Gå til innhold

Kan vi få menn til å forstå hvor sårbare unge kvinner er?

Trolltunge

Anbefalte innlegg

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du i fullt alvor tror at det er en ung kvinne som poster fra den kontoen, kan jeg friste deg med innskudd i pyramidespillet mitt og nye timeshare-leiligheter i Kerplakistan.

Anonymkode: 06750...01c

Jeg vil påstå at denne holdningen er med på å opprettholde problemet som beskrives i HI. Det at man nekter å tro på at det finnes unge, til dels ekstremt unge, jenter og kvinner som både legger an på mange og mye eldre menn.

Det gjør jo at mennesker ikke er forberedt på at dette faktisk skjer.

Så når det da skjer, at en 16-20 år gammel jente/kvinne, legger an på en 30-40 år gammel mann, så er de mennene et mye lettere bytte for en jente/kvinne som lever ut en tidligere overgreps-erfaring, og man, som mann, ender opp i en totalt utilsiktet rolle som «overgriper», når man trodde at man var en «don juan».

Det finnes også en stor andel unge kvinner som legger an på mye eldre menn av helt andre årsaker. Det at de har høy intelligens, og ikke passer inn med jevnaldrende, er en av disse årsakene. Autismespekterforstyrrelser. Ulike typer problemer med neglekt i oppveksten (mommy/daddy issues).

På toppen av det hele, så er det tydeligvis helt ulike holdninger til sex i de ulike landsdelene. Som sørlending selv, er jeg til dels sjokkert over hvor prippen man er mange steder i landet. På Sørlandet han man mere sex og man onanerer mer enn resten av landet, og det er en mye mer liberal holdning til sex (som til de fleste andre ting). 

Anonymkode: b8a7b...c7d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil påstå at denne holdningen er med på å opprettholde problemet som beskrives i HI. Det at man nekter å tro på at det finnes unge, til dels ekstremt unge, jenter og kvinner som både legger an på mange og mye eldre menn.

Så når det da skjer, at en 16-20 år gammel jente/kvinne, legger an på en 30-40 år gammel mann, så er de mennene et mye lettere bytte for en jente/kvinne som lever ut en tidligere overgreps-erfaring, og man, som mann, ender opp i en totalt utilsiktet rolle som «overgriper», når man trodde at man var en «don juan».

Det finnes også en stor andel unge kvinner som legger an på mye eldre menn av helt andre årsaker. Det at de har høy intelligens, og ikke passer inn med jevnaldrende, er en av disse årsakene. Autismespekterforstyrrelser. Ulike typer problemer med neglekt i oppveksten (mommy/daddy issues).

På toppen av det hele, så er det tydeligvis helt ulike holdninger til sex i de ulike landsdelene. Som sørlending selv, er jeg til dels sjokkert over hvor prippen man er mange steder i landet. På Sørlandet han man mere sex og man onanerer mer enn resten av landet, og det er en mye mer liberal holdning til sex (som til de fleste andre ting). 

Det finnes sikkert noen få slengere her og der.

Stor andel? Plasserer den i ubekreftet påstand-kategorien.

Og i dette spesifikke tilfellet jeg nevner, nei tror ikke at det er en ung kvinne eller kvinne i det hele tatt som har den kontoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.8.2020 den 20.23, AnonymBruker skrev:

Åh herregut, 16 årige jenter er lovlige, musa deres er ferdig utviklet, de er klar for sex og barn biologisk sett.

Anonymkode: 49e21...d8d

Ikke bare ferdig utviklet men på sitt aller beste.

Anonymkode: e58c2...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det finnes sikkert noen få slengere her og der.

Stor andel? Plasserer den i ubekreftet påstand-kategorien.

Og i dette spesifikke tilfellet jeg nevner, nei tror ikke at det er en ung kvinne eller kvinne i det hele tatt som har den kontoen.

Ja, jeg har selv blitt lagt an på av flere svært unge jenter (tenåringer) og vet jo at mange menn også blir det. Dette er snakk om fysiske unge jenter, ikke (bare) brukere på nett - så jeg vet jo at dette skjer. 

Poenget mitt er å benekte at dette skjer, og hele tiden innta en holdning om at unge kvinner brekker seg av tanken på menn i alderen 25-70, er med på å forpurre den beredskapen man som voksen burde ha, når dette en gang skjer.

