keso Skrevet 19. august 2020 #381 Del Skrevet 19. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det spørs om jeg tror det ville skadet henne, hvis jeg ikke tror det ville skadet henne så ville jeg nok gjort det. Tror nok det blir mer og mer subjektiv analyse dess kåtere du er 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #382 Del Skrevet 20. august 2020 På 18.8.2020 den 16.00, AnonymBruker skrev: Ikke bare ferdig utviklet men på sitt aller beste. Anonymkode: e58c2...22f Stakkars jente(r). Tenk å bli utsatt for en som deg som bare er opptatt av å få tømt seg, uten å ta hensyn til hennes behov. Sex med deg må oppleves som et overgrep. Anonymkode: c3802...d1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #383 Del Skrevet 20. august 2020 På 19.8.2020 den 13.44, Trolltunge skrev: Jeg kan forstå at ting føles kaldt, kynisk og urettferdig til tider. Man blir både såret og livet er ikke rettferdig og alltid greit. Det er det ikke mot noen. Personlig vet jeg iallefall at mye kan oppleves vanskelig og urettferdig til tider, og samtidig er det akkurat det at jeg har holdt fast i det gode og selv tatt gode valg som har gjort at jeg har fått støtte, trøst og omsorg når jeg har hatt behov for det, og det er dette som har gjort at jeg har gode mennesker rundt meg, som ønsker å ha meg i livet, og synes jeg er et menneske det er verdt å ta vare på, være glad i og like. Det er også derfor jeg fant kjærlighet og var verdt å elske fremdeles, etter noen vonde opplevelser med menn som KUNNE ha gjort meg kald og kynisk. Good things happen to good people! Slik er det. Å være god selv får man tilbake. Men ja, man opplever vondt, kaldt og urettferdig likevel, men å være et så bra menneske at du er verdt å støtte og elske hjelper veldig akkurat når man opplever slikt, og på at det vonde får sjansen til å gå over. Dette er ikke nødvendigvis min opplevelse da. Anonymkode: e22ee...815 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 20. august 2020 Forfatter #384 Del Skrevet 20. august 2020 (endret) 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er ikke nødvendigvis min opplevelse da. Anonymkode: e22ee...815 Nei det skjer ikke hver gang og i enhver situasjon, så det kan man jo si, med mindre man ser det i et større bilde. Jeg er ikke skjermet for å oppleve vonde situasjoner, og belønnes ikke med at folk er greie mot meg bare jeg er greie mot dem. De mennesker som er ufine vil like gjerne bli enda verre av at jeg oppfører meg ok mot dem, til tross for at de er slemme og ufine mot meg. Så det større bildet: Jeg har en flott familie, som vet at jeg er et bra menneske, og derfor vil de slå ring rundt meg og gi meg trøst og støtte dersom jeg opplever vonde mennesker og situasjoner. De vet så sikkert at jeg generelt ikke er slem og ufin at det er veldig enkelt for dem å tro meg i at jeg ble utsatt for noe ufint, ikke var skyld i det selv, og ikke fortjente det fordi jeg selv oppfører meg dårlig i mange situasjoner. Jeg har mange gode venner, og de vil også tro meg og gi meg støtte og oppmuntring i det jeg opplever av vanskelige situasjoner og vanskelige møter med mennesker, fordi de også vet at jeg generelt er et menneske som forsøker å oppføre meg godt og realt, og ikke skaper unødvendig vanskelige situasjoner og dialoger. De har faktisk valgt meg som venn å være med fordi de vet at jeg er et bra menneske, og de har tillit til meg, tro på meg og ønske om et nært og godt vennskap akkurat fordi de vet at jeg er et bra menneske, som ikke sprer dritt og gjør andre vondt. I deres tillit til at jeg alltid prøver å være et realt og bra menneske vil de oppriktig gi meg trøst og støtte når jeg opplever vonde situasjoner og mennesker, og det er ekte, ikke overfladisk der og da- støtte, for så å riste på hodet bak ryggen min og være enige om at egentlig fortjente jeg å få slike ubehagelige opplevelser, så ubehagelig som jeg selv er. Jeg har EKTE venner, som gir EKTE støtte, fordi de vet at jeg er EKTE, og hel ved i å ønske og forsøke å være et godt menneske. Jeg har en arbeidsplass også, der jeg er kjent for å være real og grei på alle måter, og derfor ville mine kolleger og mine sjefer ta meg på alvor og tro meg dersom jeg meldte fra om en vond situasjon med en eller flere. De ville lytte til meg og tro meg, fordi de kjenner meg som god, grei og real, og tilbakemeldingen ville ikke være at JEG burde skjerpe meg selv og forstå at det vonde jeg ble utsatt for var rimelig, i forhold til at jeg selv så ofte var krass, ufin og ikke særlig grei i ulike situasjoner, og mot ulike mennesker. Nei, fordi de vet at jeg generelt er real, grei og ønsker å være hyggelig og imøtekommende/god, så ville jeg bli hørt, og få støtte. Så du har rett. Man får ikke belønning for å være real, god og grei der og da alltid. Ovenfor enkelte ufine mennesker er det til og med slik at det å være grei og god straffer seg, og de blir VERRE av at man forsøker å være grei mot dem. I det større bilde, angående alle man har i livet sitt, og de som betyr absolutt mest, fordi de er de man selv virkelig har tett og nødvendig relasjon til, DER får man belønningen. Hva DE vet om hvem du er og hvordan du generelt oppfører deg avgjør om du får støtte eller kritikk når du er i en vanskelig situasjon med ANDRE. Hvilket er differansen mellom å kunne klare å legge bak seg vonde mennesker og situasjoner, fordi andre gir deg oppbacking, støtte og forståelse, og i det gjør at det vonde kan bli mindre og forsvinne, eller å stå ensom i ting som blir vondt, og la hver vonde og urettferdige situasjon