Gå til innhold

Hvorfor gav TO niacinamide+Zink meg så dårlig hud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 3.8.2020 den 22.43):

Jeg hadde en ok rutine med rens og krem, begynte med et BHA-produkt for å eksfoliere og det funket fint. Etter en stund begynte jeg med The Ordinary sin Niacinamide 10% + Zink 3% fordi jeg hørte den var god for fet hud med akne. Men den gang ei! Jeg begynte først å få store vonde underjordiske kviser i tinningen. Det har jeg aldri hatt før (annet enn hormonkviser på haka). Tenkte det var purging og prøvde litt til. Aknen spredte seg til kjeven og kinnene, og jeg fikk mange svære cyster. Det kom flere hver gang jeg trodde det var på vei til å gå over. Tok meg litt tid å koble A og B, men endelig slutta jeg med produktet. Nesten over natten var huden på bedringens vei. Etter en uke hadde jeg ingen «aktive» kviser, og nå etter to er det bare arr igjen.

Jeg fikk høre at TO var et vidunderprodukt, og skal ikke Niacinamide være bare bra for huden? Hvorfor tålte ikke huden min den?

Anonymkode: e5db0...4a0

Niacinamid skal ikke blandes med syrer/feks eksfolierende syrer. Da kan det dannes et nytt stoff (niacin el.l) som er dårlig for huden.

Anonymkode: c1a74...d8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Niacinamid skal ikke blandes med syrer/feks eksfolierende syrer. Da kan det dannes et nytt stoff (niacin el.l) som er dårlig for huden.

Anonymkode: c1a74...d8b

Det er litt snodig i så fall for det er ofte niacinamide i for eks bha (salisylsyre) produkter..

Anonymkode: 12191...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er litt snodig i så fall for det er ofte niacinamide i for eks bha (salisylsyre) produkter..

Anonymkode: 12191...23b

Kanskje noen typer syrer da. 

Anonymkode: c1a74...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er litt snodig i så fall for det er ofte niacinamide i for eks bha (salisylsyre) produkter..

Anonymkode: 12191...23b

Bha regnes ikke som en syre eller aktiv ingrediens som aha, vit c osv

Samme med hyaluronic acid, selvom det heter syre regnes det ikke som syre i hudpleie kategori 

Anonymkode: b04a4...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tålte heller ikke nicamiden fra the ordinary.  Fikk omtrent byllepest av den. Gikk over til et annet merke, niacimid serum 20 prosent fra Linda Johansen. Ganske sterk med huden tåler den ganske bra.

Anonymkode: d6d17...ab4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.9.2022 den 21.57):

Bha regnes ikke som en syre eller aktiv ingrediens som aha, vit c osv

Samme med hyaluronic acid, selvom det heter syre regnes det ikke som syre i hudpleie kategori 

Anonymkode: b04a4...f50

Ikke?

Den regnes som aktiv jo - i form av eksfoliering. I porene fremfor på overflaten slik aha gjør?
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...