AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #1 Skrevet 14. august 2020 Jeg er en kvinne på 38 som har hatt Tinderprofil i 48 timer. Smelte til med Tindergold med en gang. Har nå 1500 likes, noe jeg aldri hadde forventet 😬😬🤭. Har fått med meg at mange menn surmuler fordi de får så få likes. Vel, etter å ha gått igjenom flere hundre mannlige tinderprofiler, så ER IKKE DET SÅ JÆVLA RART! 95% er enten profiler uten bilde, med kun ett bilde, uten bio, med en eller annen surmaga bio, polyamorøse, bdsmmenn, ellers så har generelt sett de fleste ikke lagt noe i profilen sin i det hele tatt. Jeg har tatt kontakt med noen, men jeg mener oppriktig at menn bør ta kontakt først fordi de fleste menn sviper høyre på de fleste. Jeg sviper høyre fordi jeg faktisk har gjort en nøye vurdering,ergo kvinner som gir like er jo stort sett faktisk interessert. Da er det naturlig at mannen snakker først for å vise at de også faktisk er interessert og at du ikke bare var en del av det å svipe alle til høyre. Anonymkode: aae35...648 21
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #2 Skrevet 15. august 2020 Egentlig litt enig og tenker at veldig mange menn kunne lagt litt mer arbeid i profilene sine, og faktisk tenke over at man skal tiltrekke seg damer og ikke skremme dem bort. Mine tips er å lære seg å ta bedre bilder og tenke over hva man forteller ved å legge ut bildene man velger. Det å for eksempel ha bilder sammen med andre damer er sjeldent et sjakktrekk for å si det sånn. Et annet tips er å ikke virke sur eller negativ i bioen. Man har allerede begrenset med hvor mye man kan skrive så hvorfor bruke masse plass på ting som "har du ducklips så trenger du ikke å like meg". Det gjør at man virker som en lite sympatisk person og man trenger ikke å skrive slike ting. Det er bare å la være og matche med dem det, så les bioen og se på bildene. Så det å bruke masse plass på hva man ikke vil ha synes jeg er negativt. I tillegg trenger man ikke 100 bilder av landskap, alt mulig annet tull og så et solbrille- og capsbilde helt tilslutt. Tingene jeg har nevnt er ting som går igjen veldig ofte og som jeg synes trekker ned, og som gjør at de nok ikke får særlig mange likes. Jeg er egentlig også enig i at menn bør skrive først på Tinder. Har skrevet først flere ganger, men erfaringen min viser at siden menn sveiper liker på alle så er det vanskelig å vite hvem som faktisk er interessert og ikke. De som er interessert tar uansett kontakt har jeg merket meg, mens de andre fjerner matchen eller så svarer de ikke. Anonymkode: b806a...f8c 16
norw Skrevet 15. august 2020 #3 Skrevet 15. august 2020 Jeg har ett bilde og null tekst. Det er fordi jeg prøver å unngå å legge ut ting som gjør at man blir sveipet til venstre. Kunne kanskje hatt et par bilder til, men tekst virker håpløst. Har 6 matcher nå, som jeg ikke har skrevet med, og 46 likes. Kunne slettet de fleste.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #4 Skrevet 15. august 2020 Enig! Har skrevet til flere jeg har matchet med, men flere skriver ikke tilbake🤷♀️ Anonymkode: 9f993...a37
Sykkelkopp Skrevet 15. august 2020 #5 Skrevet 15. august 2020 Men er så jo du 38. Jo eldre en blir jo mer er de som har lett for å finne seg partner opptatt. Tror du menna er på tinder i den alderen fordi de lett finner seg noen? Noen vil det være, f.eks menn som er skilt. Men du vil møte på mye rart, og verre blir det. 3
Jdz Skrevet 15. august 2020 #6 Skrevet 15. august 2020 Det er faktisk ikke så mye bedre på damesiden heller. Bildene kan gjerne være forseggjorte, men som oftest er det null bio. Dere får sikkert likes uansett, men skriv noen ord om dere selv, så er jeg sikker på at dere får likes av høyere kvalitet om dere faktisk er ute etter noe seriøst 😉
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #7 Skrevet 15. august 2020 Greia er at det ikke spiller noen særlig rolle hva man gjør. Ikke at jeg klager uansett, jeg har ikke behov for en drøss med likes, men til sammenligning vil jeg anslå at jeg fikk rundt 40 likes på et halvår. Da hadde jeg flere bilder, tekst i profilen, og ellers ingen av de typiske tingene du og andre nevner som negativt. I virkelighetens verden får jeg stadig høre at jeg er kjekk. Alt som trekker opp medførte altså kun 40 likes på ganske lang tid, som ikke resulterte i noe særlig da de fleste ikke var interessante for meg eller ikke gadd å svare. Ikke trykker jeg alle til høyre heller, jeg tror faktisk jeg er strengere enn kvinner flest. Vil anslå at 3-4% går til høyre, resten har profiler som er helt intetsigende. Det er altså ingen grunn til at kvinner flest skal få mange likes mtp. den labre innsatsen de også legger i profilen sin, men andre menn gidder sikkert ikke å avvise alle og håper vel heller på at kvinnene er mer sprudlende på ordentlig. Anonymkode: dd006...5c5
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #8 Skrevet 15. august 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Greia er at det ikke spiller noen særlig rolle hva man gjør. Dette har det blitt "forska" på, og det er som du sier. Bio, vinkel på bilder etc har minimalt å si for menn, dette er nok mer argumenter som brukes for å rettferdiggjøre at man er mer kresen. Jeg tror man må tenke litt på følgende: Hvis det er seriøse forhold man ønsker så kreves like mange menn som kvinner. Når alle er så kresne på sveipinga så går det ikke opp, de få populære mennene som alle vil ha kan ikke bli sammen med alle damene. Enkelt og greit, så får dere bare argumentere i vei om at det er viktig å ikke senke kravene. Resultatet av å være urealistisk kresen er at det kun blir sex, med menn dere ikke har sjans på for forhold. Og det er jo greit om det er det som er målet, men jeg har inntrykk av at mange er misfornøyde med å bare få sex Anonymkode: 2f2cc...447
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #9 Skrevet 15. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette har det blitt "forska" på, og det er som du sier. Bio, vinkel på bilder etc har minimalt å si for menn Veldig interessant! Jeg har prøvd å lese mye forskning om Tinder, men dette har jeg ikke kommet over. Har du noen lenker? Anonymkode: 8088d...e79
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #10 Skrevet 15. august 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: 95% er enten profiler uten bilde, med kun ett bilde, uten bio, med en eller annen surmaga bio, polyamorøse, bdsmmenn, ellers så har generelt sett de fleste ikke lagt noe i profilen sin i det hele tatt. Du må huske på at sikkert halvparten på Tinder er der bare for nysgjerrighet, og ikke er aktive brukere. Jeg har personlig bare en tulleprofil, som bevisst ikke er ment å få oppmerksomhet. Er inne mest for å se etter kjentfolk Anonymkode: c50dc...8c2 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #11 Skrevet 15. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette har det blitt "forska" på, og det er som du sier. Bio, vinkel på bilder etc har minimalt å si for menn, dette er nok mer argumenter som brukes for å rettferdiggjøre at man er mer kresen. Jeg tror man må tenke litt på følgende: Hvis det er seriøse forhold man ønsker så kreves like mange menn som kvinner. Når alle er så kresne på sveipinga så går det ikke opp, de få populære mennene som alle vil ha kan ikke bli sammen med alle damene. Enkelt og greit, så får dere bare argumentere i vei om at det er viktig å ikke senke kravene. Resultatet av å være urealistisk kresen er at det kun blir sex, med menn dere ikke har sjans på for forhold. Og det er jo greit om det er det som er målet, men jeg har inntrykk av at mange er misfornøyde med å bare få sex Anonymkode: 2f2cc...447 Samme hvor mye dere maser om at det ikke har noe å si så har det jo det. Kjekke menn slipper nok unna med mer, akkurat som pene kvinner gjør det samme, men at det ikke har noe å si er bare tull. Jeg går ikke for de kjekkeste på Tinder og derfor har alt det jeg listet opp i mitt tidligere innlegg noe å si og det er ting som gjør at jeg ikke har lyst til å matche med noen. Jeg har heller ikke problemet med at menn bare ønsker sex fordi jeg liksom sikter for høyt. De jeg har chattet med er stort sett veldig seriøse og jeg er heller ikke veldig pen, men er realistisk i forhold til hva jeg søker. Jeg tror i hvert fall at det ikke er feil at menn som ikke er av de kjekkeste legger litt mer arbeid i profilene, men det å mene at det ikke har noe å si er jo en god unnskyldning for å ikke gidde. Jeg tror i hvert fall at det kan hjelpe å ikke fremstille seg som bitter og negativ kan hjelpe for ganske mange og det å ta litt bedre bilder. Anonymkode: b806a...f8c 6
