Gå til innhold

Er én parfymesprut for lite?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Apocalypte skrev:

Ut å lukte godt??  O o o okey da. 🤣

Er du ren, så er din egen kroppslukt god. Du trenger ikke å tilføre duft for å lukte godt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, Apocalypte said:

Nei, tull. Det kommer selvsagt an på parfymen.   Air fra Clean forsvinner fra huden etter få timer og er en veldig lett duft man med fordel kan dynke seg med.  Gjør det med god samvittighet. 

Dette er så bullshit. Du blir vant til lukten og kjenner den ikke lengre og kompenserer med å dusje deg i enda mer parfyme fordi "duften er så mild", hahaha. Du tenker ikke over at folk som går forbi deg får nesehåra svidd av fordi du oser av alt for mye parfyme. 

Anonymkode: b6e48...20b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkbar parfymelukt er helt klart ut, bare utdaterte bygdefolk som «dynker seg». En liten sprut holder, og du skal ikke merke lukten før du er nær inntil en person. Det verste jeg vet er når du kan lukte parfymen før du ser personen.

Anonymkode: f39b8...af6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater de fleste dameparfymer, så én sprut er nok for meg

Anonymkode: cb4b1...96a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merkbar parfymelukt er helt klart ut, bare utdaterte bygdefolk som «dynker seg». En liten sprut holder, og du skal ikke merke lukten før du er nær inntil en person. Det verste jeg vet er når du kan lukte parfymen før du ser personen.

Anonymkode: f39b8...af6

OK så det er bare bygdefolk som spør i seg for mye med parfyme? Jeg merker at jeg ser ned på sånne som deg som trakasserer folk fra bygda

Anonymkode: 813e9...ae3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.8.2020 den 20.03, AnonymBruker skrev:

Dette er så bullshit. Du blir vant til lukten og kjenner den ikke lengre og kompenserer med å dusje deg i enda mer parfyme fordi "duften er så mild", hahaha. Du tenker ikke over at folk som går forbi deg får nesehåra svidd av fordi du oser av alt for mye parfyme. 

Anonymkode: b6e48...20b

Nei, faktisk ikke. Du burde prøve duften. Da forstår du hva jeg mener, i mellomtiden bruker jeg 7 sprut til fest.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.8.2020 den 20.27, AnonymBruker skrev:

OK så det er bare bygdefolk som spør i seg for mye med parfyme? Jeg merker at jeg ser ned på sånne som deg som trakasserer folk fra bygda

Anonymkode: 813e9...ae3

Ser ikke poenget med at bare de nærmeste skal kjenne  duften, i hvertfall i disse dager da man ikke skal være nære noen utenom de man bor med. Da kan man like gjerne la være å bruke parfyme.  Jeg bor i by og det er flust av folk jeg kjenner her som lukter tung parfyme på lang avstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-2 til daglig. 4-5 når jeg skal noe spesielt

Anonymkode: 2048a...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.8.2020 den 19.47, Hulderen skrev:

Er du ren, så er din egen kroppslukt god. Du trenger ikke å tilføre duft for å lukte godt.

Ikke den du siterer. Nei, nydusjet hvor man lukter shampo osv er godt det og. Men jeg elsker dufter! Men da må det være 1 duft og ikke slik der folk har brukt et klesplagg med en parfyme først for så å spraye på med en annen etterpå. 
Er heller ikke digg med slike som dynker seg i tunge dominerende dufter! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også litt irriterende når man har på favorittparfymen, er nydusjet og du går på et parfymeri og ei ved siden av deg skal prøve ei, så dusjer hun seg selv og alt rundt seg med denne 😅😅 stod ved siden av ei for en stund siden som måtte gjøre dette... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2020 den 23.11, AnonymBruker skrev:

presse håndleddene mot hverandre

Hvorfor skal man presse dem sammen?

Syntes forøvrig det bare er behagelig å kjenne god parfymeduft fra andre. Jeg har ganske god luktesans og takler ikke så godt å kjenne dårlige lukter fra andre (gammel svette osv), det reagerer jeg på. 

Eneste gangene jeg kjenner at jeg rett og slett ikke får puste mtp på parfyme er ungdomsgutter som helt åpenbart har omtrent dusjet i parfyme/aftershave. Har opplevd det på bussen noen ganger, og da må jeg flytte meg for jeg klarer ikke å puste gjennom lukten.

Endret av Hatsumomo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min personlige mening er at man skal spraye seg sånn at man må tett på en person for å lukte parfymen. Jeg er ikke allergisk, men enkelte lukter går rett i nesa på meg og jeg nyser og nyser. Jeg husker da jeg var gravid med minstemann. Jeg delte kontor med en kollega som brukte en del parfyme og jeg ble så kvalm av lukta. Så var hun borte fra jobb en uke, men lukta hang igjen og jeg var kvalm selv om hun var borte. 
Selv bruker jeg ikke parfyme på jobb av hensyn til eventuelt allergiske kollegaer ig elever. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.8.2020 den 19.42, Apocalypte skrev:

Nei, tull. Det kommer selvsagt an på parfymen.   Air fra Clean forsvinner fra huden etter få timer og er en veldig lett duft man med fordel kan dynke seg med.  Gjør det med god samvittighet. 

Fy f... 😲😲

Du har misforstått as. Parfymen går bort like fort uansett hvor mye du dynker deg med den. Det hjelper ikke å dynke seg, og uansett, hvorfor skal du stikke så mye parfyme??

Ta heller med deg parfymen på festen og sprut en sprut hver 4.de time. Finnes små flakonger man kan fylle opp.

Anonymkode: 666f6...cc4

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.8.2020 den 21.58, Apocalypte skrev:

Nei, faktisk ikke. Du burde prøve duften. Da forstår du hva jeg mener, i mellomtiden bruker jeg 7 sprut til fest.  :)

Vet godt hvilken parfyme du snakker om, og de lukter sterkere enn du beskriver/tror.

 

På 5.8.2020 den 22.00, Apocalypte skrev:

Ser ikke poenget med at bare de nærmeste skal kjenne  duften, i hvertfall i disse dager da man ikke skal være nære noen utenom de man bor med. Da kan man like gjerne la være å bruke parfyme.  Jeg bor i by og det er flust av folk jeg kjenner her som lukter tung parfyme på lang avstand. 

Men hvorfor tror du folk rundt deg har lyst til å lukte på parfymen du har på deg? Det er veldig påtrengende med stinkende parfymer. Du støter folk mer vekk med å trenge deg sånn på dem. Grusomt. 

Anonymkode: 666f6...cc4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er allergisk, og er helt for at folk bruker lite parfyme. I forrige uke tok jeg bussen, jeg satt helt bakerst, så kommer det en dame på, og bare det sekundet hun tråkket inn på bussen, så stinker det parfyme. Og jeg måtte gå av på neste holdeplass. Hun må virkelig ha badet i parfymeflaska. Og jeg skjønner ikke hvorfor folk gjør det. 

Anonymkode: 3e0e5...624

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lama_Drama
På 3.8.2020 den 23.28, AnonymBruker skrev:

Jeg var innom et parfymeri i Paris og hun spruta bak begge ørene, en sprut på hver av håndleddene, to på halsen, på hver av albuekroken (?), på puppene og bak knehasene. Det skal visst være slik for å «eie» rommet, men jeg har ikke noe behov for å eie rommet. Så en sprut er mer enn nok for meg. 
 

Det er ubehagelig å være i nærheten av noen som har tømt en hel parfymeflaske. 

Anonymkode: e5178...ae3

Oppskriften på å miste venner. :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2020 den 23.36, AnonymBruker skrev:

9 sprut er et helvete for duftsensitive uansett hvor superlett den parfymen din er da.... 

Anonymkode: b6e48...20b

Enig. Sterk parfyme kan trigge migrene hos meg. 

Anonymkode: 1f476...62d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så mange som innbiller seg at alle andre liker samme duft som dem?

Skal man absolutt bruke parfyme så bruk så lite at du kun merker lukten selv.

Helst burde parfymebrukere kun smøre bittelitt parfyme under nesa.

Anonymkode: e2e31...6a0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater når noen som lukter parfyme går forbi. Parfyme skal luktes kun når man er nærme hverandre, typ når man er så nærme at man kan ha sex. Én sprut er mer enn nok

Anonymkode: 6c949...85c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...