Gå til innhold

Babydrømmen!

Lillra

Anbefalte innlegg

Det kan absolutt være grunnen tenker jeg. Jeg kan selv blø litt etter sex så tenker ikke det er veldig unormalt. Håper du får gode resultater fra legen o dag og spesielt neste gang du skal måle hcg, så man vet det går riktig vei😍❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag skjønte jeg at dette svangerskapet er over. Det her gjør så vondt. Tårene bare renner nedover ansiktet og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre av meg. Har tatt meg sykedag i dag da jeg rett og slett klarer ikke å jobbe - jeg bare gråter og gråter. 

Fortsatt ikke fått noe svar ifra legen men jeg skjønte det da CB digital kun ga meg «gravid 2-3». Jeg valgte da også å sjekke om det var noe blod i livmorshalsen selv om det ikke kommer noe på papiret og der var det brun utflod. Da knakk jeg helt sammen. 

skal til legen klokken 10 i dag men det føles nesten bortkastet. Jeg skulle heller ønske å bare begynne å blø skikkelig å bli ferdig med det - for jeg vet det kommer til å skje uansett.

Jeg sliter med å tenke hvordan jeg skal i det hele tatt kunne feire jul i år. Vi skulle jo fortelle det da :(

Jeg har allerede begynt å tenke «når skal vi prøve igjen» og for å være ærlig så aner jeg ikke. Jeg er usikker om jeg vil begynne allerede nå eller ta pause slik at det blir en 2022 baby isåfall. Men føler også det er skummelt å vente. Det er flere grunner til hvorfor jeg kanskje ønsker å vente. Men jeg har en liten bror som er født i november som sleit veldig med på skolen. Jeg har alltid tenkt og skyldt på at det er fordi han er født seint på året noe som setter spor. Jeg vet at det ikke gjelder alle - mange av mine bestevenner er født seint på året og aldri hatt noen problemer. Men jeg lurer på om opplevelsen med lille bror som var så nært og sårt har gjort at jeg selv har fått en redsel for det. 

Jeg syns det her er så urettferdig og nå skjønner jeg virkelig hva folk mener når de sier at en positiv test vil aldri føles det samma igjen. Er livredd for en positiv test seinere og måtte vente så lenge igjen før å få en bekreftelse. Tanken på å måtte begynne på uke 0 igjen er helt jævlig. 

beklager langt innlegg. I dag er det mange følelser og ingen å prate med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, stor klem til deg ❤️ Men ikke ta alle sorgene på forskudd, hør hva legen sier og vent på blodprøvesvar. Kanskje prøve å gjøre noe som tvinger tankene over på noe annet? Noe bare for deg selv 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg har hørt kan noen utvikle HCG litt seinere enn andre, uten at noe er galt med lille. 💖 Det kan jo være derfor du ikke fikk mer enn 2-3 idag. Kanskje du kunne prøvd en ny opp mot helgen og se om du da får 3+ hvis legen ikke har noe negativt å si? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff kjære Lillra comfort.gif.4ef21cb680a2d9b6203cf51520d94dac.gif Så utrolig trist å høre at du har det sånn! Jeg skulle ønske jeg kunne ta bort smerten du kjenner på akkurat nå. Vet hvor fælt det er! Jeg har selv hatt en abort (uke 14) rett før jul og det var helt jævlig. Er akkurat som du sier, vet ikke hvordan man skal komme seg igjennom julen og bare tanken på å starte helt på begynnelsen igjen... Jeg skjønner deg! Men jeg kom meg igjennom det da, og det vil du også klare. Jeg lover :klem:

Men prøøøv å hold håpet oppe litt til. Selv om jeg skjønner det er vondt og du forsøker å beskytte deg selv. Men akkurat nå tror jeg ikke det skader om du håper litt til. Det er mange som har 2-3 på testen lenge. Økning av hcg er så individuelt. Hvis du ikke har begynt å blø masse så ER det håp. Ved mine to tidlige SA'er så raste hcg drastisk, og fikk negative tester på veldig kort tid. Så jeg syns ikke å få 2-3 på test høres ut som dommedag. Det er bra du har time for hcg-måling, og så krysser jeg alt jeg har for at dette viser en liten sterk mirakelspire 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Niny @Ellepelle

ja har lest masse på nettet og det kan jo gå begge veier. Men mtp. De små blødningene jeg har hatt så lover det virkelig ikke godt :( 

@Amatariel

uff ja det her er så ille. Syns synd på deg som hr gått igjennom dette flere ganger. 
jeg håper virkelig at det er tilfellet men samtidig så er det såpass liten sannsynlighet for at dette går bra nå at jeg må bare forberedte meg på det verste 😭😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår at du er skikkelig lei deg☹️ Må være ufattelig vondt hvis dette ender i SA. Men det trenger ikke bety noe at du ikke har fått 3+. Og blødninger kan du ha selv om det ikke går galt. Ei venninne av meg er gravid og har hatt mye blødninger uten at det har vært noe❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily92 skrev (Akkurat nå):

Og blødninger kan du ha selv om det ikke går galt. Ei venninne av meg er gravid og har hatt mye blødninger uten at det har vært noe❤️

Ja viktig å huske på! Jeg har selv hatt så stor blødning like langt som du er nå Lillra - at jeg måtte skifte bind hver tredje time i tre hele dager. Jeg var 100% sikker på at det gikk galt, men det gjorde ikke det! Helt sykt hva kroppen kan få til altså. På godt og vondt. Men jeg har opplevd SA'er andre ganger, så jeg forstår så godt at dette er tungt :klem: Uvitenhet er det aller verste!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått bekreftet nå at det er SA. Hcg verdiene var kun på litt over 800 på mandag. Tar en ny blodprøve nå for å bekrefte men dette ser veldig mørkt ut - også i følge legen. Han mente at nå var det bare å vente på mensen og at dette ville gå over av seg selv i løpet av noen få dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære lillra❤️ Dette var ikke noe morsomt å lese. Skjønner at dette er veldig tungt og at det er mange tanker som følger med. Ønsker deg alt det beste og håper at dette går så knirkefritt som mulig, at du får tid til å tenke og at du kommer frem til det som føles riktig for deg❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var triste nyheter, Lillra 😢❤️ Skjønner at det er kjempetungt. Stor styrkeklem til deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei så trist! 💔💔

Sender deg allverdens klemmer og sjokolade og annet godt du måtte trenge i tiden framover. Husk at vi er her for deg dersom du skulle trenge å snakke ut om ting 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så utrolig vondt å lese ❤️ Jeg vet hvordan du har det nå. Håper du klarer å finne ny styrke etterhvert. Men først og fremst er det lov å være lei seg og kjenne på det. Håper mannen din er der for deg og at du ikke føler deg alene. Tenker på deg og er her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for alle fine ord og tanker! Dere er virkelig gode ❤️ Dette har vært utrolig vanskelig og jeg har hatt det ekstremt vondt. Heldigvis har jeg en fantastisk kjæreste som har vært en ekstrem støttespiller selv om han også syns det var veldig vondt og sårt. 

MEN... nå trenger jeg virkelig hjelp. Jeg er så forvirret nå. 

HCG verdiene på mandag var på 800 - eller 800 og noe. Jeg husker dem ikke helt nøyaktig. Det er derfor vi konkluderte med SA i går - fordi de var såpass lave. 

Man i dag fikk jeg resultatetene i fra gårsdagens prøve som er tatt nøyaktig 48 timer etter den første. Den var på 1678. Altså HÆ. Verdiene har doblet seg på 48 timer men hvorfor?! og hvorfor så lave?? jeg skjønner seriøst ingenting. Legen har jo heller ikke akkurat ringt meg og gitt meg en forklaring - kun skrevet: Hei, HCG verdiene 9/12 er på 1678. Jeg ringte jo legekontoret med engang og har nå lagt inn en beskjed til legen om at jeg må få prate med han. 

Hun fra legekontoret ble også ganske overrasket. Hun mente verdiene var lave i forhold til at jeg i går var ca. 5+3 eller 5+4. Hun sa også noe som fikk meg til å tenke: vi må undersøke om det er en annen grunn til hvorfor de er så lave. Så her tenker jeg det verste med engang - altså at hvis fosteret av en eller annen mirakelvis vei overlever dette at det kan være skadet? 

Dette er tidenes berg og dalbane. Jeg både skjelver, gråter og prøver å jobbe på hjemmekontor samtidig. Jeg tror fortsatt dette er en SA - men jeg er bare enda mer forvirret enn jeg var i går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva? Det høres jo rart ut at det skal være SA hvis HCG har steget så mye da. Blør du noe mer? Håper SÅ på at alt er normalt ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...