Greit nok at ikke du liker mye eldre mennesker eller at ikke mye yngre mennesker legger an på deg. Men å stikke hodet i sanden, ikke ville tro på andre mennesker, og påstå at enkelte brukere her inne ikke kan være autentiske unge jenter/kvinner og/eller autentiske promiskuøse kvinner, er med på å bidra til at man ikke er forberedt, og at problemet fortsetter. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, keso skrev:

Loven er en ting, men både voksne og barn/ungdommer bryter loven, samt loven kan i mange tilfeller være fjernt fra folks oppfatning på hva som er riktig eller at de ikke bryr seg. (jeg sier ikke den seksuelle lavalder er ensbetydende med det) Som f.eks aldersgrenser på ting som alkohol, uteplasser osv

Som i eksemplet mitt, så var denne 13 åringen ganske så pågående og helt klar over hva denne ville. Jeg kan ikke se hvilken skade dette hadde gitt hvis personen denne 13 åringen ville ha seg med har hatt noen flere år på baken. Sexen i seg selv kan kanskje være skadelig pga psyke eller annet, men alderen på den andre part skal gjøre mer skade ... det klarer jeg ikke helt å forstå. Du er altså helt uenig, så da kan du vel forklare meg hvorfor dette er mer skadelig for barnet?

Forøvrig hadde jeg meg selv med en person på over 30 når jeg selv var en mnd før jeg fylte 15 - husker det veldig godt og jeg kan ikke si jeg har tatt noe skade av det, heller tvert imot. (ja, jeg ville det selv og var uten rus)
At du eller andre skal sitte her og fortelle meg at jeg ble voldtatt her, det er utenfor min fatteevne. Ja, etter loven, men at dette liksom skal være ille, som en voldtekt - det er ett hån mot deg og andre som har blitt voldtatt. 

Det er de på 17 som er langt mer moden mentalt enn andre på 20, så hvor er grensa for at de kan velge en eldre (sex)partner? Du har til og med 15 åringer som er mer moden i hodet enn 20 åringer. (mener selv jeg var mer moden som 15 åring enn endel 20 åringer)

Aldersforskjeller er jeg ikke så opptatt av. Om en er sammen med en som er samme alder eller 60 år eldre er likegyldig for meg. Hvis det er ett bevist og overveid klart valg. Men grensen for når det er greit å ha sex er vanskelig.

Vi må nesten ta utgangspunkt i forskingen som foreligger på området, og ha tillit til at lovverket er basert på mer enn synsing og antakelser.

Du tror ikke et barn kan ta skade av samleie/overgrep fra voksne, men forskning viser (og de aller fleste voksne forstår, uten å måtte se til forskning) at dette som oftest er tilfellet. 

Igjen forklarer du at 13-åringen var helt klar på hva h*n ville, og med dette ignorer du jo ca. halve innlegget og poenget mitt. En 7-åring kan også være fast bestemt på at å flytte for seg selv er den beste avgjørelsen for vedkommende, uten at det betyr at det er riktig. Igjen - ikke ferdigutviklet dømmekraft = du må ikke ha tiltro til at barn vet sitt eget beste. Derfor må barn ha verger til å ta avgjørelser for seg, og et lovverk som beskytter dem.

Anonymkode: 98021...9ba

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har selv blitt lagt an på av flere svært unge jenter (tenåringer) og vet jo at mange menn også blir det. Dette er snakk om fysiske unge jenter, ikke (bare) brukere på nett - så jeg vet jo at dette skjer. 

Poenget mitt er å benekte at dette skjer, og hele tiden innta en holdning om at unge kvinner brekker seg av tanken på menn i alderen 25-70, er med på å forpurre den beredskapen man som voksen burde ha, når dette en gang skjer.

Greit nok at ikke du liker mye eldre mennesker eller at ikke mye yngre mennesker legger an på deg. Men å stikke hodet i sanden, ikke ville tro på andre mennesker, og påstå at enkelte brukere her inne ikke kan være autentiske unge jenter/kvinner og/eller autentiske promiskuøse kvinner, er med på å bidra til at man ikke er forberedt, og at problemet fortsetter. 

Du ekstrapolerer for mye, og problemet virker overdrevet, men hvis dette skjer så ofte med deg ja da skjønner jeg at du blir satt i en 'vanskelig' situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ekstrapolerer for mye, og problemet virker overdrevet, men hvis dette skjer så ofte med deg ja da skjønner jeg at du blir satt i en 'vanskelig' situasjon.

Jeg er ikke i noen vanskelig situasjon utover at jeg synes det er synd at så mange unge i dag, legger an på mye eldre mennesker, og jeg vet at det skyldes foreldre som sviktet.

Det er jo foreldrene som burde ha vært på banen her, og konsentrert seg om sine egne unger. Da hadde vi hatt mye færre av disse tilfellene, og unge mennesker hadde også vært forberedt den dagen de selv ble (forsøkt) utsatt for noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.8.2020 den 20.23, AnonymBruker skrev:

Åh herregut, 16 årige jenter er lovlige, musa deres er ferdig utviklet, de er klar for sex og barn biologisk sett.

Skremmende. Jenter i den alderen tenker på skole, kjæreste, klær, musikk osv, ikke på eldre menn med stor kuk. Det er nok det siste de fleste av dem tenker på.

Anonymkode: 1fd49...e2e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skremmende. Jenter i den alderen tenker på skole, kjæreste, klær, musikk osv, ikke på eldre menn med stor kuk. Det er nok det siste de fleste av dem tenker på.

Anonymkode: 1fd49...e2e

Hadde det enda vært så vel!

Er du klar over hvor mange på 16 som ikke har det sånn?

Jeg husker selv første gangen jeg hørte en jente på min alder fortelle om sex. Hun fortalte om problemer med at tåneglene til den mye eldre kjæresten borret seg inn i huden hennes, og hva hun skulle gjøre med det. Og jentene rundt nikket, og kjente igjen problemet. De hadde også mye eldre kjærester. Dette var det sex var for disse jentene: problemer med tånegler!

Dette var på ungdomsskolen. Vi var 14.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi må nesten ta utgangspunkt i forskingen som foreligger på området, og ha tillit til at lovverket er basert på mer enn synsing og antakelser.

Du tror ikke et barn kan ta skade av samleie/overgrep fra voksne, men forskning viser (og de aller fleste voksne forstår, uten å måtte se til forskning) at dette som oftest er tilfellet. 

Igjen forklarer du at 13-åringen var helt klar på hva h*n ville, og med dette ignorer du jo ca. halve innlegget og poenget mitt. En 7-åring kan også være fast bestemt på at å flytte for seg selv er den beste avgjørelsen for vedkommende, uten at det betyr at det er riktig. Igjen - ikke ferdigutviklet dømmekraft = du må ikke ha tiltro til at barn vet sitt eget beste. Derfor må barn ha verger til å ta avgjørelser for seg, og et lovverk som beskytter dem.

Anonymkode: 98021...9ba

Vi snakker om sex mellom f.eks en 15 åring og en 15 åring, men der man endrer alderen på den ene. Hva er mer skadelig når det er veloverveid og bevist handling?

Jo, barn kan ta skade av sex, også sex med eldre, men hva gjør det mer skadelig bare for at det er noen år mer på baken til den ene?
En på f.eks 25 kan også ta skade av sex, men tar denne mer skade for at partner plutselig får 60 år på baken istedet for 25?

Ferdigutviklet dømmekraft er det faktisk noen som ikke får oppleve engang - kan det virke som. Folk gjør helt tullete valg som sier seg selv er idioti, men likevel klarer de å gjøre de. Mens andre igjen har mye bedre evne på dette, også i ung alder. 
Derfor er det ett vanskelig tema og det er bra vi har lovverk på det. 

Men barn er forskjellig og det å sette en fast grense som 16 er også skummelt - det er nok endel som burde hatt denne grensen høynet, men tror også den er satt høyere enn hva som trengs for andre - nettopp for å beskytte de som ikke har samme modenhet. De måtte sette en grense og da satte de den heller høyere enn lavere

Skulle det vært forskjellig aldersgrense utifra kjønn? https://utforsksinnet.no/er-det-sant-at-jenters-hjerner-modnes-raskere-enn-gutters/

Endret av keso
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten djevel i meg sier at hvis det er lov, så er det greit. Men det er basert på erfaringer om hvordan damer er.

For verden er kald og kynisk, og folk gjør som de vil og skyr ingen midler for å oppnå det de ønsker. Hvorfor skulle jeg være noe annerledes?

Hvorfor skal man være så nobel og dydig, når det faktisk ikke kommer NOE godt ut av det?

Anonymkode: e22ee...815

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må heller ikke glemme at det er forskjell på å ikke si nei til en 16-åring som tydelig viser hun har lyst på deg, og det å "jakte" etter 16-åringer. Jeg kan uten skam si at om en 16-åring hadde tilbydd seg til meg, så hadde jeg sagt ja. Det betyr ikke at jeg prøver å sjekke opp 16-åringer hele tiden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi må heller ikke glemme at det er forskjell på å ikke si nei til en 16-åring som tydelig viser hun har lyst på deg, og det å "jakte" etter 16-åringer. Jeg kan uten skam si at om en 16-åring hadde tilbydd seg til meg, så hadde jeg sagt ja. Det betyr ikke at jeg prøver å sjekke opp 16-åringer hele tiden.

Ville du gjort det, selv om du visste at hun sjekket opp deg, fordi hun hadde blitt seksuelt misbrukt som barn, og dermed lært at det å ha sex med eldre menn, er måten hun kan oppnå kjærlighet?

