Gå til innhold

Noen trøstende ord til ei med laaangt hår som må klippe det skulderkort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hatt langt hår ned til rumpa. Ikke tynt hår, men heller ikke supertykt. Nordisk hår, sikkert. Jeg har alltid elsket håret mitt, det har på en måte vært den ene tingen som alltid har vært "bra" med meg. Elsker når folk kommer og sier wow så nydelig langt hår du har! 

Vel.. Jeg har dreti meg ut og i ett års tid stripet det alt for mange ganger i forsøk på å bli ordentlig blond-blond, nesten hvit i håret. Stripingen har gått hardt utover håret mitt og sakte men sikkert, uten at jeg egentlig har merket det så har det blitt tynnslitt, kjemisk klipp. Det ser virkelig ikke bra ut, det ser tørt, svakt og livløst ut. Pluss at lengden  nå er veldig ujevn pga kjemisk klipp. 

Jeg har vært hos frisør for å finne ut hvor mye jeg må klippe for å få det sunt igjen, og de sa at det må klippes til skulderlengde 😪😪 jeg har aldri hatt så kort hår. 

Har prøvd å dandere opp håret for å se hvordan skulderlangt hadde kledd meg og jeg hater det. Jeg har et rundt hode og kort hals å jeg føler jeg ser blubbete og rar ut med så kort hår. Ser ut som et barn.. 

Men jeg må jo bare få klippet av meg det slitte, og ja jeg vet det vokser ut. Men det betyr lite når du hele livet har hatt veldig langt hår og er vant til det 😪

PS. Extensions er uaktuelt for meg, da jeg hater sånne fake ting. 

 

Hvordan skal jeg klare dette her når jeg føler jeg ser rett å slett stygg ut med så kort hår?? :( frisørtimen er på mandag..... 

Anonymkode: adcf5...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir bra igjen ❤️ håret vokser ut, og vil bli langt og vakkert før du vet ordet av det. Det blir kort bare en liten periode, så blir det langt og vakkert igjen. 

Anonymkode: bf126...fa6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. "There are people who are dying."

Anonymkode: 54e40...231

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke det at du er stygg med kort hår, men den frisyren si før når du hekter det opp et nok litt rar. Fortell frisøren om frykten din for å ikke kle kortere, så vil nok frisøren klippe en kledelig frisyre på deg som passer til ditt ansikt 😁 

 

Anonymkode: d3921...b6b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det håret som vokser ut er sunnere og friskere enn det slitte du må klippe av. 

Bedre å gjøre det nå enn om lang tid. 

Den beste tiden å plante et tre var for tjue år siden, nest beste er i dag. Så klipp det må så vokser det fortere ut 😊

Anonymkode: 12001...010

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid hatt langt hår ned til rumpa. Ikke tynt hår, men heller ikke supertykt. Nordisk hår, sikkert. Jeg har alltid elsket håret mitt, det har på en måte vært den ene tingen som alltid har vært "bra" med meg. Elsker når folk kommer og sier wow så nydelig langt hår du har! 

Vel.. Jeg har dreti meg ut og i ett års tid stripet det alt for mange ganger i forsøk på å bli ordentlig blond-blond, nesten hvit i håret. Stripingen har gått hardt utover håret mitt og sakte men sikkert, uten at jeg egentlig har merket det så har det blitt tynnslitt, kjemisk klipp. Det ser virkelig ikke bra ut, det ser tørt, svakt og livløst ut. Pluss at lengden  nå er veldig ujevn pga kjemisk klipp. 

Jeg har vært hos frisør for å finne ut hvor mye jeg må klippe for å få det sunt igjen, og de sa at det må klippes til skulderlengde 😪😪 jeg har aldri hatt så kort hår. 

Har prøvd å dandere opp håret for å se hvordan skulderlangt hadde kledd meg og jeg hater det. Jeg har et rundt hode og kort hals å jeg føler jeg ser blubbete og rar ut med så kort hår. Ser ut som et barn.. 

Men jeg må jo bare få klippet av meg det slitte, og ja jeg vet det vokser ut. Men det betyr lite når du hele livet har hatt veldig langt hår og er vant til det 😪

PS. Extensions er uaktuelt for meg, da jeg hater sånne fake ting. 

 

Hvordan skal jeg klare dette her når jeg føler jeg ser rett å slett stygg ut med så kort hår?? :( frisørtimen er på mandag..... 

Anonymkode: adcf5...637

Trøsten er at det er bare hår. Altså det kommer til å vokse ut igjen. Om du har gode produkter, tar vare på håret så vil du få et godt og sterkt hår igjen.

Om du virkelig vil bli hvit-blond, så er det fult mulig, men det krever tid. For å unngå det som nå er skjedd deg, så trenger du å bruke veldig god tid. Du må lære det å elske alle fargene du må stoppe innom på veien for å få et sterkt, sunt og flott hår 😄

Anonymkode: b7d07...03c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Extensions? Hår vokser dessuten ganske mye på et år og du er sikkert. Like søt med kortere 😊kjøp noe fine hår klyper og gå med det oppsatt? 

Anonymkode: 4b7c8...a22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. "There are people who are dying."

Anonymkode: 54e40...231

🤦🏻

Anonymkode: d75e3...ff1

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan garantere at du blir finere med skulderlangt enn rumpelangt 😊

Anonymkode: e3b3c...35e

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Extensions? Hår vokser dessuten ganske mye på et år og du er sikkert. Like søt med kortere 😊kjøp noe fine hår klyper og gå med det oppsatt? 

Anonymkode: 4b7c8...a22

Sitat

PS. Extensions er uaktuelt for meg, da jeg hater sånne fake ting.

 

Anonymkode: d75e3...ff1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert bra å få klipt deg litt, men vil også si at du MÅ ikke noe som helst, selv om frisøren din mener at du burde klippe det så mye. Jeg har selv ganske slitt hår fordi jeg ikke bruker balsam, men sånn er det bare. Man kan velge å ta råd fra frisøren men man må jo ikke det. Det kan hende du hadde vert mer fornøyd om det var litt lenger enn skulerlengde, og du uansett hadde fått bort det meste av det slitte- så kan du heller klippe mer neste gang igjen så det slipper å bli kortere enn du ønsker. 

Anonymkode: ab129...5fb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Extensions? Hår vokser dessuten ganske mye på et år og du er sikkert. Like søt med kortere 😊kjøp noe fine hår klyper og gå med det oppsatt? 

Anonymkode: 4b7c8...a22

Selv om du ikke liker extensions så ser det ikke fake ut om det er gjort orntelig 

Anonymkode: 4b7c8...a22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid hatt langt hår ned til rumpa. Ikke tynt hår, men heller ikke supertykt. Nordisk hår, sikkert. Jeg har alltid elsket håret mitt, det har på en måte vært den ene tingen som alltid har vært "bra" med meg. Elsker når folk kommer og sier wow så nydelig langt hår du har! 

Vel.. Jeg har dreti meg ut og i ett års tid stripet det alt for mange ganger i forsøk på å bli ordentlig blond-blond, nesten hvit i håret. Stripingen har gått hardt utover håret mitt og sakte men sikkert, uten at jeg egentlig har merket det så har det blitt tynnslitt, kjemisk klipp. Det ser virkelig ikke bra ut, det ser tørt, svakt og livløst ut. Pluss at lengden  nå er veldig ujevn pga kjemisk klipp. 

Jeg har vært hos frisør for å finne ut hvor mye jeg må klippe for å få det sunt igjen, og de sa at det må klippes til skulderlengde 😪😪 jeg har aldri hatt så kort hår. 

Har prøvd å dandere opp håret for å se hvordan skulderlangt hadde kledd meg og jeg hater det. Jeg har et rundt hode og kort hals å jeg føler jeg ser blubbete og rar ut med så kort hår. Ser ut som et barn.. 

Men jeg må jo bare få klippet av meg det slitte, og ja jeg vet det vokser ut. Men det betyr lite når du hele livet har hatt veldig langt hår og er vant til det 😪

PS. Extensions er uaktuelt for meg, da jeg hater sånne fake ting

 

Hvordan skal jeg klare dette her når jeg føler jeg ser rett å slett stygg ut med så kort hår?? :( frisørtimen er på mandag..... 

Anonymkode: adcf5...637

Extension er ikke veldig mye fakere enn å prøve å bleike håret med striper altså. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om du ikke liker extensions så ser det ikke fake ut om det er gjort orntelig 

Anonymkode: 4b7c8...a22

Jo. Det ser fake ut uansett🙄. Kan liksom lett se at det «dødt» hår. Ikke tro noe annet😉

Anonymkode: 241c5...de3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Klott skrev:

Extension er ikke veldig mye fakere enn å prøve å bleike håret med striper altså. 

Haha det er stooor forskjell på å farge håret og å sette på masse løshår. Seriøst kvinne

Anonymkode: 2c0ee...161

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare hår... og kan med hånden på hjertet si at jeg ALDRI har synes at en kvinne med lengre hår enn til midt på ryggen er pent. Det vises ofte at det er slitt, det er tungt og ofte fett i hårrøttene. Jeg er sikker på at frisøren hjelper deg å finne en snasen og kortere frisyre som kler deg.

Anonymkode: 67bda...e81

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har kanskje ikke så ulik hodeform fra deg, og selv sliter jeg litt med håret i skulderlendge. Kler du å ha håret i hestehale kommer du til å kle helt kort hår. Du kan bruke spenner mens det vokser ut for å få det bakover. Og kanskje finner du ut at det egentlig er digg med kortere hår, raskere å vaske (og mindre shampo), tørker fort, og minimalt med tid som går med til å gre.

Anonymkode: 10b05...2b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her snakker vi altså i-landsprobematikk!

Håret ditt kommer til å se smashings ut uansett, og det har sikkert godt av en god klipp. 
 

Veldig glad på dine vegne for at du ikke har mer å bekymre deg over. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor du er så redd for extebtions, når det høres ut som du har sett ganske «fake» ut på håret fram til nå. Når det er sagt tror jeg alle kler skulderlangt hår.

Anonymkode: 50228...d36

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hår til rumpa er ikke pent på NOEN! 

Anonymkode: e4f7c...9ac

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...