Callisto83 Skrevet 21. august 2020 #421 Skrevet 21. august 2020 Ferietur til Spania når det var en pandemi? Denne saken blir jo bare drøyere og drøyere.. 7
Marigrete Skrevet 21. august 2020 #422 Skrevet 21. august 2020 Det var nok helt bevisst at han ventet i 8 dager før han fortalte at han ikke hadde inntatt rusmidler etter natt til onsdag/onsdag morgen. Når det er sagt så synes jeg det er bra at han ikke kom med noen slags unnskyldninger på pressekonferansen. Han fortalte både om at han hadde kjørt langt over det han ble tatt for, og at han også filmet deg. (Nå er det jo mulig at han fortalte dette kun fordi filmen ville ha kommet ut uansett). Han unnskylder heller ikke misbruket som «litt kokain i helgene», men at alvorlighetsgraden er alvorlig og rusmisbruket stort. Håper at det han sa på pressekonferansen er det som Northug selv ønsker å si og ikke kun First house sitt manuskript. 9
Gjest Blondie65 Skrevet 21. august 2020 #423 Skrevet 21. august 2020 Northug kunne valgt to strategier: Taus som en ørsters, og forsvinne i glemmeboken. Legge seg flat og ta den offentlige straffen. Det siste trenger selvsagt også en regi - ellers blir det en sånn "det var ikke min skyld" og annet pjatt vi har sett andre komme med. Jeg håper Northug får hjelp med rusmisbruket sitt.
SPOCA Skrevet 21. august 2020 #424 Skrevet 21. august 2020 (endret) 15 minutter siden, Blondie65 skrev: Northug kunne valgt to strategier: Taus som en ørsters, og forsvinne i glemmeboken. Legge seg flat og ta den offentlige straffen. Det siste trenger selvsagt også en regi - ellers blir det en sånn "det var ikke min skyld" og annet pjatt vi har sett andre komme med. Jeg håper Northug får hjelp med rusmisbruket sitt. Enig. Man kunne enten ta en "Hurtigruten", dvs overhodet ingen håndtering av saken, eller ta en "Northug". Jeg tror det er bra han har gjort det på denne måten. Hans styrke er vel at han snakker ofte rett fra levra, så det er nok en god strategi. Samtidig ikke blir "helt Johaug" som sitter og griner og bærer seg foran kameranene. Så kan man jo tenke og tro hva man vil om det som kommer fram i saken, men håndteringen synes jeg er bra når det er en slik sak som blir håndtert. Eneste som kanskje gjør meg smått litt provosert er hvordan han får tilrettelagt igjen altså, fra Olympiatoppen. Ikke misforstå: det er kjempebra han får hjelp, og vi skal ta vare på våre utøvere, men jeg stiller meg vel spørsmålet om hvis en mindre kjent utøver som hadde lagt opp hadde hatt samme problemene hadde fått samme hjelp. Jeg merker jeg er litt ambivalent til saken og fyren. Jeg ønsker aldri noen mennesker vondt, men jeg finner Northug stakkarslig og synes derfor litt "synd på", samtidig som han provoserer meg noe helt inn i granskauen. Endret 21. august 2020 av SPOCA 9
Gjest Halvveis Skrevet 21. august 2020 #425 Skrevet 21. august 2020 hva slags vennegjeng har denne fyren egentlig? Masse kokain hjemme og skrytevideoer av 2,5x fartsgrensevideoer til gjengen. Litt som tenåringer i sin verste tulleperiode og ikke en som snart blir 40.
Petra75 Skrevet 21. august 2020 #426 Skrevet 21. august 2020 3 minutter siden, SPOCA skrev: Enig. Man kunne enten ta en "Hurtigruten", dvs overhodet ingen håndtering av saken, eller ta en "Northug". Jeg tror det er bra han har gjort det på denne måten. Hans styrke er vel at han snakker ofte rett fra levra, så det er nok en god strategi. Samtidig ikke blir "helt Johaug" som sitter og griner og bærer seg foran kameranene. Så kan man jo tenke og tro hva man vil om det som kommer fram i saken, men håndteringen synes jeg er bra når det er en slik sak som blir håndtert. Eneste som kanskje gjør meg smått litt provosert er hvordan han får tilrettelagt igjen altså, fra Olympiatoppen. Ikke misforstå: det er kjempebra han får hjelp, og vi skal ta vare på våre utøvere, men jeg stiller meg vel spørsmålet om hvis en mindre kjent utøver som hadde lagt opp hadde hatt samme problemene hadde fått samme hjelp. Jeg merker jeg er litt ambivalent til saken og fyren. Jeg ønsker aldri noen mennesker vondt, men jeg finner Northug stakkarslig og synes derfor litt "synd på", samtidig som har provoserer meg noe helt inn i granskauen. Jeg har aldri sett noe annet enn drittsekkoppførsel fra den kanten, og jeg er så forundret over at det er så mange som ser bort fra den og aksepterer alt som kommer derfra. 11
SoWhat? Skrevet 21. august 2020 #427 Skrevet 21. august 2020 Han kjørte i 200 km i 80-sona fyf.... Og 40 000 i bilen som han har vekslet fra euro? Og de ble liggende i bilen? Øh.. Pluss at han ikke hadde inntatt noe siden natt til onsdag? Sorry. Jeg tror ikke på noe annet enn at han kjørte som en jævla idiot. Jez, for en type! 22
Ronaldo85 Skrevet 21. august 2020 #428 Skrevet 21. august 2020 7 minutter siden, Halvveis skrev: Litt som tenåringer i sin verste tulleperiode og ikke en som snart blir 40. Han er 34 til opplysning, han er ikke snart 40. Blir som å si at en 12-åring snart skal ta lappen og begynne på universitetet. Man kan slite i alle perioder i livet, ikke bare som tenåring, forøvrig. 19
cherryl Skrevet 21. august 2020 #429 Skrevet 21. august 2020 Noen som vet om tollen kan komme etter Northug hvis di 40.000 kronene ikke har blitt fortollet? Ser for meg at han har snakket seg inn i noe som får Steffen i Tollerne til å reagere 4
Gjest Blondie65 Skrevet 21. august 2020 #430 Skrevet 21. august 2020 19 minutter siden, SPOCA skrev: Enig. Man kunne enten ta en "Hurtigruten", dvs overhodet ingen håndtering av saken, eller ta en "Northug". Jeg tror det er bra han har gjort det på denne måten. Hans styrke er vel at han snakker ofte rett fra levra, så det er nok en god strategi. Samtidig ikke blir "helt Johaug" som sitter og griner og bærer seg foran kameranene. Så kan man jo tenke og tro hva man vil om det som kommer fram i saken, men håndteringen synes jeg er bra når det er en slik sak som blir håndtert. Eneste som kanskje gjør meg smått litt provosert er hvordan han får tilrettelagt igjen altså, fra Olympiatoppen. Ikke misforstå: det er kjempebra han får hjelp, og vi skal ta vare på våre utøvere, men jeg stiller meg vel spørsmålet om hvis en mindre kjent utøver som hadde lagt opp hadde hatt samme problemene hadde fått samme hjelp. Jeg merker jeg er litt ambivalent til saken og fyren. Jeg ønsker aldri noen mennesker vondt, men jeg finner Northug stakkarslig og synes derfor litt "synd på", samtidig som han provoserer meg noe helt inn i granskauen. Å bli helt "Johaug" er det jeg mener med "jeg har ikke gjort noe galt". Det var en selsom opptreden og i lys av det hun tidligere hadde sagt var dette absolutt ikke troverdig - det ble påstått at hun sjekket foran og bak alt hun tok inn eller brukte. Bare ikke denne gangen da lissom. Jaja ... Jeg tror nå fortsatt ikke at hun mente å øke prestasjon - men få bukt med munnsårene. Når det gjelder Northug så er han heldig med støtteapparatet. Sånn sett er vel det hell i uhell at han ble tatt. Jeg tror nok at andre som har havnet på skråplanet har vært "heldig" og ikke blitt tatt før de lå flatt i rennesteinen. Men troverdighet ... tja ... Hvor mange ganger skal vi se Northug legge seg flatt før det skjer en endring? Jeg håper at noen tar tak i hvorfor han ruser seg fremfor å bare behandle rusen.
Engelbertine Skrevet 21. august 2020 #431 Skrevet 21. august 2020 (endret) At han ikke følte seg ruset da han satte seg bak rattet er ikke noe godt argument. Det utsagnet kunne en alkoholiker jeg har i familien kommet med også, at man ikke føler seg full betyr ikke at man ikke er full eller at det ikke er merkbart for andre, men det er vel lett å unnskylde det for seg selv for å slippe å ta tak i det. Samme med rus vil jeg tro. Northug avviste det jo heller ikke 100% noe jeg ville trodd han ville ha gjort om han faktisk var rusfri i øyeblikket. Synes fortsatt det sier endel at politiet har siktet han for kjøring i ruspåvirket tilstand. Det er hakket mer alvorlig å bli siktet snarere enn å bli mistenkt for noe. Politiet må jo ha ett eller annet grunnlag for å sikte han for det, og skulle man latt tvilen komme han til gode så burde siktelsen kanskje blitt nedjustert til mistenkt fram til labsvarene kommer tilbake? Veldig spesielt med de pengene også. Hvor kommer de inn i dette egentlig? Hvorfor er de pengene relevante til saken? Spesielt med så mye cash, men hvorfor blir de knyttet til denne saken liksom? Edit: Bortsett fra det med ruskjøring virket han troverdig syns jeg. Krever utrolig mye guts å innrømme at man har ett problem og at man trenger hjelp, gjenstår å se om han tar imot hjelpen eller ikke. Endret 21. august 2020 av Engelbertine 7
Chuck Skrevet 21. august 2020 #432 Skrevet 21. august 2020 1 minutt siden, Engelbertine skrev: Veldig spesielt med de pengene også. Hvor kommer de inn i dette egentlig? Hvorfor er de pengene relevante til saken? Spesielt med så mye cash, men hvorfor blir de knyttet til denne saken liksom? Man kjøper ikke narkotika med debetkort, for å si det sånn. Å omtale 10 gram som en mindre mengde er litt spesielt. Det er ikke voldsomt mye, men det er nok til noen timers moro. For å si det på den måten. 9
Little Diva Skrevet 21. august 2020 #433 Skrevet 21. august 2020 Jeg synes det er bra at han la seg flat og snakket om sine problemer. Han fortalte om mere enn det allmennheten egentlig har noe med.. men så blir det kanskje enklere å stå i, og ta i mot hjelpen han får tilbud om. Man må ha selvinnsikt, og et genuint ønske om hjelp for å klare å bli frisk. Det som er gjort er gjort og det er ingenting å gjøre med, han tar sin straff og må jobbe med seg selv. Resten av det som nevnes her og som også ble nevnt av pressen hva disse intime bildene angår, synes jeg er totalt unødvendig å begynne å spekulere rundt. Det er private bilder som aldri skulle vært delt. Heller ikke brukt i mot han hverken her eller andre plasser. Rett og slett forkastelig. 9
Engelbertine Skrevet 21. august 2020 #434 Skrevet 21. august 2020 1 minutt siden, Chuck skrev: Man kjøper ikke narkotika med debetkort, for å si det sånn. Å omtale 10 gram som en mindre mengde er litt spesielt. Det er ikke voldsomt mye, men det er nok til noen timers moro. For å si det på den måten. Det er jo det jeg også tenker, at om det ikke hadde vært noe snusk rundt de pengene så ville vel pengene ikke vært så innmari viktig å ta opp og snakke om i akkurat denne pressekonferansen? I så fall synes jeg det er litt spesielt at han begrunner det med veksling av valuta til norske kroner etter ferietur. Så det er vel egentlig to ting jeg ikke syntes var så spesielt troverdig under pressekonferansen da. 5
Chuck Skrevet 21. august 2020 #435 Skrevet 21. august 2020 1 minutt siden, Engelbertine skrev: Det er jo det jeg også tenker, at om det ikke hadde vært noe snusk rundt de pengene så ville vel pengene ikke vært så innmari viktig å ta opp og snakke om i akkurat denne pressekonferansen? I så fall synes jeg det er litt spesielt at han begrunner det med veksling av valuta til norske kroner etter ferietur. Så det er vel egentlig to ting jeg ikke syntes var så spesielt troverdig under pressekonferansen da. Politiet kan sikte deg for omsetning av narkotika om pengene og flere brukerdoser av narkotika blir funnet sammen. 5
Gjest Lillebolla1337 Skrevet 21. august 2020 #436 Skrevet 21. august 2020 11 minutter siden, Engelbertine skrev: At han ikke følte seg ruset da han satte seg bak rattet er ikke noe godt argument. Det utsagnet kunne en alkoholiker jeg har i familien kommet med også, at man ikke føler seg full betyr ikke at man ikke er full eller at det ikke er merkbart for andre, men det er vel lett å unnskylde det for seg selv for å slippe å ta tak i det. Samme med rus vil jeg tro. Northug avviste det jo heller ikke 100% noe jeg ville trodd han ville ha gjort om han faktisk var rusfri i øyeblikket. Synes fortsatt det sier endel at politiet har siktet han for kjøring i ruspåvirket tilstand. Det er hakket mer alvorlig å bli siktet snarere enn å bli mistenkt for noe. Politiet må jo ha ett eller annet grunnlag for å sikte han for det, og skulle man latt tvilen komme han til gode så burde siktelsen kanskje blitt nedjustert til mistenkt fram til labsvarene kommer tilbake? Veldig spesielt med de pengene også. Hvor kommer de inn i dette egentlig? Hvorfor er de pengene relevante til saken? Spesielt med så mye cash, men hvorfor blir de knyttet til denne saken liksom? Edit: Bortsett fra det med ruskjøring virket han troverdig syns jeg. Krever utrolig mye guts å innrømme at man har ett problem og at man trenger hjelp, gjenstår å se om han tar imot hjelpen eller ikke. En blir automatisk siktet når en tar blodprøve av en person når det er mistanke om ruskjøring. Det har med tvangsmidler å gjøre og er hjemlet i straffeprosessloven.
En gang.. Skrevet 21. august 2020 #437 Skrevet 21. august 2020 17 minutter siden, Little Diva skrev: Jeg synes det er bra at han la seg flat og snakket om sine problemer. Han fortalte om mere enn det allmennheten egentlig har noe med.. men så blir det kanskje enklere å stå i, og ta i mot hjelpen han får tilbud om. Man må ha selvinnsikt, og et genuint ønske om hjelp for å klare å bli frisk. Det som er gjort er gjort og det er ingenting å gjøre med, han tar sin straff og må jobbe med seg selv. Resten av det som nevnes her og som også ble nevnt av pressen hva disse intime bildene angår, synes jeg er totalt unødvendig å begynne å spekulere rundt. Det er private bilder som aldri skulle vært delt. Heller ikke brukt i mot han hverken her eller andre plasser. Rett og slett forkastelig. Helt enig. Masse spørsmål jeg synes er bak mål fra pressen. Men sikkert bedre de får spørre nå ennå spekulere videre..eller det gjør de vel uansett. La nå gutten få fred til å ta sin straff, få hjelp og komme seg på rett vei. Lurer på om noen av de "vennene" han har hatt i det hippe kjendis høy på pæra miljøet nå reflekterer over eget liv...sikkert tvilsomt. 7
Callisto83 Skrevet 21. august 2020 #438 Skrevet 21. august 2020 43 minutter siden, æøå* skrev: Han er 34 til opplysning, han er ikke snart 40. Blir som å si at en 12-åring snart skal ta lappen og begynne på universitetet. Man kan slite i alle perioder i livet, ikke bare som tenåring, forøvrig. Det skjer nok litt mer forandringer i en persons liv fra 12 år og til man er myndig, enn fra 34 til 40. Dette er dessuten andre gang han er involvert i ruskjøring i godt voksen alder. Må grunnen alltid være at man sliter? Sliter med å råkjøre når han fikk igjen lappen i fjor? 7
ForumMaria Skrevet 21. august 2020 #439 Skrevet 21. august 2020 40 000 i kontanter. Fra en utenlands tur som han hadde vekslet. Ikke vært lov å reise utenlands siden mars... 🤔🤔🤔 5
miss summers Skrevet 21. august 2020 #440 Skrevet 21. august 2020 1 minutt siden, ForumMaria skrev: 40 000 i kontanter. Fra en utenlands tur som han hadde vekslet. Ikke vært lov å reise utenlands siden mars... 🤔🤔🤔 Det har da vært lov å reise. Hvilken sten har du sovnet under? 26
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå