Gå til innhold

Northug, hva driver du med ...

Anbefalte innlegg

Skrevet
7 hours ago, Daraya said:

Jeg fordømmer rusa folk bak rattet, kanskje enda mer folk som er forebilde for andre, les barn. Kan ikke begripe at folk slår ring om Northug - det er ikke synd på ham! Han er ikke et offer! Har han vondt? Søk hjelp, ikke grisekjør i rusen. Den som begynner å ta kokain, ecstasy, meth, heroin er stokkdum. Ingen er avhengig før man har prøvd og i 2020 vet man hva man risikerer.

Ingen er født avhengig, vel bortsett fra babyer som har rusa mor. Det finnes ingen unnskyldning for narkotika. Alkohol og pillemisbruk har jeg en viss forståelse for fordi det er fra samfunnets side akseptert å drikke og bruken bare glir ut over tid.

Men ingen vil slå ring rundt Per Norman, fordi han er kjedelig og lovlydig. Folk elsker personligheter som stikker ut fra det som er trygt og vanlig. Da får man som man sår. Er ikke overrasket et sekund over det som har skjedd med Northug og forstår ikke hvorfor folk blir så overrasket? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser noen av langrenns»vennene» til Northug er ute og mener det er dårlig av enkelte samarbeidspartnere å bryte kontrakter med ham. Mener de virkelig at feks sykkellaget som bruker brillene hans skal fortsette å sponse denne livsfarlige sjåføren?

Unner Petter all mulig hjelp og rehabilitering, men all erfaring tilsier jo at for han å drive på egen hånd med sponsorer og masse jubalong rundt det hele ikke fungerer.  Forstår ikke Skinstad JR som i følge uttalelser på nyhetskanalen mener man bare skal kjøre på i samme spor, er jo dømt til å ende i katastrofe.

• Liker 13
Gjest alphabet
Skrevet

Nå er det ingen som vet om han faktisk var ruspåvirket under kjøreturen ennå, da vi ennå ikke har fått svar på blodprøven.

Skrevet
26 minutter siden, alphabet skrev:

Nå er det ingen som vet om han faktisk var ruspåvirket under kjøreturen ennå, da vi ennå ikke har fått svar på blodprøven.

Slutt å være så naiv.

• Liker 25
Gjest Trynefaktor
Skrevet
2 timer siden, Oppland skrev:

I Ullensaker ble han tatt, rett nord for Oslo. 

Ja, som sagt, jeg så det etterpå. 

Skrevet

Bra han ble tatt før det gikk galt.

Kan ikke si jeg er overrasket, fyren har fått et massivt ego som det norske folk med glede har vært med å bygge opp. Da syns jeg ikke vi kan dømme han som person nord og ned når det egoet viser sine mørke sier. Forhåpentligvis var dette ydmykelsen han trengte for å få planta beina ned på jorda. 

• Liker 4
Skrevet

Kjære dere som har sympati og ønsker å støtte Northug; Han har IKKE narkotikaproblemer. Han trenger IKKE hjelp. Enda.....

Kokain er noe han tar på gøy. Det får deg til å føle deg som kongen på haugen. Og han er velkjent i festmiljøet allerede.

Det han trenger for å ikke havne på kjøret, og miste all kontroll, er at dette tas alvorlig. Ingen snillisme, ingen støtte. Men en knallhardt tydelig straff, og tap av sponsorer. Han trenger å havne helt i bånn for å skjønne alvoret. 

Han kunne ha drept noen!

• Liker 16
Skrevet
3 timer siden, india76 skrev:

Og det å begynne med langrenn er viktig fordi? Det er tross alt en meningsløs ting fundamentalt sett. Folk kan gå på treningsstudio for å få samme helseeffekt. Og det er mange her på forumet som har gjort mer for andre. Mange her er sykepleiere, ambulansearbeidere eller annet som faktisk redder liv og helse daglig. Northug har ikke gjort noe for andre enn seg selv. Blir faktisk kvalm av hvor utvasket ordet «helt» er blitt når en som driter i andres ve og vel kalles helt fordi han har vunnet noe meningsløse medaljer i noe meningsløst som langrenn for sin EGEN del! Han har ikke donert pengene heller, isteden kjøper han dyre biler han vraker i fylla. Fyren er en idiot og et elendig forbilde.

Nei, alle fortjener ikke en ny sjanse i all evighet. Man kan ikke bare sitte å vente på at han skal drepe noen med idiotien sin. Han har fått en ny sjanse og han har vist han ikke fortjente den. Han har ikke lært noe av sist og han har ingen respekt for lover og regler. Nå er det nok. 

Det er din mening. Intet mer.

Skrevet
6 minutter siden, Marigrete skrev:

Ja. Og den formulerer veldig bra hva jeg prøvde å si tidligere om hans velkalkulerte SoMe- «beklagelse» som et intet annet enn et forsøk på å eie historien. 

• Liker 15
Skrevet
10 minutter siden, Hverdagsfrue skrev:

Kjære dere som har sympati og ønsker å støtte Northug; Han har IKKE narkotikaproblemer. Han trenger IKKE hjelp. Enda.....

Kokain er noe han tar på gøy. Det får deg til å føle deg som kongen på haugen. Og han er velkjent i festmiljøet allerede.

Det han trenger for å ikke havne på kjøret, og miste all kontroll, er at dette tas alvorlig. Ingen snillisme, ingen støtte. Men en knallhardt tydelig straff, og tap av sponsorer. Han trenger å havne helt i bånn for å skjønne alvoret. 

Han kunne ha drept noen!

I starten er det vel bare for gøy, men etterhvert blir det noe man trenger bare for å komme gjennom hverdagen.

Når han må ta en stripe på vei hjem fra jobb på en torsdag så vil jeg si han er forbi "bare for gøy" stadiet.

• Liker 25
Gjest Sugar Plum Fairy
Skrevet

Jodel hadde visst rett. Helt sykt at så mnge har sympati for han nå - innlegget hans på some fungerte visst. 

Gjest Trynefaktor
Skrevet
2 minutter siden, Lhasa skrev:

Jodel hadde visst rett. Helt sykt at så mnge har sympati for han nå - innlegget hans på some fungerte visst. 

Helt på trynet. Han er ikke på kjøret, han er ingen nedbrutt og stakkarslig type vi skal synes synd på. 

Skrevet

Ryddet for ryktespredning, spekulasjoner, krenkende og nedsettende innlegg, og brudd på opphavsrett, samt svar til dette. 

_popcorn_, mod

Skrevet
4 timer siden, Oransjesjel skrev:

Det er vel ingen som støtter «galmannskjøring» i ruset tilstand. Det er vel heller ingen som synes det er greit å sette andres liv i fare på den måten. Men man kan vel være helt imot det en person gjør, og samtidig ønske at vedkommende får livet iorden igjen? Og hva er egentlig det sinnet mot det dere kaller å «støtte» Petter Northug? Skal vi sette han i gapestokk på torvet? Skyte mannen? Låse ham inne til evig tid? Det går faktisk an å ta helt avstand fra en handling, men allikevel ønske den som har utført handlingen hjelp og omsorg. Heldigvis - for hvem har ikke trengt det av og til oppigjennom livet. 

Enig med deg her, og jeg har troen på at han absolutt kan klare og snu dette, noe han så absolutt klarte etter den første fyllekjøringen sin. Men selvsagt må han ta sin straff, og ta noen alvorlige grep om den livsstilen han har ført etter at han la opp.

• Liker 2
Skrevet

Til dere som er mest støttende til Northug: Bør Norges skiforbund bryte samarbeidet med Northug og «raske briller»?

Jeg stiller meg undrende til de som eventuelt mener at han skal få fortsette. «Raske» briller får en ny betydning som potensielt kan gjøre at disse brillene blir ekstra kule for ungdommer og unge voksne som gjerne ønsker et liv med raske biler og litt kokain i helgene.

• Liker 6
Skrevet
3 timer siden, Lhasa skrev:

Hva skrev jodel?

Skrevet
7 timer siden, Fysikeren skrev:

Det er bevist at han har kjørt beruset tidligere, og at han nå har et hyppig forbrukt av kokain.

Du tilla meg en "personlig agenda", så ta en titt i speilet istedenfor du. 

Jeg har aldri sagt du støtter det han har gjort (les igjen), men han. Noe du åpenbart gjør her. 

Så nå skal han straffes for det han har gjort tidligere også? Jeg var ikke klar over at det fantes bevis på at han har et hyppig forbruk av kokain, så innlysende meg gjerne og oppgi kilde. 

Jeg har ikke noe i mot å støtte en mann som ligger nede hvis det er det du mener. Javel, så er det selvforskyldt, men altså. Du sier han har et rusproblem, og mener han da skal fordømmes da eller? 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Ellam skrev:

Til dere som er mest støttende til Northug: Bør Norges skiforbund bryte samarbeidet med Northug og «raske briller»?

Jeg stiller meg undrende til de som eventuelt mener at han skal få fortsette. «Raske» briller får en ny betydning som potensielt kan gjøre at disse brillene blir ekstra kule for ungdommer og unge voksne som gjerne ønsker et liv med raske biler og litt kokain i helgene.

Jeg tenker at det er vel opp til Northugs samarbeidspartnere å vurdere. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...