Gå til innhold

Ville du tatt en pille for å bli kvitt aspergeren?


AnonymBruker

Ville du tatt en pille for å bli kvitt aspergeren?  

46 stemmer

  1. 1. Ville du tatt en pille for å bli kvitt aspergeren?

    • Ja, dette er ikke noe liv
      12
    • Nei, jeg trives godt med aspergeren
      7
    • Har ikke Asperger
      27


Anbefalte innlegg

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du slipper ihvertfall å bruke massse tid og penger og energi på å se bra nok ut!!!!

Anonymkode: 3b39e...187

Hva?? Men hvorfor se så bra ut når man ikke får flørter, kjæreste eller så lett flyttet dit mn faktisk vil? Synd å kaste bort utseendet på slik søppeldiagnose. Hadde nevrotypiker hatt mitt utseende hadde sikkert jobbet som supermodell eller noe annet.... det plager meg egentlig at pga aspergeren må jeg langt ned i nivå, 

Anonymkode: d316f...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter å ha sittet 2 timer i går med gråtende barn, som gråt så hen kastet opp, gruer seg til skolestart, tror hele klassen hater hen, at hen ikke er flink til noe, og som vil ha et nytt liv og være en ny person, hadde noen gitt meg en pille og sagt at den hadde fikset barnet mitt, hadde jeg gitt hen pillen, uten å tenke meg om et sekund.

Anonymkode: eb727...fe3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Etter å ha sittet 2 timer i går med gråtende barn, som gråt så hen kastet opp, gruer seg til skolestart, tror hele klassen hater hen, at hen ikke er flink til noe, og som vil ha et nytt liv og være en ny person, hadde noen gitt meg en pille og sagt at den hadde fikset barnet mitt, hadde jeg gitt hen pillen, uten å tenke meg om et sekund.

Anonymkode: eb727...fe3

Huff, vet du hvor ungen din har Asperger fra? Deg eller pappa? Eller var dere bare veldig uheldige med unge?

 

Anonymkode: d316f...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Huff, vet du hvor ungen din har Asperger fra? Deg eller pappa? Eller var dere bare veldig uheldige med unge?

 

Anonymkode: d316f...69b

Jeg har to barn, den ene har mye tyngre autisme, denne har "mild" asperger. Er endel som kan passe på spekteret i min familie. De har også begge adhd/add. Jeg har ingen diagnoser, heller ikke far, heller ikke mine foreldre eller besteforeldre, men søsken av både meg og mine foreldre kan passe på spekteret.

Anonymkode: eb727...fe3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har ikke vært uheldig med ungene. Som jeg sa til barnet i går, jeg ville ikke hatt en annen unge enn hen. Hen er omsorgsfull, inkluderende, og absolutt ikke dømmende. Hen har venner, er flink i mye, men ting gjør det vanskelig for hen. Hen er fantastisk akkurat slik hen er.

Men livet til hen hadde vært mye enklere uten diagnosen, derfor ville jeg gitt pillen, for hens del. Ikke for min del. For jeg elsker hen nøyaktig slik hen er.

Anonymkode: eb727...fe3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg har ikke vært uheldig med ungene. Som jeg sa til barnet i går, jeg ville ikke hatt en annen unge enn hen. Hen er omsorgsfull, inkluderende, og absolutt ikke dømmende. Hen har venner, er flink i mye, men ting gjør det vanskelig for hen. Hen er fantastisk akkurat slik hen er.

Men livet til hen hadde vært mye enklere uten diagnosen, derfor ville jeg gitt pillen, for hens del. Ikke for min del. For jeg elsker hen nøyaktig slik hen er.

Anonymkode: eb727...fe3

Det er derfor det kalles søppeldiagnose. Virker jo som vi er en skikkelig feil! Dumt han ikke er narsissist for da hadde livet vært bedre. Tror ikke jeg skal skrive mer. Men var slik jeg var som barn også. Slik jævla annerledesbarn som ingen forstod seg på. Søppelgener

Anonymkode: d316f...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er derfor det kalles søppeldiagnose. Virker jo som vi er en skikkelig feil! Dumt han ikke er narsissist for da hadde livet vært bedre. Tror ikke jeg skal skrive mer. Men var slik jeg var som barn også. Slik jævla annerledesbarn som ingen forstod seg på. Søppelgener

Anonymkode: d316f...69b

Dere er ikke en skikkelig feil. Dere er bare koblet sammen litt annerledes. Mine barn har noen som forstår seg på de, mange faktisk, fordi jeg jobber for det, konstant. De har ei mor som står på deres side, samme faen. Og som sloss med skole og hjelpeapperat, slik at de skal ha det aller beste utgangspunktet i fremtiden. For selv om man er koblet sammen litt annerledes, så betyr ikke det at man er feil. 

Ta tenåringen min. Leser knapt, skriver ikke, trenger tilsyn mye av tiden, men hen snakker flytende engelsk, kan vannvittig mye om politikk og historie, parkerer lærere i hver time i samfunnsfag, geografi, historie og religion. Hen er lynskarp, selv om hen lærer på en annen måte. Hen er vannvittig rettferdig, godtar alle, er inkluderende. Selv om hen synes mennesker er slitsomme i store mengder. Hen er en kjemperessurs for klassen sin, selv om hen synes at alle i klassen er idioter, for de sykler uten hjelm. ;) 

Men som ved alle diagnoser, alle ville hatt det bedre uten diagnoser, om det er asperger, astma, cp eller noe annet, det betyr ikke at man er feilvare. 

Anonymkode: eb727...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for et hjernedødt innlegg..

Jeg har doktorgrad, er i 100% jobb og har vært det helt siden jeg var ferdigstudert da jeg var 27, har mann, to barn, venner, trener fire-fem dager i uken, og er ingen av de tingene du skriver.

Hvorfor spyr du ut så mye meningsløst vås og hat? 

Anonymkode: 575c5...046

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har asperger, men har ikke det negative synet på meg selv, som du beskriver. Jeg lever godt med aspergeren min.

Dette er den 3. tråden din i dag. Jeg synes du skal finne deg noe annet å tenke på. Skaff deg en hobby.

Anonymkode: ccc5a...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.7.2020 den 3.34, AnonymBruker skrev:

Hvis en slik pille fantes, ville du tatt en pille for å bli kvitt aspergeren og blitt helt normal?

Eller trives du som en uføretrygda, isolert, sosialt vrak, særing, venneløs, barnløs, coldrikkende, netflix-serie-elskende sofaslask?

Anonymkode: 46cae...7c0

Jeg har nå jobbet fullt i 10år som sykepleier for en dårlig sjef gjorde at nok var nok...er nå ufør 60% og 40% tilrettelagt arbeid (ja jeg nyter friheten det gir mer tid til å dyrke mine interressefelt; tegning, gaming, henge m venner og kampsport)

Venneløs er jeg ikke, få, men gode venner.

Jeg syns a4 liv var kjedelig og trist, prøvd samboerskap og ordinært arbeidsliv, hvilket gjorde meg mer stressa og fikk mer symtomer. 

Vil ha mine særheter selv om det i perioder gir meg depresjon og angst, håper ikke det kommer noen kur for min del😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.7.2020 den 3.34, AnonymBruker skrev:

Hvis en slik pille fantes, ville du tatt en pille for å bli kvitt aspergeren og blitt helt normal?

Eller trives du som en uføretrygda, isolert, sosialt vrak, særing, venneløs, barnløs, coldrikkende, netflix-serie-elskende sofaslask?

Anonymkode: 46cae...7c0

Ja jeg vil ta en pille.

Det siste beskriver meg 100 prosent. Bare at jeg ikke ser så mye på serier da jeg dessverre ikke klarer å konsentrere meg om å se på film.

Anonymkode: fd428...b7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva?? Men hvorfor se så bra ut når man ikke får flørter, kjæreste eller så lett flyttet dit mn faktisk vil? Synd å kaste bort utseendet på slik søppeldiagnose. Hadde nevrotypiker hatt mitt utseende hadde sikkert jobbet som supermodell eller noe annet....

Anonymkode: d316f...69b

Virkelig?

Anonymkode: 46cae...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud for et hjernedødt innlegg..

Jeg har doktorgrad, er i 100% jobb og har vært det helt siden jeg var ferdigstudert da jeg var 27, har mann, to barn, venner, trener fire-fem dager i uken, og er ingen av de tingene du skriver.

Anonymkode: 575c5...046

Høres ikke ut som asperger .

Anonymkode: 46cae...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ikke ut som asperger .

Anonymkode: 46cae...7c0

Jo Asperger er ikke EN person. F.eks ,  selv om noen er på institusjon betyr det ikke at alle er det. Tvert imot jobber jeg som helsefagarbeider i et bofellesskap hvor det er autister som jeg hjelper med å fungere i hverdagen.  Det viser vel bare hvor vidt spekteret er. Jeg forteller ikke alle folk at jeg har Asperger fordi så mange har en eller annen utrivelig fetter som ødelegger familieselskap eller en nabo som raver rundt halvnaken med cosplayhatt på hodet for å vise at han er spesiell. Da tenker jeg bare okeeey jeg er ikke helt der altså 🙈 og  tror jeg dropper å fortelle neste gang gitt, jeg er Jeg  har 100% fast jobb,  huslån og et sosialt liv. Det går altså fint an med Asperger 

Anonymkode: c786d...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ikke ut som asperger .

Anonymkode: 46cae...7c0

Wow! Faktisk?? Så fantastisk!! Jeg er friskmeldt!!

Jeg stoler såklart mer på din vurdering, en vilt fremmed person på nettet, uten noen papirer på utdanning eller spesialisering på området, som aldri har snakket med meg, enn jeg gjør på opptil flere psykologer og eksperter som har utredet meg nøye med masse tester. 

Det høres ut som om du ikke helt vet hva asperger er for noe... Er et spektrum, vettu... Noen nøtteallergikere klør litt i halsen av å ete en nøtt, andre dævver... 

Anonymkode: 575c5...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo Asperger er ikke EN person. F.eks ,  selv om noen er på institusjon betyr det ikke at alle er det. Tvert imot jobber jeg som helsefagarbeider i et bofellesskap hvor det er autister som jeg hjelper med å fungere i hverdagen.  Det viser vel bare hvor vidt spekteret er. Jeg forteller ikke alle folk at jeg har Asperger fordi så mange har en eller annen utrivelig fetter som ødelegger familieselskap eller en nabo som raver rundt halvnaken med cosplayhatt på hodet for å vise at han er spesiell. Da tenker jeg bare okeeey jeg er ikke helt der altså 🙈 og  tror jeg dropper å fortelle neste gang gitt, jeg er Jeg  har 100% fast jobb,  huslån og et sosialt liv. Det går altså fint an med Asperger 

Anonymkode: c786d...b3f

Men mindre enn 1/3 er i jobb.

Anonymkode: 46cae...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow! Faktisk?? Så fantastisk!! Jeg er friskmeldt!!

Jeg stoler såklart mer på din vurdering, en vilt fremmed person på nettet, uten noen papirer på utdanning eller spesialisering på området, som aldri har snakket med meg, enn jeg gjør på opptil flere psykologer og eksperter som har utredet meg nøye med masse tester. 

Det høres ut som om du ikke helt vet hva asperger er for noe... Er et spektrum, vettu... Noen nøtteallergikere klør litt i halsen av å ete en nøtt, andre dævver... 

Anonymkode: 575c5...046

Du er i mindretall. 2/3 jobber ikke.

Anonymkode: 46cae...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Høres ikke ut som asperger .

Anonymkode: 46cae...7c0

Nå er det jo stor forskjell fra person til person selv om man har samme diagnose da når det kommer til  å fungere . Jeg har f.eks borderline og er ufør, mens alle de med borderline i gruppeterapien min har høyere utdannelse og har jobb. Jeg har også to venninner med asperger hvor den ene har jobb, mann og barn og den andre er ufør med støttekontakt.   Man kan ikke skjære alle over en kam.

Anonymkode: 72ff4...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er jo hele identiteten min. Jeg er faktisk glad for at jeg har det, det gjør meg unik og det er deilig å ikke være som alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
På 31.7.2020 den 23.48, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har han asperger diagnosen om han ikke har noen problem med å fungere i hverdagen?

Anonymkode: 46cae...7c0

Du vet lite om autisme skjønner jeg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...