser. Men de er jo mennesker de også, med sine issue. Tviler på de er «syke i hodet» men noen er jo kanskje på grensen. min venninne gikk til psykiater en gang pga depresjon. Psykiateren døde i selvmord den perioden, og venninnen min mistet all tro på at psykologer og den slags er normale. Hun tror at psykologer er sykere i hodet enn hun er selv. Anonymkode: 00b29...846 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå