Gå til innhold

Spleis.no. Sett noen rare eller unødvendige spleis?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så en gang en spleis om å samle inn penger til voldelige demonstranter som hadde fått bøter. 🙄

Anonymkode: 2e40f...bab

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelp til nytt spabad.

Pussig nok har det sålangt kun kommet inn kr 0.

Anonymkode: efd5f...d56

😂

Anonymkode: ba41c...3b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle sånne spleis til vetrinærutgifter, har du dyr så forsikrer du, evt må du har råd til å ta utgiftene selv. Syns også det vitner om lite gangsyn å be om penger til eget 30-årslag, utdrikningslag o.l. unødvendige ting. Alle spleiser der man skylder på nav for å ha lite penger, mangle mobiltelefon, ikke få ferie, ikke få bil ect syns jeg er direkte tigging og tull.

Og så er det familien i bergen som spurte etter tomflasker, der ble det opprettet spleis for dem i flere fylker uavhengig av hverandre, så de kommer til å sitte riktig så godt i det når insamlingen er over. Da lurer jeg på hvor planlagt og slu man kan være for å få tak i penger mens man klager på nav.  

Anonymkode: ae33f...b32

  • Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spleis til hesten sin. Skulle tro man hadde råd til veterinær når man har råd til hest. Men faktisk fikk hun fylt opp summen hun ba om

Anonymkode: 96315...fc5

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg fikk opp en spleis i feeden min i dag hvor en person tigget etter penger til å beise hytta. Sammen med en lang og tåredryppende historie om hvor dårlig råd han hadde. 
 

Hva er den dummeste spleisen du har sett? 

Anonymkode: 78d3d...b4c

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah… er medlem i en spleisgruppe på fb. Mest for underholdningens skyld.

Dummeste må være han som startet en spleis for å kjøpe ny vaskemaskin. Mange fant linker til finb med gode vaskemaskiner som ble solgt billig, og flere tilbød seg å gi en til han gratis. Da ble det balluba.. Han ville ikke ha en brukt vaskemaskin må skjønne. Han ville ha en ny!

Anonymkode: 6d283...a75

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så en som hadde lyst til å dra til Tyrkia for å hilse på niesa si. Ikke den verste, men når andre legger ut spleiser for å få kjæledyrene sine til å overleve eller fordi de faller mellom stoler i helse-Norge, er det litt spesielt. 

Det er forøvrig en greie som irriterer meg, antall folk som skaffer seg dyr uten forsikring og som deretter må ty til tigging for å kunne ta vare på dyrene sine. Hvis det er noe forsikringer ikke dekker, det går over forsikringssum eller lignende er det en helt annen sak, men hvis man ikke har 5000 kr til veterinær, har man heller ikke råd til å ha dyr.

Anonymkode: 7c49c...9c1

  • Liker 32
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha fantastisk. Noen aner bare ikke hvor priviligerte de er. Hjelp, jeg har ikke råd til ny lakkering på min tredje lamborghini liksom

Anonymkode: 227df...ace

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så en som hadde lyst til å dra til Tyrkia for å hilse på niesa si. Ikke den verste, men når andre legger ut spleiser for å få kjæledyrene sine til å overleve eller fordi de faller mellom stoler i helse-Norge, er det litt spesielt. 

Det er forøvrig en greie som irriterer meg, antall folk som skaffer seg dyr uten forsikring og som deretter må ty til tigging for å kunne ta vare på dyrene sine. Hvis det er noe forsikringer ikke dekker, det går over forsikringssum eller lignende er det en helt annen sak, men hvis man ikke har 5000 kr til veterinær, har man heller ikke råd til å ha dyr.

Anonymkode: 7c49c...9c1

Er så enig!!! Det minner meg om en spleis jeg så med en som tigget etter penger til å kjøpe hund. Hun hadde ikke råd til å anskaffe dyret en gang 😳 stakkars arme vesen. Tror faktisk hun fikk penger til den arme hunden. 

Anonymkode: 78d3d...b4c

  • Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fyr som startet Spleis for å hjelpe kameraten sin med å kjøpe et trommesett.

Problemet var ikke bare at pengene skulle gå til trommer, men "kameraten" som opprettet Spleisen het akkurat det samme som han som skulle få trommene... Tilfeldig?

🤣🤣

  • Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ønsker spleis fordi de har såååå lyst på hund, men har ikke råd. 

Blir oppgitt!

Anonymkode: 8d8fb...e2e

  • Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på Spleis på FB? Og tilbyr vaskemaskiner. Hva for en side er det?
Det dummeste jeg ser er de rumenske tiggere i Norge

Anonymkode: e013f...ee2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ber om spleis til noe de ikke har råd til å opprettholde økonomisk. 

Mange dyr koster mindre i kjøpspris enn hva utgiftene til dyret totalt sett blir på 1 år. 

De burde heller bruke 1-2 år å spare utgiftene det dyret vil koste, for å de om de har økonomi til det

og om ønsket med å ha et dyr er så stort. Velg en annen rase som koster mindre eller blandingshund eller foodgården

Anonymkode: 54e86...273

  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Så en som hadde lyst til å dra til Tyrkia for å hilse på niesa si. Ikke den verste, men når andre legger ut spleiser for å få kjæledyrene sine til å overleve eller fordi de faller mellom stoler i helse-Norge, er det litt spesielt. 

Det er forøvrig en greie som irriterer meg, antall folk som skaffer seg dyr uten forsikring og som deretter må ty til tigging for å kunne ta vare på dyrene sine. Hvis det er noe forsikringer ikke dekker, det går over forsikringssum eller lignende er det en helt annen sak, men hvis man ikke har 5000 kr til veterinær, har man heller ikke råd til å ha dyr.

Anonymkode: 7c49c...9c1

Dette! Jeg er helt enig med deg. 

Anonymkode: 7412c...028

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg fikk opp en spleis i feeden min i dag hvor en person tigget etter penger til å beise hytta. Sammen med en lang og tåredryppende historie om hvor dårlig råd han hadde. 
 

Hva er den dummeste spleisen du har sett? 

Anonymkode: 78d3d...b4c

Kjenner du vedkommende?

Det gjør jeg og synes du er på bærtur her!

#mentalhelse

Forøvrig så synes jeg spleiser til dyr er idiotisk. Har du dyr må du forsikre dem. 

Anonymkode: faf56...7d7

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Kjenner du vedkommende?

Det gjør jeg og synes du er på bærtur her!

#mentalhelse

Forøvrig så synes jeg spleiser til dyr er idiotisk. Har du dyr må du forsikre dem. 

Anonymkode: faf56...7d7

Hvis du har råd til en hytte, så har du ikke dårlig råd. Hva har mental helse med saken å gjøre?

Anonymkode: 78d3d...b4c

  • Liker 41
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så noen som opprettet spleis for å ha råd til bryllup. Det er latterlig. Har man ikke råd har man ett billig bryllup. Enig med det med dyr. Har du ikke råd til å ha forsikring eller gå til veterinær med dyret så skaffer du deg ikke dyr

  • Liker 20
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei skikkelig hot bitch og en kortvokst, skallet mann med ølvom.
Men han hadde jævla fete sko da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som opprettet spleis for å få råd til å style bilen sin. 🤦‍♀️

For ikke å nevne den sommerhytta spleisen.. litt provoserende når det er folk med spleiser som virkelig trenger penger til medisiner, en siste kjangse for behandling i utlandet osv. 

  • Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

Det var noen med dårlig råd som ønsket 4000 kr for å kjøpe en gravlykt til pynt på sin mors grav. 
jeg tror aldri at jeg har sett en gravlykt til en så høy pris noen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...