Gå til innhold

Northug, hva driver du med ...

Fremhevede innlegg

Skrevet
På 25.8.2020 den 9.53, Lhasa skrev:

Hva kan grunnen være til å oppbevare 40 000 kr i bilen? Kjøp av narkotika? Andre grunner? 

Vi vet vel alle at han også spiller poker - kan ikke komme med bankkortet ditt da. 

Dessuten, det er da mange som har mye kontanter liggende. Dessuten, 40.000 er ikke så mye heller da - ikke når du har så mye penger som han har.

Det er ikke forbudt og ha kontanter liggende, hverken i bilen eller i madrassen. 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Sugar Plum Fairy
Skrevet (endret)
1 time siden, tonebelinda skrev:

Vi vet vel alle at han også spiller poker - kan ikke komme med bankkortet ditt da. 

Dessuten, det er da mange som har mye kontanter liggende. Dessuten, 40.000 er ikke så mye heller da - ikke når du har så mye penger som han har.

Det er ikke forbudt og ha kontanter liggende, hverken i bilen eller i madrassen. 

Så han har 40 000 liggende i bilen i tilfelle han skal spille poker? Ok...

Det er vel få under 50 som fortsatt bruker kontanter. Jeg har ikke gjort det på åresvis. Eneste grunnen jeg kan komme på, i hvert fall med en slik sum, er hvis man ikke vil at kjøp/salg skal spores.

Endret av Sugar Plum Fairy
Skrevet

Det har jo kommet frem at han vekslet pengene som han hadde ekstra fra utlandet, til norske penger. 
Jeg personlig synes det er skikkelig trist at det skal väre så sykt mye snakk rundt det da det er noen kjente som gjör en feil. ALLE kan gjöre feil. Ja, det er helt sykt trist - men det er det uansett hvem det er som kjörer bilen, eller ruser seg/har rusmidler i hjemmet.. Jeg håper han får hjelp for problemene sine, slik jeg håper alle andre som har problemer får. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Happy-Face skrev:

Hvorfor i all verden behøvde Northug egentlig kontanter til en verdi av 40 000 norske kroner hvis han skulle på ferie til utlandet?

De aller fleste nordmenn som reiser på ferie til for eksempel Spania bruker vel kredittkort eller what ever, i stedet for å reise med så store summer i KONTANTER altså.

HVA han hadde så mye penger med seg til, det kan jeg absolutt ikke gi deg noen svar på. Men synes vi skal stole på det han sier da han har virket veldig ærlig om problemene sine. Det er ikke bare bare å åpne seg om slikt. Synes det er tøft gjort, jeg.

• Liker 4
Skrevet
33 minutter siden, Camillaslr skrev:

HVA han hadde så mye penger med seg til, det kan jeg absolutt ikke gi deg noen svar på. Men synes vi skal stole på det han sier da han har virket veldig ærlig om problemene sine. Det er ikke bare bare å åpne seg om slikt. Synes det er tøft gjort, jeg.

Problemet er bare det at alt over 25000 NOK må meldes i fra til tolletaten når man reiser til eller fra Norge.

Jeg tror ikke på han dessverre. Han fikk lappen igjen i fjor etter og ha krasjet i fylla i 2014. Så råkjører han igjen og deler det med vennene sine. Han har tydeligvis ikke lært noen ting. Sånne folk har fått en ny sjanse, og vist at de ikke fortjener enda flere sjanser.

Ønsker han selvsagt lykke til med både avrusning og kollektiv transport :smilyblomst:

• Liker 16
Skrevet
2 minutter siden, Callisto83 skrev:

Problemet er bare det at alt over 25000 NOK må meldes i fra til tolletaten når man reiser til eller fra Norge.

Jeg tror ikke på han dessverre. Han fikk lappen igjen i fjor etter og ha krasjet i fylla i 2014. Så råkjører han igjen og deler det med vennene sine. Han har tydeligvis ikke lært noen ting. Sånne folk har fått en ny sjanse, og vist at de ikke fortjener enda flere sjanser.

Ønsker han selvsagt lykke til med både avrusning og kollektiv transport :smilyblomst:

Jeg var ikke klar over at det måtte meldes ifra om - da vet jeg det. Tusen takk :)
Jeg tenker at alle kan gjøre feil et par ganger før de lærer. Jeg forsvarer han ikke og mener det han gjorde var ekstremt feil. Håper selv at lappen er vekke mange år nå, for det han gjorde var grusomt, men jeg mener at jeg synes det er så feil at bare fordi han er kjent så skal dette blusse opp så ekstremt masse. Det står over alt, og synes det er trist. 

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for spekulasjoner og svar til det. 

_popcorn_, mod

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, Callisto83 skrev:

Hvorfor er kollektiv transport så ille? Mer miljøvennlig og man sparer penger. I snitt koster en vanlig bil 100 000 i året, og folk flest sitter igjen med typ 350 000 etter skatt. Så nesten 1/3 av inntekten til en vanlig person går bort til det. Det er jo et absurd pengesluk for de fleste som ikke er Northug og har karret til seg millioner på å reklamere for vann på flaske. 

• Liker 3
Gjest Halvveis
Skrevet
12 timer siden, india76 skrev:

Hvorfor er kollektiv transport så ille? Mer miljøvennlig og man sparer penger. I snitt koster en vanlig bil 100 000 i året, og folk flest sitter igjen med typ 350 000 etter skatt. Så nesten 1/3 av inntekten til en vanlig person går bort til det. Det er jo et absurd pengesluk for de fleste som ikke er Northug og har karret til seg millioner på å reklamere for vann på flaske. 

Audi vil ha Northug tilbake

For vanlige folk ja koster bil fort 100k.

For vanlige folk koster slike Audi smell som Northug gjorde i Trondheim mye mer.

Skrevet
13 timer siden, india76 skrev:

Tja prøv kollektivtransport i bygdenorge 😂

• Liker 7
Skrevet
56 minutter siden, Klink skrev:

Tja prøv kollektivtransport i bygdenorge 😂

Han bor vel i Oslo/Trondheim? Da er det jo godt tilbud.

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, india76 skrev:

Han bor vel i Oslo/Trondheim? Da er det jo godt tilbud.

Han skal vel i fengsel uansett. 

• Liker 3
Skrevet
På 27.8.2020 den 17.01, Happy-Face skrev:

Hvorfor i all verden behøvde Northug egentlig kontanter til en verdi av 40 000 norske kroner hvis han skulle på ferie til utlandet?

De aller fleste nordmenn som reiser på ferie til for eksempel Spania bruker vel kredittkort eller what ever, i stedet for å reise med så store summer i KONTANTER altså.

Han hadde vel kommet tilbake fra ferie, var det ikke det han sa? at han hadde vekslet fra euro til NOK. 

Uansett, helt merkelig å ha så mye cash. En har bankkort. Det kan brukes i utlandet også. 

Det var vel på 80tallet at vi veksla valuta i banken eller hadde med reisesjekker..... 

• Liker 3
Skrevet
På 14.8.2020 den 22.29, Justlooking skrev:

Nå ble jeg faktisk oppriktig lei meg https://direkte.vg.no/sportsdognet/news/northug-tatt-med-narkotika.MF9ZCEza2?utm_term=df-86-d172463a%3Adf-86-d172463a

Håper han ikke var påvirket da han kjørte. Har alltid hatt sansen for at han er seg selv og ikke så standard som de fleste andre idrettsutøvere.

Jeg vet han har gitt seg altså, og det kan jo være tøft for noen og enhver ...

Hadde dette vært Gunnar fra Østkanten hadde det ikke vært nåde. Da hadde han blitt hetset og demonisert. Men siden Northug er kjendis så er det så synd på ham stakkar.

• Liker 12
Skrevet
12 timer siden, jabx skrev:

Hadde dette vært Gunnar fra Østkanten hadde det ikke vært nåde. Da hadde han blitt hetset og demonisert. Men siden Northug er kjendis så er det så synd på ham stakkar.

Tenk hvis det hadde vært en nav bruker som ble tatt. Da hadde det også vært andre boller....

• Liker 6
Skrevet (endret)

-

Endret av BerntHulken
Skrevet
1 time siden, æøå* skrev:

Skal han det? Link?

Voldsomt til kverulering. Var litt sarkastisk. Vi vet vel ikke det enda. 

Skrevet

Han slipper nok billigst mulig unna siden han får så mye hjelp og har så mye penger. 

• Liker 4
Skrevet (endret)

Da får jeg bare innrømme at jeg tok feil. Han har negativ blodprøve, mens jeg trodde at han hadde tatt kokain samme dag. Det er fint å vite at han var nykter når han trente barna. Så nå innrømmer jeg at jeg forhåndsdømte. Ikke bra. 

Men det er heller ikke bra at han kjørte som en villmann. Det er jo tilfelle uansett. Godt han snakket sant da, tross alt. Fikk snev av respekt for han der. 

Endret av SoWhat?
  • Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...