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #12 Skrevet 15. august 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tror i hvert fall at det kan hjelpe å ikke fremstille seg som bitter og negativ kan hjelpe for ganske mange og det å ta litt bedre bilder. Man kan argumentere så mye man vil, men til syvende og sist er det like mange menn som kvinner som er i forhold. Er det få menn som lykkes, vil ikke tinder bli en plattform kvinner lykkes med å finne kjæreste heller. Enkelt og greit (sex er en helt annen sak da). Anonymkode: 2f2cc...447 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #13 Skrevet 15. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Man kan argumentere så mye man vil, men til syvende og sist er det like mange menn som kvinner som er i forhold. Er det få menn som lykkes, vil ikke tinder bli en plattform kvinner lykkes med å finne kjæreste heller. Enkelt og greit (sex er en helt annen sak da). Anonymkode: 2f2cc...447 Jaha, men så er det mange som finner seg kjæreste der også så bildet er ikke så svart-hvitt. Det å påstå at det ikke er vits i å gjøre noe som helst fordi man har lest "forskning" på det hjelper heller ikke. At mange sliter betyr ikke at man ikke skal gjøre noe som helst. Da kan man heller slette Tinder enn å syte og klage over hvor vanskelig det er. Tinder er bare sånn som det er, men man kan alltids gjøre det beste ut av det. Anonymkode: b806a...f8c 4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #14 Skrevet 15. august 2020 22 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er en kvinne på 38 som har hatt Tinderprofil i 48 timer. Smelte til med Tindergold med en gang. Har nå 1500 likes, noe jeg aldri hadde forventet 😬😬🤭. Har fått med meg at mange menn surmuler fordi de får så få likes. Vel, etter å ha gått igjenom flere hundre mannlige tinderprofiler, så ER IKKE DET SÅ JÆVLA RART! 95% er enten profiler uten bilde, med kun ett bilde, uten bio, med en eller annen surmaga bio, polyamorøse, bdsmmenn, ellers så har generelt sett de fleste ikke lagt noe i profilen sin i det hele tatt. Jeg har tatt kontakt med noen, men jeg mener oppriktig at menn bør ta kontakt først fordi de fleste menn sviper høyre på de fleste. Jeg sviper høyre fordi jeg faktisk har gjort en nøye vurdering,ergo kvinner som gir like er jo stort sett faktisk interessert. Da er det naturlig at mannen snakker først for å vise at de også faktisk er interessert og at du ikke bare var en del av det å svipe alle til høyre. Anonymkode: aae35...648 En god del Menn trykker liker på alt de kommer over uavhengig om det er et bilde av en stein eller neseboret til dama. Mange menn tenker at om ikke kvinnene på Tinder har bio, så gidder ikke de heller. Å finne kvinner som har bio på Tinder er som å lete etter nåla i høystakken. Når du sier å legge noe i profilen, hva tenker du på da? Man kan gjerne ta gode bilder og skrive en utfyllende bio, men til syvende å sist vet de fleste menn at Tinder er et kvinnes marked. Det er dobbelt så mange mannlige profiler som kvinnelige profiler på Tinder. Det sier seg selv at man allerede har oddsen i mot seg når man lager en profil. Videre vet man at menn og kvinner ser ofte etter vidt forskjellige ting i en partner. Tinder som er en app som hovedsakelig fokuserer på utseendet gir kvinner en fordel i den forstand at menn versetter utseendet høyere i en partner enn kvinner. Mens kvinner verdsetter utseendet mindre og er mer opptatt av sosial status, selvsikkerhet, utdanning, være morsom osv. som er vanskelig å formidle på Tinder før man treffer vedkommende person. Jeg sier ikke at de ovennevnte kvaliteter ikke er viktig for menn, men de er viktig i mye mindre grad. Menn har mye mer igjen av å sjekke i det virkelig liv enn å sitte på en app, fordi mange av de kvalitetene som kvinner foretrekker kommer lettere fram. Personlig bruker jeg Tinder som en supplement til de andre sjekkearenaene, ikke noe mer. Anonymkode: 45916...217 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #15 Skrevet 15. august 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: har tatt kontakt med noen, men jeg mener oppriktig at menn bør ta kontakt først fordi de fleste menn sviper høyre på de fleste. Jeg sviper høyre fordi jeg faktisk har gjort en nøye vurdering,ergo kvinner som gir like er jo stort sett faktisk interessert. Da er det naturlig at mannen snakker først for å vise at de også faktisk er interessert og at du ikke bare var en del av det å svipe alle til høyre. Anonymkode: aae35...648 Det er det dummeste resonnementet jeg har hørt på lenge. Tror du den ene mannen du sveipet bare har fått match med deg? Du høres ut som ei jeg ikke hadde orket å innlede noe med. Jeg sender konsekvent aldri første melding. M48 Anonymkode: f8dfd...32b
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #16 Skrevet 16. august 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er det dummeste resonnementet jeg har hørt på lenge. Tror du den ene mannen du sveipet bare har fått match med deg? Du høres ut som ei jeg ikke hadde orket å innlede noe med. Jeg sender konsekvent aldri første melding. M48 I like måte 😂 Anonymkode: aae35...648 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #17 Skrevet 16. august 2020 Helt enig med TS. Jeg sveiper forbi masse helt skrotete drittprofiler men også forbi masse "mannebabes". Du kan være så flott at tenna løper i vann men hvis jeg føler at vi er to heeeelt forskjellige som leter etter noe helt forskjellig så orker jeg jo ikke kaste bort tiden vår. De jeg sveiper er jo de jeg genuint tror kunne vært fruktbart å bli kjent med - og at vi ser etter det samme. Menn virker som de bare sveiper på kreti og pleti. Ifølge dem selv ofte. "jeg sveipa på 400 damer og fikk 2 matches!!! buhuuu!!" Javel hvorfor sveipa du på 400 damer da. Det er så jævla mange menn på tinder som har elendige profiler med for eks -ikke bilde -ett dårlig bilde - masse bilder av at de gjemmer ansikt/skjult bak scooterhjelm osv -bilder av natur og biler og solnedganger og bikkja og ungene og fiskestanga, daue dyr og memes men INGEN av de selv - tom bio - bioen er bare et norsk flagg - bioen er på (ofte dårlig) engelsk selv om tydelig norsk - bioen er bare en skikkelig vulgær sex-annonse - bioen er bare masse jævla emojis som man må ha studert hieroglyfer for å forstå - "jeg nekter å starte en samtale så hvis du ikke starter samtalen så blir vi aldri å snakkes!!!!" ...ok.. - problematisk/drøy/edgelord/idiotisk vits i bioen. For min del så er en bra profil hos menn: Et par bilder av hvordan du ser ut. Ingen "skrytebilder" av bil/hus/natur/jaktbilder med daue dyr. Kan godt være bilde av mann og kjæledyret, det er positivt. En bio ala "jeg ser etter (whatever) og interessene/hobbyene mine er (liste av ting de liker å gjøre eller hva som generelt interesserer de etc). Trenger ikke være så komplisert. Anonymkode: 97fb0...4d3 2
Gjest Minesveiper Skrevet 16. august 2020 #18 Skrevet 16. august 2020 (endret) Lurer på hvor mange ganger jeg må skrive dette før det går inn. Slik fungerer tinder for menn: Man installerer appen --> I den initielle fasen blir man eksponert for damene på appen, og basert på hvor mange som liker profilen, og en rekke andre ting blir profilen gitt en score/elo-rating. Denne ratingen bestemmer så graden av eksponering profilen får den resterende tiden man er på tinder. Man har tidligere kunne bruke ulike triks for å få opp elo-ratingen som har resultert i bedre eksponering, men tinder fjerner disse med oppdateringer etter hvert som de blir klar over at triksene kan utnyttes. Er man en kjekk mann med gode bilder, vil naturligvis elo-ratingen være god nok til at den ligger over en bestemt terskelgrense som gjør at profilen opplever god eksponering. Har man en gjennomsnittlig profil er ikke elo-ratingen høy nok til at profilen vil oppleve god eksponering. Dermed må den vanlige mann betale for boosts, superlikes osv for å oppleve skikkelig eksponering på appen. Dette er grunnen til at menn "klager". Det er mange greie profiler som ikke dukker opp i din sveipekø ts fordi profilene ikke er populære nok til å gi en elo-score som sikrer god eksponering på appen. At 95% av profilene til menn på tinder er søppel kjøper jeg ikke. Kanskje 40%? er søppel, og 55%? blir holdt utenfor av gamet av tinderalgoritmen. Endret 16. august 2020 av Minesveiper
Tekopp1 Skrevet 17. august 2020 #19 Skrevet 17. august 2020 Trodde det var gammelt nytt at Tinder har gått bort fra ELO-score. Publisert på deresegen bloggi 2019 en gang. Google it.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #20 Skrevet 17. august 2020 På 15.8.2020 den 17.31, AnonymBruker skrev: Du må huske på at sikkert halvparten på Tinder er der bare for nysgjerrighet, og ikke er aktive brukere. Jeg har personlig bare en tulleprofil, som bevisst ikke er ment å få oppmerksomhet. Er inne mest for å se etter kjentfolk Anonymkode: c50dc...8c2 Og slike profiler som du har gjør at jeg iallfall ikke vil blottlegge meg med noen slags bio der. Ganske ubehagelig å kjenne seg overvåka av mennesker som ikke har noe der å gjøre, men bare er Peeping Tom. Ekkelt. Da er det mer legitimt med de som er ærlige på at de er poly, bdsm o.l. Anonymkode: 00fad...fd9 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå