Gå til innhold

Ville du tatt en pille for å bli kvitt aspergeren?


AnonymBruker

Ville du tatt en pille for å bli kvitt aspergeren?  

46 stemmer

  1. 1. Ville du tatt en pille for å bli kvitt aspergeren?

    • Ja, dette er ikke noe liv
      12
    • Nei, jeg trives godt med aspergeren
      7
    • Har ikke Asperger
      27


Anbefalte innlegg

Hvis en slik pille fantes, ville du tatt en pille for å bli kvitt aspergeren og blitt helt normal?

Eller trives du som en uføretrygda, isolert, sosialt vrak, særing, venneløs, barnløs, coldrikkende, netflix-serie-elskende sofaslask?

Anonymkode: 46cae...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ganske sikker på vi valgte asperger før vi ble født. Hadde ikke ville blitt kurert. 

Anonymkode: 2cb88...2ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ganske sikker på vi valgte asperger før vi ble født. Hadde ikke ville blitt kurert. 

Anonymkode: 2cb88...2ff

 Ja, det gjorde vi sikkert!

Er det bare "alternative" fjols på dette forumet?

Anonymkode: 46cae...7c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umulig å si. Hjernen hadde endret seg helt, man ville hatt en annen personlighet osv. Det er mange fordeler med asperger, blir ikke lett fornærmet, tenker sak- ikke person, klarer å vurdere tanker og ideer som andre har sterke følelser imot. Den type distanse fra ting er veldig god å ha når man skal tenke seg frem på nye områder. 

Anonymkode: ba784...fea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis en slik pille fantes, ville du tatt en pille for å bli kvitt aspergeren og blitt helt normal?

Eller trives du som en uføretrygda, isolert, sosialt vrak, særing, venneløs, barnløs, coldrikkende, netflix-serie-elskende sofaslask? Anonymkode: 46cae...7c0

For en fæl oppsummering du gir der. :nei: 
Kjenner du noen med asperger i det hele tatt, eller er du kun ute for å slenge med leppa? 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange med asperger har haugevis av venner, jobb og hele pakken så den beskrivelsen TS er patetetisk og dømmende. 

Mange med asperger har og barn som Gro Dahle. Albert Einstein skal visstnok og ha hatt asperger. 

Å generalisere og si det du gjør, er ikke svært intelligent. Du er kun ute etter meningsløse diskusjoner fordi du kjeder deg. Kanskje det heller er på tide å se og fokusere på deg selv? Se på deg selv i speilet.

Anonymkode: c69b9...c26

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville heller hatt ny hjerne

Anonymkode: 2757d...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må da finnes jobber som passer for aspergere ???

Anonymkode: 3b39e...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror for øvrig en betydelig andel med asperger er slanke og fit, nettopp fordi de kan få en særinteresse for kosthold og trening og trene mye 💪 Selv trener jeg mye styrke og spiser høyprotein, så kroppen min er ikke noe å utsette på. Cola er godteri og drikkes et par ganger i måneden. Egentlig passer ingen av de andre stikkordene heller. Man skaper sitt eget liv, det gjelder om man har asperger eller ikke. Jeg har en tøff og kompleks bakgrunn, men jeg har stadig jobbet for å finne en plass i livet jeg kan ha det bra. Det mangler litt enda, men jeg vil si jeg har det bedre psykisk enn veldig mange andre som stresser med karriere, alt de vil kjøpe, ikke føle seg bra nok osv. Jeg trives med meg selv og ser på livet og meg selv som noe som forbedres og der man lærer mer fra år til år. 

Anonymkode: ba784...fea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis en slik pille fantes, ville du tatt en pille for å bli kvitt aspergeren og blitt helt normal?

Eller trives du som en uføretrygda, isolert, sosialt vrak, særing, venneløs, barnløs, coldrikkende, netflix-serie-elskende sofaslask?

Anonymkode: 46cae...7c0

For å besvare spørsmålet ditt; ja, jeg ville ha tatt ei slik pille, for jeg synes ikke akkurat at det er så veldig kult å ha asperger... Det er ikke noe jeg har valgt selv, så dersom det hadde fantes ei lita pille som kunne tatt vekk all aspergeren i meg, hadde det bare vært veldig fint!

 

Hvorfor sier du at de som har asperger er venneløse, barnløse, sosiale vrak, sofaslasker, osv? Hvor har du det fra? Er det slik livet ditt er, kanskje? Ingen med asperger er like... Det er ikke nødvendigvis sånn at dersom du har asperger, er du uten tvil en sliten sofaslask som ikke har en eneste venn... Noen aspergere har bare noen få vansker, og lever et noenlunde normalt liv, mens andre trenger mye mer hjelp... Mennesker med asperger kan fint klare å ta seg av et barn! Langt i fra alle med asperger er barnløse, så hvor du har det fra, vet ikke jeg... Unnskyld for at jeg reagerer, men bare fordi en har en asperger-diagnose, trenger ikke det å bety at en er et mislykka, uføretrygda menneske!

Endret av Banankaka04
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis en slik pille fantes, ville du tatt en pille for å bli kvitt aspergeren og blitt helt normal?

Eller trives du som en uføretrygda, isolert, sosialt vrak, særing, venneløs, barnløs, coldrikkende, netflix-serie-elskende sofaslask?

Anonymkode: 46cae...7c0

Av de tingene du beskriver er jeg kun barnløs, noe de fleste på min alder er (jeg er 22). Er i full jobb og har vært det i to år, men ja, jeg ville tatt en pille for å bli kvitt Aspergers syndrom. Ikke fordi livet mitt ikke "er noe liv", men fordi livet mitt hadde nok blitt enda bedre uten Aspergers.

Anonymkode: 62ce0...af1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da fælt så dømmende du var. Tror virkelig ikke de fleste med Asperger, er som du beskriver. Min sønn er ikke sånn, ja barnløs er han. Men nå er han bare 17 år, så det skulle bare mangle. Men han går da på videregående og har mange venner. Og har da store planer om videre utdannelse, og en karriere. 

Anonymkode: 33021...3f7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det var da fælt så dømmende du var. Tror virkelig ikke de fleste med Asperger, er som du beskriver. Min sønn er ikke sånn, ja barnløs er han. Men nå er han bare 17 år, så det skulle bare mangle. Men han går da på videregående og har mange venner. Og har da store planer om videre utdannelse, og en karriere. 

Anonymkode: 33021...3f7

Hvorfor har han asperger diagnosen om han ikke har noen problem med å fungere i hverdagen?

Anonymkode: 46cae...7c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor har han asperger diagnosen om han ikke har noen problem med å fungere i hverdagen?

Anonymkode: 46cae...7c0

Det kan være nettopp på grunn av diagnosen han har fått, at han klarer fungere i hverdagen. Du kjenner ham ikke og vet langt i fra hele historien. 

Anonymkode: c69b9...c26

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jeg hatet livet mitt og Asperger fram til for noen år siden og synes jeg like gjerne kunne avslutte det hele , så mislykka prosjekt som livet mitt var.  Men nå har jeg oppnådd det folk uten asperger klarer og kaller et normalt A4 liv. Utdanning, fast jobb,  huslån,  samboer og lappen. Jeg mangler bare volvo og unger. Men halve nabolaget har volvo-suv og 3 unger,  så det får være deres greie. Jeg tar meg heldigvis ikke nær av amøbekommentarer her. Det skinner jo igjennom at de aldri har møtt noen med Asperger . Akkurat som med de mest motbydelige homofobene. De som spyr ut alt dritt de kan komme på. De fleste har aldri møtt eller snakket med en homo, de bare lever i en rar fantasi om homofile ødelegger moralen og samfunnet.

Anonymkode: c786d...b3f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det ville jeg.  Jeg VET ikke om det er aspergersen som gjør det, men jeg opplever at folk blir «skuffa» fordi jeg ikke er slik førsteinntrykket kan være. Folk får høyr forventninger pga utseende mitt og klærne. Men så er jeg faktisk ingenting.

Jeg har nesten klart å få til egne karrierer jeg også men mens andre spaserer lett videre så er jeg den som blir «upopulær» og må «snu i døra». Er nå lei av å bli kastet ut fra alt, og er bare en backer! 
Og så er jeg lei av å være sist med alt. 
Jeg er en person inni meg, fordi jeg vet hva jeg ønsker men jeg klarer bare ikke å få det til. I stedet fremstår jeg direkte kjedelig for folk tror jeg. For jeg lager aldri drama, liker å ha lite osv.

Anonymkode: d316f...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det ville jeg.  Jeg VET ikke om det er aspergersen som gjør det, men jeg opplever at folk blir «skuffa» fordi jeg ikke er slik førsteinntrykket kan være. Folk får høyr forventninger pga utseende mitt og klærne. Men så er jeg faktisk ingenting.

Jeg har nesten klart å få til egne karrierer jeg også men mens andre spaserer lett videre så er jeg den som blir «upopulær» og må «snu i døra». Er nå lei av å bli kastet ut fra alt, og er bare en backer! 
Og så er jeg lei av å være sist med alt. 
Jeg er en person inni meg, fordi jeg vet hva jeg ønsker men jeg klarer bare ikke å få det til. I stedet fremstår jeg direkte kjedelig for folk tror jeg. For jeg lager aldri drama, liker å ha lite osv.

Anonymkode: d316f...69b

Du er uansett heldig som har utseendet med deg! 

Anonymkode: 3b39e...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er uansett heldig som har utseendet med deg! 

Anonymkode: 3b39e...187

Men hva skal man med det når man må sløse bort alt på å ikke ha særlig nettverk eller særlig identitet? 

Anonymkode: d316f...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva skal man med det når man må sløse bort alt på å ikke ha særlig nettverk eller særlig identitet? 

Anonymkode: d316f...69b

Du slipper ihvertfall å bruke massse tid og penger og energi på å se bra nok ut!!!!

Anonymkode: 3b39e...187

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.7.2020 den 10.06, Hoppetaujenta skrev:

For en fæl oppsummering du gir der. :nei: 
Kjenner du noen med asperger i det hele tatt, eller er du kun ute for å slenge med leppa? 

Jeg kjenner meg selv?

Anonymkode: 46cae...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...