Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
På ‎15‎.‎08‎.‎2020 den 1.09, AnonymBruker skrev:

Jeg er en kvinne på 38 som har hatt Tinderprofil i 48 timer. Smelte til med Tindergold med en gang. Har nå 1500 likes, noe jeg aldri hadde forventet 😬😬🤭. Har fått med meg at mange menn surmuler fordi de får så få likes. Vel, etter å ha gått igjenom flere hundre mannlige tinderprofiler, så ER IKKE DET SÅ JÆVLA RART! 95% er enten profiler uten bilde, med kun ett bilde, uten bio, med en eller annen surmaga bio, polyamorøse, bdsmmenn, ellers så har generelt sett de fleste ikke lagt noe i profilen sin i det hele tatt. Jeg har tatt kontakt med noen, men jeg mener oppriktig at menn bør ta kontakt først fordi de fleste menn sviper høyre på de fleste. Jeg sviper høyre fordi jeg faktisk har gjort en nøye vurdering,ergo kvinner som gir like er jo stort sett faktisk interessert. Da er det naturlig at mannen snakker først for å vise at de også faktisk er interessert og at du ikke bare var en del av det å svipe alle til høyre. 

Anonymkode: aae35...648

Amen! Tenk om mennene kunne lest dette og lært. Jeg har gitt oppp å la mennene ta kontakt, for det gjør de nesten ikke lengre. Var bedre for noen år siden. Får jeg matchen på mitt sveip så sender jeg alltid melding. Men kun halvparten gidder å svare.

På ‎16‎.‎08‎.‎2020 den 14.22, Minesveiper skrev:

Det er mange greie profiler som ikke dukker opp i din sveipekø ts fordi profilene ikke er populære nok til å gi en elo-score som sikrer god eksponering på appen. At 95% av profilene til menn på tinder er søppel kjøper jeg ikke. Kanskje 40%? er søppel, og 55%? blir holdt utenfor av gamet av tinderalgoritmen.

Rundt 70-80% av de profilene jeg får opp er som TS beskriver. Og hvis det er som du sier at dette er de profilene som faktisk får god eksponering så tør jeg ikke tenke på hvordan resten er. Det er noen få, veldig gode profiler der ute. Og det er ikke de kjekkeste mennene, de ser helt normale ut.(Mange av de "kjekke" legger kun ut et bilde, og ryker dermed rett venstre her). Men de har lagt en liten innsats i å skrive en tekst og legge ut ok bilder som viser hvem de er og hva de søker. Disse får bra med matcher, det vet jeg etter å ha vært i kontakt med/på date med noen av dem. Selv om de ikke er de kjekkeste.

Anonymkode: 47f49...406

Videoannonse
Annonse
Gjest Minesveiper
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Rundt 70-80% av de profilene jeg får opp er som TS beskriver. Og hvis det er som du sier at dette er de profilene som faktisk får god eksponering så tør jeg ikke tenke på hvordan resten er. Det er noen få, veldig gode profiler der ute. Og det er ikke de kjekkeste mennene, de ser helt normale ut.(Mange av de "kjekke" legger kun ut et bilde, og ryker dermed rett venstre her). Men de har lagt en liten innsats i å skrive en tekst og legge ut ok bilder som viser hvem de er og hva de søker. Disse får bra med matcher, det vet jeg etter å ha vært i kontakt med/på date med noen av dem. Selv om de ikke er de kjekkeste.

Anonymkode: 47f49...406

Som jeg skrev i mitt forrige innlegg, så får menn god eksponering når de installerer appen (flere av mennene du får opp i sveipekøen kan tilhøre gruppen menn som nettopp har blitt aktiv på tinder). Videre så kan altså menn betale for eksponering som også kan forklare hvorfor du får mange dårlige profiler opp i din sveipekø. Mange "normale" profiler kommer ikke opp i køen din fordi de har for dårlig rating.

Min profil gjorde det bra når jeg brukte boosts som sørget for at jeg ble eksponert for damene på appen. Profilen min var ikke god nok/populær nok til å klare seg uten. Mennene som har de beste profilene trenger ikke å betale for eksponering. 

Når det kommer til dette med kjekke menn, så er det mange som laget fake accounts med bilder av veldig kjekke menn for å se forskjellen i respons. Den er drastisk. Jeg forstår at flere av dere ikke velger å løpe etter de kjekkeste, men de får likevel langt mer oppmerksomhet enn vanlige menn. Jeg personlig har ikke noe problem med det, men forstår ikke hvorfor kvinner har en trang til å måtte si imot dette når det meste av statistikk som er lagt ut viser at de kjekkeste får mest oppmerksomhet.  

Skrevet
På 15.8.2020 den 1.09, AnonymBruker skrev:

Jeg har tatt kontakt med noen, men jeg mener oppriktig at menn bør ta kontakt først fordi de fleste menn sviper høyre på de fleste. Jeg sviper høyre fordi jeg faktisk har gjort en nøye vurdering,ergo kvinner som gir like er jo stort sett faktisk interessert. Da er det naturlig at mannen snakker først for å vise at de også faktisk er interessert og at du ikke bare var en del av det å svipe alle til høyre. 

Helt feil tenkt!

Jeg er mann og sender ALDRI melding først. Damene har en jungel av menn å velge mellom, får match hver gang de sveiper høyre. så hvis de er interessert i en av disse, får de gi beskjed.

Anonymkode: f8dfd...32b

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt feil tenkt!

Jeg er mann og sender ALDRI melding først. Damene har en jungel av menn å velge mellom, får match hver gang de sveiper høyre. så hvis de er interessert i en av disse, får de gi beskjed.

Min erfaring er at kvalitetsmennene, de som er ute etter noe seriøst, sender melding først. Det hender jeg sender melding først også, men det er for å rydde opp i matchene. Det var jo en grunn til at jeg sveipet høyre, og det er jo ikke fordi jeg ønsker å samle på matcher. De som ikke svarer etter to dager sletter jeg. De mennene som sender melding først er genuint interessert og har funnet noe ved bildene eller i bio som de liker. Spesielt utenlandske sender melding først. Det setter jeg pris på i hvert fall. Kan også være at de utenlandske får mindre matcher, de sier i hvert fall at det er vanskelig å få match. Spesielt de som har "ikke-norske" navn.

Anonymkode: 245a2...ea7

Skrevet

«Kvalitetsmennene» fra utlandet ja, nettopp. Å være veldig «på», er ikke nødvendigvis tegn på kvalitet, og kan ofte bli masete.

Du må tenke at alle disse svarer på de få matchene de får etter å sveipet høyre på ALLE damer med puls. Kvalitet?

• Liker 1
Gjest TheCatLady
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«Kvalitetsmennene» fra utlandet ja, nettopp. Å være veldig «på», er ikke nødvendigvis tegn på kvalitet, og kan ofte bli masete.

Du må tenke at alle disse svarer på de få matchene de får etter å sveipet høyre på ALLE damer med puls. Kvalitet?

Jaha, det å aldri sende melding først fordi du antar at alle kvinner får haugevis med matcher er ikke nødvendigvis noe bedre. Nå når jeg tenker meg om så virker det som mange går i den fella at de ønsker at de andre skal ta kontakt, inkludert meg selv 🙂 Tenker egentlig at man heller bare burde sende melding selv om man er interessert. Noen ganger er den andre kjappere, men tenker at det ikke nødvendigvis er noe større tegn på kvalitet å sitte og vente på at andre skal ta kontakt. 

Å sende melding først er ikke et tegn på å være masete, men jeg vil heller ha en av de som er mer på enn de som svarer med enstavelsesord og som man må intervjue for å få noe ut av. Tenker det heller er disse som har sveipet alle til høyre og egentlig ikke er interessert. 

Skrevet
6 timer siden, TheCatLady skrev:

Jaha, det å aldri sende melding først fordi du antar at alle kvinner får haugevis med matcher er ikke nødvendigvis noe bedre. Nå når jeg tenker meg om så virker det som mange går i den fella at de ønsker at de andre skal ta kontakt, inkludert meg selv 🙂 Tenker egentlig at man heller bare burde sende melding selv om man er interessert. Noen ganger er den andre kjappere, men tenker at det ikke nødvendigvis er noe større tegn på kvalitet å sitte og vente på at andre skal ta kontakt. 

Å sende melding først er ikke et tegn på å være masete, men jeg vil heller ha en av de som er mer på enn de som svarer med enstavelsesord og som man må intervjue for å få noe ut av. Tenker det heller er disse som har sveipet alle til høyre og egentlig ikke er interessert. 

Det er enorm forskjell på damer og menn når det gjelder datingapper.

Tenk deg at du hadde sveipet 30 ok menn, og fått 5 match.

Samtidig visste du at disse 5 matchene sannsynligvis hadde matchet alle 30 de sveipet. 

Jeg tror en kvinne som vet hun får match omtrent på alle hun sveiper, tenker seg mer om. Derfor er det mer naturlig at hun sender første melding.

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er da ikke noe dårligere kvalitet på en mann bare fordi han er fra utlandet? Utlandet er alle andre land enn Norge. Jeg tenker først og fremst på land i Europa, da jeg ikke sveiper til høyre noen som ikke er hvite. Av de jeg har snakket med får "Mindaugas" mange færre matcher enn "Philip" selv om de kommer fra samme land og Mindaugas helt objektivt er mye kjekkere enn Philip. Veldig mange, de fleste vil jeg tro, norske damer sveiper til venstre "alle" utlendinger kun fordi de ikke er norske. Det er for så vidt ikke noe galt med det, man velger selv hva man vil sveipe til høyre, men jeg tror nok man går glipp av en hel del fine mannfolk på den måten. Har enda ikke møtt noen siden jeg er veldig opptatt, men utifra chatten alene så er menn fra andre europeiske land gjerne høfligere og flinkere til å holde en samtale enn hva nordmenn er, sånn jevnt over. Akkurat nå snakker jeg mest med en norsk mann som virker veldig ålreit 😊 

Det er heller ikke sikkert at de sveiper alle til høyre, hva vet du om det? Selv om man kanskje får få matcher med bakgrunn i navnet sitt så kan man da være selektiv og ha preferanser for det, eller?

• Liker 1
Skrevet
På 15.8.2020 den 10.17, Sykkelkopp skrev:

Men er så jo du 38. Jo eldre en blir jo mer er de som har lett for å finne seg partner opptatt. Tror du menna er på tinder i den alderen fordi de lett finner seg noen?

Noen vil det være, f.eks menn som er skilt. Men du vil møte på mye rart, og verre blir det.

Hva er egentlig problemet ditt? Du er alltid så slem i svarene dine, det lyser ut ondskap. Du kan ikke ha det godt med deg selv.

Anonymkode: cc4a6...54e

• Liker 2
Skrevet

Jeg er en mann som har rundt 140 matcher og 20 liker. Jeg prøver faktisk å si hei til alle og å være så høflig jeg kan, selv når jeg får meldinger som bare er nedlatende. Det er noen få som blir sure hvis vi ikke er kompatible og begynner å angripe meg som person. Det skjønner jeg ikke poenget med, men de er i fåtall. De fleste holder en grei tone.

Anonymkode: 36d59...77f

• Liker 1
Gjest TheCatLady
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samtidig visste du at disse 5 matchene sannsynligvis hadde matchet alle 30 de sveipet. 

Jeg tror en kvinne som vet hun får match omtrent på alle hun sveiper, tenker seg mer om. Derfor er det mer naturlig at hun sender første melding.

Synes egentlig ikke det jeg. Tenker at hvis man er interessert så sender man melding. Å tenke at det er mer naturlig at hun sender melding først vil ikke gjøre at du vil få flere meldinger. 

Det er ikke sånn det fungerer og det er dessverre slik fortsatt at menn oftere må ta initiativ. Så da kan man sitte på gjerdet eller ta kontakt. Noen kvinner sender melding, men veldig mange gjør ikke det. Nettopp fordi de får flere matcher. Man kan like det eller ikke like det, men det er nå sånn det fungerer. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er egentlig problemet ditt? Du er alltid så slem i svarene dine, det lyser ut ondskap. Du kan ikke ha det godt med deg selv.

Anonymkode: cc4a6...54e

Menn på 38 er ikke på tinder fordi de lett finner seg noen. Hvis det er ondskap å si det faktum ,så vil jeg heller være ond enn ignorant

• Liker 1
Skrevet

Dere suttrer over menns dårlige bilder og bio, men den er ikke noe bedre til damene heller. Trøste og bære hvor mye tull det er der. Det skrives veldig lite om hva dere søker og hvem dere er. Så dere får skylde på dere selv at dere får haugvis av useriøse matcher. 

Det er jo som mann ganske unødvendig å stille med gode bilder og god bio når dere damer hverken ser på bildene eller leser det som står skrevet. Får stadig spørsmål om hvem jeg er og hva jeg søker. Alt står der og bildene viser veldig godt hva og hvem jeg er. 

Skrevet

TS her. Det er sikkert like dårlig på begge sider. Det er uansett irriterende at det er så mange tulleprofiler, tilogmed folk som bruker penger på gold, som ikke gidder å gjøre noe for å få en like. Det blir jo som å leite etter nåla i høystakken når det er så mye fjas som tar opp plass. Jeg chatter forøvrig med en del kjekke menn nå som har ok profiler, så de finnes jo 😊

Skrevet
On 8/16/2020 at 2:01 PM, AnonymBruker said:

Det er så jævla mange menn på tinder som har elendige profiler med for eks

-ikke bilde

-ett dårlig bilde

- masse bilder av at de gjemmer ansikt/skjult bak scooterhjelm osv

-bilder av natur og biler og solnedganger og bikkja og ungene og fiskestanga, daue dyr og memes men INGEN av de selv

- tom bio

- bioen er bare et norsk flagg

- bioen er på (ofte dårlig) engelsk selv om tydelig norsk

- bioen er bare en skikkelig vulgær sex-annonse

- bioen er bare masse jævla emojis som man må ha studert hieroglyfer for å forstå

- "jeg nekter å starte en samtale så hvis du ikke starter samtalen så blir vi aldri å snakkes!!!!" ...ok..

- problematisk/drøy/edgelord/idiotisk vits i bioen.

Anonymkode: 97fb0...4d3

Ehm.... Bortsett fra de to første punktene så er det du har skrevet veldig dekkende for en god porsjon av kvinnelige profiler i 28-38 spennet som jeg sikter meg mot....

Noen ganger har jeg blitt fristet til å ta screenshots over profiler jeg kommer over og poste dem her bare for å vise at menn og kvinner kan være like idiotiske når de får sjansen.

Anonymkode: 4f307...91f

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke kvinner får match på omtrent alle hun sveiper? Det skjer iallfall ikke meg. Matcher med under halvparten av de jeg høyresveiper. Ca. 

13 timer siden, Sykkelkopp skrev:

Menn på 38 er ikke på tinder fordi de lett finner seg noen. Hvis det er ondskap å si det faktum ,så vil jeg heller være ond enn ignorant

Ja, hva tror du kvinner på 38+ gjør på Tinder? De hadde vel ikke vært der om det var mulig å treffe noen utenom heller. Det er et reelt faktum. Du høres ut som en bitter incel slik du setter kjønn opp mot hverandre i den sammenhengen. Poenget er vel hvordan man går frem på Tinder. Les kvinners kommentarer og tål å ta imot råd. Hvis du faktisk Er interessert i å finne kjæreste da. Begynner å lure noen ganger mens jeg ser, leser og blar meg videre...

Anonymkode: 00fad...fd9

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke kvinner får match på omtrent alle hun sveiper? Det skjer iallfall ikke meg. Matcher med under halvparten av de jeg høyresveiper. Ca. 

Samme her. Betaler ikke for medlemskap hverken på tinder eller på happen, så jeg får ikke sett hvor mange likes jeg har. Det er veldig mange, det vet jeg, men hva hjelper det når jeg har sveipet de til venstre av en eller annen grunn? Jeg vil jo ikke matche med hvem som helst bare for å få en match. Og det er ikke noe rart at det ikke blir match på alle mine høyresveip, menn har jo preferanser de også.

Gjest TheCatLady
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Betaler ikke for medlemskap hverken på tinder eller på happen, så jeg får ikke sett hvor mange likes jeg har. Det er veldig mange, det vet jeg, men hva hjelper det når jeg har sveipet de til venstre av en eller annen grunn? Jeg vil jo ikke matche med hvem som helst bare for å få en match. Og det er ikke noe rart at det ikke blir match på alle mine høyresveip, menn har jo preferanser de også.

Jeg betaler og får derfor se hvor mange likes jeg får. Usikker på hvor mange det er totalt, men ser at det varierer utfra hvor jeg er. Om jeg har vært innom en av de største byene så kan jeg gjerne få 300 likes på en dag, men jeg er ikke interessert i å matche med alle av de.

Jeg ser helt klart den at menn synes det er vanskelig når de får svært få likes og derfor har færre å velge mellom, og det er lettere for kvinner å finne noen interessante kandidater. Allikevel så betyr det ikke at jeg har 300 potensielle kandidater sånn reelt sett om jeg tar med egne preferanser og det at jeg faktisk har noen krav til hvem jeg ønsker å ha kontakt med. 

I tillegg kan jeg ta med at en andel av de jeg matcher med egentlig ikke er interessert i meg heller. De har bare trykket like på veldig mange kanskje eller et eller annet. 

Nå er jeg interessert i å finne noe som kan bli seriøst og da kan jeg trekke fra alle de som bare vil pule også. 

Jeg er heller sånn som skriver med mange. Kan skrive med flere, men stort sett ikke flere enn 2-3 stykker om gangen og om jeg finner tonen med en av de så kutter jeg ut andre. 

Så det er komplisert med nettdating og det er skjevt mellom menn og kvinner. Skjønner ikke helt hva man skal gjøre med det når tiltrekning ikke bare er noe som kan skje med hvem som helst, men selve systemet kunne nok ha vært litt mer rettferdig. 

Dette ble lengre enn jeg hadde tenkt, men bare noen tanker jeg gjorde meg. 

Skrevet
På 15.8.2020 den 1.09, AnonymBruker skrev:

Jeg er en kvinne på 38 som har hatt Tinderprofil i 48 timer. Smelte til med Tindergold med en gang. Har nå 1500 likes, noe jeg aldri hadde forventet 😬😬🤭. Har fått med meg at mange menn surmuler fordi de får så få likes. Vel, etter å ha gått igjenom flere hundre mannlige tinderprofiler, så ER IKKE DET SÅ JÆVLA RART! 95% er enten profiler uten bilde, med kun ett bilde, uten bio, med en eller annen surmaga bio, polyamorøse, bdsmmenn, ellers så har generelt sett de fleste ikke lagt noe i profilen sin i det hele tatt. Jeg har tatt kontakt med noen, men jeg mener oppriktig at menn bør ta kontakt først fordi de fleste menn sviper høyre på de fleste. Jeg sviper høyre fordi jeg faktisk har gjort en nøye vurdering,ergo kvinner som gir like er jo stort sett faktisk interessert. Da er det naturlig at mannen snakker først for å vise at de også faktisk er interessert og at du ikke bare var en del av det å svipe alle til høyre. 

Alderen din kan tilsi at du vil få enda flere useriøse henvendelser. Du havner sannsynligvis utenfor de mennene som f.eks. vil treffe noen for barneproduksjon. Det du står igjen med er kanskje menn som trenger kortvarig forhold og noe få menn som ikke vil ha (flere) barn. Vanskelig alder for ts vil jeg altså tippe. Kanskje du må jobbe hardere for å sile og derfor er du frustrert?

Anonymkode: b149e...0a8

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hva tror du kvinner på 38+ gjør på Tinder? De hadde vel ikke vært der om det var mulig å treffe noen utenom heller. Det er et reelt faktum. Du høres ut som en bitter incel slik du setter kjønn opp mot hverandre i den sammenhengen. Poenget er vel hvordan man går frem på Tinder. Les kvinners kommentarer og tål å ta imot råd. Hvis du faktisk Er interessert i å finne kjæreste da. Begynner å lure noen ganger mens jeg ser, leser og blar meg videre...

Anonymkode: 00fad...fd9

Det er verre for begge kjønn. Hvordan mener du jeg kan være bitter over problem jeg aldri har opplevd. Jo du liker ikke hva jeg skriver så du prøver å svartmale meg så du slipper å ta stilling til det jeg skriver. Men du svarer på en post hvor jeg svarer på noen som sier det jeg skriver er ondskap, men du bekrefter selv det jeg sier... Så??? Jeg bare skriver den helt logiske årsaken til at TS finner så mye tull

Ta imot råd? Er jo ingen gode råd her. Bortsett fra åpenbare som alle vet, som "vær deg selv". Jeg surfer KG fordi det er underholdende

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...