bygge "legotårn" av vondt på vondt. Mennesker som ikke er bra selv får ikke like stor forståelse og støtte når de havner i vanskelige situasjoner, fordi da både tenker og sier folk at de bør skjerpe seg selv, tenke seg bedre om selv og selv gjøre sin del i å ikke havne i/skape disse vonde situasjonene. Rett til deg, eller bak ryggen din. Du vil likevel kjenne på at du ikke får ekte støtte. Det merkes. Så å velge å være ugrei i holdninger og handlinger gir kanskje en der og da liten belønning, men det straffer seg i totalen. Folk ellers er ikke døve, blinde og dumme, og hvorfor skal de like, støtte og gi forståelse til en som ikke er grei mot andre selv? De fortjener jo å få smake på "egen medisin". Så, du slår til og knuller tenåringer, selv om du da drar ting litt over å oppføre deg greit. Folk opplever, hører, ser og tenker, og det du er og velger å være påvirker derfor DITT liv og deg tilbake når du er den som trenger at folk gir deg forståelse og velvilje. Endret 20. august 2020 av Trolltunge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #385 Del Skrevet 20. august 2020 Ser jo flere ganger menn forsvare å ha seg med yngre så lenge de er lovlige og snakker om hvor flott det er med trang ung mus.. Dette er de som mener at menn 40+ har draget på alle jenter i alle aldre og som klapper i hendene når en "skadet" jente tar kontakt. Istedenfor å tenke seg om 2 ganger og forstå fakta rundt ting (som at opplevd overgrep = velger overgripere pga vane) tenker de bare på seg selv.. De kan skryte av det til og med og er selvfølgelig ikke interessert i å finne ut mer om henne og eventuelle traumer, da interessen bare er å få en utløsning. Når man ser dette så ofte i diverse diskusjoner så er det enten a.) KG's mannlige andel av brukere er de verste mennene i samfunnet eller b.) flertallet av menn er (veldig veldig dessverre) sånn. Anonymkode: 51201...848 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #386 Del Skrevet 20. august 2020 37 minutter siden, Trolltunge skrev: Nei det skjer ikke hver gang og i enhver situasjon, så det kan man jo si, med mindre man ser det i et større bilde. Jeg er ikke skjermet for å oppleve vonde situasjoner, og belønnes ikke med at folk er greie mot meg bare jeg er greie mot dem. De mennesker som er ufine vil like gjerne bli enda verre av at jeg oppfører meg ok mot dem, til tross for at de er slemme og ufine mot meg. Så det større bildet: Jeg har en flott familie, som vet at jeg er et bra menneske, og derfor vil de slå ring rundt meg og gi meg trøst og støtte dersom jeg opplever vonde mennesker og situasjoner. De vet så sikkert at jeg generelt ikke er slem og ufin at det er veldig enkelt for dem å tro meg i at jeg ble utsatt for noe ufint, ikke var skyld i det selv, og ikke fortjente det fordi jeg selv oppfører meg dårlig i mange situasjoner. Jeg har mange gode venner, og de vil også tro meg og gi meg støtte og oppmuntring i det jeg opplever av vanskelige situasjoner og vanskelige møter med mennesker, fordi de også vet at jeg generelt er et menneske som forsøker å oppføre meg godt og realt, og ikke skaper unødvendig vanskelige situasjoner og dialoger. De har faktisk valgt meg som venn å være med fordi de vet at jeg er et bra menneske, og de har tillit til meg, tro på meg og ønske om et nært og godt vennskap akkurat fordi de vet at jeg er et bra menneske, som ikke sprer dritt og gjør andre vondt. I deres tillit til at jeg alltid prøver å være et realt og bra menneske vil de oppriktig gi meg trøst og støtte når jeg opplever vonde situasjoner og mennesker, og det er ekte, ikke overfladisk der og da- støtte, for så å riste på hodet bak ryggen min og være enige om at egentlig fortjente jeg å få slike ubehagelige opplevelser, så ubehagelig som jeg selv er. Jeg har EKTE venner, som gir EKTE støtte, fordi de vet at jeg er EKTE, og hel ved i å ønske og forsøke å være et godt menneske. Jeg har en arbeidsplass også, der jeg er kjent for å være real og grei på alle måter, og derfor ville mine kolleger og mine sjefer ta meg på alvor og tro meg dersom jeg meldte fra om en vond situasjon med en eller flere. De ville lytte til meg og tro meg, fordi de kjenner meg som god, grei og real, og tilbakemeldingen ville ikke være at JEG burde skjerpe meg selv og forstå at det vonde jeg ble utsatt for var rimelig, i forhold til at jeg selv så ofte var krass, ufin og ikke særlig grei i ulike situasjoner, og mot ulike mennesker. Nei, fordi de vet at jeg generelt er real, grei og ønsker å være hyggelig og imøtekommende/god, så ville jeg bli hørt, og få støtte. Så du har rett. Man får ikke belønning for å være real, god og grei der og da alltid. Ovenfor enkelte ufine mennesker er det til og med slik at det å være grei og god straffer seg, og de blir VERRE av at man forsøker å være grei mot dem. I det større bilde, angående alle man har i livet sitt, og de som betyr absolutt mest, fordi de er de man selv virkelig har tett og nødvendig relasjon til, DER får man belønningen. Hva DE vet om hvem du er og hvordan du generelt oppfører deg avgjør om du får støtte eller kritikk når du er i en vanskelig situasjon med ANDRE. Hvilket er differansen mellom å kunne klare å legge bak seg vonde mennesker og situasjoner, fordi andre gir deg oppbacking, støtte og forståelse, og i det gjør at det vonde kan bli mindre og forsvinne, eller å stå ensom i ting som blir vondt, og la hver vonde og urettferdige situasjon bygge "legotårn" av vondt på vondt. Mennesker som ikke er bra selv får ikke like stor forståelse og støtte når de havner i vanskelige situasjoner, fordi da både tenker og sier folk at de bør skjerpe seg selv, tenke seg bedre om selv og selv gjøre sin del i å ikke havne i/skape disse vonde situasjonene. Rett til deg, eller bak ryggen din. Du vil likevel kjenne på at du ikke får ekte støtte. Det merkes. Så å velge å være ugrei i holdninger og handlinger gir kanskje en der og da liten belønning, men det straffer seg i totalen. Folk ellers er ikke døve, blinde og dumme, og hvorfor skal de like, støtte og gi forståelse til en som ikke er grei mot andre selv? De fortjener jo å få smake på "egen medisin". Så, du slår til og knuller tenåringer, selv om du da drar ting litt over å oppføre deg greit. Folk opplever, hører, ser og tenker, og det du er og velger å være påvirker derfor DITT liv og deg tilbake når du er den som trenger at folk gir deg forståelse og velvilje. Jeg har ikke egen familie, venner eller en fast arbeidsplass, så jeg hadde definitivt vært takknemlig om jeg hadde det. Så ikke rart du er det. Det er lett å være et godt menneske da. Har ikke noen jeg kan vise min medmenneskelighet og godhet til. Jeg tror ikke på karma, jeg tror på uflaks og flaks. Mange drittsekker her i verden som slipper unna med alt de gjør, men mange gode mennesker aldri får lønn for sitt strev. Karma ville gjort at verden var rettferdig, og det er den jo ikke. Hvis man skal få bukt med problemet at unge jenter blir utnyttet må man også våge å se på menns utfordringer. Men de betyr ikke så mye, virker det som. Anonymkode: e22ee...815 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 20. august 2020 Forfatter #387 Del Skrevet 20. august 2020 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke egen familie, venner eller en fast arbeidsplass, så jeg hadde definitivt vært takknemlig om jeg hadde det. Så ikke rart du er det. Det er lett å være et godt menneske da. Har ikke noen jeg kan vise min medmenneskelighet og godhet til. Jeg tror ikke på karma, jeg tror på uflaks og flaks. Mange drittsekker her i verden som slipper unna med alt de gjør, men mange gode mennesker aldri får lønn for sitt strev. Karma ville gjort at verden var rettferdig, og det er den jo ikke. Hvis man skal få bukt med problemet at unge jenter blir utnyttet må man også våge å se på menns utfordringer. Men de betyr ikke så mye, virker det som. Anonymkode: e22ee...815 Nei det er ikke alltid lett å være et godt menneske uansett, det er et valg, som man må ta igjen og igjen, situasjon for situasjon. Det er en grunnholdning som alltid må pleies, og som også gjør det langt enklere å FÅ både venner, grei plass å jobbe eller kjæreste. Familie er mer flaks og uflaks, men mange klarer seg godt uten god familie også, i at man får andre. For å få andre må man imidlertid både våge å søke andre, og være verdt å beholde. Å være et bra menneske er noe som ikke alltid belønnes i enhver situasjon, som nevnt, men likevel i det store og hele. Å leve og både å ta gode valg og få gode muligheter er ikke bare flaks og uflaks, det er absolutt egeninnsats også. Å ville, våge og være verdt å ha i livet. Jeg har selv stått i en situasjon der jeg ble så såret av både venner og familie i en vanskelig situasjon at jeg trakk meg unna dem. Det viste seg senere at det var misforståelser, og at de opplevde det at jeg trakk meg unna akkurat like sårt som jeg følte det at det var sårt nok til å trekke meg bort fra dem, og alt var det mulig å rette opp i, da vi alle var modne for og modige nok til å ha nødvendig dialog om hva som ble galt, men innen det sto jeg plutselig veldig alene, i den allerede svært vonde situasjonen som utløste det hele. Jeg har altså vært alene, såret og svært ensom i en svært vanskelig situasjon. Jeg forstår derfor at det kan være lett å bli bitter og ikke se nytteverdi i å forsøke å være et bra menneske. Bli kald og kynisk, og tenke at andre ikke er verdt omsorg og at man selv forsøker å være god. Tror du slike situasjoner skiller mellom kjønn i å være fæle og vanskelige? Det gjør ikke det. Slikt er vondt og vanskelig for både kvinner og menn. Vet du hva som ble min vei ut av å ha det så vondt og vanskelig? Jeg valgte å ikke bli et menneske det ikke var verdt å beholde, selv om jeg hadde det vondt og vanskelig. Jeg valgte, jeg ville og jeg våget, og var derfor verdt å beholde for nye mennesker jeg da gikk aktivt inn for å erstatte mine tap med. Gjennom det å oppleve at jeg var ønsket og fikk vennskap og velvilje tilbake ble mine sår så leget at jeg til slutt ble modig, klok og leget nok til å gå i dialog med dem jeg hadde valgt bort også, og det viste seg at de hadde vært akkurat like såret og fortvilet. De hadde gjort feil, men det hadde jeg også. I hvordan samtlige av oss hadde opplevd at dette ble sårt og vanskelig hadde vi sett egen smerte, men ikke hvor stor andre partens smerte i det var. At den var like stor og like vanskelig. Om jeg hadde blitt bitter, sinna og kastet fra meg det å velge å være bra menneske, så hadde jeg verken fått de nye mennesker i livet mitt som bygget meg sterk nok til å klare å møte, gå i dialog og se også at de som såret meg var såret selv. At vi hadde misforstått hverandre. Ikke med vilje såret, men feilet. Begge veier. Livet er flaks og uflaks, men "karma" er likevel mye valg og vilje også. Ingen som velger å være et menneske det er verdt å beholde for andre slipper unna det å føle smerte, men det valget gir mulighet for å slippe ut av å fortsette med å ha det så vondt. Det gir nye muligheter, og muligheter til å rette opp i ting som gikk galt også. Dette kan sies å være veldig på siden av tråden, men jeg tror faktisk at det synet du har er en svært vesentlig del av problemet. For mennesker, om de er menn eller kvinner, er det vanskelig å ha godhet og omsorg for andre, dersom man har opplevd mye av det motsatte selv, og derfor begynner å tro på at det ikke er verdt å være et bra menneske selv. Det er faktisk det, verdt det. Det er akkurat det som kan gjøre at man selv får mulighet til å få det bedre. Bli ansett som verdt å beholde, av potensielle venner, eller potensielle livspartnere. Jeg vet at mange menn føler og tror at vi kvinner har det så mye enklere. Vi har det kun "enklere" i det å få sex. Det oppleves faktisk ikke som en fordel for oss, om det er kun det vi får og er ønsket i forhold til. Det blir noe like sårt for kvinner som det er for menn å ikke få sex. Hver av oss trenger mennesker som virkelig bryr seg om oss. Å få sex hjelper ikke på å ikke ha det i livet for oss kvinner. Det er like vondt og vanskelig for kvinner å få sex, men ikke omsorg og kjærlighet, som det er for menn å ikke få sex, og heller ikke omsorg og kjærlighet. Menn overvurderer det å kunne få sex når vi ønsker det som en fordel vi kvinner har, for det føles like vondt å "være god nok for sex, men ikke annet" som det føles å ikke få sex. Man føler seg brukt, lurt og det er så sårt at du er noe å tømme seg i, og kun det. Like vondt er det som å ikke få sex. Det er ingen omtanke eller omsorg i å føle seg som tømmestasjon for menn som ikke bryr seg det minste om deg som person. Så denne fordelen vi kvinner har i å "iallefall kunne få sex", det er ikke noe vi kvinner opplever som fordel når vi er ensomme og desperat etter at noen skal bry seg om oss, det gir oss ekstra smerte i en slik situasjon. Så er det menn som deg, som er såret av livet og av kvinner, som tenker "hun fortjener ikke mer enn å bli brukt, hun som til og med har kvinnefordel i å få så mye sex hun bare ønsker, og livet er så kynisk at jeg like godt kan utnytte henne, ta denne sjansen, om den så er litt ufin", og sirkelen fortsetter. Din egen, og kanskje hennes også. Avvist igjen! Brukt igjen! Om menn kunne se at for kvinner er ikke det å få sex når vi ønsker det en fordel, men noe sårt i at det kun er akkurat sex vi så enkelt kan "få" (fra vår vinkel, bli BRUKT til), så tror jeg også at det med overgrep ville bli et mindre problem. For det er ikke til å se bort fra at mange menn som begår overgrep gjør det i desperasjon, i tro på at kvinner har fordeler de ikke har, og i et slags sinne over hvor urettferdig mye enklere dette med sex er for kvinner. Han burde derfor ha rett til å ta dette ved mulighet, for han får jo så få muligheter, og det er derfor ikke helt urimelig... Hvilket det altså ikke er. En fordel for oss kvinner altså. For oss er akkurat dette noe vondt og vanskelig, både i å være redd for overgrep, takle tidligere overgrep og i følelsen av å være brukbar kun til sex. Til og med risikere å bli presset ufint til det, eller bare være tømming for en som KUN ønsket seg det, ikke bryr seg om oss og hvordan vi opplever den situasjonen. Jo, menns utfordringer er så definitivt viktige. I dette temaet også. Det er misforståelse mellom mange menn og kvinner i dette, i forhold til å ikke kunne se at begge kjønn kan føle dette med sex like vanskelig. Menn tror at kvinner har det enklere i akkurat det som påfører oss så mye sorg, skam og fortvilelse. Kvinner tror menn er farlige, egoistiske og uten følelser i dette. Sannheten er at mange av begge kjønn har det akkurat like vondt og vanskelig i forhold til dette. Og uansett, å velge å være grei, være en som er verdt å ha i livet for andre, og våge å tro og prøve å gjøre egeninnsats i å gi seg selv og andre sjansen til å få det bedre, det er veien ut av ensom smerte, for både kvinner og menn. Det er mye flaks og uflaks i livet, men det er ikke bare det. Å velge å være ugrei er også å gi seg selv mindre sjanser for å noen gang bli valgt som verdt å beholde, og gi omsorg og kjærlighet til. Folk velger bort mennesker som er ugreie. De som er greie blir også valgt bort ofte, men de har i det minste en sjanse til å å bli ansett som verdt å beholde av noen etterhvert. Få muligheten til å trå ut av smerte og ensomhet. Kanskje til og med verdt å elske så høyt at man blir ønsket som livspartner. Akkurat den man har lengtet etter å finne. Ikke feil overhodet i det vedkommende har strevd med og opplevd som vanskelig, men den som er den retteste og viktigste av alle. Alle opplever smerte og vanskelige ting. Jeg er livsvitne på at å likevel velge å være et bra menneske var akkurat det som gjorde at slikt tok en bedre vending. Hvordan man selv velger å være mot andre betyr faktisk ikke ingenting, men absolutt alt. Det er den mulige veien ut av det som er vondt... eller det som vedlikeholder det å bli i smerte. Er valg med konsekvenser for deg selv og ditt liv, like mye (mer) enn det gir konsekvenser for andre. Endret 20. august 2020 av Trolltunge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vanSteike Skrevet 24. september 2020 #388 Del Skrevet 24. september 2020 På 14.8.2020 den 20.06, Trolltunge skrev: Dette er tråden for å dele erfaringer om seksuelle ting/tilnærmelser man opplevde i tenårene som IKKE føltes ok. Jeg vil dele en av mine erfaringer, og håper MANGE kvinner er med på å dele sine såre opplevelser som ung kvinne, så noen menn kanskje KANSKJE kan forstå bedre hvor sårbare unge kvinner er. Sååå... siden 16 år gamle jenter akkurat like gjerne kan bli utsatt for overgrep av jevnaldrende gutter er det du tar til orde for altså å heve den seksuelle lavalderen? For hvis 16 år gamle jenter er altså ikke gamle nok til å vurdere selv hvem de skal ha sex med, da er de jo ikke gamle nok til å ha sex? Eller er dette kanskje enda et eksempel på en kvinne som ikke er helt ung lenger selv og som skal ha jevnaldrende menn til å ligge unna yngre damer...? 😏 (Og før de uunngåelige usaklighetene strømmer inn: Nei, jeg foretrekker damer på 30+ personlig.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #389 Del Skrevet 24. september 2020 På 14.8.2020 den 20.23, AnonymBruker skrev: Åh herregut, 16 årige jenter er lovlige, musa deres er ferdig utviklet, de er klar for sex og barn biologisk sett. Anonymkode: 49e21...d8d Grattulerer med trådens mest umodne og lite gjennomtenkte kommentar ! Anonymkode: ef6a5...ab4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 24. september 2020 Forfatter #390 Del Skrevet 24. september 2020 (endret) 1 time siden, vanSteike skrev: Sååå... siden 16 år gamle jenter akkurat like gjerne kan bli utsatt for overgrep av jevnaldrende gutter er det du tar til orde for altså å heve den seksuelle lavalderen? For hvis 16 år gamle jenter er altså ikke gamle nok til å vurdere selv hvem de skal ha sex med, da er de jo ikke gamle nok til å ha sex? Eller er dette kanskje enda et eksempel på en kvinne som ikke er helt ung lenger selv og som skal ha jevnaldrende menn til å ligge unna yngre damer...? 😏 (Og før de uunngåelige usaklighetene strømmer inn: Nei, jeg foretrekker damer på 30+ personlig.) Om du leser tråden er dette besvart. Kortversjonen, siden tråden er lang, er nei. Jeg er mor til jente på den alderen, og redd for at hun og andre unge skal få dårlig start på det de burde ha glede av et helt liv. Det er så mange som blir ødelagt seksuelt fra starten av sitt seksuelle liv. Jeg håper at min datter og andre unge kvinner får mye fantastisk god sex, med mennene de har lyst til å ha sex med. Gjerne de på min alder også, når de er bare noen år eldre, og tar bevisst valg rundt å ha det. Det er de eldre rovdyr som utnytter at de er unge, sårbare og lette å manipulere (eventuelt bare skjenke full og...) jeg vil holde borte fra dem, så de får blomstre opp seksuelt. Ja jeg ønsker at noe blir gjort med den seksuelle lavalder, men det er en annen diskusjon. Jeg ønsker at den blir trinnvis. Overgrep fra yngre var ment å bli en annen tråd, da det temaet er et tilsvarende problem, men ofte har litt andre årsaker, og derfor er et litt annet tema. Så unge menn er svært umodne og sårbare selv. Det er svært vesentlig angående temaet overgrep begått av unge gutter. Jeg har ikke orket det ennå. Jeg ble litt motløs av ondskap, egoisme og kommentarer som din. Fordi jeg ønsker unge kvinner gode erfaringer og et fantastisk sexliv, hele livet, så er jeg gammel og misunnelig altså? For meg er det fullstendig idioti. Det mangler enhver logikk, og likevel er det altså mann etter mann som kommer med denne teorien. I denne tråden og i tilsvarende diskusjoner ellers. Hvor har dere denne teorien fra? Fra noe råttent i deres såre indre, eller er dette noe dere forteller hverandre til dere tror på slikt tull selv? Jeg er 45 år. Om teorien var korrekt burde jeg også frykte at menn på min alder gjerne vil ha dem på 25 år. Det har jeg absolutt ingenting imot. Jeg ønsker at kvinner skal FRÅTSE i herlig sex. GLEDE seg over sin seksualitet, blomstre opp fritt til å gjøre det Vær så snill og slutt med å slenge ut denne idiotiske teorien! Den ødelegger mye for å ha verdifulle diskusjoner rundt et viktig tema. Viktig for menn også! De som ødelegger kvinner seksuelt ødelegger dem for dere menn generelt. Dere bærer også konsekvensene av dette. Endret 24. september 2020 av Trolltunge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #391 Del Skrevet 24. september 2020 On 8/18/2020 at 6:22 PM, AnonymBruker said: Vi må heller ikke glemme at det er forskjell på å ikke si nei til en 16-åring som tydelig viser hun har lyst på deg, og det å "jakte" etter 16-åringer. Jeg kan uten skam si at om en 16-åring hadde tilbydd seg til meg, så hadde jeg sagt ja. Det betyr ikke at jeg prøver å sjekke opp 16-åringer hele tiden. Anonymkode: 49e21...d8d Kan jeg spørre om alderen din? Anonymkode: 1630a...b74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vanSteike Skrevet 24. september 2020 #392 Del Skrevet 24. september 2020 (endret) 3 timer siden, Trolltunge skrev: Om du leser tråden er dette besvart. Kortversjonen, siden tråden er lang, er nei. Jeg er mor til jente på den alderen, og redd for at hun og andre unge skal få dårlig start på det de burde ha glede av et helt liv. Det er så mange som blir ødelagt seksuelt fra starten av sitt seksuelle liv. Jeg håper at min datter og andre unge kvinner får mye fantastisk god sex, med mennene de har lyst til å ha sex med. Gjerne de på min alder også, når de er bare noen år eldre, og tar bevisst valg rundt å ha det. Det er de eldre rovdyr som utnytter at de er unge, sårbare og lette å manipulere (eventuelt bare skjenke full og...) jeg vil holde borte fra dem, så de får blomstre opp seksuelt. Ja jeg ønsker at noe blir gjort med den seksuelle lavalder, men det er en annen diskusjon. Jeg ønsker at den blir trinnvis. Overgrep fra yngre var ment å bli en annen tråd, da det temaet er et tilsvarende problem, men ofte har litt andre årsaker, og derfor er et litt annet tema. Så unge menn er svært umodne og sårbare selv. Det er svært vesentlig angående temaet overgrep begått av unge gutter. Jeg har ikke orket det ennå. Jeg ble litt motløs av ondskap, egoisme og kommentarer som din. Fordi jeg ønsker unge kvinner gode erfaringer og et fantastisk sexliv, hele livet, så er jeg gammel og misunnelig altså? For meg er det fullstendig idioti. Det mangler enhver logikk, og likevel er det altså mann etter mann som kommer med denne teorien. I denne tråden og i tilsvarende diskusjoner ellers. Hvor har dere denne teorien fra? Fra noe råttent i deres såre indre, eller er dette noe dere forteller hverandre til dere tror på slikt tull selv? Jeg er 45 år. Om teorien var korrekt burde jeg også frykte at menn på min alder gjerne vil ha dem på 25 år. Det har jeg absolutt ingenting imot. Jeg ønsker at kvinner skal FRÅTSE i herlig sex. GLEDE seg over sin seksualitet, blomstre opp fritt til å gjøre det Vær så snill og slutt med å slenge ut denne idiotiske teorien! Den ødelegger mye for å ha verdifulle diskusjoner rundt et viktig tema. Viktig for menn også! De som ødelegger kvinner seksuelt ødelegger dem for dere menn generelt. Dere bærer også konsekvensene av dette. Du svarer ikke engang på det jeg spør om. Er en 16 år gammel jente gammel nok til å vurdere hvem hun skal ha sex med, og ta konsekvensene av valgene sine? – Hvis svaret er nei, da er hun jo ikke gammel nok for å ha sex? – Og hvis svaret er ja, da er det jo hennes avgjørelse? Det du skriver minner om dette pillråtne gamle "kvinner skal ha frihet, menn skal ha ansvar"-påfunnet som virkelig er noe samfunnet burde etterlatt på de dårlige ideers søppeldynge. Og det får meg til å lure på hva motivet egentlig er.... Endret 24. september 2020 av vanSteike (skrivefeil) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 24. september 2020 Forfatter #393 Del Skrevet 24. september 2020 (endret) 1 time siden, vanSteike skrev: Du svarer ikke engang på det jeg spør om. Er en 16 år gammel jente gammel nok til å vurdere hvem hun skal ha sex med, og ta konsekvensene av valgene sine? – Hvis svaret er nei, da er hun jo ikke gammel nok for å ha sex? – Og hvis svaret er ja, da er det jo hennes avgjørelse? Det du skriver minner om dette pillråtne gamle "kvinner skal ha frihet, menn skal ha ansvar"-påfunnet som virkelig er noe samfunnet burde etterlatt på de dårlige ideers søppeldynge. Og det får meg til å lure på hva motivet egentlig er.... Det du spør om er en hel diskusjon i seg selv. Temaet er dessuten berørt flere ganger i tråden. Personlig mener jeg at 16 år gamle jenter er svært ulike i modenhet. Jeg argumenterer på ingen måte for at 16 åringer bør nektes å ha sex dersom de selv føler seg modne for det, jeg ber menn være oppmerksom på at svært mange ikke er modne for det, og ikke engang modne for å sette tydelige grenser eller ord på ting når de IKKE ønsker sex, men kommer i en situasjon de ikke takler. Jeg går nemlig ut fra at de fleste menn ikke ønsker å bli husket som en fæl opplevelse, resten av jentas liv. Ubehagelige seksuelle hendelser glemmes nemlig aldri. Spesielt dem som skjer veldig tidlig setter veldig dype spor. Dette du nevner med ansvar synes jeg burde bli en egen tråd. Det er temaet verdt. Jeg ser dette helt motsatt enn det synet du har. Som kvinne er jeg selv vokst opp med å ha ansvar for at gutter og menn ikke skulle gjøre noe galt mot meg. Jeg har hatt et urimelig stort ansvar for hva ANDRE kunne finne på å gjøre MOT MEG. Det er hva jeg oppfatter som det normale kravet. Det "gamle" som burde havne på søpla. Kravet jeg vokste opp med, og kvinner i alle aldre fremdeles har hengende over seg. Pass deg for! Pass på! Tenk deg godt om! Alle kvinner får høre dette, igjen og igjen. Til og med når det verste har skjedd og en kvinne faktisk opplevde voldtekt blir HENNES skyld og ansvar for det vurdert. Mer enn mannens. Om du ennå lurer på motivet mitt for å starte tråden... Jeg fortalte deg i klartekst hva mitt motiv er, så om du fremdeles lurere er det faktisk ikke noe jeg kan gjøre med det. Jeg oppfatter deg som aggressiv, og du følte for å ta noen i dag. Såpass at du hentet opp en tråd fra arkivet for å få ut litt gørr. Leste den ikke engang. Gikk bare rett i angrep. Temaet i tråden er svært viktig. Om du ikke ser det, men er mest opptatt av å ta meg, bare fordi du følte for å ta noen, så er jeg ikke interessert. Jeg er ikke viktig! Temaet er viktig! Endret 24. september 2020 av Trolltunge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vanSteike Skrevet 24. september 2020 #394 Del Skrevet 24. september 2020 (endret) 1 time siden, Trolltunge skrev: Jeg argumenterer ikke for at 16 åringer på ingen måte bør nektes å ha sex dersom de selv føler seg modne for det, jeg ber menn være oppmerksom på at svært mange ikke er modne for det, og ikke engang modne for å sette tydelige grenser eller ord på ting når de IKKE ønsker sex, men kommer i en situasjon de ikke takler. Hvis mange 16-åringer ikke er modne for sex, og ikke engang er modne nok for å sette tydelige grenser eller ord på ting – noe jeg forøvrig tror du har rett i, da kan vi jo ikke ha 16 år som seksuell lavalder? Det er dette jeg synes er så ekkelt med det du skriver: Kvinner skal så tidlig som mulig ha full frihet til å velge selv, og så skal menn pålegges ansvaret for å ikke være feil person å velge...? Sorry: Med frihet følger ansvar. Er du ikke moden nok for ansvaret, da er du ikke moden nok for friheten. Og dette gjelder faktisk også for kvinner. "Kvinner skal ha frihet, menn skal ha ansvar" er forøvrig vulgærfeminisme på sitt nest mest vemmelige, og en av få ting i denne verden jeg faktisk blir litt irritert av, ja. Men så kliner du forsyne meg til med det mest vemmelige vulgærfeminismen har å by på: 1 time siden, Trolltunge skrev: Jeg ser dette helt motsatt enn det synet du har. Som kvinne er jeg selv vokst opp med å ha ansvar for at gutter og menn ikke skulle gjøre noe galt mot meg. Jeg har hatt et urimelig stort ansvar for hva ANDRE kunne finne på å gjøre MOT MEG. Det er hva jeg oppfatter som det normale kravet. Det "gamle" som burde havne på søpla. Kravet jeg vokste opp med, og kvinner i alle aldre fremdeles har hengende over seg. Pass deg for! Pass på! Tenk deg godt om! Alle kvinner får høre dette, igjen og igjen. Til og med når det verste har skjedd og en kvinne faktisk opplevde voldtekt blir HENNES skyld og ansvar for det vurdert. Mer enn mannens. «Mer enn mannens», faktisk... hjelpe og trøste! Hvem er det som står tiltalt i en voldtektssak? Har en kvinne noen gang blitt dømt til fengsel for å ha blitt voldtatt i Norge? Du tror altså at rettens vurdering av omstendighetene rundt en påstått voldtekt, herunder også offerets adferd, for å kunne ta stilling til spørsmålet om skyld og straff for tiltalte er å gi kvinnen mer ansvar enn fyren som risikerer å bli låst inne på en celle i årevis om han blir funnet skyldig? Da har du i så fall ikke en voksen persons forhold til hva ordet "ansvar" innebærer. Hvilket egentlig sjokkerer meg litt, siden vi tilsynelatende er jevngamle. I et samfunn der du skal leve sammen med andre mennesker vil du alltid ha ansvar for å være forsiktig. På samme måten som du ikke bør reise fra huset ditt ulåst hvis du bor i en by, så bør du heller ikke bli med fremmede menn hjem hvis du ikke har tenkt å ligge med dem. Ikke fordi det er garantert å gå galt – for det er det ikke – men fordi det er risikabelt. Det burde ikke være slik. Det er ikke bra at det er slik. Men det er slik. Det vil alltid være slik. Og det er noe som voksne mennesker er nødt å forholde seg til for å kunne fungere i samfunnet. Men det virker som om du egentlig klager over at kvinner ikke bare kan la alle hemninger fare og drite i alle konsekvenser, og så skal samfunnet tilpasse seg deres fortløpende behov for å utfolde seg fritt. Dette er ikke en hverken sunn eller moden måte å tenke på. For samfunnet vil aldri kunne pakke alle farer inn i skumgummi. Du er rett og slett nødt til å passe litt på selv. Og spesifikt for unge mennesker bør de ikke gis friheter de ikke er modne nok til å ta ansvar for. Endret 24. september 2020 av vanSteike Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 24. september 2020 Forfatter #395 Del Skrevet 24. september 2020 44 minutter siden, vanSteike skrev: Hvis mange 16-åringer ikke er modne for sex, og ikke engang er modne nok for å sette tydelige grenser eller ord på ting – noe jeg forøvrig tror du har rett i, da kan vi jo ikke ha 16 år som seksuell lavalder? Det er dette jeg synes er så ekkelt med det du skriver: Kvinner skal så tidlig som mulig ha full frihet til å velge selv, og så skal menn pålegges ansvaret for å ikke være feil person å velge...? Sorry: Med frihet følger ansvar. Er du ikke moden nok for ansvaret, da er du ikke moden nok for friheten. Og dette gjelder faktisk også for kvinner. "Kvinner skal ha frihet, menn skal ha ansvar" er forøvrig vulgærfeminisme på sitt nest mest vemmelige, og en av få ting i denne verden jeg faktisk blir litt irritert av, ja. Men så kliner du forsyne meg til med det mest vemmelige vulgærfeminismen har å by på: «Mer enn mannens», faktisk... hjelpe og trøste! Hvem er det som står tiltalt i en voldtektssak? Har en kvinne noen gang blitt dømt til fengsel for å ha blitt voldtatt i Norge? Du tror altså at rettens vurdering av omstendighetene rundt en påstått voldtekt, herunder også offerets adferd, for å kunne ta stilling til spørsmålet om skyld og straff for tiltalte er å gi kvinnen mer ansvar enn fyren som risikerer å bli låst inne på en celle i årevis om han blir funnet skyldig? Da har du i så fall ikke en voksen persons forhold til hva ordet "ansvar" innebærer. Hvilket egentlig sjokkerer meg litt, siden vi tilsynelatende er jevngamle. I et samfunn der du skal leve sammen med andre mennesker vil du alltid ha ansvar for å være forsiktig. På samme måten som du ikke bør reise fra huset ditt ulåst hvis du bor i en by, så bør du heller ikke bli med fremmede menn hjem hvis du ikke har tenkt å ligge med dem. Ikke fordi det er garantert å gå galt – for det er det ikke – men fordi det er risikabelt. Det burde ikke være slik. Det er ikke bra at det er slik. Men det er slik. Det vil alltid være slik. Og det er noe som voksne mennesker er nødt å forholde seg til for å kunne fungere i samfunnet. Men det virker som om du egentlig klager over at kvinner ikke bare kan la alle hemninger fare og drite i alle konsekvenser, og så skal samfunnet tilpasse seg deres fortløpende behov for å utfolde seg fritt. Dette er ikke en hverken sunn eller moden måte å tenke på. For samfunnet vil aldri kunne pakke alle farer inn i skumgummi. Du er rett og slett nødt til å passe litt på selv. Og spesifikt for unge mennesker bør de ikke gis friheter de ikke er modne nok til å ta ansvar for. Som allerede påpekt, jeg er ikke interessert i type dialog du så tydelig er ute etter. Trolltunge over og ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #396 Del Skrevet 24. september 2020 On 8/20/2020 at 4:35 PM, AnonymBruker said: Stakkars jente(r). Tenk å bli utsatt for en som deg som bare er opptatt av å få tømt seg... Anonymkode: c3802...d1d Det det endrer seg ikke med alder. Har inventing med alder å gjøre. For ordens skyld. Da må du finne på noen annet Anonymkode: 6dc74...634 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #397 Del Skrevet 24. september 2020 2 hours ago, vanSteike said: Du svarer ikke engang på det jeg spør om. Er en 16 år gammel jente gammel nok til å vurdere hvem hun skal ha sex med, og ta konsekvensene av valgene sine? – Hvis svaret er nei, da er hun jo ikke gammel nok for å ha sex? – Og hvis svaret er ja, da er det jo hennes avgjørelse? Det du skriver minner om dette pillråtne gamle "kvinner skal ha frihet, menn skal ha ansvar"-påfunnet som virkelig er noe samfunnet burde etterlatt på de dårlige ideers søppeldynge. Og det får meg til å lure på hva motivet egentlig er.... Hvis hun er under 16 så er alderen alene nok til å ta ut tiltale mot deg. Det er eneste betydningen av seksuell lavalder som er relevant for deg. Ikke hva det betyr når hun er over, men hva det betyr når hun er under. Og forhåpentligvis blir straffeloven slik at det, selv når hun er over 16, skal være tydelig at hun selv aktivt samtykket til eller deltok i seksuell omgang slik at slike folk kan kverulere med politi, dommere og advokater hele veien til soning og rulleblad og at hvorvidt du "forstår" blir underordnet. Unner ikke pårørende av jenta å skulle være de som skal prøve å sno seg rundt kveruleringene dine. Anonymkode: b50b0...3f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vanSteike Skrevet 24. september 2020 #398 Del Skrevet 24. september 2020 (endret) 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis hun er under 16 så er alderen alene nok til å ta ut tiltale mot deg. Det er eneste betydningen av seksuell lavalder som er relevant for deg. Ikke hva det betyr når hun er over, men hva det betyr når hun er under. Og forhåpentligvis blir straffeloven slik at det, selv når hun er over 16, skal være tydelig at hun selv aktivt samtykket til eller deltok i seksuell omgang slik at slike folk kan kverulere med politi, dommere og advokater hele veien til soning og rulleblad og at hvorvidt du "forstår" blir underordnet. Unner ikke pårørende av jenta å skulle være de som skal prøve å sno seg rundt kveruleringene dine. Anonymkode: b50b0...3f6 Den dagen det blir "kverulering" å skille mellom hvorvidt en person er gammel nok til å ta egne valg og stå for dem, eller ikke, da er solen i ferd med å gå ned over landet for godt. Hva dette andre våset ditt har med saken å gjøre er ikke lett å forstå. Tror ikke noen, ihvertfall ikke jeg, har uttalt seg om mangel på samtykke. Men i synse-føle-marerittet kvinner ser ut til å prøve å pervertere den vestlige verden til å bli kommer vi nok dit at man må ha skriftlig kontrakt undertegnet av vitner for å kunne ha sex uten å risikere ubetinget fengsel. ... dersom du er mann, altså. At kvinner skulle ta ansvar for valgene de gjør – ja, det skulle jammen tatt seg ut! 😆 Endret 24. september 2020 av vanSteike Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #399 Del Skrevet 24. september 2020 Jeg tror ikke de VIL forstå det rett og slett. All honnør til deg som orker å ta denne diskusjonen. Jeg vil bare støtte den 100% uten å lese alle de ekle svarene her. Anonymkode: 14e12...4c5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #400 Del Skrevet 25. september 2020 7 hours ago, vanSteike said: Den dagen det blir "kverulering" å skille mellom hvorvidt en person er gammel nok til å ta egne valg og stå for dem, eller ikke, da er solen i ferd med å gå ned over landet for godt. Hva dette andre våset ditt har med saken å gjøre er ikke lett å forstå. Tror ikke noen, ihvertfall ikke jeg, har uttalt seg om mangel på samtykke. Men i synse-føle-marerittet kvinner ser ut til å prøve å pervertere den vestlige verden til å bli kommer vi nok dit at man må ha skriftlig kontrakt undertegnet av vitner for å kunne ha sex uten å risikere ubetinget fengsel. ... dersom du er mann, altså. At kvinner skulle ta ansvar for valgene de gjør – ja, det skulle jammen tatt seg ut! 😆 Det er kverulering å ta seksuell lavalder til inntekt for at det er en "sak mellom to voksne" når hun er over 16 bare fordi det er direkte straffbart når hun er under 16. Du prøver noen krumspring for å få det til, men de to tingene er ikke koblet. Nei, du prøver ikke å skille mellom en person er gammel nok til å ta egne valg og stå for de. Du prøver derimot å fremsette at alderen gjør denne jobben for deg. "Alle" som jobber med ungdom vet hvor problematisk det er å sette dette tallet, men tallet gjør det lettere å håndheve. Det er personer under 15 som er klare for sex (men da ikke i juridisk forstand) og det er personer over 16 som ikke er klare for sex. At du skal måtte uttrykke på hvilken måte du hadde rimelig god grunn til å tro at kvinnen/jenta ønsket sex med deg tilsier selvfølgelig ikke et formalisert skjema. Igjen: kverulering. Poenget er at hvis hun ikke gjengjeldte noe og du benyttet en kropp bare fordi ordene "nei" døde bort, så er det vanskelig å straffe deg i dag, men forhåpentligvis lettere imorgen. Og, ja, du uttaler deg om samtykke. Samtykke fra et barn er ikke et samtykke. Og samtykke som er innhentet der avvisning ikke er mulig eller av andre (rimelige) grunner tilgjengelig, er heller ikke et samtykke. Så, nei, du vil slite med å få et grønt lys til hvor du kan ignorere den andre part sin mangel på å gjengjelde dine seksuelle handlinger. 8 hours ago, vanSteike said: At kvinner skulle ta ansvar for valgene de gjør – ja, det skulle jammen tatt seg ut! 😆 Don't you worry. Når hun har valgt å anmelde deg, så skal vi hjelpe og støtte henne gjennom hele prosessen. Anonymkode: b50b0...3f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå