Gå til innhold

Laksevåg, dårlig strøk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg er ung student i Bergen på HVL. Jeg kommer fra en liten plass, så Bergen er storby for meg! 😄
Jeg lurte på... jeg har nettopp flyttet fra Årstad til Laksevåg, nærmere damsgårdslien. Er dette et bra strøk? noen som har opplevd noe ekkelt der? Jeg må jo ta bybane og buss til og fra sentrum hver dag,  og jeg har noen skoletimer på kveldene. Er det noen plasser det er lurt å unngå å gå eller tips til hvor jeg burde handle/unngå å handle. Noen har fortalt meg at det er en Rema-butikk der og denne burde jeg tydeligvis ikke handle på. Jeg har sove i nye leiligheten i to netter når jeg flyttet inn og syns denne gaten virker veldig bra og rolig. Naboene er hyggelige og det virker som akkurat der bor det "normale" folk om jeg kan si det sånn. Er det mye Narkiser eller folk som ypper seg? 

Jeg tenkte også på jobb i nærheten, er det noen plasser dere anbefaler jeg ikke burde søke jobb mtp. for eksempel hjemreise om det er seinvakter som ung jente alene?

Jeg er livredd for at noe skal skje med meg, jeg takler ikke sånne ekle situasjoner. Det skjedde vell engang at en Narkis sprang etter meg når jeg gikk av bussen og kallet meg for en hore uten grunn. Da ble jeg så redd og er vell litt traumatisert av denne hendelsen ennå ! ha-ha 

 

Takk for svar på forhand
- Skeptisk bygdejente :)

 

Anonymkode: 9fa84...51b

Jeg bodde i damsgårdslien i 5 år, trivdes godt der,mye barnefamilier. Du vil oppleve rusmisbrukere på 19 bussen til tider og såklart rundt strax huset. Men aldri opplevd noe rusmisbrukere oppe ved damsgårdslien. Vi flyttet etterhvert nærmere gyldenpris dvs.enda nærmere puddefjordsbroen enn damsgårdslien, vi bodde bare to gater ovenfor broen og opplevde kun en gang å se rusmisbrukere i nærheten av gaten vår. Rusmisbrukerne holder seg rundt straxhuset og i undergrunnen der, har inntrykk av at de ikke beveger seg oppover i boligfeltene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

For et idiotisk svar.

Anonymkode: ac31a...20b

Jeg synes det var et veldig bra svar jeg:)

Anonymkode: 362ea...166

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser forresten at kiwi hamrehjørnet er nevnt her,aldri opplevd noe ekkelt der. Kun en gang var det en rusmisbruker der og de ansatte håndteete det bra. Melkeplassen syns jeg er delt,mye kommunale boliger der så litt rare folk i det området,mens boligfeltene opp mot løvstakken er mer fine.

Ville ikke bekymret meg for å bo i damsgårdslien som sagt,men ta 19bussen hvis du kan. Tar du 16 og 17 bussen som stopper ved broen kan du møte på rusmisbrukere pp busstoppene der,så synes du det er ubehagelig så ville jeg unngått de busstoppene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en ung kvinne og har nylig bodd fem år rett ved Kiwi Hamrehjørnet og syns det var et helt supert, rolig, hyggelig strøk! Holdt meg unna Strax-området kveld/natt og pleide å ta bussen fremfor å gå over Pudden kveld/natt, men det ville jeg nok gjort uansett hvor jeg bodde. 

Anonymkode: c1919...de9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd som ung kvinnelig student ikke langt fra damsgårdslien, og tatt buss, og gått hjem til alle tider av døgnet. Både før og etter straxhuset åpnet. På den tiden har jeg ikke opplevd noe ubehagelig fra andre mennesker. Det har jeg derimot gjort flere ganger når jeg bodde i sentrum. Opplevde området som trygt, og vennlig, samtidig som det er praktisk med gangavstand til sentrum. Samt at jeg syns det var underlig at det blir ansett som ett «dårlig» område. 

Anonymkode: ce6b5...73b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.8.2020 den 17.00, AnonymBruker skrev:

Rundt damsgårdslien er det ikke så ille. Veldig mange flotte steder på Laksevåg. Folk som har veldig imot Laksevåg er tydeligvis ikke særlig kjent her 😅 Du har Nipedalen hvor det er rolig, Gravdal er flott. Og her på Olderneset får du ikke et hus under 6 millioner, så her er det fantastisk å bo. 

Anonymkode: c6b4c...165

Unnskyld at jeg kupper tråden litt, men jeg lurer på å kjøpe leil. i stadionveien. Er det et rolig og greit område ?

Anonymkode: 98054...de6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld at jeg kupper tråden litt, men jeg lurer på å kjøpe leil. i stadionveien. Er det et rolig og greit område ?

Anonymkode: 98054...de6

Er en del rusmisbrukere der også. 

Anonymkode: ae1a7...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født og oppvokst på Laksevåg, og bodde der de første 26 årene av mitt liv. Foreldrene mine bor der ennå. 

Området fra Damsgård og inn mot broen er litt belastet, ja. Rundt strax-huset er det jævlig. Men kommer du lengre ut på Laksevåg, er det helt greit, ikke belastet i det hele tatt. Jeg så ikke en rusmisbruker før jeg begynte på ungdomsskolen, og fikk venner som bodde nærmere Puddikken. 

Anonymkode: ae1a7...543

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er en del rusmisbrukere der også. 

Anonymkode: ae1a7...543

Ok, Takk skal du ha   👍 :)

Anonymkode: 98054...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rusmiljøet i Bergen lar deg være i fred, de har alt å tape på å kødde med menige mann. Sykkelen din derimot..... Laksevåg er kjent for å ha tyveri av løsøre så pass på å ta inn alt av verdi og med det mener jeg ALT! Dette er ikke unisont for hele Laksevåg selvfølgelig, men i gangavstand fra Rus institusjonenesom nevnt over. Kan legge til at lengre ute på Laksevåg mot Damsgård hovedgård ligger det en rus kaffe og behandling for LAR pasienter. Dette er mennesker som aldri tar ferie og har det tøft i livet. Ta forhåndsregler som i hvilken annen by så går dette greit skal du se. Hilsen en som bor i Årstad bydel.

Anonymkode: 3a65a...bbc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS her, tusen takk for mange flotte svar. Det er så betryggende å høre om andre unge studenter eller noen som bor der enda at det går bra og at det sjeldent skjer noe!

Anonymkode: 9fa84...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...