Gå til innhold

Babycodex - Prøvedagbok

babycodex

Anbefalte innlegg

21 timer siden, Amatariel skrev:

Skjønner godt tankene dine :klem: Har vært der så mange ganger før tidligere, og hatt ønsker og tanker for fremtiden. Kan trøste deg med at det kommer til å ordne seg! Akkurat her og nå så føles det som utrolig viktig å f.eks få barn samtidig som vennene sine. Etterhvert blir det ikke så viktig, og den aldersforskjellen man får mellom hverandres barn blir ubetydelig. Det er selvfølgelig ikke noe gøy å prøve lenge og jeg skulle gjerne vært den tiden foruten, men jeg husker en gang jeg var veldig langt nede fordi bestevenninnen min ble gravid og ikke jeg. Jeg brukte et drøyt år før spiren satt... men da viste det seg at hun skulle ha nr.2 bare noen måneder etter meg. Så da ble det jammen barn samtidig likevel. Ting blir ikke alltid slik man har sett for seg, men jeg lover at disse tankene blir mer ubetydelig senere! 

Stor klem til deg - nyt lørdagen! :klemmer:

Det er veldig sant ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Lillra skrev:

Dette gjorde vondt å lese ❤️ Håper at dere lykkes denne pp slik at dere ikke trenger å vente til våren igjen! Men jeg skjønner tankene dine veldig godt og jeg har vært innom samme tankene selv. For vår livssituasjon passer det best med en vår/sommer baby - så jeg hater at det er ikke noe jeg kan kontrollere som alt annet i livet. 

uansett så håper jeg du får en positiv test om 4-5 dager ❤️ Gleder meg veldig til å følge med og jeg har virkelig trua!!

Tusen takk. Ja det er nettopp det. Men hvis sjansen for å bli gravid synker betraktelig for hver måned vi venter, er det klart at det ikke kan være så viktig. Samtidig er vi så unge at det fremdeles er en fjern tanke. Veldig frustrerende når planen man ser for seg ikke fungerer og at det er helt ute av hendene dine ja. ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dpo 5

ok smertene i livmorområdet har virkelig tatt seg opp og nå kjennes det helt likt ut som sist. Ca noen centimeter fra navelen og helt ned til underlivet, ganske langt på tvers av magen. Jeg begynner å tro at testen faktisk kan være positiv igjen, selv om forhåpningene mine har vært ytterst lave til nå. Nå går jeg egentlig bare å håper på såre nipler igjen, selv om jeg vet at ingen graviditeter er like 😂Jeg tror jeg begynte å kjenne litt på såre nipler noen dager før testdag dpo 9, men jeg husker iallfall at på kvelden dpo 8, så føltes det ut som niplene sto i brann og da var jeg nesten sikker på at testen kom til å være positiv dagen etter. Jeg har aldri hatt såre nipler før. 

Jeg har likevel veldig negative tanker rundt risiko for sa, så denne gangen kommer jeg til å være ganske nervøs og ikke ta så mye glede i en evt positiv test. Tenker spesielt på hvordan jeg helgen før hadde ganske vondt, mandag og tirsdag var helt symptomfri før jeg begynte å blø på onsdag. Kommer jeg da til å freake ut av at jeg ikke kjenner symptomer en dag? Det hadde vært kjipt og jeg merker at jeg må jobbe med tankene mine. Heldigvis har jeg to uker til i jobb og en eksamensperiode, samt en hyggelig juletid foran meg, så nok å flytte fokus på.

Det er i det minste deilig å kjenne på at jeg ikke tenker på dette konstant slik som de første prøveforsøkene. Det er jo naturlig fordi den gang måtte jeg lese meg opp på de minste ting for å lære, mens nå går mye av seg selv. ❤️ 

Endret av babycodex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig å følge med når vi ligger ganske så likt i løypa 🤩 Spennende med symptomene du kjenner, hadde vært veldig "artig" om du fikk såre nipler også 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Godis skrev:

Så artig å følge med når vi ligger ganske så likt i løypa 🤩 Spennende med symptomene du kjenner, hadde vært veldig "artig" om du fikk såre nipler også 🤞

Veldig sant! Du har vel satt testtiden til fredag eller lørdag og jeg begynner å teste fra torsdag 😍Blir spennende uke for begge.

Endret av babycodex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, babycodex skrev:

Veldig sant! Du har vel satt testtiden til fredag eller lørdag og jeg begynner å teste fra torsdag 😍Blir spennende uke for begge.

Veldig spennende! Ja, jeg tenker fredag🤩 Jeg synes det er mye lettere å vente i ukedagene, men det ser ut til at jeg har fri på fredag, og da klarer jeg aldri å vente 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen dere kloke fine damer her inne.

Jeg har fått masse tykk, hvit utflod med en svært merkelig konsistens jeg aldri har sett før. Minner kanskje litt om cottage cheese for å være ærlig.

Regner med at det kanskje er en bivirkning av crinone medisinen eller crinone rester? Skal jeg ta det ut eller la det være der før jeg setter inn en ny vaginalgelGynekologen min nevnte ingenting om dette 🙈

Tar den gjennomsiktige vaginalgelen hver kveld før jeg legger meg.

La ved et bilde for å vise, men det er litt ekkelt så la det i spoilertag for sarte sjeler. 

Edit: Leste forresten at noen får murringer i magen av crinone, så fikk ikke så store forhåpninger alikevel.. 🙂 

Spoiler

125540841_788024328422083_859961181897883361_n.jpg.ca21f51aee6263639c75f5d45440cdfd.jpg

Endret av babycodex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det har jeg aldri sett før. Vil nesten tro det kan være bivirkning ja, men skulle tro gynekologen hadde sagt noe dersom du må ta det bort. Jeg kan riktignok ingenting om det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Godis skrev:

Oi, det har jeg aldri sett før. Vil nesten tro det kan være bivirkning ja, men skulle tro gynekologen hadde sagt noe dersom du må ta det bort. Jeg kan riktignok ingenting om det 😊

Ikke sant. Hvis jeg på en måte tar inni der så er det masse der. Skikkelig ekkelt. 🤭

Vil gjerne fjerne det, men lurer på en måte på om jeg ødelegger for kroppens opptak av progresteron da. 

Tror jeg burde ta en telefon i morgen til henne dersom det ikke er noen som titter innom her før det og kan litt om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo sjelden/aldri vi skal være nødt å fjerne utflod, jeg ville nok latt det være der til du har tatt en telefon i morgen. Med mindre andre med erfaring med dette kommer med andre svar 😊

Ligner litt på en annen tråd på kg, legger den under spoiler da den også inneholder ekkelt bilde. Som jeg forstår av den tråden kan det tyde på soppinfeksjon dersom utfloden er kornete, og/eller det også klør. Andre har erfart slik utflod ved graviditet, andre har fått slik utflod etter El. 

Spoiler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Godis Jeg leste litt i babyverden nå om flere som har opplevd det samme ved bruk av crinone. De kaller det crinonerester og noen ganger kan det oppstå i flere farger også, som rosa, brunt eller til og med sort. Skal tydeligvis ikke være noe farlig. Man kan la det være der eller eventuelt ta noe ut forsiktig om det føles for mye. Tror uansett at jeg tar en tlf til gynekologen i morgen 😂❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, babycodex skrev:

Takk @Godis Jeg leste litt i babyverden nå om flere som har opplevd det samme ved bruk av crinone. De kaller det crinonerester og noen ganger kan det oppstå i flere farger også, som rosa, brunt eller til og med sort. Skal tydeligvis ikke være noe farlig. Man kan la det være der eller eventuelt ta noe ut forsiktig om det føles for mye. Tror uansett at jeg tar en tlf til gynekologen i morgen 😂❤️

Så greit å se at flere har samme erfaring! Det burde jo gis et lite forvarsel egentlig, tenk om du plutselig hadde svart utflod 😫 da er det greit å vite hva det skyldes. Ville nok også tatt en telefon i morgen uansett ja 🤞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser veldig ut som crinonerester altså 🤔 for meg er det iaf slik at de første dagene tar kroppen opp alt omtrent, men jo mer "mettet" kroppen er på progesteron så tar den bare opp det den trenger og da blir det mye mer rester 👍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Neutral90 skrev:

Det ser veldig ut som crinonerester altså 🤔 for meg er det iaf slik at de første dagene tar kroppen opp alt omtrent, men jo mer "mettet" kroppen er på progesteron så tar den bare opp det den trenger og da blir det mye mer rester 👍

Åh tusen takk for svar! Det gir mening fordi jeg merket dette først på den 5 dagen etter å ha tatt en om dagen. Men lar du det være der eller tar du noe ut hvis det begynner å bli mye? 

Endret av babycodex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, babycodex skrev:

Åh tusen takk for svar! Det gir mening fordi jeg merket dette først på den 5 dagen etter å ha tatt en om dagen. Men lar du det være der eller tar du noe ut hvis det begynner å bli mye? 

Jeg har tørket vekk det jeg får til uten å grave etter gull, om du skjønner 😅 

Edit: det kan være medisinen skaper ubalanse i underlivet og at det merker du også. 

Endret av Neutral90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dpo6

Kjenner ingen spesielle symptomer i dag føler jeg. Verken murringer i magen eller såre nippler. Det jeg kjente her om dagen kan like gjerne ha vært av crinone medisinen. Nå er testdagen rett rundt hjørne og jeg må innrømme at jeg ikke har så høye forhåpninger. Men man vet jo aldri! Jeg leser jo bare kroppen min etter de erfaringene jeg har gjort meg men det kan jo være annerledes nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, babycodex skrev:

Dpo6

Kjenner ingen spesielle symptomer i dag føler jeg. Verken murringer i magen eller såre nippler. Det jeg kjente her om dagen kan like gjerne ha vært av crinone medisinen. Nå er testdagen rett rundt hjørne og jeg må innrømme at jeg ikke har så høye forhåpninger. Men man vet jo aldri! Jeg leser jo bare kroppen min etter de erfaringene jeg har gjort meg men det kan jo være annerledes nå.

Vi er akkurat på samme DPO og begge bruker crinone! Lykke til de neste dagene ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Body Lotion skrev:

Vi er akkurat på samme DPO og begge bruker crinone! Lykke til de neste dagene ❤️

Så hyggelig! Har du opplevd crinonerester enda? Blir spennende med testing i slutten av uken da ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper dette du opplever nå er rester etter medisinen ja, ettersom det er så mye. Soppinfeksjon kan også gi symptomer i form av tykk hvit utflod men ofte en god del mindre enn det du opplever nå. Har du fått snakket med gynekologen om dette?☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, babycodex skrev:

Så hyggelig! Har du opplevd crinonerester enda? Blir spennende med testing i slutten av uken da ❤️

Ingen rester ennå! Ja veldig spennende! Har ikke helt troa. Kan hende jeg tok det for tidlig i syklusen 😅 Men har ikke mye slingringsmonn siden lutealfasen er så kort.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...