Gå til innhold

Babycodex - Prøvedagbok

babycodex

Anbefalte innlegg

babycodex skrev (6 minutter siden):

Uke 5+3 
I natt har jeg vært så kvalm at jeg har sovet utrolig dårlig. Vært våken siden 5 tiden. Jeg har også begynt å kjenne på en uro i kroppen det er lenge siden jeg har hatt. Hjertebank, urolighet og tilføring av energi gjennom kroppen helt ut til hendene, som vil ut. Kan ikke spesifisere årsak, men mannen min syntes jeg virker hormonell ved at jeg gråter veldig lett mv. Utrolig stort nederlag at jeg måtte ta en vival (etter avklaring med lege). Ble roligere men det hjalp virkelig ikke på søvnen. Trenger sårt tips mot kvalme! 

Masse god bedring videre! 

Jeg levde på ritz mesteparten av forrige uke 🙈

Småspise ofte og noe tørt og salt er lettest å få ned når man er kvalm. Den småspisingen kan gjøre at kvalmen letter litt. Tom mage intensifiserer kvalmen har jeg merket (og lest). Ikke vært gravid da, utenom kjemisk, så kan desverre ikke si om hormonene gjør det ekstra gale utover "vanlig" sterk kvalme.. 

Ei dame på apoteket forrige uke anbefalte meg å blande farris og eplemos om jeg slet med å få i meg mat og veske pga kvalmen.. Spurte om det fantes noe kvalmestillende gravide kunne ta, som ikke var på resept. Desverre var alt på resept 🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange har god erfaring med seabands. Verdt å prøve.

Ellers sverger jeg til salte kjeks og grønne eplebåter. Er kjempeviktig å spise noe, ellers blir man mer kvalm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 5+6 
Jeg har begynt å kaste opp mye. Tror intensiteten av kvalmen kan skyldtes progrestonstøtten jeg tar, siden det sies at hormonet er årsaken til svangerskapskvalme og jeg har nok mye av det.  Jeg har begynt å teste ut reseptfrie reisesyketabletter. Fungerer ikke disse blir det noen andre kvalmenedsettende. I morgen skal jeg forresten på tidlig ultralyd og mannen min kan være med ❤️🤰Jeg spiser konstant for å hindre tom magesekk og verre kvalme. Står typ opp klokken 04 å spiser kjeks og klementin for å dempe kvalmen haha. Men det er det eneste som har fungert litt til nå!

Ja ellers må jeg være så ærlig å si at disse ukene har vært helt jævelige og kan ikke vente til første trimester er over. Men tenker mye hvordan skal jeg klare dette? Kudos til mannen min som gjør absolutt alt hjemme og varter meg opp som den største selvfølgelighet da ❤️

Endret av babycodex
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at du er så dårlig, men så bra du har en mann som tar seg av deg 💖 Håper du slipper å gå slik lenge! Masse lykke til på ultralyd i morgen 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå så kjedelig at du er så dålig :( Jeg håper de neste ukene blir bedre for deg og at det snart gir seg ❤️ 

Masse lykke til på ultralyd i dag ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uke 6+1
Det gikk forsåvidt bra. Det sorte hulrommet har blitt større enn tidligere og vi kunne se embryoet. Fikk bekreftet hjerteslag. Den hvite sirkelen skal visst være hjertet. Fikk også reisesyketabletter mot kvalme, de hjalp men slo meg helt ut. Sov hele dagen og følte meg dopet/døsig. Likte det ikke. Varseltrekant hadde de også, noe jeg forstår godt mtp. reaksjonen min. Skal prøve det akupunkturarmbåndet og en halv tablett før vi eventuelt prøver noe nytt. Klarer ikke holde mat nede. Jeg er ikke ved så godt mot om dagen, sorry ❤️ Syntes det er helt jævelig hvor mye vi damer må gjennom og jeg er så lei av min egen kropp.

628DC9C0-F7CB-44E3-8C44-2BE08F9AE63A.thumb.jpeg.9504543b9acb018769433c01e1ad6836.jpeg

Endret av babycodex
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å få høre hjertelyd😍 men kjipt at du kjenner sånn på graviditetsplagene... Håper det letter litt for deg eller at du finner en behandling som passer for deg😁

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooojoj så flott at du fikk se hjertebank! 😍 Det er slettes ikke sikkert man får det så tidlig så helt magisk at du fikk det! Skjønner det ikke er noe særlig å være kvalm, men det kommer til å gå over :klem: Nyyyyt at du har en liten spire i magen ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (46 minutter siden):

Ooojoj så flott at du fikk se hjertebank! 😍 Det er slettes ikke sikkert man får det så tidlig så helt magisk at du fikk det! Skjønner det ikke er noe særlig å være kvalm, men det kommer til å gå over :klem: Nyyyyt at du har en liten spire i magen ❤️

Prøver å være takknemlig mens jeg sitter over doskålen men jeg lover deg det er litt vanskelig å nyte det enda 😂❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

babycodex skrev (2 minutter siden):

Prøver å være takknemlig mens jeg sitter over doskålen men jeg lover deg det er litt vanskelig å nyte det enda 😂❤️

Du kan gjerne dele litt med meg 😂 La meg bli gravid denne runden, så kan jeg få litt av kvalmen, så beholder du også bare litt. Så kjenner vi begge at vi er gravide og slipper å bekymre oss, uten å være dårlige 😜

God deal? 😁😁

Endret av Niny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (3 minutter siden):

Du kan gjerne dele litt med meg 😂 La meg bli gravid denne runden, så kan jeg få litt av kvalmen, så beholder du også bare litt. Så kjenner vi begge at vi er gravide og slipper å bekymre oss, uten å være dårlige 😜

God deal? 😁😁

Haha ja❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du fikk høre hjerteslag 😊 forstår at du syns det er dritt med kvalmen. Håper den blir bedre snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uke 7+0

Ville bare gi en liten oppdatering. Jeg kaster fremdeles opp daglig og er konstant kvalm. Føler at jeg har mye syre i halsen som følge av dette. Prøver å bruke kvalmenedsettende de dagene jeg ikke må kjøre. Har blitt litt mer motivert av å lese at kvalmen er verst  ca. mellom uke 7-10, men det er tungt altså. Har noen et tips angående kvalmenedsettende man kan ta som ikke har varseltrekant forresten?

Ellers har jeg begynt å få litt problemer med tannkjøttet på venstre side. Skal prøve å bruke munnskyllevann fremover for å se om det hjelper, men smaken av både det og tannkrem gjør meg kvalm. Har en helt syk luktesans også om dagen. Pollen på blomster og varm mat er særlig verstinger, haha. Så surrealistisk at det er så mange kroppslige endringer.

Ellers har jeg juleferie fra studiet og timingen er ikke så dårlig ift. sykdom, ❤️

Endret av babycodex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

babycodex skrev (6 timer siden):

Uke 7+0

Ville bare gi en liten oppdatering. Jeg kaster fremdeles opp daglig og er konstant kvalm. Føler at jeg har mye syre i halsen som følge av dette. Prøver å bruke kvalmenedsettende de dagene jeg ikke må kjøre. Har blitt litt mer motivert av å lese at kvalmen er verst  ca. mellom uke 7-10, men det er tungt altså. Har noen et tips angående kvalmenedsettende man kan ta som ikke har varseltrekant forresten?

Ellers har jeg begynt å få litt problemer med tannkjøttet på venstre side. Skal prøve å bruke munnskyllevann fremover for å se om det hjelper, men smaken av både det og tannkrem gjør meg kvalm. Har en helt syk luktesans også om dagen. Pollen på blomster og varm mat er særlig verstinger, haha. Så surrealistisk at det er så mange kroppslige endringer.

Ellers har jeg juleferie fra studiet og timingen er ikke så dårlig ift. sykdom, ❤️

Jeg har god erfaring med bruk av «afipran» mot kvalme generelt.  Aldri vært gravid, så jeg vet ikke om det kan kombineres med graviditet, men det er hvert fall ikke noe varselstrekant. Verdt å høre med legen, kanskje han/hun har noen andre forslag også. 🙂 

Endret av bittelillebolla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (22 timer siden):

Jeg har god erfaring med bruk av «afipran» mot kvalme generelt.  Aldri vært gravid, så jeg vet ikke om det kan kombineres med graviditet, men det er hvert fall ikke noe varselstrekant. Verdt å høre med legen, kanskje han/hun har noen andre forslag også. 🙂 

Tusen takk, skal foreslå det! 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...