Gå til innhold

Noen trøstende ord til ei med laaangt hår som må klippe det skulderkort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan garantere at du blir finere med skulderlangt enn rumpelangt 😊

Anonymkode: e3b3c...35e

Og det er jeg 100% sikker på at du har rett i 😄 En hårlengde sånn ca til skuldrene gir også mange flere muligheter når det gjelder styling.  (Hår til rumpa er litt sånn wow første gang noen møter deg, men egentlig er det en svært kjedelig frisyre som gir meg litt "religiøs sekt-vibber" )

Anonymkode: bf95a...4ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å klippe av ca halvparten som må klippes av? Og så tar du litt og litt jevnlig samtidig som det vokser seg lengre. Så blir ikke overgangen for deg såå stor.

Anonymkode: 53e95...fd8

Dette hadde jeg også gjort.

Har selv klippet av 40cm hår på det meste. Angret ikke de første ukene, men etterhvert. Skulle ønske jeg ikke klippet så mye på en gang da jeg virkelig savnet håret mitt.

Jeg hadde nok ikke klippet til skuldrene hvis jeg var deg, men klippet til rett over BHstroppen som går rundt brystkassen, altså ved nedsiden av skulderbladene ca.

Frisører vil gjerne klippe av mye mer enn vi som ikke er frisører synes er nødvendig. Du kan også se på håret ditt i speilet og på bilder og se om du finner den lengste lengden hvor håret ikke ser så fælt ut. Så la frisøren klippe av 5 cm høyere enn det.

Min frisør sier at skulle hun klippet av alt det slitte håret mitt hadde jeg bare hatt 10cm hår igjen. Men jeg har halvveis ned skulderbladene og får stadig høre at jeg har så fint og glansfullt hår fra ikke-frisører. Så hør på frisøren men ikke klipp mer enn du selv tror du kan leve greit med. Inngå kompromiss. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du virkelig ha trøst for dette? Kanskje på tide å vende blikket utover...🙄

Anonymkode: da700...82e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, i skrivende stund er klokken snart fire på mandagen så jeg regner med at du har vært hos frisøren nå men sånn i tilfelle.. mitt råd er å omfavne forandringen. Jeg vet det føles skikkelig dritt å måtte ha en hårlengde du ikke trives med (jeg har vært der selv) men prøv å gjør det til noe positivt, test en ny frisyre du syntes er fin for eksempel.. tiden flyr og plutselig så har det vokst ut til en lengde du trives med igjen. Eller kanskje det viser seg at du liker å ha litt kortere hår, hvem vet.

Noen er mer knyttet til håret sitt enn andre, det er ikke alle her i tråden som viser forståelse for det men det er bare sånn det er og det er ikke galt å være knyttet til det, det er jo en del av kroppen vår og for mange er håret en del av identiteten utseendemessig så en "brå og uventet" forandring kan fort bli litt mye for en. Det går bra.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne 30 og jeg begynner å få måne. Sett det i kontrast. 

Anonymkode: 4b7c8...a22

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke fint med hår til rumpa, det ser bare ustelt og tjafsete ut. Jeg har en venninne som deg som nektet å klippe håret i årevis, det skulle være langt, det var det som var henne og den hun var, og ingenting annet kunne noen gang bli rett. Så på impuls klippet hun en relativt kort bobfrisyre, og den kler hun fantastisk godt! Hun ser rett og slett mer velstelt ut, mindre sliten, voksen på en bedre måte rett og slett. Ikke angrer hun selv heller. Det er uvant for deg fordi du ser annerledes ut, men sannsynligvis kler du det bedre enn du tror. Jeg har flere ganger hatt langt hår (type midt på ryggen) for så å bli lei og klippe det kort. Ulike hårlengder har ulik "bruksområder", men alt i alt trives jeg bedt med skulderlengde og kortere fordi det er lettere å holde håret sunt og friskt da. 

Anonymkode: fce1d...d21

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil råde deg til å klippe en bob til rett under haken. Det er så fresht! Hvis du bare klipper litt eller sånn at det ser ut sim en «sparesveis» tror jeg ikke du blir fornøyd 

Anonymkode: 4c43f...026

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ikke klipp deg i "Karensveis" (gradert bob).

Anonymkode: 573e7...b48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.8.2020 den 19.34, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: d75e3...ff1

Da er det ikke synd på deg heller,da er du bare negativ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...