Love90 Skrevet 21. mars 2021 Forfatter #381 Del Skrevet 21. mars 2021 Godis skrev (3 timer siden): Har det vært noe utvikling her, den ene eller andre veien, siden før helga? 🥰 Mensen kom idag, eller inatt. Så var vel en begynnende mens med den svake rosa lille blødningen jeg hadde på 11 dpo. Bedre lykke neste pp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 21. mars 2021 Forfatter #382 Del Skrevet 21. mars 2021 CD 1 verste jeg vet med mensen er når den kommer midt på natta i styrt blødning og de sterke smertene som man våkner av🙄 så sterke smerter at man blir liggende våken på natten og vri seg😐 er akkurat 14 dager fra eggløsning til mensen hveeer mnd, er jo lenge nok, for mensen kommer på den 15.dagen (CD1) 🙄 hadde holdt med 11-12 dager spør du meg. Har jo visst i 5 dager allerede at jeg ikke er gravid liksom. Utregningen min sier eggløsning i påsken nå, blir den like tidlig som nå så kommer den rett før påske. Men har erfart at de gangene jeg har fått el så tidlig som dag 10 eller 11 så blir den noe senere på den neste syklusen. Så regner med alt mellom dag 14-17 denne gangen. Blir spennende å se når eggløsningsslimet kommer, for når jeg får første dagen med den så vet jeg at eggløsningen skjer på den fjerde dagen med el slimet. Veldig kjekt på den måten at kroppen min er som ei klokke på det meste tillome hvor mange dager med el slim som er før eggløsningen, akkurat det samme hver mnd😅 tror jeg hadde el natt til den dag CD 11 også som jeg tenkte det var og nå kom jo mensen natt til idag, så vedder på at den kommer presis til minuttet akkurat 15 dager etter eggløsningen😅 Jeg har jo veldig mye slimete el slim hver mnd, er jo så seigt og tykt så har tenkt at det kanskje er litt for tykt til de svømmerne til mannen, så lurer på om jeg skal prøve hostesaft som er slimoppløsende, hvilken hostesaft anbefales da? Og hvor mye skal jeg ta pr dag og når starte? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 21. mars 2021 #383 Del Skrevet 21. mars 2021 Så kjipt når mensen starter brått med vondt på natten 😵 Kan sikkert være verdt å prøve noe slimløsende hostesaft denne syklusen! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 21. mars 2021 #384 Del Skrevet 21. mars 2021 Uff ja så teit at mensen må komme så voldsomt da..! 😡 det hadde jo ikke vært nødvendig akkurat. Og enig ang. det med lutealfase, kunne vært færre dager! Å være i limboland er absolutt de verste dagene... totalt unyttige dager. Så sånn sett er det greit med CD1, da er man i gang igjen... Blir interessant å se når EL kommer til deg! At det stemmer at den kommer litt senere enn sist. Jeg hadde jo en skikkelig annenhver sen/tidlig-syklus tidligere i høst. Helt merkelig det der... Jeg har også beregnet EL til midt i påskeferien. Det blir interessant! 😄 håper vi får gull-påskeegget 🤞 Ang. hostesaft så har jeg brukt Solvipect. Syns den smaker godt Tar en shot-slurk på morgenen, starter ca. en uke før EL. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 21. mars 2021 #385 Del Skrevet 21. mars 2021 Love90 skrev (1 time siden): CD 1 verste jeg vet med mensen er når den kommer midt på natta i styrt blødning og de sterke smertene som man våkner av🙄 så sterke smerter at man blir liggende våken på natten og vri seg😐 er akkurat 14 dager fra eggløsning til mensen hveeer mnd, er jo lenge nok, for mensen kommer på den 15.dagen (CD1) 🙄 hadde holdt med 11-12 dager spør du meg. Har jo visst i 5 dager allerede at jeg ikke er gravid liksom. Utregningen min sier eggløsning i påsken nå, blir den like tidlig som nå så kommer den rett før påske. Men har erfart at de gangene jeg har fått el så tidlig som dag 10 eller 11 så blir den noe senere på den neste syklusen. Så regner med alt mellom dag 14-17 denne gangen. Blir spennende å se når eggløsningsslimet kommer, for når jeg får første dagen med den så vet jeg at eggløsningen skjer på den fjerde dagen med el slimet. Veldig kjekt på den måten at kroppen min er som ei klokke på det meste tillome hvor mange dager med el slim som er før eggløsningen, akkurat det samme hver mnd😅 tror jeg hadde el natt til den dag CD 11 også som jeg tenkte det var og nå kom jo mensen natt til idag, så vedder på at den kommer presis til minuttet akkurat 15 dager etter eggløsningen😅 Jeg har jo veldig mye slimete el slim hver mnd, er jo så seigt og tykt så har tenkt at det kanskje er litt for tykt til de svømmerne til mannen, så lurer på om jeg skal prøve hostesaft som er slimoppløsende, hvilken hostesaft anbefales da? Og hvor mye skal jeg ta pr dag og når starte? 😊 Kjedelig med mensen!🥴 Ang hostesaft, så brukte jeg bisolvon (dosering på flasken) 1-2 ganger om dagen. Startet vel da jeg begynte å få eggløsningsslim (ca en uke før el). Drakk samme perioden også grapefruktjuice! Den syklusen jeg brukte det ble jeg gravid☺️👍🏼 Ga tips om dette til ei venninne som hadde prøvd lenge, og hun ble også gravid!☺️ Masse lykke til!😘 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 26. mars 2021 Forfatter #386 Del Skrevet 26. mars 2021 (endret) Takk for erfaringer og tips med hostesaften, veldig gøy å høre at det har hatt effekt både hos deg @Hopptimisten og din venninne😊 ble ferdig med mensen idag CD 6 så blir spennende å se når eggløsningsslimet dukker opp denne syklusen. Forrige syklus dukket den opp allerede på CD 8 så hadde så vidt rukket å bli ferdig med mensen før jeg skjønte at eggløsningen var rett rundt hjørnet! Har jo ikke så tidlig eggløsning hver syklus og det er veldig sjelden at jeg får eggløsningsslim på CD 8! Så forventer det ikke så tidlig denne ppen. Men lov å håpe🤞🏻 Hittil siden mensen kom så har jeg vært litt nedenfor ang en ny graviditet og et nytt tilskudd til familien. Ikke fordi jeg ikke vil, langt ifra. Mer fordi kroppen min er veldig sliten fortiden og jeg begynner å tenke på om jeg klarer å gå gravid en gang til og ikke minst klarer to barn. Kjenner jeg har så vidt energi til å holde koken her med et barn når vi er to voksne. Jeg er døds sliten og lei meg fordi jeg vil dette så gjerne men fornuften min tenker jo også. Og mannen er jo også på den om jeg har energi til en til. Misforstå meg rett jeg gir barnet jeg har alt av meg og skal ikke stå på at hun ikke får det hun skal ha av meg som mor altså.. men om jeg har helse til to? Også klarer jeg nå ikke å legge prøvingen på hylla for alltid eller pause heller egentlig, så vet ikke hvordan jeg skal få dette til? Være egoistisk og kjøre på og tenke at dette klarer jeg, eller la være, noe jeg ikke klarer kjenner jeg også.. er SÅ misunnelig på friske folk som har god helse nå, er jo tøft med småbarns tiden til friske folk også, ikke det jeg mener, men blir 100 gang tøffere for de som ikke helt har helsa på plass.. så blir jeg å såå misunnelig på de som legger stadig ut nå både på facebook og instagram at de venter nr 2, er så sinnsykt MANGE fortiden! Og da kommer tanken «det skjer ikke at vi legger nr 2 på hylla»! Synes det er så kjipt nå fortiden. For dette er et så stort ønske og jeg tenker at kroppen min og jeg klarer mer enn den kanskje gjør. Også er jo dette så stort også. Det er snakk om å skape et liv til i denne verden, tenk denne personen som jeg nå skal sørge for å få komme til denne fine familien og vokse opp og vi kommer til å bli en fin familie på 4, og jenta vår får også et søsken. Tenk å dråppe det å få til denne personen? Er jo ikke bare nå mens de er baby og barn, men et menneske som jeg vil skal få et liv her og som familie vil skal være med oss å bli elsket❤️ Endret 26. mars 2021 av Love90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 27. mars 2021 #387 Del Skrevet 27. mars 2021 Kjenner meg godt igjen i tankene om helsa holder, men husk at dere er to om det. Om han blir "aleneforelder" noen dager der du kjenner at du ikke strekker til, og må prioritere egen helse, så går det også helt fint. Barna lider ingen nød av det. Så lenge ønsket er der hos dere begge vil jeg tro det kommer til å gå helt fint ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 30. mars 2021 Forfatter #388 Del Skrevet 30. mars 2021 CD 10 blir ikke noe tidlig eggløsning denne syklusen. Enn at jeg satt med positiv el test på CD10 forrige syklus😅 er jo veldig tidlig! Og tidligste jeg noen gang har hatt hvis jeg tar med forrige gang vi prøvde i 2 år også.. kanskje er ikke egget av så bra kvalitet når man får eggløsning så tidlig heller?🤷♀️ Så liksågreit det ikke er en ting som skjer hver syklus. har sett litt eggløsningslim nå ikveld på sist do besøk, så regner med jeg kan telle første dag med dette slimet ifra morgen og da blir vel eggløsningstesten positiv ca på CD 13 og eggløsning på CD 14 😊🤞🏻 er litt irritert på posten idag da kjenner jeg... er jo helt tom for eggløsningstester og bestile nye og fikk mld om at de var levert i postkassa igår, men de testene ligger altså IKKE i postkassa 😐 har ringt posten og de skulle ringe han som kjørte det ut men har altså ikke hørt mer🙄 og nå rekker jeg jo ikke å få bestilt nye til eggløsningen skjer🤷♀️ Så må vel kjøpe de digitale på apoteke imorgen! Liker ikke å kjøpe sånt på apoteket her fordi er redd for å møte på kjentfolk😅 og er ikke en så stor by dette🤪 jaja.. får sende mannen så blir det mindre flaut🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 31. mars 2021 #389 Del Skrevet 31. mars 2021 Håper eggløsning er rett rundt hjørnet! Forferdelig ergerlig når posten tuller det til, men det høres lurt ut å ta en tur på apoteket for å handle noen tester. Jeg har et favorittapotek hvor det bare en gamle som handler, jeg drar alltid dit når jeg skal kjøpe el-test eller g-test😄 Ser også over hele lokalet før jeg går til hylla, surrer først litt rundt om jeg ser kjentfolk 😄 Men å sende mannen høres også ut som en god plan 👏 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 31. mars 2021 #390 Del Skrevet 31. mars 2021 Godis skrev (1 time siden): Håper eggløsning er rett rundt hjørnet! Forferdelig ergerlig når posten tuller det til, men det høres lurt ut å ta en tur på apoteket for å handle noen tester. Jeg har et favorittapotek hvor det bare en gamle som handler, jeg drar alltid dit når jeg skal kjøpe el-test eller g-test😄 Ser også over hele lokalet før jeg går til hylla, surrer først litt rundt om jeg ser kjentfolk 😄 Men å sende mannen høres også ut som en god plan 👏 Haha, jeg også! 😅 Så moro! Godt tegn med slim, jeg krysser fingre for at det kommer et fint påskeegg innen noen dager 🤞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 31. mars 2021 #391 Del Skrevet 31. mars 2021 Ja er det ikke irriterende at EL kommer til forskjellige tidspunkter hver syklus...!? Aaarg! Det plager i alle fall meg. Når man f.eks har fått det på CD10, 12 eller hva nå enn før så vil man jo ha det igjen. Da blir hver dag ekstra utrolig irriterende! Men er det noe vi har lært så er det vel at veldig få ting er stabilt når det gjelder prøving Ang. kvalitet på egg så tror jeg ikke det har noe å si når det kommer i syklusen. Lett å tro at det er 'perfekt' om det kommer på CD14, men det er nok ikke sånn. Kan være like fint både før og senere. Jeg kjenner ei som fikk EL på CD8 (tidligste jeg noensinne har hørt om), og hun ble gravid og det ble en veldig fin baby Selv har jeg et barn som er unnfanget på CD29 også, så den veien går også an. Men fy fader posten altså! Det er Helthjem som leverer, ikke sant? Da skal pakken ligge i postkassen ja. Jeg opplevde det samme med en bok en gang, og det var styrete å ringe rundt. Til slutt viste det seg at pakken min lå igjen i bilen til slutt når runden var over, så de fant den da. Så enten er det noe slikt som har skjedd, eller så har noen tatt (!) pakken din fra postkassen. Hvis det har skjedd håper jeg det var en meget skuffet tyv! Som håpet på noe spennende verdi, og så var det EL-tester 🤣 Komisk å tenke på, men irriterende for deg som ikke får testene dine når du trenger dem ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lily92 Skrevet 31. mars 2021 #392 Del Skrevet 31. mars 2021 Jeg hadde også syke mengder utflod når jeg prøvde babyklisteret 😅 aldri hatt det ellers. så kan være derfor 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 31. mars 2021 Forfatter #393 Del Skrevet 31. mars 2021 Amatariel skrev (10 timer siden): Ja er det ikke irriterende at EL kommer til forskjellige tidspunkter hver syklus...!? Aaarg! Det plager i alle fall meg. Når man f.eks har fått det på CD10, 12 eller hva nå enn før så vil man jo ha det igjen. Da blir hver dag ekstra utrolig irriterende! Men er det noe vi har lært så er det vel at veldig få ting er stabilt når det gjelder prøving Ang. kvalitet på egg så tror jeg ikke det har noe å si når det kommer i syklusen. Lett å tro at det er 'perfekt' om det kommer på CD14, men det er nok ikke sånn. Kan være like fint både før og senere. Jeg kjenner ei som fikk EL på CD8 (tidligste jeg noensinne har hørt om), og hun ble gravid og det ble en veldig fin baby Selv har jeg et barn som er unnfanget på CD29 også, så den veien går også an. Men fy fader posten altså! Det er Helthjem som leverer, ikke sant? Da skal pakken ligge i postkassen ja. Jeg opplevde det samme med en bok en gang, og det var styrete å ringe rundt. Til slutt viste det seg at pakken min lå igjen i bilen til slutt når runden var over, så de fant den da. Så enten er det noe slikt som har skjedd, eller så har noen tatt (!) pakken din fra postkassen. Hvis det har skjedd håper jeg det var en meget skuffet tyv! Som håpet på noe spennende verdi, og så var det EL-tester 🤣 Komisk å tenke på, men irriterende for deg som ikke får testene dine når du trenger dem ja. Ja, man blir jo vant til tidlig eggløsning og da vil man ha tidlig også, tenker på deg som har vært vant til sene eggløsninger så er det sikkert luksus å få tidlig i starten før man Blir vant til det og da er en eller to dager ekstra enn forrige syklus plutselig langt 😅 synes det var litt kjipt nå når jeg vet jeg hadde eggløsning på denne dagen sist syklus😅 skal ikke klage så klart! Takk for opplysning, da vet jeg at eggkvalitet ikke har noe å si uansett når man får eggløsning. Har alltid trodd at rundt CD 14 har vært det beste😅 Posten ringte tilbake idag tidlig heldigvis og fikk beskjed om at de hadde glemt å lagt pakken i postkassa ja😅 så den kom heldigvis idag, så da slapp jeg å kjøpe de digital testene på apoteket😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 31. mars 2021 Forfatter #394 Del Skrevet 31. mars 2021 CD 11 lurer på om slimløsende hostesaften som jeg har brukt siden mens slutt har vist sin effekt på eggløsningsslimet? Første syklusen jeg ikke har så tykt slim på papiret, pleier å ha veldig tykt slim, sånn typ en hel eggehvite slim på hvert do besøk, som ca kan tilsvare i et egg. Og da er det kjempe tykt. Nå i hele dag så har det vært litt mindre men mere rinnende slim som kan stekkkes men kommer ikke et så tykt lag på papiret når jeg tørker meg som det pleier å gjøre. Heller ikke noe blod i slimet denne gangen noe jeg er fornøyd med😊👍🏻 Begynner testingen imorgen😊 men regner ikke med positiv test før CD 13 på ettermiddag tipper jeg😊🤞🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 1. april 2021 #395 Del Skrevet 1. april 2021 Åh så godt å høre at du fikk testene dine! En ting mindre å irritere seg over Spent på å følge med testingen, håper du slipper å vente lenge på at den blir positiv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 2. april 2021 Forfatter #396 Del Skrevet 2. april 2021 Ble som jeg trodde, positiv el tester på ettermiddag idag! Men synes fortsatt ikke den babyplan testen er helt positiv, mens clear blue ble jo mye sterkere enn babyplan🤔 nå tipper jeg at jeg kommer til å få positive el tester imorgen tidlig også ettersom den enda ikke er heeelt der. Også håper jeg den er negativ igjen imorgen ettermiddag😅🤞🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 2. april 2021 #397 Del Skrevet 2. april 2021 Positiv ja! 🤗 Herlig! Jeg syns strimmelen ser like sterk ut egentlig, men uansett så var jo den digitale klar 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 2. april 2021 Forfatter #398 Del Skrevet 2. april 2021 Amatariel skrev (1 time siden): Positiv ja! 🤗 Herlig! Jeg syns strimmelen ser like sterk ut egentlig, men uansett så var jo den digitale klar 😊 Ja, den er kanskje like sterk den babyplan også?😅 synes det er litt vanskelig å se når den blir så mye tynnere enn kontrollstreken. Håper så på negativ imorgen nå, så 1 dpo blir søndag🤞🏻 forventer egentlig positiv på morningen også negativ til kvelden, beste hadde vært negativ fra morgen tidlig også😃 håper bare det ikke blir sånn 3 dagers med positive tester nå🙄 har jo hatt noen sykluser tidligere med det, har da tenkt at kroppen ikke klarer helt å slippet egget når jeg har positiv i 3 dager ettersom jeg mest har positiv i et døgn ca. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 2. april 2021 Forfatter #399 Del Skrevet 2. april 2021 Må bare legge inn igjen her😅 kanskje var ikke urinen tidligere ikveld konsentrert nok? For prøvde å ikke drikke noen ting nå på 3 timer og tok en til og da ble den uten tvil positiv, måtte bare prøve igjen da jeg syntes urinen i sted var litt for lys🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lily92 Skrevet 3. april 2021 #400 Del Skrevet 3. april 2021 Det kan ha litt og si med konsentrert urin ja😊 nå ligger både du, jeg og Amatariel ganske likt 😀 tenk om alle får positiv test om et par uker🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå