Gå til innhold

Babydrømmen!


Lillra

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Masse masse lykke til!! Satser på at du går ut fra UL i morgen med et smil og følelsen av magi og julero som senker seg ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!! Dere er gode ❤️
vært på ultralyd nå og den har utviklet seg masse!!😍4 mm for 5 dager siden og 1 cm i dag! Hjertet slår fortsatt og ja bare gode nyheter! Nå skal jeg nyte jula og gleder meg til å fortelle nyheten i morgen ❤️

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk❤️❤️ Nå prøver jeg bare å nyte å være gravid uten å tenke negativt!!❤️

25 minutter siden, Amatariel said:

Riktig god jul Lillra

swexmas.gif.13fbaf50689a7281b6e6623cbccea011.gif

Tusen takk! God jul til deg og dine også❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 8+3

tenk at vi er allerede ferdig med 8 uker?? Og snart 9 fullgåtte uker 😍 uke 12 kan virkelig ikke komme fort nok. 
jeg er kvalm - hele tiden. Brekker meg over hver minste ting og med engang jeg beveger meg så blir jeg ekstremt kvalm. Jeg er veldig takknemlig over kvalmen da det gir meg en trygghet. Jeg trives med det enn så lenge. Men nå skal jeg snart begynne på jobb igjen - og i tillegg skal jeg jobbe mye overtid. Jeg forventer over 200 timer overtid de neste 3 månedene. Hvis kvalmen blir helt jævlig de neste ukene så må jeg nok fortelle jobben. Jeg håper virkelig jeg klarer å jobbe så mye da jeh virkelig elsker denne tiden på jobb. Er da jeg lærer mest og føler meg mest effektiv! Så jeg blir skikkelig lei meg hvis jeg ikke klarer å gi 100%. 
 

vi fortalte familiene det på julaften og de både gråt og klappet. En magisk følelse ❤️❤️ Nå håper jeg bare at alt går bra med den lille! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lenge igjen til de magiske 12 ukene nei😍 Har du begynt å handle noe og planlegge, eller venter du til 12 uker har gått?

Det var en helt spesiell følelse å kunne fortelle så gode nyheter på julaften ja!❤️ Vi fortalte det også den dagen, og det var magisk både for oss og de kommende besteforeldrene😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Noldi said:

Ikke lenge igjen til de magiske 12 ukene nei😍 Har du begynt å handle noe og planlegge, eller venter du til 12 uker har gått?

Det var en helt spesiell følelse å kunne fortelle så gode nyheter på julaften ja!❤️ Vi fortalte det også den dagen, og det var magisk både for oss og de kommende besteforeldrene😁

Jeg holder nok veldig igjen på handlingen men kjæresten har jo gått helt bananas! Han har handlet inn en del klær på salg nå som skal bli levert på døren nå i kveld haha. I tillegg har han både laget en liste med alt vi trenger og har designet barnerommet. Han har vel også nesten bestemt seg for bilstol og vogn - så her går det unna. Jeg orker ikke å se på det helt enda da jeg både er dårlig og fortsatt litt redd. Men prøver å engasjere meg litt for hans del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, Lillra said:

Jeg holder nok veldig igjen på handlingen men kjæresten har jo gått helt bananas! Han har handlet inn en del klær på salg nå som skal bli levert på døren nå i kveld haha. I tillegg har han både laget en liste med alt vi trenger og har designet barnerommet. Han har vel også nesten bestemt seg for bilstol og vogn - så her går det unna. Jeg orker ikke å se på det helt enda da jeg både er dårlig og fortsatt litt redd. Men prøver å engasjere meg litt for hans del. 

oh herlighet så koselig. Blir så rørt når jeg leser sånt. Kos deg masse med han og leveringen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, juicyfruity said:

oh herlighet så koselig. Blir så rørt når jeg leser sånt. Kos deg masse med han og leveringen!!

Ja han er veldig søt!! ❤️❤️ Det skal jeg!😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gravid uke 9+1 

Det er vel snart på tide å fjerne denne dagboken fra prøveforum og over til en graviditetsdagbok - men tror kanskje jeg venter til etter ultralyden i uke 12. Jeg føler meg også litt mer trygg her da jeg føler halvveis at jeg kjenner dere som titter innom. 

Men tenk - allerede uke 9! Jeg går nå inni min 10. uke som gravid. Foreløpig virker alt til å gå veldig bra. Jeg er jo fortsatt redd men jeg prøver nå å fokusere på det positive og glemme litt det negative. 

Symptomer: BREKKER meg heeele tiden. Åpner kjøleskapet så brekker jeg meg, ser matsmuler på bordet så brekker jeg meg, pusser tenna, spiser, osv. Det er jo helt forferdelig. Jeg sliter med liten matlyst - har ikke lyst på en møkk og blir kvalm når jeg tenker på mat. Men når jeg blir sulten så blir jeg også kvalm og brekker meg mer. Et annet symptom som jeg har fått er kviser. Jeg har vært uten kviser siden jeg var 14 år og når har jeg kviser over alt. Veldig irriterende da jeg ikke klarer å slutte å ta på de haha. Puppene er ømme - men ikke noe mer ømme enn de var i uke 4. 

Jeg lurer jo veldig på når jeg skal fortelle det til jobben - og da min sjef. Det er egentlig to stk på jobben jeg vurderer å si det til og det er sjefen min og hun som er ansvarlig for prosjeket som jeg skal jobbe på de neste 2-3 ukene. Kjenner at brekkingene påvirker arbeidsdagen da jeg konstant går sulten. Itillegg har vi nå begynt i en travel periode der jeg i gjennomsnitt vil jobbe mellom 12-13 timer per dag frem til mars/april - i fjor varte det helt frem til juni så man vet aldri. 

Hva tenker dere? Når ville dere ha fortalt det til jobben? 

 

Jeg vil også si at jeg heier på alle dere andre som er her. Leser alle dagbøkene og ser at flere er nå på jakten på EL! Gleder meg til flere og flere går inni dpo land og forhåpentligvis masse positive tester om ikke så altfor lenge ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville fortalt det til jobben ❤️ Høres ut som det kan bli en tøff tid og da er det litt deilig med forståelse og kanskje noen som ser deg litt ekstra og tenker over situasjonen din. 

Føler med deg, jeg fikk et kviseutbrudd på brystet og ryggen rundt uke 7. Det var faktisk vondt. Men de begynte å tørke inn denne uken, så forhåpentligvis skjer det deg snart også (Hvis du unngår å pirke). Kvalmen er bare et eget kapittel. Jeg føler det blir litt bedre rett etter jeg har spist, så det fører til at jeg spiser småmåltider OFTE. Selv om jeg ikke spiser veldig usunt er jeg nesten redd for konsekvensene i forhold til stor vektoppgang, men jeg kan ikke noe for det. Selv om kl. er 3 på natten så våkner jeg og må bare ha et knekkebrød eller gulrot. Kaster jo mye opp igjen da så burde egentlig ikke være så bekymret. Nei gud nå er jeg så lei av oppkast og kvalme. Hvis det ikke blir bedre etter uke 12 vet jeg ikke hvordan jeg skal holde ut. Jeg er så lei. Har i desember forsøkt å komme meg litt ut, kjøre en tur ogsånt men ender bare opp med at jeg kaster opp mens jeg kjører så må holde meg mest mulig hjemme. Kjenner det litt på psyken nå. Jeg brekker meg forresten bare når jeg kaster opp, så der er vi litt ulike. Gode tanker til deg ❤️  

Endret av babycodex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 9 overståtte uker! Tenk så herlig at du er der - på tross av kvalmen. Mye bedre enn å jakte på EL. Du er i en helt annen ventetidsfase ♥

Personlig venter jeg med å fortelle noen om graviditet (både familie, venner og kolleger) til etter OUL. Men dette er jo pga. dårlige nyheter på UL i uke 9 og 13 før. Men hvis jeg blir gravid igjen og formen min er redusert, så tror jeg at jeg ville fortalt sjef og nærmeste kollegaer det tidligere. Etter en UL som bekrefter liv og helst at organer er friske da, altså rundt uke 12-14 (avhengig når UL-timen hadde vært). Sånn når du først spurte :) 

Håper kvalmen slipper opp hos deg raskt nå! Livet blir så mye lettere da :) Jeg har klart å holde et svangerskap skjult for alle til uke 19 før, men det var jo fordi jeg var i så fin form også at det var mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig raskt det går med ukene dine 🤩 Jeg ville lett ha sagt det til utvalgte kolleger, de har vel også taushetsplikt så det bør være trygt med tanke på at det ikke spres videre. Så slipper du å sitte alene med følelsen at arbeidet kanskje preges av formen, og de kan ha forståelse 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...