Gå til innhold

Liker ikke tanken på at ungen skal sove fastspent i en vogn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min har aldri sovet i vogn, og nå krever barnehagen at barna skal sove fastspent med seler. 

Jeg blir uvel av tanken. Har jo lest om alt som har skjedd. Jeg har nå hatt mulighet for å hente før 12.

Andre med samme tanker? 

Anonymkode: 344b2...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men altså, det er jo nettopp det å ligge fastspent med seler som gjør at det er trygt.. Det er det at selene IKKE er festet som er farlig, om de skal sove uten at noen konstant passer på. 

Vår har alltid sovet i vogn. Frem til han var omtrent to år sov han alltid med sele på, selv om det er sovevakt som passer på hele tiden i barnehagen, og vi alltid triller når han sover her hjemme. Kun siste halvåret han sover uten seler (han begynte å våkne om han ikke fikk ligge på siden), og da er det alltid noen som passer på. 

Jeg ser ikke helt hva det er å bli uvel av? 

Anonymkode: ad841...7c9

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke barnet sove inne i barnehagen? 

Anonymkode: 4c91d...a82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har barna tilsyn under soving? Da er det jo ikkje eit problem 🙂

Anonymkode: 64542...317

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke barnet sove inne i barnehagen? 

Anonymkode: 4c91d...a82

Det er mange barnehager som kun har utesoving i vogn som alternativ, blant annet vår. 

Anonymkode: ad841...7c9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er mange barnehager som kun har utesoving i vogn som alternativ, blant annet vår. 

Anonymkode: ad841...7c9

I barnehagen jeg jobber så har vi egentlig kun utesoving,men vi har ett barn som absolutt ikke fikk sove i vogn for det var ikke barnet vant til,så da fikk hun sove på en madrass på golvet eller at foreldrenr tar med en reiseseng.

Anonymkode: 70e98...ab6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakk med de ansatte i barnehagen! De kan fortelle deg om rutinene sine for hvordan de passer på barna og berolige deg! Det som skjedde som vi så i nyhetene var utrolig tragisk, men du må også tenke på at det er tusenvis av barn som har sovet hver dag i vogn i flere tiår og at dette ikke er noe som skjer hele tiden. Det er jo selvfølgelig ikke trøst i det som skjedde, men dette er ikke noe som er faktisk livsfarlig så lenge de ansatte har gode rutiner. Snakk med dem! De har nok stor forståelse for at en mor med barn som begynner i barnehage for første gang er usikker på slike ting! 

(mine har alltid sovet i vogn i barnehagen)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med pedleder på avdelingen,i vår barnehage så hadde barnet ditt fått sove inne om du virkelig ikke ønsket at barnet skal sove i vogn. Da blir det nok enten på madrass på golvet eller at dere tar med en reiseseng.

Anonymkode: 70e98...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor krever de at barnet skal sove med seler? I vår barnehage velger foreldrene selv, men jeg antar at de stiller som krav at man tar av selene om de ikke skal brukes. Det har hvertfall vi gjort, dvs. han sover i en vogn uten seler. Han ligger rolig og trenger ikke seler uansett. Men så har de også sovevakt. Har ikke alle det etter hendelsen i barnehagen i Bergen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Vera Vinge skrev:

Hvorfor krever de at barnet skal sove med seler? I vår barnehage velger foreldrene selv, men jeg antar at de stiller som krav at man tar av selene om de ikke skal brukes. Det har hvertfall vi gjort, dvs. han sover i en vogn uten seler. Han ligger rolig og trenger ikke seler uansett. Men så har de også sovevakt. Har ikke alle det etter hendelsen i barnehagen i Bergen?

For å være helt trygg på at barnet ikke ramler ut av vognen selvsagt

Anonymkode: 70e98...ab6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vera Vinge skrev:

Hvorfor krever de at barnet skal sove med seler? I vår barnehage velger foreldrene selv, men jeg antar at de stiller som krav at man tar av selene om de ikke skal brukes. Det har hvertfall vi gjort, dvs. han sover i en vogn uten seler. Han ligger rolig og trenger ikke seler uansett. Men så har de også sovevakt. Har ikke alle det etter hendelsen i barnehagen i Bergen?

Jeg trodde også alle hadde sovevakt etter det som skjedde i fjor, men vår barnehage har ikke det. Vet ikke hva jeg skal gjøre, hente før hviletid eller noe sånt..

Anonymkode: edffe...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I barnehagen jeg jobber så har vi egentlig kun utesoving,men vi har ett barn som absolutt ikke fikk sove i vogn for det var ikke barnet vant til,så da fikk hun sove på en madrass på golvet eller at foreldrenr tar med en reiseseng.

Anonymkode: 70e98...ab6

Vi har ikke hatt mulighet til at hun kunne ta dupp i vogna med mindre vi gikk tur eller noe sånt, torde ikke ha vogna ute siden vi bor i andre etasje i tomannsbolig.. Hun har alltid sovet godt inne enten sofa eller seng😊 derfor jeg har stusset veldig på det at de aldri sover inne ☺️

Anonymkode: 4c91d...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Vera Vinge skrev:

Hvorfor krever de at barnet skal sove med seler? I vår barnehage velger foreldrene selv, men jeg antar at de stiller som krav at man tar av selene om de ikke skal brukes. Det har hvertfall vi gjort, dvs. han sover i en vogn uten seler. Han ligger rolig og trenger ikke seler uansett. Men så har de også sovevakt. Har ikke alle det etter hendelsen i barnehagen i Bergen?

De sier at de har sovevakt men at barna forsatt skal ha seler. 

Dette er i Bergen.. 

Anonymkode: 344b2...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har vel sovevakt? 
Forstår ikke hvorfor de ikke kan gjøre som for tyve år sia, da sov kun de aller minste i vogn. De som var over ett år sov på madrasser i et rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Helgeline skrev:

De har vel sovevakt? 
Forstår ikke hvorfor de ikke kan gjøre som for tyve år sia, da sov kun de aller minste i vogn. De som var over ett år sov på madrasser i et rom.

Ja det er sånn jeg også vil ha det. 

Anonymkode: 344b2...bd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er sånn jeg også vil ha det. 

Anonymkode: 344b2...bd8

Mye sikrere og bedre. Og koseligere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ungen min hadde derimot aldri sovnet inne på en madrass, han må ha noe som hindrer ham i å løpe rundt. Men enig i at de kunne tilbudt begge deler.

Anonymkode: 0e075...456

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom barna skal sove ute i vogn så SKAL det være under tilsyn. Det skal ALLTID være en voksen til stedet under soving. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Forever22 skrev:

Dersom barna skal sove ute i vogn så SKAL det være under tilsyn. Det skal ALLTID være en voksen til stedet under soving. 

Hvordan krangle på dette mot et stort apparat? For min del gjelder det kommunal barnehage i Hamar, og jeg aner ikke hvordan jeg skal gripe det fatt...

Anonymkode: edffe...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Er ikke sovevakt i vår barnehage heller... 

Barnehagen vår er veldig liten og alle skal egentlig sove i vogn, men hvis noen barn helst skal sove i seng kan de ordne med madrass på et kontor. 

Uansett, snakk med de ansatte! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...