MVN90 Skrevet 19. mars 2021 #701 Del Skrevet 19. mars 2021 Fonni skrev (54 minutter siden): @MVN90 Slimproppen min gikk (i flere omganger) dagene før fødsel. Det var starten på fødsel for min del. Krysset fingrene for at det samme skjer med deg 🧡 Hopptimisten skrev (12 minutter siden): Jeg fikk beskjed av jordmor på fødselsforberedende samtale at dersom slimproppen går betyr det ikke nødvendigvis at fødselen er i gang eller veldig nær, men at det fremdeles kan gå et par uker😅 Tusen takk for svar 😊 Da håper jeg det blir fødsel om ikke så lenge, iallefall håper jeg å slippe overtid 🤞🙏 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M@rihøna Skrevet 22. mars 2021 #702 Del Skrevet 22. mars 2021 Etter å ha gått med maserier noen dager, oppdaget jeg brunt/rosa slim natt til søndag. Ringte føden, de sa jeg skulle følge med. Rier startet så smått i 14.30-tiden, og rundt kl 18 ble de skikkelig vonde. Ringte føden igjen da de var regelmessige, kom inn kl 22.30 med 8 cm, klokken 1.30 var jenta ute, 3500 g og 49 cm, aldeles perfekt - på storesøster sin 9årsdag 😂🥳🥰 Far fikk være med hele veien og sover nå ved siden av oss på barsel. Vi er litt sjokka og veldig lykkelige 😊😅 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M@rihøna Skrevet 22. mars 2021 #703 Del Skrevet 22. mars 2021 M@rihøna skrev (1 minutt siden): Etter å ha gått med maserier noen dager, oppdaget jeg brunt/rosa slim natt til søndag. Ringte føden, de sa jeg skulle følge med. Rier startet så smått i 14.30-tiden, og rundt kl 18 ble de skikkelig vonde. Ringte føden igjen da de var regelmessige, kom inn kl 22.30 med 8 cm, klokken 1.30 var jenta ute, 3500 g og 49 cm, aldeles perfekt - på storesøster sin 9årsdag 😂🥳🥰 Far fikk være med hele veien og sover nå ved siden av oss på barsel. Vi er litt sjokka og veldig lykkelige 😊😅 Jeg var altså da 39+5 når hun kom 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MVN90 Skrevet 22. mars 2021 #704 Del Skrevet 22. mars 2021 M@rihøna skrev (1 time siden): Etter å ha gått med maserier noen dager, oppdaget jeg brunt/rosa slim natt til søndag. Ringte føden, de sa jeg skulle følge med. Rier startet så smått i 14.30-tiden, og rundt kl 18 ble de skikkelig vonde. Ringte føden igjen da de var regelmessige, kom inn kl 22.30 med 8 cm, klokken 1.30 var jenta ute, 3500 g og 49 cm, aldeles perfekt - på storesøster sin 9årsdag 😂🥳🥰 Far fikk være med hele veien og sover nå ved siden av oss på barsel. Vi er litt sjokka og veldig lykkelige 😊😅 Gratulerer så mye @M@rihøna❤ Her har det ikke skjedd noe mer dessverre, 39+4 i dag.. hatt masse maserier, kynnere brunt/blodtilblandet utflod og slimproppen har som sagt gått men ingenting regelmessig. Gikk sånn ei uke med storesøster også, så er vel bare å smøre seg med tålmodighet.. skal strippes igjen i dag 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M@rihøna Skrevet 22. mars 2021 #705 Del Skrevet 22. mars 2021 MVN90 skrev (25 minutter siden): Gratulerer så mye @M@rihøna❤ Her har det ikke skjedd noe mer dessverre, 39+4 i dag.. hatt masse maserier, kynnere brunt/blodtilblandet utflod og slimproppen har som sagt gått men ingenting regelmessig. Gikk sånn ei uke med storesøster også, så er vel bare å smøre seg med tålmodighet.. skal strippes igjen i dag 🤞 Takk for det 🥰 Jeg var så sikker på å gå over termin, men plutselig ble maseriene til noe som ikke kunne misforstås - håper det samme skjer med deg! Lykke til med stripping i dag 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MVN90 Skrevet 22. mars 2021 #706 Del Skrevet 22. mars 2021 M@rihøna skrev (2 minutter siden): Takk for det 🥰 Jeg var så sikker på å gå over termin, men plutselig ble maseriene til noe som ikke kunne misforstås - håper det samme skjer med deg! Lykke til med stripping i dag 😊 Takk, krysser fingrene 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 96erjente Skrevet 22. mars 2021 #707 Del Skrevet 22. mars 2021 M@rihøna skrev (2 timer siden): Etter å ha gått med maserier noen dager, oppdaget jeg brunt/rosa slim natt til søndag. Ringte føden, de sa jeg skulle følge med. Rier startet så smått i 14.30-tiden, og rundt kl 18 ble de skikkelig vonde. Ringte føden igjen da de var regelmessige, kom inn kl 22.30 med 8 cm, klokken 1.30 var jenta ute, 3500 g og 49 cm, aldeles perfekt - på storesøster sin 9årsdag 😂🥳🥰 Far fikk være med hele veien og sover nå ved siden av oss på barsel. Vi er litt sjokka og veldig lykkelige 😊😅 Gratulerer🥰🎉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 22. mars 2021 #708 Del Skrevet 22. mars 2021 Gratulerer @M@rihøna☺️🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M@rihøna Skrevet 22. mars 2021 #709 Del Skrevet 22. mars 2021 96erjente skrev (59 minutter siden): Gratulerer🥰🎉 Hopptimisten skrev (29 minutter siden): Gratulerer @M@rihøna☺️🥰 Tusen takk 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 22. mars 2021 #710 Del Skrevet 22. mars 2021 Et lite spørsmål som jeg håper noen kan hjelpe meg med! Jeg har bare hatt rier som følge av cytoteckur ved MA, eller under SA så vet ikke helt hvordan det kan sammenlignes. Har de siste dagene hatt mye murringer i nedre del av magen, som til tider har vært litt smertefulle. Har mye kynnere som er ganske ubehagelige og gjør at jeg sliter med oksygenopptaket, disse kan komme ganske jevnt og trutt i løpet av en dag/kveld. I dag når jeg skulle reise meg opp fra en stol fikk jeg plutselig intense krampelignende smerter nederst i magen (men lignet ikke riene jeg fikk under SA eller etter cytotec). Smertene ble mer intense når jeg prøvde å reise meg opp eller rette ut beina, så måtte sitte helt rolig for å "holde ut". Smertene gav seg helt etter en liten stund (kanskje rundt 40-60 sek🤔) Noen som har opplevd lignende? Hva kan dette ha vært? Er 36+5 nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 22. mars 2021 #711 Del Skrevet 22. mars 2021 Gratulerer så mye @M@rihøna, og lykke til i dag @MVN90! Jeg er 37+3 i dag, og istedenfor at jeg slapper av med første dag i permisjon halser jeg etter ungene mine og prøver å aktivisere dem ettersom barnehagen holder stengt - på andre uka 🤪De to eldste har kommet rundt 38 uker, men denne siste håper jeg faktisk holder seg inne omtrent til termindato (andre påskedag!) slik at barnehagen rekker å åpne igjen først 😬 Da blir hverdagen mest mulig normal for dem slik at omveltningen ikke blir alt for stor, og det blir litt enklere for besteforeldrene med barnevakttjenesten. Merker jeg stresser en del med dette 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fonni Skrevet 22. mars 2021 #712 Del Skrevet 22. mars 2021 Gratulerer @M@rihøna❤ @Hopptimisten Jeg fikk rier i ryggen når jeg fødte, men hadde kramper i magen ved SA. Smertene du beskriver stemmer godt overens med det jeg kjente når vannet mitt gikk, en slags pressrie. Men det hadde du jo merket godt, så det er jo ikke tilfelle for deg 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 22. mars 2021 #713 Del Skrevet 22. mars 2021 Fonni skrev (34 minutter siden): Gratulerer @M@rihøna❤ @Hopptimisten Jeg fikk rier i ryggen når jeg fødte, men hadde kramper i magen ved SA. Smertene du beskriver stemmer godt overens med det jeg kjente når vannet mitt gikk, en slags pressrie. Men det hadde du jo merket godt, så det er jo ikke tilfelle for deg 😅 Takk for svar! Jeg har hatt en behandling med modningsakupunktur for en uke siden, og de siste dagene nå har jeg hatt så mye vonde murringer nederst i magen i tillegg til bekkensmertene i symfysen så jeg klarer jo nesten ikke å gå!🙈🥴 Myrringene kjennes faktisk ut som "milde" rier innimellom, men er jo ikke regelmessige heller. Er vel sikkert modning jeg merker vil jeg tro da, men veldig kjedelig hvis det skal være sånn i 3-5 uker til!😅🤯 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MVN90 Skrevet 25. mars 2021 #714 Del Skrevet 25. mars 2021 Her skjer det ingenting.. uke 40+0 i dag og jeg er så lei... masse sammentrekninger og kynnere + nervesmerter hele tiden, sitter på sofaen om natta grunnet halsbrann og problemer med å puste da babyen ikke fester hodet og ligger oppunder lungene mine. Jeg har knapt sovet siden forrige onsdag og er ikke verdens morsomste å bo med om dagen 🙈 Nå har jeg sluttet å kjenne etter tegn på fødsel og føler jeg kommer til å være gravid for alltid. Strippet x 3 uten effekt. Håper på å bli tatt på sengen! Kroppen er fortsatt fin, går en mil om dagen og holder meg i aktivitet. Litt høyt blodtrykk på kontroll i dag så skal sjekke det igjen på mandag + overtidskontroll på sykehuset 31.03.21 Håper det går bra med dere andre 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 96erjente Skrevet 26. mars 2021 #715 Del Skrevet 26. mars 2021 MVN90 skrev (19 timer siden): Her skjer det ingenting.. uke 40+0 i dag og jeg er så lei... masse sammentrekninger og kynnere + nervesmerter hele tiden, sitter på sofaen om natta grunnet halsbrann og problemer med å puste da babyen ikke fester hodet og ligger oppunder lungene mine. Jeg har knapt sovet siden forrige onsdag og er ikke verdens morsomste å bo med om dagen 🙈 Nå har jeg sluttet å kjenne etter tegn på fødsel og føler jeg kommer til å være gravid for alltid. Strippet x 3 uten effekt. Håper på å bli tatt på sengen! Kroppen er fortsatt fin, går en mil om dagen og holder meg i aktivitet. Litt høyt blodtrykk på kontroll i dag så skal sjekke det igjen på mandag + overtidskontroll på sykehuset 31.03.21 Håper det går bra med dere andre 😊 Uff, skjønner at du er lei, og krysser fingrene for at det snart skjer noe🤞🏼❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oktava Skrevet 26. mars 2021 #716 Del Skrevet 26. mars 2021 MVN90 skrev (På 25.3.2021 den 16.54): Her skjer det ingenting.. uke 40+0 i dag og jeg er så lei... masse sammentrekninger og kynnere + nervesmerter hele tiden, sitter på sofaen om natta grunnet halsbrann og problemer med å puste da babyen ikke fester hodet og ligger oppunder lungene mine. Jeg har knapt sovet siden forrige onsdag og er ikke verdens morsomste å bo med om dagen 🙈 Nå har jeg sluttet å kjenne etter tegn på fødsel og føler jeg kommer til å være gravid for alltid. Strippet x 3 uten effekt. Håper på å bli tatt på sengen! Kroppen er fortsatt fin, går en mil om dagen og holder meg i aktivitet. Litt høyt blodtrykk på kontroll i dag så skal sjekke det igjen på mandag + overtidskontroll på sykehuset 31.03.21 Håper det går bra med dere andre 😊 Usj.. det der høres ikke greit ut😔 Krysser fingrene for at det skjer noe i løpet av helgen🤞 Er kommet til uke 37 selv nå, og mini ligger på tvers i magen. Skal inn til ahus på kontroll på onsdag og er da veldig spent på hva som skjer. Din ligger med hodet nedover men uten å fått festet det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MVN90 Skrevet 26. mars 2021 #717 Del Skrevet 26. mars 2021 Oktava skrev (59 minutter siden): Usj.. det der høres ikke greit ut😔 Krysser fingrene for at det skjer noe i løpet av helgen🤞 Er kommet til uke 37 selv nå, og mini ligger på tvers i magen. Skal inn til ahus på kontroll på onsdag og er da veldig spent på hva som skjer. Din ligger med hodet nedover men uten å fått festet det? Åå lykke til! Håper babyen snur seg/de får snudd den ❤ Ja, han ligger med hodet ned men ikke festet seg.. vet ikke hvorfor det er vanlig at babyen sjelden fester seg ved flergangs 🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oktava Skrevet 27. mars 2021 #718 Del Skrevet 27. mars 2021 MVN90 skrev (16 timer siden): Åå lykke til! Håper babyen snur seg/de får snudd den ❤ Ja, han ligger med hodet ned men ikke festet seg.. vet ikke hvorfor det er vanlig at babyen sjelden fester seg ved flergangs 🤷♀️ Takk!❤ Kroppen er en rar ting, men tror jeg leste at det var fordi de ofte hadde bedre plass til å vende på seg 🤷♀️😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 96erjente Skrevet 28. mars 2021 #719 Del Skrevet 28. mars 2021 (endret) Nå har endelig vår lille gutt kommet og💙 Det ble litt dramatisk under fødselen med pulsen hans som droppet fra rundt 130 til 60 og ikke gikk opp igjen. Noen minutter etter at en lege var innom fødestua lå jeg i narkose og mini ble tatt ut med keisersnitt i full fart. Slapp, blek og måtte ha litt pustehjelp, men han kom seg heldigvis fort. Han ble født halv ett om natten 26.03 og ligger fremdeles på nyfødtintensiven, nå sliter de litt med å få i han mat så han har fått sonde.. Ellers ser alt bra ut, av det de kan se der borte i alle fall, så det er bra🥰 Endret 28. mars 2021 av 96erjente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M@rihøna Skrevet 28. mars 2021 #720 Del Skrevet 28. mars 2021 96erjente skrev (1 minutt siden): Nå har endelig vår lille gutt kommet og💙 Det ble litt dramatisk under fødselen med pulsen hans som droppet fra rundt 130 til 60 og ikke gikk opp igjen. Noen minutter etter at en lege var innom fødestua lå jeg i narkose og mini ble tatt ut med keisersnitt i full fart. Slapp, blek og måtte ha litt pustehjelp, men han kom seg heldigvis fort. Han ble født halv ett om natten 26.03 og ligger fremdeles på nyfødtintensiven, nå sliter de litt med å få i han mat så han har fått sonde.. Ellers ser alt bra ut, av det de kan se der borte i alle fall, så det er bra🥰 Gratulerer så mye med gutten 🥰🥳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå