Gå til innhold

Når kan vi begynne å prøve? Jobb, lønn m.m.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sett i gang, er mitt råd. Ting ordner seg, uansett. 

Anonymkode: e000e...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil ventet et par måneder, men skole er vell type yrke som er vanlig med permisjon i🤷🏼‍♀️

Anonymkode: e6107...391

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Snabeltann said:

Kjære vene, bare begynn å prøve :) å jobbe i skolen er en fin "gravidejobb," og så lenge du jobber kommunalt og ikke privat, blir du ikke diskriminert siden du er gravid når det gjelder videre stillling. Jeg trodde som deg da jeg gikk i vikariat, og lå an til å få fast jobb, -skjulte graviditeten til jeg var 6 mnd på vei. 😄 Helt ubegrunnet, alle hadde jo skjønt det, og sett det. 9 mnd -12 mnd permisjon går så fort, jeg har nesten ikke merket at mine kollegaer har vært borte før de er tilbake igjen. Og det som er fint med læreryrket, er at om du ikke skal få forlenget vikariat eller fast jobb, så trenger nok skolen deg med en gang du er klar etter permisjonen. Lett å få jobb igjen! -Hilsen lærer med 3 barn-

Hva mente du med privat vs kommunalt? Jeg jobber på en privatskole, men har hele tiden fått inntrykk av at vi har de samme rettighetene? Det er vel ikke lov å diskriminere uansett sektor?

Men godt poeng det der med at permisjonen går fort! Man kan jo også titte innom jobb og hilse på så man beholder kontakten som enkelte har påpekt!

Forøvrig er rektor der veldig hyggelig og flink i jobben sin, så tror nok at han egentlig har forståelse. Men skjønner jo han også, at det ikke er bare bare å skaffe en erstatter. Jeg har en ganske uvanlig fagkombinasjon og kompetanse, men igjen - da er det kanskje enda større sjanse for at de vil beholde meg? 

I dont know!

Kan jo si det var uplanlagt også 😆 kanskje får litt med medfølelse da. Hahah eller blir det gjennomskuet?

Anonymkode: daf79...b3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Vil ventet et par måneder, men skole er vell type yrke som er vanlig med permisjon i🤷🏼‍♀️

Anonymkode: e6107...391

Er vel like vanlig at kvinner blir gravide i veldig mange andre jobber også? Eller?

Anonymkode: daf79...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva mente du med privat vs kommunalt? Jeg jobber på en privatskole, men har hele tiden fått inntrykk av at vi har de samme rettighetene? Det er vel ikke lov å diskriminere uansett sektor?

Men godt poeng det der med at permisjonen går fort! Man kan jo også titte innom jobb og hilse på så man beholder kontakten som enkelte har påpekt!

Forøvrig er rektor der veldig hyggelig og flink i jobben sin, så tror nok at han egentlig har forståelse. Men skjønner jo han også, at det ikke er bare bare å skaffe en erstatter. Jeg har en ganske uvanlig fagkombinasjon og kompetanse, men igjen - da er det kanskje enda større sjanse for at de vil beholde meg? 

I dont know!

Kan jo si det var uplanlagt også 😆 kanskje får litt med medfølelse da. Hahah eller blir det gjennomskuet?

Anonymkode: daf79...b3a

Mente bare at jeg kun har kjennskap til kommunale, men aner ingenting om private :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...