Gå til innhold

Babydrømmen!

Lillra

Anbefalte innlegg

Min erfaring er også at legene kan bli litt for raskt negative enn de burde vært ❤️ Krysser fingrene for deg og sender gode tanker. Var det sånn at du hadde booket din første jordmorkontroll? Jeg fikk ikke time før 14. Januar jeg, men iallfall innenfor 12 ukersfristen deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har veldig gode nyheter å komme med ❤️ 
Fikk denne meldingen i dag;

Hei. Nivået har gått opp til 14973. Fastlegen din er ikke tilstede i dag, så hvis du ønsker mer utfyllende svar vennligst ta kontakt igjen i morgen når han er tilbake.
Tenk at hcg har gått opp til nesten 15.000??? Dvs. at det har hatt en fordobling hver andre  dag  ❤️Nå gjenstår det å se om vi får se et hjerte i morgen! Gleder meg veldig til å se. Nå er det i hvertfall håp! Tallet er nok fortsatt ganske lavt men det stiger, så nå må jeg bare fokusere på at stigningen er fin ❤️

@babycodex ja jeg har booket min første time og fikk ikke før 3.februar 😕 syns det var litt seint. Da er jeg 13-14 uker på vei!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaaa - masse håp!! Følte det på meg! :nordvesta: Det er rett og slett hårreisende at en lege kan fastslå SA så raskt... ikke bra! Dette er nok en sterk julespire ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Snølilje said:

Dette var jo helt fantastisk! Nå ble jeg veldig glad  :hoppendeglad: :hjerte:

44 minutter siden, Amatariel said:

Jaaaaa - masse håp!! Følte det på meg! :nordvesta: Det er rett og slett hårreisende at en lege kan fastslå SA så raskt... ikke bra! Dette er nok en sterk julespire ❤️

Ååå ja jeg er så glad nå❤️❤️❤️ 

helt enig at jeg er litt skuffet over at legen konkluderte så fort med at dette var SA. Jeg har jo vært helt fra meg i mange dager nå og bare ventet på masse blod. Men jeg håper at hvis noen andre opplever blod eller at de ikke får 3+ på CB når man forventer det så betyr ikke det nødvendigvis at det er SA. Håper ihvetfall at denne erfaringen kan gi håp til mange andre som opplever lignende i fremtiden ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så gode nyheter ❤️🥰 Kjipt med kontroll sent, men heldigvis vet du det meste om infoen som kommer første gang i forhold til vitaminer, hva du ikke skal spise mv. Fikk et tips fra jordmor om å veie meg nå slik at vi kan begynne å følge vektoppgangen (eller vektnedgang nå som jeg kaster opp så mye). I tillegg måtte jeg få volvat til å skrive på helsekortet for gravide fra den første ultralydkontrollen og ta den med, samt ha med en urinprøve. Uansett godt å komme i gang. Men litt lenge å vente ja. Skjønner imidlertid at kapasiteten kanskje er litt sprengt rett før jul og i coronatider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja satser på at det går bra med sein kontroll! Tenker også å ta en ultralyd til i uke 12-13! Ja lurt å skrive ned vekten slik at man får fulgt med ❤️😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+4 

I dag fikk jeg se et lite men perfekt hjerte ❤️ Alt står bra med lille bebi! Gynekologen mente dette så ut som et helt vanlig svangerskap. Grunnet bekymringene mine ville hun at jeg skulle komme tilbake 23.des bare for å bekrefte en fin utviklingen før julaften ❤️ Kjæresten måtte dessverre vente i bilen men vi fikk en video av knøttet på minnepenn som jeg kunne vise til han! 

jeg kan nesten ikke tro det. Tenk blod + lavt hcg nivå og alt virker til å gå bra?❤️ 

Jeg håper dere andre husker at hvis noen andre opplever at det ikke står 3+ på CB testen når dere forventer det så kan det gå bra for det!!❤️

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå verdens beste nyhet!! ❤️ Fantastisk med hjertebank! Dette går bra nå :klemmer: Men uansett supert med god oppfølging og hilse på peanøtta den 23. også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, babycodex said:

Så bra! Hvordan er formen ellers? ❤️

Formen er bra!! Blir kvalm inni mellom og brekker meg lett men ellers føler jeg meg helt ok ❤️

45 minutter siden, Niny said:

Ååååh så godt å høre at alt stod fint til inni! 🥰🥰 

Kose deg med spiren og nyt dagene 💖

Jaa veldig deilig!! Tusen takk❤️

23 minutter siden, Amatariel said:

Åååå verdens beste nyhet!! ❤️ Fantastisk med hjertebank! Dette går bra nå :klemmer: Men uansett supert med god oppfølging og hilse på peanøtta den 23. også.

Ja dette var virkelig en god nyhet!! Eneste jeg bekymrer meg over er at fosteret ble målt til 4mm. Jeg syns jo det var litt lite jeg da så jeg spurte om det men gynekologen mente det var helt normalt. Må nok bare stole på det men kjenner en liten bekymring! 

jeg må nok snart slutte å bekymre meg over alt 😅 prøve å bare nyte følelsen av at gynekologen mente at alt så bra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uke 7+2

Tenk at jeg allerede er i uke 7. jeg er takknemlig for hver uke som går og gleder meg ekstremt mye til uke 12. jeg sliter fortsatt litt med psyken og er fortsatt veldig redd for SA eller MA. Vi skal på ultralyd i morgen og få bekreftet utvikling og jeg er seriøst livredd. Livredd for å komme frem og få et usikkert svar. Jeg ønsker heller et negativt svar enn å leve med usikkerheten i jula. Jeg frykter at hun vil måle fosteret til samme lengde som forrige gang - eller at det er under det som står det burde være. 
jeg har lovet meg selv at hvis vi får positivt svar i morgen så skal jeg legge vekk alle bekymringer - men det lovet jeg meg selv før forrige ultralyd også. 
Hvis alt går bra så har vi bestemt at nærmeste familie får vite det i jula ❤️ Vi har kjøpt to bodyer der det står August 2021 og så «baby loading, please wait!” jeg håper virkelig vi får gode nyheter i morgen slik at vi får fulgt planen på julaften! 

symptomer: ømme bryster av og på, må tisse oftere og er kvalm 70% av dagen. Kaster ikke opp men jeg brekker meg hele tiden. Jeg trives med kvalmen da det gir meg en sikkerhet på at ting er som det skal. Blir derfor bekymret hver gang kvalmen forsvinner. 

Uff beklager at jeg er så negativ her hele tiden! Men det er jo tross alt en dagbok. 
jeg vil også si at jeg leser deres dagbøker daglig selv om jeg ikke legger igjen en kommentar. Som sagt så har ikke humøret vært på topp de siste ukene.

Endret av Lillra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i morgen, jeg har troa :)

Dessverre er det mye i en slik situasjon som ikke er statisk. Altså at det er sjeldent en 100% bekreftelse og ofte avløses en bekymring av en annen så tidlig i løpet. Skriver ikke dette for å være slem eller ekkel, men for å vise at jeg forstår ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i morgen!😍 Skjønner godt det ikke er enkelt å vare glede seg, og at det er flere bekymringer som ligger og ulmer i tankene, men jeg håper dere har vært gjennom nok nå og at spiren vokser som den skal❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...