At hun aldri har lært å oppnå kjærlighet på andre måter? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan uten skam si at om en 16-åring hadde tilbydd seg til meg, så hadde jeg sagt ja. Det betyr ikke at jeg prøver å sjekke opp 16-åringer hele tiden.

Jeg hadde sagt klart nei, uansett.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bare ferdig utviklet men på sitt aller beste.

Anonymkode: e58c2...22f

Det er du i din fulle rett til å tenke, men handler du på det kan det fort bli veldig galt. 

Det er mye av det aller beste som er utilgjengelig for hver og en av oss, men jeg bryter meg ikke inn i flotte hytter for å få en smak av det beste, eller stjeler bilnøkler og bil av mine kolleger som har nyeste Tesla eller Jaguar for å få det beste en stund. 

Mine eksempler er ulovlige, men jeg ville forvoldt mindre traumer og skader på personer om jeg brøt meg inn i hytte eller stjal bil enn du potensielt kan forvolde ved å "bryte deg inn" i det du omtaler som det beste for deg. Selv om hun tilsynelatende ikke er helt uvillig, eller iallefall ikke sier stopp i tide. 

Enten kan du da mye sannsynlig påføre henne en traumatisk opplevelse, eller om hun er typen skadet og overseksualisert/likegyldig tenåring som allerede er skadet bli en som blir ytterligere skadet av at du utnytter den sårbarheten. 

Så tanken er helt grei den, men du bør være klok nok til å ikke handle på den uten å være sikker på at jenta faktisk ønsker sex, og av de rette årsaker. Ellers er du et svin av verste sort. En av dem som ødelegger kvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

En liten djevel i meg sier at hvis det er lov, så er det greit. Men det er basert på erfaringer om hvordan damer er.

For verden er kald og kynisk, og folk gjør som de vil og skyr ingen midler for å oppnå det de ønsker. Hvorfor skulle jeg være noe annerledes?

Hvorfor skal man være så nobel og dydig, når det faktisk ikke kommer NOE godt ut av det?

Anonymkode: e22ee...815

Jeg kan forstå at ting føles kaldt, kynisk og urettferdig til tider. Man blir både såret og livet er ikke rettferdig og alltid greit. Det er det ikke mot noen. 

Personlig vet jeg iallefall at mye kan oppleves vanskelig og urettferdig til tider, og samtidig er det akkurat det at jeg har holdt fast i det gode og selv tatt gode valg som har gjort at jeg har fått støtte, trøst og omsorg når jeg har hatt behov for det, og det er dette som har gjort at jeg har gode mennesker rundt meg, som ønsker å ha meg i livet, og synes jeg er et menneske det er verdt å ta vare på, være glad i og like. Det er også derfor jeg fant kjærlighet og var verdt å elske fremdeles, etter noen vonde opplevelser med menn som KUNNE ha gjort meg kald og kynisk. 

Good things happen to good people!

Slik er det. Å være god selv får man tilbake. 

Men ja, man opplever vondt, kaldt og urettferdig likevel, men å være et så bra menneske at du er verdt å støtte og elske hjelper veldig akkurat når man opplever slikt, og på at det vonde får sjansen til å gå over. 

Endret av Trolltunge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.8.2020 den 18.26, AnonymBruker skrev:

Ville du gjort det, selv om du visste at hun sjekket opp deg, fordi hun hadde blitt seksuelt misbrukt som barn, og dermed lært at det å ha sex med eldre menn, er måten hun kan oppnå kjærlighet?

At hun aldri har lært å oppnå kjærlighet på andre måter? 

Det spørs om jeg tror det ville skadet henne, hvis jeg ikke tror det ville skadet henne så ville jeg nok gjort det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/18/2020 at 3:50 PM, AnonymBruker said:

Det at man nekter å tro på at det finnes unge, til dels ekstremt unge, jenter og kvinner som både legger an på mange og mye eldre menn.

Er 34 og ble selv lagt ann på av en 17-åring på en fest ifjor.. Hun var ikke kanonfull heller.

Det ble bare kleint og feil med så stor aldersforskjell, jeg tok det ikke videre..

Anonymkode: edd04...a1e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er 34 og ble selv lagt ann på av en 17-åring på en fest ifjor.. Hun var ikke kanonfull heller.

Det ble bare kleint og feil med så stor aldersforskjell, jeg tok det ikke videre..

Anonymkode: edd04...a1e

Bra! :) 

Det var noen som laget tråd på samlivsforumet, om barn som prøver seg på voksne. Der kommer det nokså tydelig frem at dette ikke er noe ukjent fenomen;

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1399587-1415-åring-prøver-seg-på-typen-vi-er-over-25-begge-2/

Det kommer heldigvis også frem at de fleste voksne synes det er enten uinteressant eller ubehagelig, og avviser de som prøver seg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...