Gå til innhold

Northug, hva driver du med ...

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
n_97 skrev (På 19.12.2020 den 15.10):

Han burde vært utestengt fra toppidrett. Oppførselen hans både denne og forrige gang er ikke forenlig med å representere toppidretten. Helt uten respekt for andres liv og helse. 

Helt enig. Det er så drøyt det han har gjort. Jeg bare fatter ikke hvorfor folk og sponsorer fortsatt forsvarer ham!! 

Endret av Elaine Marley
  • Liker 11
Videoannonse
Annonse
Gjest Nimbus2000
Skrevet (endret)
Drizzt skrev (37 minutter siden):

Nå får han muligheten å søke igjen etter 5 år? Det burde han ikke fått lov til! Hva skjer neste gang han inntar rollen til Formula 1 pilot og noen faktisk dør? Skal de som lott ham få førekortet tilbake også sitte i fengsel medskyldige? Jeg mistet all respekt for mannen Northug.

De  kommer ikke til å bli straffet, men de som eventuelt gir lappen til Northug neste gang er moralsk medansvarlig for neste bilulykke. De som eventuelt gir lappen til Northug vet at han ikke har dømmekraften som kreves for å kjøre bil. 

Endret av Nimbus2000
Skrevet

Loven er ikke lik for alle vet dere, så er ikke lenge til han er ute av soning og med lappen igjen.

• Liker 6
Skrevet (endret)
Liksom skrev (1 minutt siden):

Loven er ikke lik for alle vet dere, så er ikke lenge til han er ute av soning og med lappen igjen.

Kjendisfaktoren nemlig. Jeg stusser over at han fikk bare 7 måneder og at forsvareren vil at det sones med fotlenke. Er det ikke mer lærerikt for ham å sitte 7 måneder i fengsel istedet? Å kjenne det litt på kroppen på en måte ... 

Endret av Drizzt
  • Liker 12
Skrevet
Drizzt skrev (2 minutter siden):

Kjendisfaktoren nemlig. Jeg stusser over at han fikk bare 7 måneder og at forsvareren vil at det sones med fotlenke. Er det ikke mer lærerikt for ham å sitte 7 måneder i fengsel istedet? Å kjenne det litt på kroppen på en måte ... 

Tenk om det var et vanlig dødelig menneske som skulle få denne dommen, hadde ikke blitt det samme.

• Liker 5
Skrevet
Liksom skrev (13 minutter siden):

Tøys. Loven er lik for alle.

Skrevet

Skisport rabatten står sterkt i Norge. 

• Liker 5
Skrevet
Malika skrev (17 minutter siden):

Tøys. Loven er lik for alle.

Nei, det har den aldri vært. Se på mennesker i det offentlig; staten etc, Som får egne straffer.

• Liker 8
Skrevet
Liksom skrev (13 minutter siden):

Nei, det har den aldri vært. Se på mennesker i det offentlig; staten etc, Som får egne straffer.

Dette må du legge frem bevis for, og ikke kun antagelser. Vi lever i Norge. Sant nok har vi korrupsjon også her, men loven og retten er lik for alle. 

Skrevet
Malika skrev (2 minutter siden):

Dette må du legge frem bevis for, og ikke kun antagelser. Vi lever i Norge. Sant nok har vi korrupsjon også her, men loven og retten er lik for alle. 

Nei, det er den ikke. Sier alt om hvor naiv du er.

Korrupsjonen i norge er kjempehøy, kanskje høyeste i europa.

• Liker 3
Skrevet
Liksom skrev (25 minutter siden):

Nei, det er den ikke. Sier alt om hvor naiv du er.

Korrupsjonen i norge er kjempehøy, kanskje høyeste i europa.

Jeg skrev jo at korrupsjon er høy i Norge, men jeg har ikke tall fra seneste år. "Kjempehøy" er ikke et tall eller en statistisk benevnelse. 

Jeg er ikke naiv, som jeg sa til en annen: Jeg er filantrop og realist, som baserer det jeg mener på seriøs forskning.

Skrevet (endret)

Northug har såklart fått OL-rabatt, at han fikk igjen førerkort etter kun fem år etter en så alvorlig hendelse sist sier det meste. 

