Gå til innhold

Spleis.no. Sett noen rare eller unødvendige spleis?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hun som startet en spleis fordi hun syns hun *fortjente* en ekstra inntekt fordi hun ville ha samme livsstandard som par.  Hun er alenemor til 3, inkl 1-2  barn med spesielle behov. 

Anonymkode: 2fb0c...d55

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun som startet en spleis fordi hun syns hun *fortjente* en ekstra inntekt fordi hun ville ha samme livsstandard som par.  Hun er alenemor til 3, inkl 1-2  barn med spesielle behov. 

Anonymkode: 2fb0c...d55

Hjelp ja, hun var nok litt sprø!

Har også sett at ganske random folk har spleis for å komme seg på topptur i Himalaya. Har vel knapt gått en fjelltur i hele sitt liv.

Anonymkode: 2fece...1b0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.4.2023 den 22.11):

Ser det er ei som er veldig aktiv på spleis. Hun har startet div innsamlinger til seg selv. Her kommer noen av de:

• Bursdagen min.                  Hun har fått 2.000,- av 5.000,-
  • Min bursdag.                                             4.500,- av 5.000,-
  • Julen 2024.                                                        0,- av 20.000,-
  • Påskeferien 2023,                                            0,- av 10.000,-
  • Mine foreldres bryllupsdag.                      200,- av 10.000,-
  • Sommerferien 2023.                                       0,- av 15.000,-
  • Høstferien 2023.                                      1.800,- av 10.000,-
  • Støtt min julespleis.                                        0,- av 5.000,-
  • Julegaver til alle mine.                                    0,- av 10.000,-
  • Nevøen min sin bursdag.                          180,- av 3.500,-
  • Sommeren 2023.                                        500,- av 50,000,-
  • Min søsters bryllupsdag.                           200,- av 5.000,-
  • Niesen min har dåp.                               1.000,- av 15.000,-

Hun har opprettet flere spleis, men nå gadd jeg rett og slett ikke skrive mer. 

Anonymkode: a0efb...b1d

Er det mulig?

Jeg har bursdag

Å da blir det vel en ekstra kjøpekake til kaffen 😃😃

Anonymkode: 68502...0a5

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hun er drøy og har opprettet intet mindre enn 32 stk. Flere med samme formål.

Anonymkode: cc9d6...112

Fant spleisene, og fikk meg en god latter. 

Alle pengene går til påskeferien 

Jeg sparer til påskeferien for å finne pā noe kjekt

Du sparer ikke, du tigger om penger. To forskjellige ting! 

Anonymkode: 2fece...1b0

• Liker 35
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En jeg kjenner opprettet spleis og påsto at han var alenefar (han hadde knapt samvær med barna) 😅 og trengte penger til daglige ting som husleie osv. 

Anonymkode: 0b2b1...057

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så en spleis for en som hadde reist til Thailand uten reiseforsikring, og blitt syk. Selvsagt må han få medisinsk hjelp/komme seg hjem. Men det jeg ikke forstår er at folk gjør ting som dette uten forsikring. Har veninner som kjøper hund til 20k, men ikke forsikrer de. Andre har ikke innboforsikring🧐

Anonymkode: bed30...127

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ser det er ei som er veldig aktiv på spleis. Hun har startet div innsamlinger til seg selv. Her kommer noen av de:

• Bursdagen min.                  Hun har fått 2.000,- av 5.000,-
  • Min bursdag.                                             4.500,- av 5.000,-
  • Julen 2024.                                                        0,- av 20.000,-
  • Påskeferien 2023,                                            0,- av 10.000,-
  • Mine foreldres bryllupsdag.                      200,- av 10.000,-
  • Sommerferien 2023.                                       0,- av 15.000,-
  • Høstferien 2023.                                      1.800,- av 10.000,-
  • Støtt min julespleis.                                        0,- av 5.000,-
  • Julegaver til alle mine.                                    0,- av 10.000,-
  • Nevøen min sin bursdag.                          180,- av 3.500,-
  • Sommeren 2023.                                        500,- av 50,000,-
  • Min søsters bryllupsdag.                           200,- av 5.000,-
  • Niesen min har dåp.                               1.000,- av 15.000,-

Hun har opprettet flere spleis, men nå gadd jeg rett og slett ikke skrive mer. 

Det verste er at hun har fått inn MYE penger til sammen 😳 Synes det er et hån mot folk som sliter med å få endene til å møtes. Fikk nesten litt lyst å opprette Spleis selv, men synes det blir for flaut. 

Anonymkode: 89d61...c2c

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En spleis om å starte koranskole i Nes kommune

Anonymkode: b78af...36f

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det verste er at hun har fått inn MYE penger til sammen 😳 Synes det er et hån mot folk som sliter med å få endene til å møtes. Fikk nesten litt lyst å opprette Spleis selv, men synes det blir for flaut. 

Anonymkode: 89d61...c2c

Kanskje vi skulle rapportert henne til spleis. Hvis flere gjør det så blir hun kanskje utestengt. Hun er jo veldig ødeleggende for de som er seriøse og virkelig trenger hjelp. 

• Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 8/1/2020 at 9:20 PM, Jessic_a said:

Ja, den er avsluttet nå men det var en om rumpeoperasjon. Han fikk inn i underkanten av 100 kr 

høres mer ut som troll hahaha

altså at han aldri trengte den operasjonen

Anonymkode: d4c45...775

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 8/1/2020 at 9:17 PM, AnonymBruker said:

Jeg synes alle "Har så lyst på hund, men har ikke råd å kjøpe"-spleis er utrolig sært. Har man ikke råd til å kjøpe dyr, har man heller ikke råd å ta vare på den.

Anonymkode: 23d9b...54d

det er flust med gi vekk hunder på finn.no fordi de fleste greier ikke ta vare på de eller ante ikke hvor mye det krevde, som oftest kvinner som er oppmerksomhetssyke og er mammadilla som tror hun bare skal luftes 1 gang per dag og kan være avhengi av seg selv etter det. Er et flust av de prinsese/veskehundene pomeranian osv som gies vekk

Anonymkode: d4c45...775

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.8.2020 den 23.50):

Dyr som trenger operasjon 🙄 

Anonymkode: b4b5e...8b5

Men har en dyr tegner en vel forsikring. Så et familiemedlem som hadde en slik spleis. Ble nesten dårlig her jeg satt. Den familien er ganske holden for å si det slik. Så det er ikke mangel på penger der. De kjører Amerikanse biler som sluker drivstoff, har båt til flere mill osv.

Det var her ikke betalt en eneste krone fra egen lomme, uten det forsikringen koster. Når maks beløpet av hva forsikringen dekker så forventer en at folks bløte hjerter knuser når en kommer med en tåredryppende historie. I alle fall nok til at de spleiser. 

Hvorfor gidder folk egentlig?

Anonymkode: f1de5...73b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At en operasjon hos veterinær kan både forekomme, og bli en dyr affære, overrasker MEG at andre blir overrasket over. 40k er ikke en uvanlig sum for en operasjon. Er man glad i hunden sin så forsikrer man den vel?🤷‍♀️Jeg er ikke glad i bilen min, men fra økonomisk perspektiv så er den selvsagt forsikret.

Anonymkode: bed30...127

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

syns det er veldig tigging det der

når jeg var på oktoberfest var det noen som sa at det hadde lagt ut noe der sånn at di hadde penger til og bruke på øl, jeg husker ikke hva dem hadde sagt hva dem skulle bruke pengene på men det var ikke øl dem hadde sagt vært fall inne på spleis

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.8.2020 den 10.26):

Spleis til hesten sin. Skulle tro man hadde råd til veterinær når man har råd til hest. Men faktisk fikk hun fylt opp summen hun ba om

Anonymkode: 96315...fc5

Mulig det er samme person, og jeg støtta spleisen. Det ble dyrere enn forsikringen dekket, og hesten ble frisk igjen. Som tok litt tid, men...

Ja, elsker hester selv og visste at personen var /er seriøs. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er litt off topic, men likevel, vil gjerne dele noen tanker.

Jeg forstår ikke hvorfor alle som oppretter en Spleis ikke skriver at de kommer til å legge ved alle kvitteringer/bevis når jobben/tingen/det som trengs er gjort/kjøpt/fikset og deretter donert overskuddet til et veldedig formål som betyr mye for en selv. Jeg vet med sikkerhet at jeg ville støttet flere Spleiser hvis flere hadde gjort det. Til slutt ville det da vært mye vanskeligere å få gjennomført disse tiggerspleisene, fordi ingen ville sponsa "Nevøen min sin bursdag" kontra "Håper å kunne gi nevø en gave til 500 kroner i år" med kvittering.

Denne tråden vitner jo om hvor falske og kyniske mange mennesker er. 🤬

Endret av Ugresset
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.8.2020 den 23.50):

Dyr som trenger operasjon 🙄 

Anonymkode: b4b5e...8b5

Det kan skje mye i et liv. Kanskje de hadde god råd og livet på stell da de skaffet seg dyr. 

Anonymkode: 28be3...c2c

• Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, Ugresset said:

Dette er litt off topic, men likevel, vil gjerne dele noen tanker.

Jeg forstår ikke hvorfor alle som oppretter en Spleis ikke skriver at de kommer til å legge ved alle kvitteringer/bevis når jobben/tingen/det som trengs er gjort/kjøpt/fikset og deretter donert overskuddet til et veldedig formål som betyr mye for en selv. Jeg vet med sikkerhet at jeg ville støttet flere Spleiser hvis flere hadde gjort det. Til slutt ville det da vært mye vanskeligere å få gjennomført disse tiggerspleisene, fordi ingen ville sponsa "Nevøen min sin bursdag" kontra "Håper å kunne gi nevø en gave til 500 kroner i år" med kvittering.

Denne tråden vitner jo om hvor falske og kyniske mange mennesker er. 🤬

Joda, men da kunne dem ikke svindlet naive mennesker. Er nok ikke mange ærlige sjeler på spleis. Selv ville jeg aldri tigget penger, selv ikke om jeg sultet.

Anonymkode: 86aee...b31

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.8.2022 den 14.35):

Syns det er mange spleiser til begravelse. Greit nok at man ikke har råd til den største begravelsen, men man får støtte fra NAV på nesten 30.000 og man trenger da virkelig ikke 100.000 til en grei begravelse!
Da min far døde i vinter så kostet hele begravelsen 45.000 og av dette fikk vi da dekket rundt 26.000 fra NAV, resten delte vi på. 
Så når jeg ser at folk har satt opp Spleis der de ber om 100.000 til begravelse så lurer jeg litt på om de virkelig trenger den gullbelagte kisten.....

Anonymkode: 51f88...4b0

Skjønner ikke hvordan du har fått til en så billig begravelse🙈 Begravde min mor nylig, 16000kr i transport, 5000 for kirke (dette var billigere enn å ha begravelsen i kommunen hennes for så å frakte), 17450 kr for å slipe om stein (familiegrav så sparte inn på å ikke måtte ha ny stein og plass), 7000kr for kremasjon ++++ alt annet. Selve seremonien var av det enkle slaget, og stønad fra nav på ca 27000kr tror jeg. Likevel sitter vi igjen med en regning på 60-70 000kr😣 Skjønner fryktelig godt at noen trenger å opprette spleis på akkurat det, jeg hadde måtte ta opp forbrukslån hadde det ikke vært for at far stiller sterkt med økonomiske midler. Er heller ingen verdi i boet så da blir det kun utgifter..

Anonymkode: 3f617...a00

• Liker 2
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har sett ei som lager ufattelige unødvendige spleiser, først var det å betale depositum på en leilighet hun ville ha, så var det hjelp til å betale regningene hennes etterfulgt av hjelp til penger til mat så var det hjelp til å få lappen... Hva blir det neste..? Hjelp, jeg er tom for bensin..?🤣

Anonymkode: eccd0...885

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...