Gå til innhold

Hvorfor gav TO niacinamide+Zink meg så dårlig hud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en ok rutine med rens og krem, begynte med et BHA-produkt for å eksfoliere og det funket fint. Etter en stund begynte jeg med The Ordinary sin Niacinamide 10% + Zink 3% fordi jeg hørte den var god for fet hud med akne. Men den gang ei! Jeg begynte først å få store vonde underjordiske kviser i tinningen. Det har jeg aldri hatt før (annet enn hormonkviser på haka). Tenkte det var purging og prøvde litt til. Aknen spredte seg til kjeven og kinnene, og jeg fikk mange svære cyster. Det kom flere hver gang jeg trodde det var på vei til å gå over. Tok meg litt tid å koble A og B, men endelig slutta jeg med produktet. Nesten over natten var huden på bedringens vei. Etter en uke hadde jeg ingen «aktive» kviser, og nå etter to er det bare arr igjen.

Jeg fikk høre at TO var et vidunderprodukt, og skal ikke Niacinamide være bare bra for huden? Hvorfor tålte ikke huden min den?

Anonymkode: e5db0...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt passer ikke for alle. Jeg reagerer skikkelig på niacinamide, får kviser og sår hud av det. 

Anonymkode: 3f100...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huden din ble for tørr slik at den startet overproduksjon av talg. Sink tørker ut huden. 

Anonymkode: 8e8da...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huden din ble for tørr slik at den startet overproduksjon av talg. Sink tørker ut huden. 

Anonymkode: 8e8da...f51

Hm. Nei, huden min var ikke for tørr heller. Er helt sikker på at det er Niacinamide som var problemet. Jeg bruker Zink i andre produkter uten problem. Jeg har veldig, veldig fet hud fra før. 

Anonymkode: e5db0...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt passer ikke for alle. Jeg reagerer skikkelig på niacinamide, får kviser og sår hud av det. 

Anonymkode: 3f100...c8d

Skulle ønske jeg visste det før jeg begynte å bruke den. Hadde bare hørt lovord, og nå er jeg full av arr ☹️

Anonymkode: e5db0...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange reagerer på niacinamide. Jeg har aldri i mitt liv  slitt med kviser, men så ut som et månelandskap etter ETT døgn med det.

Anonymkode: c2b3e...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som har gode erfaringer med det? Kjøpte i går, for porene mine☹️

Anonymkode: 00c61...2a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har gode erfaringer med det? Kjøpte i går, for porene mine☹️

Anonymkode: 00c61...2a8

Det er mange som har gode erfaringer, altså. Det var derfor jeg ikke trodde det var det som skyldes kvisene. 

Anonymkode: e5db0...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare gode erfaringer med det, bruker det hver dag på dagtid og cosrx bha blackhead power liquid på kvelden , omtrent som ts vil jeg tro. Og det funker veldig bra for meg. Så det var nok bare ts som var uheldig og ikke tåler niacinamide.. Veldig kjedelig da det hjelper min hud godt. 

Endret av Blingblingtahei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Blingblingtahei skrev:

Jeg har bare gode erfaringer med det, bruker det hver dag på dagtid og cosrx bha blackhead power liquid på kvelden , omtrent som ts vil jeg tro. Og det funker veldig bra for meg. Så det var nok bare ts som var uheldig og ikke tåler niacinamide.. Veldig kjedelig da det hjelper min hud godt. 

Det er samme produkt jeg bruker på kvelden. Det var ikke før jeg introduserte Niacinamide at problemene kom. Kjempekjedelig ☹️ Hva kan jeg bruke som et alternativ? C-vitamin? Må bare finne noe som funker mot verdens feteste hud 🙈

Anonymkode: e5db0...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

REN sin c-vitamin er faktisk innmari god! Jeg har relativt fet hud, og den trekker godt inn👍

Anonymkode: 00c61...2a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ts.

Kan anbefale Dr Dr Dray / youtube

Har fått utrolig verdifull informasjon og forståelse for hudpleie.

Endringer jeg selv har gjort etter lærdom fra Dr Drey:

 

Jeg bruker ikke serum.

Oljer irriterer huden. ( Brukt en del penger her, selvfølgelig kan oljer bedre, men det er stor forskjell på dem, så har lært meg forskjellene og hvilke som det er forskning på.

Ungår parfyme.

Bruker solkrem hver dag, og det er ikke tilfeldig hvilke solkrem jeg bruker.

CeraVe  har fantastisk hudpleie, skal bestille den for acne og kjøpt noe her i Norge. Det hjalp en slektning med psoreasis når det ikke var tilstrekkelig tilbud på ordentlig hudkrem ( for psoreasis ) i Norge.

 

Anonymkode: f4b77...375

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er samme produkt jeg bruker på kvelden. Det var ikke før jeg introduserte Niacinamide at problemene kom. Kjempekjedelig ☹️ Hva kan jeg bruke som et alternativ? C-vitamin? Må bare finne noe som funker mot verdens feteste hud 🙈

Anonymkode: e5db0...4a0

Dr Drey forklarer og veileder, aldri fått så profesjonell ærlig informasjon før.

Anonymkode: f4b77...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

REN sin c-vitamin er faktisk innmari god! Jeg har relativt fet hud, og den trekker godt inn👍

Anonymkode: 00c61...2a8

Ville aldi brukt det på acnehud.

Anonymkode: f4b77...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, ts.

Kan anbefale Dr Dr Dray / youtube

Har fått utrolig verdifull informasjon og forståelse for hudpleie.

Endringer jeg selv har gjort etter lærdom fra Dr Drey:

 

Jeg bruker ikke serum.

Oljer irriterer huden. ( Brukt en del penger her, selvfølgelig kan oljer bedre, men det er stor forskjell på dem, så har lært meg forskjellene og hvilke som det er forskning på.

Ungår parfyme.

Bruker solkrem hver dag, og det er ikke tilfeldig hvilke solkrem jeg bruker.

CeraVe  har fantastisk hudpleie, skal bestille den for acne og kjøpt noe her i Norge. Det hjalp en slektning med psoreasis når det ikke var tilstrekkelig tilbud på ordentlig hudkrem ( for psoreasis ) i Norge.

 

Anonymkode: f4b77...375

Hva slags solkrem er bra vs dårlig da?

Anonymkode: 46c0d...cf9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags solkrem er bra vs dårlig da?

Anonymkode: 46c0d...cf9

God solkrem har lang og solid forskning, VELDIG GODE filtre for og blokkere ut uva, dvs de inneholder maxitol. I tillegg har de ekstra filtre for og blokke de skadeligste strålene.

Vel, har tetstet en del solkremer gjennom tidene som ikke har vært bra, klissete, lag på huden, sviende rennende øyne med tåkesyn og lettere solbrent, selv ved faktor 20 og moderat tid i solen, og det med caps på hodet...

Anonymkode: f4b77...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alt er ikke for alle.

 

For meg ble cerave og the ordinary redningen

Anonymkode: 3eb8f...b1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

God solkrem har lang og solid forskning, VELDIG GODE filtre for og blokkere ut uva, dvs de inneholder maxitol. I tillegg har de ekstra filtre for og blokke de skadeligste strålene.

Vel, har tetstet en del solkremer gjennom tidene som ikke har vært bra, klissete, lag på huden, sviende rennende øyne med tåkesyn og lettere solbrent, selv ved faktor 20 og moderat tid i solen, og det med caps på hodet...

Anonymkode: f4b77...375

Dette var nytt for meg, takk. Har du noen solkremer å anbefale?

Anonymkode: 46c0d...cf9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette var nytt for meg, takk. Har du noen solkremer å anbefale?

Anonymkode: 46c0d...cf9

La Roche -Posay

Anthelios 50- uten parfyme.

Anonymkode: f4b77...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt er ikke for alle.

 

For meg ble cerave og the ordinary redningen

Anonymkode: 3eb8f...b1e

Samme her, CeraV er virkelig fantastisk.

Anonymkode: f4b77...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...