Men Norge har svært lite korrupsjon. Her Norge vs Italia, fra FN nettside 

Endret av Elaine Marley
Bildet falt ut
  • Liker 1
Skrevet (endret)
n_97 skrev (3 timer siden):

Northug har såklart fått OL-rabatt, at han fikk igjen førerkort etter kun fem år etter en så alvorlig hendelse sist sier det meste. 

Men Norge har svært lite korrupsjon. Her Norge vs Italia, fra FN nettside 

Takk for statistikk! Kan du linke til nettside så jeg kan se nærmere?

Men OL- rabatt har han ikke fått. Tenker du på Johaug og leppekremen?

Endret av Malika
Skrevet
1 hour ago, Malika said:

Har du statistikk for Norge? Og SERIØS forskning? Det du har limt inn her kunne hvem som helst laget.

Jeg er filantrop og realist. Ikke naiv. 

Det er da anerkjent har det er slik. Pene mennesker har høyere troverdighet i retten og får også lavere straff.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/kaajLL/pene-mennesker-faar-lavere-straff

- Forskning viser en klar sammenheng mellom utseende og straff. Pene mennesker får lavere straff enn mindre pene mennesker, sier professor i psykologi Per Schioldborg til Dagbladet.

Han mener de mindre pene blir oppfattet som aggressive og lite troverdige. Årsaken er at vi generelt vurderer pene mennesker som flinkere, mer intelligente og mer uavhengige.

https://www.advokatbladet.no/forsvarergruppen-forsvarerseminaret/lavere-straff-for-tiltalte-som-grater-i-retten/145070

Et pent utseende og høy sosial status gir også økt troverdighet, ifølge forskning.

• Liker 5
Skrevet
Dankert skrev (14 minutter siden):

Det er da anerkjent har det er slik. Pene mennesker har høyere troverdighet i retten og får også lavere straff.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/kaajLL/pene-mennesker-faar-lavere-straff

- Forskning viser en klar sammenheng mellom utseende og straff. Pene mennesker får lavere straff enn mindre pene mennesker, sier professor i psykologi Per Schioldborg til Dagbladet.

Han mener de mindre pene blir oppfattet som aggressive og lite troverdige. Årsaken er at vi generelt vurderer pene mennesker som flinkere, mer intelligente og mer uavhengige.

https://www.advokatbladet.no/forsvarergruppen-forsvarerseminaret/lavere-straff-for-tiltalte-som-grater-i-retten/145070

Et pent utseende og høy sosial status gir også økt troverdighet, ifølge forskning.

Sorry. VG. Gi meg seriøs forskning. Ser det er fagpersoner som har uttalt seg her, men det er ikke forskning. 

Skrevet
2 hours ago, Malika said:

Takk for statistikk! Kan du linke til nettside så jeg kan se nærmere?

Men OL- rabatt har han ikke fått. Tenker du på Johaug og leppekremen?

Jeg mente det at han fikk tilbake førerkortet etter fem år sist gang, enda saken var alvorlig. I mellomtiden hadde han tatt ol gull. Han burde ikke fått den tilbake etter fem år, når han mistet den for livstid. Da lurer jeg på om det var ol rabatt. 

Norge er et av verdens minst korrupte land https://www.fn.no/Statistikk/Korrupsjon

• Liker 3
Skrevet
n_97 skrev (Akkurat nå):

Jeg mente det at han fikk tilbake førerkortet etter fem år sist gang, enda saken var alvorlig. I mellomtiden hadde han tatt ol gull. Han burde ikke fått den tilbake etter fem år, når han mistet den for livstid. Da lurer jeg på om det var ol rabatt. 

Norge er et av verdens minst korrupte land https://www.fn.no/Statistikk/Korrupsjon

Jeg mener bestemt at loven er lik for alle. OL-rabatt er jo ikke en juridisk benevnelse. Og PN har neppe fått noen rabatt på denne siste dommen.  Og den forrige dommen er tatt  med på den faktiske dommen, som er 7 års ubetinget fengsel og førekort fradratt på livstid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...