Lillra Skrevet 10. desember 2020 Forfatter #481 Del Skrevet 10. desember 2020 (endret) @Lily92Ja helt enig.. jeg sjønner virkelig ingenting akkurat nå. Nei ikke blødd noe mer! Endret 10. desember 2020 av Lillra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfugl154 Skrevet 10. desember 2020 #482 Del Skrevet 10. desember 2020 Stor klem til deg, uansett hva utfallet blir 💓💓💓 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lily92 Skrevet 10. desember 2020 #483 Del Skrevet 10. desember 2020 Ut ifra dette så høres det jo normalt ut egentlig da. Noen produserer jo HCG senere enn andre. Blir spennende å se hva legen sier!:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillra Skrevet 10. desember 2020 Forfatter #484 Del Skrevet 10. desember 2020 2 minutter siden, Lily92 said: Ut ifra dette så høres det jo normalt ut egentlig da. Noen produserer jo HCG senere enn andre. Blir spennende å se hva legen sier!:) Uff ja er jo innenfor normalen - men i lavere sikt. Men jeg skal absolutt holde dere oppdaterte ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 10. desember 2020 #485 Del Skrevet 10. desember 2020 Så utrolig rart! Kan det være at du ikke er så langt på vei som du tror? Eller så er jo hcg produksjonen hos kvinner svært individuelt, så jeg må si at jeg synes det er litt rart at legen din konkluderte med SA på bare en enkelt blodprøve også...🤔 Jeg håper håper for deg ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillra Skrevet 10. desember 2020 Forfatter #486 Del Skrevet 10. desember 2020 2 minutter siden, SUPERMIRI said: Så utrolig rart! Kan det være at du ikke er så langt på vei som du tror? Eller så er jo hcg produksjonen hos kvinner svært individuelt, så jeg må si at jeg synes det er litt rart at legen din konkluderte med SA på bare en enkelt blodprøve også...🤔 Jeg håper håper for deg ❤️ Nei vet det nok ganske nøyaktig siden jeg tok Ovitrelle sprøyen - dvs. at jeg får eggløsning 36 timer etter sprøyten 😕 så kan ikke være det heller. Ja er litt rart men han avsluttet også med å si: Jeg er ganske sikker på at dette er SA, men vi tar en blodprøve for å dobbeltsjekke men jeg vil ikke gi deg noen falske forhåpninger. Jeg er veldig spent på hva han har å si etterpå - regner med at han vil at jeg skal komme i morgen og ta en ny blodprøve. Vil også tro at han kanskje vil at jeg skal på ultralyd for å utelukke svangerskap utenfor livmor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 10. desember 2020 #487 Del Skrevet 10. desember 2020 Lillra skrev (15 minutter siden): Nei vet det nok ganske nøyaktig siden jeg tok Ovitrelle sprøyen - dvs. at jeg får eggløsning 36 timer etter sprøyten 😕 så kan ikke være det heller. Ja er litt rart men han avsluttet også med å si: Jeg er ganske sikker på at dette er SA, men vi tar en blodprøve for å dobbeltsjekke men jeg vil ikke gi deg noen falske forhåpninger. Jeg er veldig spent på hva han har å si etterpå - regner med at han vil at jeg skal komme i morgen og ta en ny blodprøve. Vil også tro at han kanskje vil at jeg skal på ultralyd for å utelukke svangerskap utenfor livmor. Jeg håper alt er bra, og at det rett og slett skyldes litt sen produksjon bare 🤗 Bra du blir fulgt opp iallefall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 10. desember 2020 #488 Del Skrevet 10. desember 2020 SUPERMIRI skrev (23 minutter siden): jeg må si at jeg synes det er litt rart at legen din konkluderte med SA på bare en enkelt blodprøve også...🤔 Lillra skrev (18 minutter siden): Ja er litt rart men han avsluttet også med å si: Jeg er ganske sikker på at dette er SA, men vi tar en blodprøve for å dobbeltsjekke men jeg vil ikke gi deg noen falske forhåpninger. Disse tingene reagerte jeg også på!! Men ville liksom ikke komme med motstridende argumenter i din situasjon... når man er lei seg og trist, og så må man nesten stole på legen sin. Men jeg vil jo si at det er håp..!?? Hcg har fordoblet seg og du har ikke blødd masse? SA er det vel ikke da. Ikke ennå, om man kan si det sånn. Hva som skjer videre blir jo umulig å si... kan gå begge veier føler jeg. Hver enkelt kvinne kan jo produsere forskjellig mengde hcg, og jeg vil ikke si at din verdi var så lav at det garantert ikke er liv laga. Noen bare produserer sent! Noen produserer jo så mye også av og til at man er "sikker" på at der 2-3 stk inni der, men det er det sjeldent. Konklusjonen er at vi er forskjellige. En forklaring til hvorfor hcg er lav, men øker, kan forresten være at embryoet lever, men det utvikler seg galt. Altså at det kommer til å bli SA, men har ikke skjedd ennå. De små blødningene du hadde kunne også vært tegn på det. Men jeg HÅPER virkelig ikke det, og at det er en mirakelspire som klamrer seg fast Jeg forstår i alle fall hvordan du har det. Slike her limboland er grusomme! Tok meg rett tilbake til min uke i august. På UL i uke 8 med beskjed om at gynekologen "ikke var helt sikker" på om han så hjerteslag. Det kunne være, men ikke helt sikker. Lå vanskelig til for å både se og måle. I en hel uke måtte jeg gå i tåke og uvisse.... kjempe mellom håp, være realistisk og alt mulig. Før den tunge beskjeden om MA kom uken etterpå. Men da var det nesten godt å slippe mer uvitenhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillra Skrevet 10. desember 2020 Forfatter #489 Del Skrevet 10. desember 2020 Tusen takk @Amatariel for mange kloke ord. Ja jeg er enig at nå er det håp! jeg har blødd tilsammen 3 dråper med blod og uten smerter - så akkurat per nå så har vel ikke SA skjedd. Og jeg er også helt enig i tankene dine. Nå er det mange muligheter på hva som kan skje. Enten så er jeg en av de som produserer mindre HCG men at det går greit. Eller så er det som du nevner at fosteret lever men ikke utvikler seg som det skal. Det er egentlig det jeg frykter mest og har da et ønske om at SA heller skal komme nå enn om noen uker. Men selvfølgelig hvis ikke det er grunnen så håper jeg jo at den overlever ❤️ Jeg tenker også at det er jo en liten mulighet for svangerskap utenfor livmor. Har lest på nettet at et av symptomene er jo lavt Hcg nivå - men da skal man visst ha smerter noe som jeg ikke har. Jeg har tenkt at jeg kanskje skal ta en digital test i morgen. Hvis den har doblet seg igjen så skal det jo stå 3+ på den da siden HCG skal da være på over 3000. Hva tenker du om det? er det unødvendig stress eller? Fikk svar i fra legen akkurat nå og han skriver: """Hei, dette svaret viser økning og det er veldig positivt. Det kan tyde på at svangerskapet er intakt. Jeg foreslår ny kontroll om en ukes tid, og om den øker da og er det lite som kan tyde på abort således. Mulig dette var forbigående blødning, som ikke er uvanlig i svangeskap, som vi snakket om. Anbefaler derfor kontroll om en ukes tid.""" Så med andre ord så må jeg vente i en uke før jeg får noen klare svar.. Nå er det som du sier Amateriel at uansett utvei så vil jeg heller bare få vite for å slippe mer uvitenhet. Veldig usikker på om jeg skal kjøpe en digital test da jeg er redd for at det ødelegger det lille håpet som jeg holder fast i - men samtidig kan det gi meg ekstra håp hvis det står 3+ i morgen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 10. desember 2020 #490 Del Skrevet 10. desember 2020 Jeg tror kanskje heller jeg ville tatt ny blodprøve i stedet for en test. Noen klare tall. 3+ vil vise at du er over en viss mengde, men ikke om det er nok. Om du tar en ny blodprøve i morgen så er det jo to døgn etter forrige. Og da vil du få svar på mandag. Om den har fordoblet seg da også, så tror jeg du kan slå fast ganske greit at alt er bra ♥ Og vente helt til neste torsdag (?) med ny kontroll vil føles fryktelig lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillra Skrevet 11. desember 2020 Forfatter #491 Del Skrevet 11. desember 2020 16 hours ago, Amatariel said: Jeg tror kanskje heller jeg ville tatt ny blodprøve i stedet for en test. Noen klare tall. 3+ vil vise at du er over en viss mengde, men ikke om det er nok. Om du tar en ny blodprøve i morgen så er det jo to døgn etter forrige. Og da vil du få svar på mandag. Om den har fordoblet seg da også, så tror jeg du kan slå fast ganske greit at alt er bra ♥ Og vente helt til neste torsdag (?) med ny kontroll vil føles fryktelig lenge. Tusen takk for gode råd ❤️ Jeg har bestemt meg for at jeg ikke tar flere tester. Jeg ringte legekontoret i går og jeg kunne ikke komme inn i dag - men kunne komme på mandag. Da er selvfølgelig jeg bortreist og blir bortreist frem til onsdag eller torsdag. Så jeg må nok vente en uke uansett. Jeg tenker nok at det går bra. Jeg tar med meg smertestillende, bind og alt som trengs itilfellet aborten skjer i løpet av tiden jeg er borte. Hvis det ikke skjer så får jeg svaret enten neste torsdag eller fredag - vi skal jo tross alt på tidlig ultralyd neste fredag. Jeg må si at jeg syns hele situasjonen er veldig trist. Jeg føler jeg har litt blitt fratatt muligheten for å være glad og glede meg. Istedet går jeg og tenker det verste og er mer forberedt på en spontanabort enn en baby. Jeg har også tenkt at jeg vet at jeg ikke kommer til å stole helt på svarene jeg får neste uke hvis dem viser seg å være positive. La oss si at vi kommer til ultralyden og får se et hjerte som banker så kommer jeg nok fortsatt til å ha mine tvil om dette kommer til å gå bra eller om dette ender i en MA. Jeg må bare beklage at denne dagboken har blitt tidenes klagebok. Jeg håper at tankene går i det litt mer positive etterhvert ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 11. desember 2020 #492 Del Skrevet 11. desember 2020 Det har jo virkelig vært en berg og dalbane for deg det her! Skjønner godt du ikke vet hva du skal tenke eller gjøre akkurat nå.. og også at du føler du ikke klarer å glede deg over en baby, fordi redselen for en spontanabort overskygger det. Det er nok en ganske naturlig reaksjon, noe man gjør for å beskytte seg litt, men jeg håper virkelig at dersom du får gode nyheter både på blodprøver og får se et bankende hjerte, at du klarer å glede deg igjen❤️ Kan ikke være noe godt å gå gjennom dette du gjør nå. Håper det blir bedre for seg snart❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 11. desember 2020 #493 Del Skrevet 11. desember 2020 Lillra skrev (1 time siden): Jeg må si at jeg syns hele situasjonen er veldig trist. Jeg føler jeg har litt blitt fratatt muligheten for å være glad og glede meg. Istedet går jeg og tenker det verste og er mer forberedt på en spontanabort enn en baby. Jeg skjønner deg så godt! Jeg gikk hele mitt siste fullverdige svangerskap sånn Veldig kjedelig å tenke på nå. Men jeg klarte ikke å la være. Hadde jo den aborten i uke 14 bak meg da, og klarte ikke å tro at -denne- skulle bli baby. Senket skuldrene litt etter OUL, men til og med da tenkte jeg at jeg sikkert ble å oppleve dødfødsel, fordi det var "ment at jeg skulle få alt". Men jeg måtte igjennom dette for å få babyen. Og etterpå er det jo verdt det ♥ Føles sårt å ikke klare å overvinne frykten, spesielt når man ser andre glade gravide. Jeg ble bare trist når andre shoppet babyting og bestemte navn. Det klarte ikke jeg før heeelt mot slutten. Men heldigvis er svangerskapet bare en brøkdel av det som er viktig. Mammatiden etterpå blir bedre ♥ Håper dagene frem mot slutten av neste uke går fort for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lily92 Skrevet 11. desember 2020 #494 Del Skrevet 11. desember 2020 Du må ha det så vondt nå lillra☹️ Den uvissheten må være forferdelig. Har tenkt masse på deg! Sender deg en klem ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 11. desember 2020 #495 Del Skrevet 11. desember 2020 Nei, her her det skjedd alt for mye siden sist jeg var innom. For en usikkerhet du må kjenne på. Krysser fingrene for at det skal vise seg å være helt uskyldig, og at alt står fint til i magen 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymapekatt Skrevet 12. desember 2020 #496 Del Skrevet 12. desember 2020 Uff, for en berg- og dalbane du går gjennom nå. Uvitenhet er grusomt. Håper med hele meg at alt ordner seg og at blodprøvene neste gang gir grunn til optimisme ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snølilje Skrevet 15. desember 2020 #497 Del Skrevet 15. desember 2020 Herlighet, for noen dager dette har vært for deg! Sender deg en stor klem, og håper virkelig dette går riktig veien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 16. desember 2020 #498 Del Skrevet 16. desember 2020 Har tenkt maaaasse på deg denne uken! Håper du har det greit tatt forholdene i betraktning Er det i morgen eller fredag du skal på UL? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillra Skrevet 16. desember 2020 Forfatter #499 Del Skrevet 16. desember 2020 2 minutter siden, Amatariel said: Har tenkt maaaasse på deg denne uken! Håper du har det greit tatt forholdene i betraktning Er det i morgen eller fredag du skal på UL? Tusen takk❤️❤️ jeg har hatt det bra den siste uken. Vi har virkelig levd i håpet og det har ikke kommet noe mer blod. Jeg har derimot fått noen flere symptomer og blant annet meldte kvalmen sin ankomst i går. Jeg ble så lykkelig og smilte når jeg sto foran doen og brakk meg haha. jeg håper at det er et godt tegn men samtidig så frykter jeg jo at det er noe jeg innbiller meg eller at det er tilfeldig. jeg hr ultralyd på fredag men tok blodprøve i dag tidlig så jeg får svar enten i kveld eller i morgen. Snakket med legen i sta etter blodprøvene og jeg følte han virket negativ. Jeg fikk inntrykk av at han mente at den blodprøven som viste fordobling mest sannsynlig var toppen og så gikk den nedover etter det. Så jeg kjente at det lille håpet jeg har hatt de siste dagene ble tatt fra meg i dag. Men jeg må vel fortsatt ha troa frem til vi får den endelige resultatene ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 16. desember 2020 #500 Del Skrevet 16. desember 2020 Ja jeg syns dette høres bra ut! Intet blod og masse symptomer er helt klart noe å ta med seg. Går forhåpentligvis helt fint i morgen, og det blir så godt å kunne legge dette vonde bak seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå