Gå til innhold

Northug, hva driver du med ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å deale med Narkotika er svært alvorlig. Du setter deg selv og  andre menneskers liv i fare. 

Hvorfor tar folk så lett på dette? Skulle tro han bare hadde blitt tatt for råkjøring og krasjet bilen i en fjellvegg. 

Mens Johaug får kjørt seg skikkelig mens det hun har gjort er ubetydelig i forhold til dette. 

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ryddet for avsporinger, brukerangrep, brukerdebatt og spekulasjoner, samt svar til dette. 

_popcorn_, mod

Gjest Nimbus2000
Skrevet (endret)
6 timer siden, Drizzt skrev:

Jeg har iallefall mistet helt tilliten til ham. Jeg forstår at overgangen fra toppidrett til vanlig liv kan være tøff for noen, men hvorfor skjedde det ikke med Marit Bjørgen for eksempel? Jeg mener at de rundt Northug har sviktet ham. De kan umulig ha vært blinde og døve og ikke sett hva som har skjedd og hvilken vei ting går. De rundt ham burde steppe inn og skaffe ham hjelp helt i starten. Det fratar ham ikke fra ansvar for egne valg og handlinger og han er såpass oppegående at han burde selv oppsøkt hjelp.

Northug sa at han hadde blitt tilbudt hjelp tidligere, men at han da hadde nektet for at han hadde et rusproblem. 

Det er nærmest umulig å hjelpe en rusmisbruker som nekter for at han har et problem. Synes det er drøyt å si at de rundt Northug har sviktet han. Northugs nærmeste er trolig  de som har lidd mest av Northugs rusproblemer. 

Endret av Nimbus2000
Skrevet

Håper ting blir bedre for han ❤️ Å st han tar livet med ro

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, bustelise skrev:

Jeg kan tilgi råkjøring i kokainrus, men FERIETUR TIL SPANIA MIDT I EPIDEMIEN?! Hva faen? La ham råtne i kasjotten!

Det har da vært lov til å reise til Spania i sommer.  

• Liker 8
Gjest shalott
Skrevet
4 timer siden, Sisselini skrev:

Må si han fikk gode råd i å skulle snakke 90% av pressekonferansen om rusavhengighet (noe tilgivelig) og 10% om råkjøring (noe helt utilgivelig). Helt drøyt at alle nå trekker paralleller mellom de to tingene (!!).

Råkjøring er noe han er kjent for av mange i ulike miljø, og han har veldigveldig mange ganger «kjørt villmann» (aka i stand til å drepe noen) UTEN å være ruspåvirket. Og snappa det flere ganger og skrytt. Det er direkte lavmål å få det norske folk til å skulle sammenligne narkotika opp mot disse helt utilgivelige handlingene. Han trodde tom han ikke var påvirka nå sist. Sier litt at han kjører sånn uten å kjenne rusen. Han er bare en egoistisk idiot på veien.

Men det funker jo tydeligvis! Vi glemmer at han kan ha DREPT folk her, og fokuserer i stedet på hva han ruser seg på på fritiden sin. Blås i kokainen, han har kjørt mange ganger i over dobbel fart og driter i det. Han har i tillegg storkosa seg med en haug damer og ja-mennesker på fritiden og trolig hatt det megatopp på den fronten. 

Eneste han syntes var dritt nå var å bli tatt. Helt utroverdig pressekonferanse. 

Jeg tror det er så enkelt som at fyren liker en fest eller ti. Når han så har kommet inn i et miljø der det festes profesjonelt, hører gjerne kokain, massevis av damer og raske biler med.  De er litt rart, men det høres nærmest bedre ut med "tungt rusproblem" enn "liker å feste.  Vi må huske på at denne forestillingen var regissert ned til minste detalj.

Northug har av mange hele veien blitt hyllet for å være annerledes, anti-jantelov.  Mange satt nesten med et sug i magen foran hvert skirenn, ikke så mye fordi han kom til å vinne, men for å få med seg hvilke sprell han skulle gjøre og hvor arrogant det var mulig å oppføre seg.  Jo mer ekstrem oppførsel, jo mer (positiv) oppmerksomhet.  Det var bra at han vant, men det beste var at han ydmyket konkurrentene (svenskene).  Han har fått lov til å holde på akkurat slik han ville, og var helt klart idrettsnorges rockestjerne.  Når han i tillegg kun omgir seg med "ja"-mennesker som aldri kommer med en kritisk kommentar, er det ikke så rart det har tatt av litt.

Skrevet
3 timer siden, Pipaluk skrev:

Å deale med Narkotika er svært alvorlig. Du setter deg selv og  andre menneskers liv i fare. 

Hvorfor tar folk så lett på dette? Skulle tro han bare hadde blitt tatt for råkjøring og krasjet bilen i en fjellvegg. 

Mens Johaug får kjørt seg skikkelig mens det hun har gjort er ubetydelig i forhold til dette. 

Syns ikke så mange tar lett på dette. Tvert i mot så skjønner folk hvor alvorlig det er. Men hva vil du egentlig? At folk skal hetse han?

Jeg tror at media har skjønt at en må ta "vær varsom-plakaten" på ramme alvor. Kanskje noe forandret seg da Ari Behn begikk selvmord... 

Jeg syns det er bra at man tar et visst hensyn. 

• Liker 5
Skrevet
4 timer siden, Pipaluk skrev:

Hva er sammenhengen her mellom:

1) Northug råkjører ofte og kan drepe folk med idiotien sin. Han sier selv, at trodde han var edru. Som oftest har han råkjørt nettopp edru.

2) Han fester hardt på fritiden og bruker narkotika.

First House gjorde i det minste jobben sin bra her. Honnør til dem 👏🏻

• Liker 5
Gjest Trykksjakta
Skrevet (endret)

Når man kjører over 200 km/t i en 80-sone og samtidig filmer med mobilen er det vel egentlig irrelevant om man har kokain i seg eller ikke. Det er knapt mulig å få en farligere situasjon i trafikken. Og dette har visstnok skjedd flere ganger (politiet sitter på flere videoer).

Det er ekstremt mange skjerpende omstendigheter i denne saken. Hvis Northug slipper unna soning i minst 3 måneder er det noe riv ruskende galt med vårt rettssytem.

Endret av Trykksjakta
Skrevet
6 timer siden, Sisselini skrev:

Må si han fikk gode råd i å skulle snakke 90% av pressekonferansen om rusavhengighet (noe tilgivelig) og 10% om råkjøring (noe helt utilgivelig). Helt drøyt at alle nå trekker paralleller mellom de to tingene (!!).

Råkjøring er noe han er kjent for av mange i ulike miljø, og han har veldigveldig mange ganger «kjørt villmann» (aka i stand til å drepe noen) UTEN å være ruspåvirket. Og snappa det flere ganger og skrytt. Det er direkte lavmål å få det norske folk til å skulle sammenligne narkotika opp mot disse helt utilgivelige handlingene. Han trodde tom han ikke var påvirka nå sist. Sier litt at han kjører sånn uten å kjenne rusen. Han er bare en egoistisk idiot på veien.

Men det funker jo tydeligvis! Vi glemmer at han kan ha DREPT folk her, og fokuserer i stedet på hva han ruser seg på på fritiden sin. Blås i kokainen, han har kjørt mange ganger i over dobbel fart og driter i det. Han har i tillegg storkosa seg med en haug damer og ja-mennesker på fritiden og trolig hatt det megatopp på den fronten. 

Eneste han syntes var dritt nå var å bli tatt. Helt utroverdig pressekonferanse. 

Dette!!!!!

Og dette bør faktisk gjentas uendelig mange ganger da folk flest ser ut å ikke forstå dette.

• Liker 17
Skrevet
4 timer siden, Iskaffe123 skrev:

Dette!!!!!

Og dette bør faktisk gjentas uendelig mange ganger da folk flest ser ut å ikke forstå dette.

Jeg lurer oppriktig på hvorfor du mener folk flest ikke forstår alvorlighetsgraden i det som har skjedd? Nå har vi jo et rettsapparat som skal ta seg av straffeutmålingen, og takk og lov for det.

Jeg har i hvertfall i hvertfall ikke sett en eneste bemerkning der noen har unnskyldt den uforsvarlige kjøringen. 

• Liker 8
Skrevet
10 timer siden, Sisselini skrev:

Tingen er at så lenge ingen ble drept, så glemmer folk det fordi han er kjendis. Men i det en uskyldig tredjepart blir skadet, blir det helt andre boller. Jeg reagerte også på det at det var så mye snakk om rus og så lite snakk om råkjøring. Bare se på bilen hans, det er en bil man må kjøre fort og som er skapt for høy hastighet. Uansett hvordan visa ender, så har jeg null respekt for ham lenger.

• Liker 8
Skrevet
10 minutter siden, Tulipanpiken skrev:

https://www.vg.no/sport/i/zGW8Mq/staar-fast-ved-northug-bruddet-det-handler-om-trafikksikkerheten

Hvordan har det blitt sånn at Uno-X, et sykkellag som er opptatt av trafikksikkerhet og er forbilder for barn og unge, ender med å måtte forsvare bruddet med Northug - som flere ganger har kjørt som en gris og satt andres liv i fare?

Nå går fanken meg verden av hengslene.

Ja, det er galskap. I vår narsissistiske sosiale medier-verden er det «stjerna» Northug som er sjef og andre skal smiske og la seg kommandere fordi han har mange følgere og likes på Instagram. 

• Liker 7
Gjest Kristina S.
Skrevet (endret)

...

Endret av Kristina S.
Skrevet
4 minutter siden, Kristina S. skrev:

Det verste er at "Flere anklaget Haugland og Uno-X for å sparke en som allerede ligger nede". For en manipulerende, ufyselig kritikk. Er disse kritikerne helt trange i nøtta, der dyrkingen av Northug er viktigere enn å hindre dødsulykker?

Enig. Jeg blir rett og slett litt forbanna. Håper Uno-X får mye støtte også, for jeg nekter å tro at denne kritikken er representativ for befolkningen.

• Liker 9
Skrevet
23 timer siden, SoWhat? skrev:

Syns ikke så mange tar lett på dette. Tvert i mot så skjønner folk hvor alvorlig det er. Men hva vil du egentlig? At folk skal hetse han?

Jeg tror at media har skjønt at en må ta "vær varsom-plakaten" på ramme alvor. Kanskje noe forandret seg da Ari Behn begikk selvmord... 

Jeg syns det er bra at man tar et visst hensyn. 

Hvor er alvorspraten? Jeg har ikke sett pressekonferansen men uttalelser fra hjembygda, som tar han imot med åpne armer. 

• Liker 2
Skrevet
33 minutter siden, Pipaluk skrev:

Hvor er alvorspraten? Jeg har ikke sett pressekonferansen men uttalelser fra hjembygda, som tar han imot med åpne armer. 

Så hva mener du hjembygda skulle gjort isteden for å "ta han i mot med åpne armer?"

• Liker 5
Skrevet

Tror og håper at når Northug har "landet", dvs  sone straff og gjennomført rehabilitering for alkohol og kokain misbruk, kan bruke energien sin positivt på spennende og utfordrene aktiviteter. Tror ikke han passer til å være forretningsmann, men der har han vel folk som bistår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...