Amatariel Skrevet 7. november 2020 #181 Del Skrevet 7. november 2020 Absolutt noe på gang her ja 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babycodex Skrevet 8. november 2020 Forfatter #182 Del Skrevet 8. november 2020 (endret) CD 12 Det blir som forrige syklus positiv El-test i dag. På cd12 skal jeg som sist teste både tidlig på formiddagen og senere på ettermiddagen. Dersom det blir som sist peaker den på ettermiddagen. I dag la jeg også merke til eggløsningsslim for første gang! 😍 Jeg måtte prøve å dra litt i det siden vi hadde sex i går kveld og jeg ikke ville blande det med sæd eller liknende. Men jeg kunne dra i det som et slim. Regner derfor EL på cd14 da og G-tester fra dpo9. Jeg tror egentlig vi kjører samme strategi som sist med sex hver kveld fra CD 11-16 ish. Gleder meg til å starte på crinone vaginalgel fra CD14. Har allerede begynt på B6. Jeg kjenner at det blir ekstra tungt om det ikke går denne gangen etter SA sist og nå inn i juletiden. Det er noe med den tiden.. ❤️ Endret 8. november 2020 av babycodex Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 8. november 2020 #183 Del Skrevet 8. november 2020 Hurra for positiv EL-test!! 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 8. november 2020 #184 Del Skrevet 8. november 2020 Wohoo! Supert med positiv el-test😍😍 Blir veldig spennende med disse nye medisinene, om det gjør susen for deg🤩 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babycodex Skrevet 8. november 2020 Forfatter #185 Del Skrevet 8. november 2020 (endret) Testen var som forventet litt sterkere på ettermiddagen cd12. Jeg tror syklusen min går som en klokke faktisk, alt er så likt hver måned 😊 Endret 8. november 2020 av babycodex Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wera1 Skrevet 8. november 2020 #186 Del Skrevet 8. november 2020 Så gøy med positiv eltest, og ikke minst merkbar elslim for første gang! 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 8. november 2020 #187 Del Skrevet 8. november 2020 Sååå deilig det må være med presis syklus😍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babycodex Skrevet 10. november 2020 Forfatter #188 Del Skrevet 10. november 2020 (endret) Cd13 EL-testen var negativ i går. Det kjentes faktisk veldig ut som om jeg hadde EL i går kveld, fordi jeg hadde ganske mye EL-smerter da som verken kom før eller siden. Det var faktisk ganske vondt å ha sex? Men jeg forholder meg til den oppsatte tiden uansett mtp. avtalt medisinering og testing. Skal tross alt ta crinone vaginalgel i 15 dager. Uansett, vi har hatt sex de siste dagene og jeg kjenner at jeg er veldig håpefull ❤️ Endret 10. november 2020 av babycodex Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 10. november 2020 #189 Del Skrevet 10. november 2020 Dette høres veldig lovende ut bra ut ja! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Body Lotion Skrevet 10. november 2020 #190 Del Skrevet 10. november 2020 Hei! Jeg skal også begynne på crinone for første gang denne syklusen. Hadde positiv eggløsningstest i går og venter nå på at temperaturen skal hoppe slik at jeg kan begynne. Bare et kort spørsmål; skal du ta en gang om dagen? Kan du velge selv når du tar? Jeg tenkte å ta det på ettermiddagen nemlig, men så er jeg litt usikker på hva andre gjør 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babycodex Skrevet 10. november 2020 Forfatter #191 Del Skrevet 10. november 2020 5 timer siden, Body Lotion skrev: Hei! Jeg skal også begynne på crinone for første gang denne syklusen. Hadde positiv eggløsningstest i går og venter nå på at temperaturen skal hoppe slik at jeg kan begynne. Bare et kort spørsmål; skal du ta en gang om dagen? Kan du velge selv når du tar? Jeg tenkte å ta det på ettermiddagen nemlig, men så er jeg litt usikker på hva andre gjør 😂 En gang om dagen ja. Jeg har ikke helt bestemt meg. Men hørt at det er mye gris med vaginalgelen så tenker som deg å kansje ta den på ettermiddagen etter jobb, mest for lettvindtheten. På min pakning står det en gang om dagen fra EL. Hva er årsaken til at du begynner på denne nå? Håper den fungerer for begge 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Body Lotion Skrevet 11. november 2020 #192 Del Skrevet 11. november 2020 15 timer siden, babycodex skrev: En gang om dagen ja. Jeg har ikke helt bestemt meg. Men hørt at det er mye gris med vaginalgelen så tenker som deg å kansje ta den på ettermiddagen etter jobb, mest for lettvindtheten. På min pakning står det en gang om dagen fra EL. Hva er årsaken til at du begynner på denne nå? Håper den fungerer for begge 😊 Hei! Ja, er det jeg også har hørt. Da tror jeg at jeg gjør det samme 😊 Jeg har altfor kort lutealfase med varighet på fire-ish dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babycodex Skrevet 12. november 2020 Forfatter #193 Del Skrevet 12. november 2020 (endret) Dpo2 Ville bare oppdatere dere for å fortelle at jeg har begynt på crinone vaginalgel. Mannen min satt den inn fra sengen mens vi skulle legge oss og det ble ingen gris før eller etter. Stusset litt på at pakningsvedlegget sier at varigheten på en gelinnsettet er 3 dager, men instruksene fra legen er 1 om dagen fra EL. Kjente EL-smerter på cd13, så det kan hende at egget egentlig slapp tidligere enn 48 timer og at jeg egentlig er på dpo 3 i dag. Det kan forklare så sterk positiv G-test på dpo 9 forrige syklus. Men jeg forholder meg som nevnt til 48 timer etter positiv test for sikkerhetsskyld. Jeg har iallfall ingen symptomer enda men det er jo naturlig siden det er så tidlig. Forrige syklus når jeg ble gravid, begynte jeg vel å få et slags konstant sting i livmor og såre nipler fra dpo4-5. På dpo 8 var niplene hovene. Stingene minnet veldig om EL-smerter egentlig. Håper jeg kjenner lignende tegn igjen, hvis ikke må jeg si at håpet mitt minsker. Det hører til historien at jeg aldri kjenner noen form for ubehag før syklus dag 1 (mensen) normalt, så hvis slike symptomer er på fære så vet jeg at noe er på gang. Men dette kan jo variere. Jeg har noen venninner som før mensen feks får ømme bryster og også samme symptom ved graviditet uten at de klarte å skille nevneverdig på dette. Ting kan jo også forandre seg. Jeg tror derfor man skal være forsiktig med å legge for mye i slike tegn. Vi endte forresten med å ha sex søndag, mandag og tirsdag, med forventet EL mandag eller tirsdag. Burde nok hatt sex i går og det angrer jeg på at vi ikke gjorde, men mannen min hadde julebord med jobben og jeg jobbet overtid så ble ikke slik. Kan jeg ha sex i dag selv om vi har begynt på vaginalgelen? Jeg er klar over at dersom EL skjedde på mandag vil det ikke ha noe effekt, men i tilfelle det skjedde på tirsdag er det jo greit å gi det et forsøk. Endret 12. november 2020 av babycodex Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 12. november 2020 #194 Del Skrevet 12. november 2020 (endret) Ja, du kan ha sex den har løst seg opp/kroppen har tatt opp det den trenger. Edit: antar at grunnen til at legen sier bare 1,er fordi du produserer progesteron selv og trenger bare en boost. For de uten egne produksjon/styrt frys for eksempel, så må man ha full pupp og masse mer, derfor da 3 om dag Endret 12. november 2020 av Neutral90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 12. november 2020 #195 Del Skrevet 12. november 2020 Hurra hurra for dpo-land! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babycodex Skrevet 12. november 2020 Forfatter #196 Del Skrevet 12. november 2020 (endret) 7 timer siden, Neutral90 skrev: Ja, du kan ha sex den har løst seg opp/kroppen har tatt opp det den trenger. Edit: antar at grunnen til at legen sier bare 1,er fordi du produserer progesteron selv og trenger bare en boost. For de uten egne produksjon/styrt frys for eksempel, så må man ha full pupp og masse mer, derfor da 3 om dag Åja nei, mener at pakningsvedlegget sier at varigheten på én innsett av gel er i 3 dager. Lurte på hva som menes med det når jeg skal ta én innsett per dag hvis den egentlig varer i 3 dager? ☺️Men det med sex gir naturligvis mening! Endret 12. november 2020 av babycodex Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillra Skrevet 13. november 2020 #197 Del Skrevet 13. november 2020 Yeii så gøy at du er i dpo land! Gleder meg skikkelig til å følge med her neste uke og satser på at du får to fine streker da! ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babycodex Skrevet 14. november 2020 Forfatter #198 Del Skrevet 14. november 2020 (endret) Dpo 4 Jeg har egentlig ikke hatt så høye forhåpninger denne pp. Men i dag har jeg begynt å få samme type smerte i livmorområdet som sist jeg var gravid, til ganske nøyaktig samme tid. Vet ikke hva jeg føler om det. Kjenner jeg er redd for å måtte gå igjennom tidlig SA igjen fordi det var så vondt og trist. Jeg føler ikke at jeg har vært så super åpen om det. Jeg prøvde å ta det fint ovenfor de rundt meg og dagen når SA skjedde gikk det fint fordi jeg hadde nok med å komme meg igjennom smertene. Jeg følte også at jeg aksepterte det og var håpefull for neste runde. Men dagen etter SA når jeg hadde levert mannen min på jobb, satt jeg i bilen utenfor jobben hans i en time å gråt. Føler meg ikke så trygg på at det kommer til å gå bra dersom jeg skulle være gravid igjen heller. IKM er på lørdag 21 november. Takk Gud for at jeg evt. får de enorme mensensmertene i helgen, nå som jeg er i praksis og ikke ønsker å måtte dra hjem. Ellers har jeg 2 uker igjen i praksis. Hadde vært kjipt med en SA mens jeg er på jobb. Jeg begynte å prøve samtidig som to venninner. Den ene er i andre trimester og den andre har fått påvist hjerteslag. Så glad på deres vegne, men det er litt sårt at jeg ikke får ta del i reisen deres med alt de har til felles nå. Vi giftet oss alle sammen samme år, er alle i etableringsfasen hvor vi pusser opp osv. Hadde vært fantastisk om vi kunne dele tiden som gravide og småbarnsforeldre sammen. Men neste høst har jeg eksamen i Nov-Des, etter å ha bestemt meg for noen spesialfag jeg bør ta for å få jobben jeg ønsker. Det betyr at om vi ikke blir gravide før jul burde vi avvente til våren før vi går i gang igjen. Å føde våren 2022 er ikke så problematisk fordi jeg skal levere master det semesteret og kan få forlengelse. Så der er ståa da. Den første prøveperioden vår er ved veis ende... ❤️ Endret 14. november 2020 av babycodex Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 14. november 2020 #199 Del Skrevet 14. november 2020 Skjønner godt tankene dine Har vært der så mange ganger før tidligere, og hatt ønsker og tanker for fremtiden. Kan trøste deg med at det kommer til å ordne seg! Akkurat her og nå så føles det som utrolig viktig å f.eks få barn samtidig som vennene sine. Etterhvert blir det ikke så viktig, og den aldersforskjellen man får mellom hverandres barn blir ubetydelig. Det er selvfølgelig ikke noe gøy å prøve lenge og jeg skulle gjerne vært den tiden foruten, men jeg husker en gang jeg var veldig langt nede fordi bestevenninnen min ble gravid og ikke jeg. Jeg brukte et drøyt år før spiren satt... men da viste det seg at hun skulle ha nr.2 bare noen måneder etter meg. Så da ble det jammen barn samtidig likevel. Ting blir ikke alltid slik man har sett for seg, men jeg lover at disse tankene blir mer ubetydelig senere! Stor klem til deg - nyt lørdagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillra Skrevet 15. november 2020 #200 Del Skrevet 15. november 2020 Dette gjorde vondt å lese ❤️ Håper at dere lykkes denne pp slik at dere ikke trenger å vente til våren igjen! Men jeg skjønner tankene dine veldig godt og jeg har vært innom samme tankene selv. For vår livssituasjon passer det best med en vår/sommer baby - så jeg hater at det er ikke noe jeg kan kontrollere som alt annet i livet. uansett så håper jeg du får en positiv test om 4-5 dager ❤️ Gleder meg veldig til å følge med og jeg har virkelig trua!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå