Gå til innhold

Er én parfymesprut for lite?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 3.8.2020 den 23.07, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid bare brukt EN liten sprut med parfyme. En liten sprut bak ene øret og tenkt at dette er nok. Men så akkurat på Kardashians at det var ei som sprutet en sprut i kløfta si, en sprut bak hvert øre og en sprut på håndleddet. Har sett flere som har gjort dette, hvorfor tar de så mye??? Er dette en ny greie?

Anonymkode: b6e48...20b

Vurderer det alt etter parfymen. Er det EdP er jeg litt mer forsiktig. Noen parfymer kan luktes på lang avstand, andre lukter man kun når man kommer nærme. Min erfaring er at de fleste EdP når ut til folk rundt deg, mens EdT sitter nærmere huden. Noen EdP er svake, og man trenger å bruke mer. 

Et eksempel er Dior Poison Girl. Denne bruker jeg noen få sprut av. En på halsen og en på hvert håndledd, altså tre spruter. Lancôme Le Vie Est Belle bruker jeg kun to sprut av, en sprut bak hvert øre. Den er veldig sterk, enda sterkere enn Poison Girl. Replica Beach Walk bruker jeg flere sprut. En i nakken, en på halsen, en på hvert håndledd og gjerne i håret. Fem sprut totalt, kanskje mer. Det trengs mye for at andre skal lukte den. 

Dette er ikke mine mest brukte parfymer men de er mest kjent av de jeg bruker. Jeg bruker mye nisje. Jeg vil jo at andre skal lukte meg, ikke bare jeg selv, men noen parfymer er mer dominerende. Bli kjent med den enkelte parfymen. 

Anonymkode: 0d866...2a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet godt hvilken parfyme du snakker om, og de lukter sterkere enn du beskriver/tror.

 

Men hvorfor tror du folk rundt deg har lyst til å lukte på parfymen du har på deg? Det er veldig påtrengende med stinkende parfymer. Du støter folk mer vekk med å trenge deg sånn på dem. Grusomt. 

Anonymkode: 666f6...cc4

Dagens!  🤣 Man bruker parfyme for å lukte godt, hvorfor skulle man ellers kjøpt noe til flere hundre kroner?  Hvis bare den ene nærmeste man klemmer den dagen skal lukte det kan man jo like gjerne bare bruke vanlig deo. Parfymen jeg bruker er heller ikke stinkende, er derfor jeg kan bruke noen dusjer.   Har fått så mye komplimenter fra fremmede om hvordan jeg lukter at jeg ikke helt kjøper at jeg stinker. :rolleyes: Jeg gir ikke komplimenter til folk jeg ikke syns lukter godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting som heter for lite parfyme. 

Anonymkode: bd201...f32

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen liker litt, andre liker litt mer og andre igjen ingenting, og andre igjen spraye i lufta og går igjennom.

For min del kommer det an på parfymen. 

Anonymkode: 7d1aa...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sprayer 3-5 ganger med parfymen jeg bruker til hverdags, og 2-3 ganger med parfymen jeg bruker til spesielle anledninger - rett og slett fordi alle parfymer er ulike i intensitet og holdbarhet. Får stadig høre at jeg lukter godt, og jeg omgås med mennesker som fort hadde sagt ifra om jeg luktet like intenst som en jentegarderobe etter gym. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sprut i halsgropen uansett anledning.

Å sprute på håndleddet og gni det videre andre steder bør man ikke gjøre da det kan forandre på lukten.

Anonymkode: 36cb7...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

En sprut i halsgropen uansett anledning.

Å sprute på håndleddet og gni det videre andre steder bør man ikke gjøre da det kan forandre på lukten.

Anonymkode: 36cb7...17d

Hvorfor forandrer det lukten å spraye det flere steder på kroppen?

Anonymkode: 39c56...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si det er en sprut for mye.. Parfyme er en uting, påtvinge andre folk stinkelukt og allergener. 

Anonymkode: 312c3...79a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye hat det var i denne tråden. 

Det holder lenge å si at dere enten ikke bruker parfyme eller tar en sprut, ingen bryr seg om du hater parfyme eller hva nå enn som er grunnen din. 

Jeg tar en sprut bak hvert øre og en spurt i hver knehase.

Anonymkode: 6f27e...932

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter i et åpent landskap på jobb med 7 andre damer. Vi har lagt ned veto mot mer enn en parfyme sprut pr dame.

Det er helt forferdelig å sitte i samme rom med noen som har dynket seg med parfyme fordi de ikke kjenner sin egen lukt. Less is more!

Anonymkode: 85e5f...6d9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg brukar fire: ein på kvart handledd, og ein bak kvart øyre. Å, eg elskar parfyme, no trur eg at eg må bruke litt parfyme. Eg har jo knapt kledd på meg sidan mars, her eg sitt i heimekontor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i det hele tatt bruke parfyme? Ja DU syns kanskje du lukter godt, men at andre kan få astmaanfall, migreneanfall eller bare bli generelt dårlig, tenker dere i det hele tatt over det?? Tenk litt over det neste gang dere dynker dere i den såkalte godlukta! 
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke fordra folk som dynker seg i parfyme. Spesielt på bussen. Lukten blir så sterk at det like gjerne kunne vært kattepiss. 

Anonymkode: 5eb5a...8a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.8.2020 den 23.05, Apocalypte skrev:

Dagens!  🤣 Man bruker parfyme for å lukte godt, hvorfor skulle man ellers kjøpt noe til flere hundre kroner?  Hvis bare den ene nærmeste man klemmer den dagen skal lukte det kan man jo like gjerne bare bruke vanlig deo. Parfymen jeg bruker er heller ikke stinkende, er derfor jeg kan bruke noen dusjer.   Har fått så mye komplimenter fra fremmede om hvordan jeg lukter at jeg ikke helt kjøper at jeg stinker. :rolleyes: Jeg gir ikke komplimenter til folk jeg ikke syns lukter godt. 

Selv om enkelte mener at du lukter godt så liker ikke alle det samme. Vet du ikke det? Jeg har hatt parfymen du mener at ikke lukter så mye, men jeg syntes etterhvert at den ble kvalm. Nå synes jeg oarfymen stinker. Og med så mange sprut du bruker så må du jo være dirkete frastøtende. Like mange som liker parfymen din hater den.

Men du får bare holde på, fysj.

Anonymkode: 666f6...cc4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2020 den 9.43, AnonymBruker skrev:

Så mye hat det var i denne tråden. 

Det holder lenge å si at dere enten ikke bruker parfyme eller tar en sprut, ingen bryr seg om du hater parfyme eller hva nå enn som er grunnen din. 

Jeg tar en sprut bak hvert øre og en spurt i hver knehase.

Anonymkode: 6f27e...932

Hvorfor tåler du ikke å høre at folk hater parfymelukt? Mange gjør faktisk det. Neste gang du setter deg ned ved siden av en fremmed som rynker på nesa, men er for høflig til å si noe, så tenk over at det kan være lukten din som påfører vedkommende ubehag. Syns du det er ok?

Anonymkode: be20d...e35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er skikkelig fælt når du går forbi folk og lukta av parfyme bare henger igjen i nesa skikkelig lenge. Jeg gjør den "spray spray and walk away"-greia, to spray uti rommet før jeg kjapt går gjennom skyen det danner. Merker lukta om man står nært nok til at det betyr noe og astmatikere slipper å slite, føler det er en god balanse. 

Anonymkode: ea27e...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg liker egentlig lukta av et lite snev av parfyme som ikke er for tung. Men jeg får dundrende hodeverk, rennende nese og kløende øyne av det. Setter derfor stor pris på at parfymebrukere er forsiktig med hva de sprayer seg med. De fleste har jo parfyme i sjampo, balsam, dusjgele,  deodorant og gjerne litt bodylotion (+vaskemidler og skyllemiddel) i tillegg til parfymen- til sammen blir det for mye. 

Anonymkode: 5a66a...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/10/2020 at 5:38 PM, AnonymBruker said:

Replica Beach Walk bruker jeg flere sprut. En i nakken, en på halsen, en på hvert håndledd og gjerne i håret.

Haha, i håret faktisk. Ja for det gjør sikkert den store forskjellen. Dropp å ta i håret du. Tror det holder LENGE å sprute i nakken, i halsen og en på hvert håndledd som du sier. Hvis du hadde kommet og satt deg ved siden av meg på toget så hadde jeg for det første fått vanvittig vondt i hodet og så hadde jeg spurt deg pent om du kan være så snill å sette deg en annen plass. 

Anonymkode: b6e48...20b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.8.2020 den 23.05, Apocalypte skrev:

Dagens!  🤣 Man bruker parfyme for å lukte godt, hvorfor skulle man ellers kjøpt noe til flere hundre kroner?  Hvis bare den ene nærmeste man klemmer den dagen skal lukte det kan man jo like gjerne bare bruke vanlig deo. Parfymen jeg bruker er heller ikke stinkende, er derfor jeg kan bruke noen dusjer.   Har fått så mye komplimenter fra fremmede om hvordan jeg lukter at jeg ikke helt kjøper at jeg stinker. :rolleyes: Jeg gir ikke komplimenter til folk jeg ikke syns lukter godt. 

Kanskje du forstår problemet hvis jeg overfører parfymelukt til musikk.

Alle liker forskjellig musikk. Det du liker kan noen andre synes er helt grusomt. Å lukte "godt" for deg kan være "grusomt" for andre. Dersom du sprayer deg med for mye parfyme, noe du har bekreftet at du gjør, så blir det som å gå rundt med en boomblaster med høyt volum av musikken DU liker. DU synes det er fint å høre på, det plager ikke DEG, men det kan plage ganske mange rundt deg, spesielt de som ikke liker musikken du spiller på høyeste volum. Faktisk er det sånn at også de som liker musikken kan synes at mengden, volumet, er for høyt og likevel bli plaget av musikken og få vondt i hodet. Man tar ikke med seg en boomblaster på tbanen, på kino, på restaurant e.l. Skjønner du nå?

Lukt, smak, syns, berøring og alle sanser kan bli plagsomme om det er for mye. Du burde forstå at også luktinntrykk kan bli for mye. Salt er godt i maten og er en smaksforsterker, men FOR salt mat er ikke godt. Man trenger lys for å se, men det er vondt å se mot sola. Samme med lukt, du må skjønne at også det kan bli for mye!?

Anonymkode: 666f6...cc4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...