Amatariel Skrevet 4. mars 2021 #341 Del Skrevet 4. mars 2021 Love90 skrev (5 minutter siden): jeg orker seriøst ikke å ha på vekkerklokke hver dag kl 06.00😬 Hihi, som det ekstreme b-mennesket jeg er så var det nøyaktig mine tanker også. Men jeg er så glad i temping og all dataen den gir meg, at jeg raskt ble vant til det og syns det er verdt det. Så her er den på hver dag kl.6 (utenom mensen). Men når jeg har fri så er det virkelig veldig enkelt og tempe i halvsøvne. Trenger ikke lese av resultatet en gang før jeg står opp mange timer senere. Det går jo an at du forsøker en syklus og ser hvordan charten din oppfører seg om du temper på forskjellige klokkeslett. Det KAN jo gå - er bare ikke optimalt. Men kan jo hende du klarer å kartlegge EL på tross av tidsforskjellen, så verdt å prøve kanskje. Om du blir frustrert og tempen oppfører seg 'rart', så må du nok gå til samme tidspunkt hver dag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 5. mars 2021 Forfatter #342 Del Skrevet 5. mars 2021 CD 10 allerede har jeg den positive eggløsningtesten, det var jo tidlig😄 tok denå første testen idag, hadde tenkt å vente til imorgen så det var bra jeg ikke gjorde! Håper denne gangen at den testen er positiv i to dager 🤞🏻 Vi hadde sex igår, og jeg ble så innmari sår etterpå så jeg tror ikke jeg klarer å ha sex igjen idag. Litt ømfintlig der nede etter strålingen enda tror jeg🤔 så satser på at den er positiv imorgen også så vi kan ha sex igjen da😊 har lovt meg selv og ikke stresse nå så da blir det ikke sex idag, hadde garangtert hatt sex igjen idag hvis det hadde vært før prøvestoppen selv om jeg hadde vært sår😅 fikk nesten panikk når jeg fikk positiv eggløsningstest fordi jeg helst skulle hatt sex med en gang da før prøvestoppen, føler det heldigvis ikke sånn nå😅🙄 så skal prøve å holde meg rolig fremover nå og ikke få det helt i desprasjon. ellers den tempingen da, skulle tempe idag tidlig, våknet tidlig og lå våken lenge, også kom jeg på tempingen etter jeg hadde ligget våken lenge😂 typiiisk! Nå med positiv eggløsningstest så er det kanskje for sent å begynne tempingen imorgen denne syklusen😅 bedre lykke om det blir en neste syklus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 5. mars 2021 #343 Del Skrevet 5. mars 2021 Oioi se der ja! Så herlig med den testen på CD10! Blir interessant å se hvor lenge den forblir positiv nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillrex Skrevet 5. mars 2021 #344 Del Skrevet 5. mars 2021 Herlig med såpass tidlig positiv EL-test! Blir spennende å se når el dukker opp 😊 Kjenner meg igjen ift. tempingen, jeg gjorde så mye rart min første tempeperiode x) Du kan jo forsøke å tempe selvom EL er rett rundt hjørnet? Kanskje du får 1-2 temperaturer nå før EL. For meg var det veldig greit å starte med en testesyklus, tok litt tid å komme inn i rutinene 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 5. mars 2021 Forfatter #345 Del Skrevet 5. mars 2021 Atticmess skrev (3 timer siden): Herlig med såpass tidlig positiv EL-test! Blir spennende å se når el dukker opp 😊 Kjenner meg igjen ift. tempingen, jeg gjorde så mye rart min første tempeperiode x) Du kan jo forsøke å tempe selvom EL er rett rundt hjørnet? Kanskje du får 1-2 temperaturer nå før EL. For meg var det veldig greit å starte med en testesyklus, tok litt tid å komme inn i rutinene 🙈 Ja, var litt for tidlig nesten 😅 men regner med EL testen kommer til å være positiv i 2-3 dager, håper hvert fall det denne runden ettersom det ikke blir noe sex idag😬 men har allerede ømme bryst som pleier å komme rett etter eggløsningen så frykter at den muligens skjer i skrivende stund 😬 tror jeg aldri mens jeg har vært prøver nå på nr to eller på nr 1 har opplevd så tidlig eggløsning! ja, men hvis EL skjer imorgen så finner jeg vel ikke ut av at tempen har stiget🤔 men nå tror jeg egentlig ikke tempen isåfall stiger før på søndag, så da får jeg jo en lav kurve før den stiger imorgen da, takk for at du rådet meg til det for nå blir jeg å tempe de kommende dagene alikevel 😊👍🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 6. mars 2021 Forfatter #346 Del Skrevet 6. mars 2021 (endret) CD 11! tror eggløsningen skjedde i ettermiddag/natt igår, Fillern, for hadde tenkt å få lagt inn en aksje til ikveld, ettersom det ikke ble noe igår 😬 kjenner noe smått desprasjon igjen nå😅 ømme bryst har jeg også idag som kom igår ettermiddag, så alle tegn på at eggløsningen har skjedd🙄 Men hvilken test skal man stole på? Babyplan sine sier negativ mens clear bue viser smiley og et strek som er like sterk som kontrollstreken. legger ved testene fra babyplan som jeg har tatt også. Endret 6. mars 2021 av Love90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 6. mars 2021 #347 Del Skrevet 6. mars 2021 Ja man skal ikke kimse av kroppens tegn, så du vet best selv. Men jeg ville gjettet ut fra testene dine at du ikke har hatt EL ennå. At det kanskje skjer utover dagen i dag/kveld. Uansett så er det bare å kjøre på. Om EL skjedde i går så er jo hele denne dagen og kvelden fertil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 6. mars 2021 Forfatter #348 Del Skrevet 6. mars 2021 Amatariel skrev (11 timer siden): Ja man skal ikke kimse av kroppens tegn, så du vet best selv. Men jeg ville gjettet ut fra testene dine at du ikke har hatt EL ennå. At det kanskje skjer utover dagen i dag/kveld. Uansett så er det bare å kjøre på. Om EL skjedde i går så er jo hele denne dagen og kvelden fertil. Er det ikke sånn at når eggløsningstesten er negativ etter positiv så har eggløsningen nettopp skjedd eller holder på å skje? Lite vits i å bekymre meg nå da for å ikke få lagt inn en aksje igår uansett, når jeg ikke får gjort noe med det, men fikk nå lagt inn en ikveld da heldigvis 👍🏻 Prøver å ikke stresse noe med det også, men er enklere sagt enn gjort kjenner jeg🙄 er vi heldige så rakk vi det akkurat... men hvis egget slapp igår kveld så rakk vi vel det ikke, fordi egget lever vel bare i 24 timer? Vet du hvor lang tid sædcellene egentlig bruker opp til egget? Står så mye forskjellig på nettet 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 7. mars 2021 #349 Del Skrevet 7. mars 2021 Love90 skrev (3 timer siden): Er det ikke sånn at når eggløsningstesten er negativ etter positiv så har eggløsningen nettopp skjedd eller holder på å skje? Lite vits i å bekymre meg nå da for å ikke få lagt inn en aksje igår uansett, når jeg ikke får gjort noe med det, men fikk nå lagt inn en ikveld da heldigvis 👍🏻 Prøver å ikke stresse noe med det også, men er enklere sagt enn gjort kjenner jeg🙄 er vi heldige så rakk vi det akkurat... men hvis egget slapp igår kveld så rakk vi vel det ikke, fordi egget lever vel bare i 24 timer? Vet du hvor lang tid sædcellene egentlig bruker opp til egget? Står så mye forskjellig på nettet 😅 Jeg har lært at egget ikke slipper før EL-testen blir negativ igjen, fordi positiv EL-test (høy LH) betyr at det er rett før. Derfor er vi mange som vil teste til testen er negativ igjen. I desember hadde jeg f.eks positiv EL-test i fire dager, så da ble ikke EL dagen etter positiv test dag 1, som kan kanskje skulle trodd. Ikke etter dag 2 heller... Problemet som oftest er jo at man ikke vet nøyaktig når EL-testen blir negativ for ingen tester jo hver time liksom 😛 Men vi finner ut sånn ca... Jeg vet ikke akkurat hvor lang tid sædcellene bruker, men tror ikke det er lange tiden altså. Jeg tror at dersom du hadde EL i går kveld og sex i kveld så er det absolutt mulig at en liten soldat finner veien. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JuliaKepler Skrevet 7. mars 2021 #350 Del Skrevet 7. mars 2021 Love90 skrev (12 timer siden): Er det ikke sånn at når eggløsningstesten er negativ etter positiv så har eggløsningen nettopp skjedd eller holder på å skje? Lite vits i å bekymre meg nå da for å ikke få lagt inn en aksje igår uansett, når jeg ikke får gjort noe med det, men fikk nå lagt inn en ikveld da heldigvis 👍🏻 Prøver å ikke stresse noe med det også, men er enklere sagt enn gjort kjenner jeg🙄 er vi heldige så rakk vi det akkurat... men hvis egget slapp igår kveld så rakk vi vel det ikke, fordi egget lever vel bare i 24 timer? Vet du hvor lang tid sædcellene egentlig bruker opp til egget? Står så mye forskjellig på nettet 😅 Måtte prøve å lese litt om dette. Er det slik å tolke at det tar 5- 10 min? Vi hadde samleie for en time siden, kan jeg i teorien være gravid? 🤣 https://nhi.no/graviditetsoraklet/mor/svangerskapsuke-1/?hp=true 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 7. mars 2021 Forfatter #351 Del Skrevet 7. mars 2021 JuliaKepler skrev (1 time siden): Måtte prøve å lese litt om dette. Er det slik å tolke at det tar 5- 10 min? Vi hadde samleie for en time siden, kan jeg i teorien være gravid? 🤣 https://nhi.no/graviditetsoraklet/mor/svangerskapsuke-1/?hp=true Man er ikke gravid med en gang egget og sædcellen treffes, tar vel 5-10 dager før det fester seg i livmorslimhinnen, og da kan en være gravid 😊👍🏻 Håper det er riktig at det tar 5-10 minutter for sædcellen og nå egget ettersom vi var litt for sein til å ha sex igår når jeg mest sannsynlig hadde eggløsning natt til igår😬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 7. mars 2021 #352 Del Skrevet 7. mars 2021 Så gøy med tidlig eggløsning, og med sex på torsdag og lørdag om jeg forsto rett, så har dere absolutt sjanser denne gangen 🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 7. mars 2021 Forfatter #353 Del Skrevet 7. mars 2021 Godis skrev (48 minutter siden): Så gøy med tidlig eggløsning, og med sex på torsdag og lørdag om jeg forsto rett, så har dere absolutt sjanser denne gangen 🤩 Ja, ble veldig tidlig denne gangen😊 får håpe det holder selv om fredag egentlig var den mest fertile dagen🤞🏻 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 9. mars 2021 Forfatter #354 Del Skrevet 9. mars 2021 3 dpo Begynner å kjennes litt som sist før prøvestopp dessverre. I tankene og hvor lyst jeg har på en positiv test, og et søsken til jenta mi🙄 blir litt nervøs bare på tanken av å begynne på testingen. Litt som at dagene ikke kan få fort nok til å begynne å teste, og tanken på hvor nedtur det blir med negative tester. Det er nettopp derfor nedturen og så altoppslukende blir så stor fordi man bruker så mye tid å energi på å gå å tenke å gruble over det å bli gravid og kjenne på det store ønske! jeg kunne så ønske at jeg ikke hadde kjent på alt dette igjen😞 fordi det blir litt altopslukende og veldig slitsomt i lengden om det skulle ta tid å bli gravid. Må prøve å holde fokuset i tankene på her og nå og hvor fint vi 3 har det og at det er veldig bra, snart vår og at livet smiler! Om jeg ikke blir gravid snart så har jeg hvertfall våren og sommeren i god form som jeg skal nyte med min lille familie! Det er det jeg vil fokusere på! Og at om jeg blir gravid så blir det bare et pluss❤️ Jeg prøver så hardt om dagen og få tankene mine på riktig plass så ikke dette skal bli altopslukende og de nedturene blir så stor. Orker seriøst ikke at dette skal bli det sore temaet i hodet mitt mnd etter mnd fremover! Det får ikke lov til det! Ellers så har jeg tenkt å starte testingen 9 dpo som blir på mandag🤞🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 9. mars 2021 #355 Del Skrevet 9. mars 2021 Skjønner så veldig godt hvordan du tenker Jeg vet jeg burde ikke tenkt så mye på dette og la det bli altoppslukende, men det er fordømt vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 9. mars 2021 Forfatter #356 Del Skrevet 9. mars 2021 Amatariel skrev (4 timer siden): Skjønner så veldig godt hvordan du tenker Jeg vet jeg burde ikke tenkt så mye på dette og la det bli altoppslukende, men det er fordømt vanskelig. Ja det er nettopp det, veldig vanskelig! før prøvestoppen så følte jeg at det ble verre og verre for hver mnd, så er heldigvis ikke like ille som de siste mnd da enda... håper ikke jeg kommer dit heller. Tenker mye på det iløpet av en dag nå også, og plutselig så kommer jeg på prøvingen, og at kanskje er jeg så heldig å bli gravid og litt sommerfugler i magen følelse av å tenke på å skal teste om noen dager, men samtidig så blir jeg lei av å tenke så mye på dette spesielt på kveldene og stunder når jeg er alene hjemme🙄 tror kropp og sinn er litt redd for at det skal ta tid, og vet hva man har forran seg med bekymringer og tanker osv hvis det gjør det. men skal fortsette å prøve å holde litt orden i tankene mine, tenke litt mer her og nå! Enklere sagt enn gjort! Men skal virkelig prøve å ligge unna desperasjonen... skjønner ikke helt hvorfor vi er så forskjellige der vi kvinner? Alle vennene mine har aldri blitt sånn under prøvingen som jeg har forklart de at jeg blir. De tenker ikke over en gang når eggløsningen er, og glemmer og teste før mensen evt ikke dukker opp! Mens jeg blir å kartlegge, følge med på alt hva annet kroppen finner på, tenker på det og teller ned dager til jeg kan begynne testingen flere ganger om dagen😂 skal sies at de brukte 3-4 mnd på å bli gravide da, men alikevel.. jeg ble litt sånn her allerede første prøve mnd på nr 1 også😅 er godt å høre her inne at jeg ikke er den eneste som nærmest blir litt smågal når man prøver på å bli gravid, men rart at noen bryr seg så lite mens som vi to da og sikkert mange fler som jeg har lest om her inne blir sånn typ desperat og altopslukende 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 11. mars 2021 Forfatter #357 Del Skrevet 11. mars 2021 5 dpo fikk graviditets testene jeg bestile fra babyplan i posten idag. Så tenkte jeg nå som jeg vet det er umulig å få noe som helst en ekte graviditets skygge nå 5 dpo, å teste ut om det faktisk blir fake skygge streker, noe som folk her inne mange ganger har blitt lurt av inkl meg selv tidligere i prøvingen nå på nr 2. så da kan jeg si med sikkerhet at de strimmel testene gir en svak skygge hvis man ser nok og myser, de jeg får forhåpninger av i tidlig testing hver mnd i prøvingen før prøvestopp🙄 har isåfall den testen her å måle med når jeg begynner testingen på mandag, så streken må være en sterkere skygge enn denne for å være en evt mulig graviditet. Skikkelig dårlige tester babyplan har fått i det siste må jeg si... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 11. mars 2021 #358 Del Skrevet 11. mars 2021 Så bra du testet og fant ut av dette. Rart at det skal være så forskjellig. Men er tydeligvis noen marginer der fra test til test og kvinne til kvinne. Jeg har aldri fått svak skyggestrek på disse strimlene. De er så blenda som det er mulig å få her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 11. mars 2021 Forfatter #359 Del Skrevet 11. mars 2021 Amatariel skrev (5 minutter siden): Så bra du testet og fant ut av dette. Rart at det skal være så forskjellig. Men er tydeligvis noen marginer der fra test til test og kvinne til kvinne. Jeg har aldri fått svak skyggestrek på disse strimlene. De er så blenda som det er mulig å få her... Ja, du har jo sett tydelige skygger som jeg har postet her inne tidligere også😬 skal sies at de synes bedre før de tørker, synes ikke den synes så godt nå som den er helt tørket! Er så svakt at man må myse og vende på de altså i bra baderoms lys, så kan jo være noen ser dem og andre ikke, mannen min så jo de også før denne prøvestoppen😬 men da vet jeg nå at når jeg begynner testingen på mandag at de må være sterkere enn dette for å kunne stoles på😊🤞🏻 Husker sist jeg var prøver for 4 år siden så kunne jeg aldri skimte nooe skygge ever, på de to årene med de testene fra babyplan, var annen farge de brukte på testene da og den så helt annerledes ut. Tipper det som gir skygge nå er skyggen fra der den streken skal komme opp om man er gravid, nok til at man klarer å myse seg frem til den skyggen, og klart vi som begynner testingen så tidlig som både 8 og 9 dpo kan bli lurt av de skygge strekene der for det er jo ofte så tidlig at man kan regne med å få så svake skygge streker om man er gravid i tidlig fase 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 12. mars 2021 Forfatter #360 Del Skrevet 12. mars 2021 6 dpo har hatt helt sykt mye utflod siden igår😬 ikke noe galt heldigvis, som soppinfeksjon eller noe. Bare veldi mye mer enn jeg pleier å ha. Kjenner det rinner liksom, sry detaljer😅 men vet med sikkerhet at jeg ikke pleier å ha så mye utflod, for jeg pleier nesten ikke å ha noe av det. Men nå derimot, så mye! Lurer på om hva det kan skyldes🤔 håper jo så klart det er noe som skjer om dagen som kan skyldes dette😃 men kan også være av babyklisteret? Kan ikke komme på at jeg fikk så mye utflod sist jeg brukte babyklister før prøvestoppen🤔 blir spennende å se om noen dager om det skyldes noe positivt nå😃🤞🏻 Ville bare skrive det inn i dagboken, for veldig gøy om dette faktisk kan være et tidlig tidlig tegn på at noe er annerledes der inne, nå i disse dager der det forhåpentligvis skal feste seg snart😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå