Gå til innhold

Hvorfor vil du ned i vekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kun pga av utseende og eget selvbilde,er normalvektig,så er ikke mye som skal av men det lille som er plager meg litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utseendet. Jeg er allerede vakker, men jeg vil se mektig ut. 

Anonymkode: 37c0f...247

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler vil jeg si.

Føler meg mere vel med normal bmi og dessuten trenger jeg å være lett i kroppen for å springe etter barnebarna.

En del vondter er blitt borte med lavere vekt.

Anonymkode: 05130...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives egentlig bedre enn før utseendemessig, og har smal midje, så er ikke så bekymret for helsa heller. Det som fikk meg til å åpne øynene var da jeg merket at rompa mi ikke helt får plass på ett bussete mer. Koronarestriksjoner har vært redningen min for å si det sånn. Tenker at så stor rompe og lår umulig kan være bra for knærne, og ønsker å føle meg litt smalere og lettere. Selv om jeg liker det jeg ser i speilet bedre enn før 

Anonymkode: f53bf...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det utseendet, definitivt. Vil bli slank og sexy. Vil bruke alle de fine buksene mine fra da jeg var 20. Og ikke minst vil jeg bli kvitt hengemagen etter 3 graviditeter.

Vil også gjerne komme i bedre form, men har ingen helseplager pga. overvekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.7.2020 den 22.54, AnonymBruker skrev:

Er det bedre helse eller utseende som motiverer mest for deg? 

Anonymkode: f26e5...070

Utseende. Er normalvektig mtp bmi.. 

Anonymkode: 8e239...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utseendet. Jeg veier ikke nok til at det påvirker den fysiske helsen min, men i og med at jeg har vært vandt til å være godt trent så tærer det på psyken min at jeg ikke ser slik ut lengre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.7.2020 den 22.54, AnonymBruker skrev:

Er det bedre helse eller utseende som motiverer mest for deg? 

Anonymkode: f26e5...070

Ingen av delene. Akkurat nå er jeg ukomfortabel. Jeg kjenner at armene ikke henger helt nedover langs siden, pga. fett som er i veien.

Valker som dannes når man sitter har begynt å presse opp mot bh spilene.

Jeg er bare rett og slett ukomfortabel akkurat nå med denne størrelsen.

Jeg kommer alltid til å være overvektig. Jeg elsker mat, kos og alt som hører til. Men jeg ønsker at noe av fettet på kroppen kan forsvinne. Jeg ønsker å bli komfortabel i min egen kropp. 

Anonymkode: 2c7db...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg er fornøyd fysisk med kroppen min, men har dårlig psykisk helse og mild depresjon store deler av året. Har også antydning til sinneproblemer. Derfor vil jeg trene = gå ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utseende. Jeg er i kategorien overvekt, og trives ikke helt med det. Jeg  har klær i skapet som jeg lengter etter å kunne ta på meg igjen.

Anonymkode: 9192c...cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener for helsa og for å føle meg bedre.

Kutter i kosten for å gå ned i vekt så klærne skal sitte penere, slippe heftes med valker på magen, litt mye under haken og slikt.

Anonymkode: 01ab5...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler. Tidligere var det kun utseende (har prøvd flere ganger før, men først nå er hodet med). Jeg står absolutt i fare for høyt blodtrykk, diabetes ol. Merker nå særlig anklene blir fort vonde og også korsryggen. Jeg klarer ikke å trene noe særlig fordi jeg er for tung, merker at belastningen blir veldig tung, veldig fort. Jeg ønsker å starte å trene etter jeg har gått ned en del, det gleder jeg meg faktisk til. 

Klart at utseende betyr masse også. Jeg er rett og slett flau over størrelsen min og jeg vil veldig gjerne kjøpe klær i vanlige butikker. Mye billigere er det også! 

Anonymkode: 432a1...c22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er i hovedsak utseende og å kom inn i klærne igjen i skapet som absolutt ikke sitter fint nå. Gått ned 8 har 7 igjen. Så er på vei. 

Anonymkode: f9e76...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler.

Har alvorlig nevrologisk sykdom , og drasse på 10 kg ekstra er virkelig ikke bra. 

Og jeg har ikke ville tatt selfie og blitt tatt bilder av på 3 år , hater å se meg selv.

Trenger ikke bli superslank  , men gå ned nok til å ikke gremmes.

Anonymkode: 7617a...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg har kommet i overgangsalderen og derfor er opptatt av å ikke legge på meg, som jo er noe mange opplever da. Skal gå ned 3 - 3,5 kg, slik at jeg får en BMI på ca. 21. Og deretter passe på å holde meg der.

Anonymkode: 49da3...8ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg gjør det pga den gode følelsen av å være lett på foten, trene mye uten for mye vondter i kneet mitt og generelt velbehag.
 

Men jeg må også innrømme at mye av grunnen igjen til at jeg trener er for å se bedre ut (i tillegg til grunnene over). For å akselerere vektnedgangen ytterligere. Jeg er ikke veldig stor (har dog noen kilo ekstra på mage og ansikt), men jeg er veldig høy og med bred benbygning, så da «må» jeg være enda slankere for å ikke bli så stor og «ruvende».
 

Jeg har en del problemer med selvbilde/selvtillit etter mye mobbing, og en del ufine kommentarer rundt både utseende og størrelse selv i voksen alder. Innerst inne håper jeg at et bedre utseende kan gi meg litt mer «medvind» i sosiale interaksjoner så jeg lettere kan bli tryggere i meg selv og bygge videre på et mer selvsikkert jeg derfra. Det høres nok ikke 100% sunt ut da de aller fleste mener sånt kun må komme innenfra, men jeg mener man ikke skal underdrive effekten av fordelene et forbedret ytre gir.

Anonymkode: 37794...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utseende og helse men utseende tenker jeg mest på. Å se sexy ut, ha markert ansikt, smal midje og normal rumpe (er ikke tilhenger av booty greier) har gått ned 8 kg og er sykt fornøyd, går jeg ned 5 kg til er jeg 55 kg og kommer til å se ut slik jeg var da jeg var 20. Jeg har en meget bra utseende, er bare de ekstra kiloene som gjorde meg helt ugjennkjennbar, orker ike å være lubben hele livet, bruke lange store klær og føle meg dritt. Å se feit ut er stygt, uansett hvor pen man er, alle de fine trekkene ble liksom visket bort når jeg la på meg, men nå er jeg i kategorien normalvektig og er veldig fornøyd 😊

Anonymkode: 3e13a...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.8.2020 den 19.05, AnonymBruker skrev:

Utseendet. Jeg er allerede vakker, men jeg vil se mektig ut. 

Anonymkode: 37c0f...247

Mektig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mye hjerte- og karsykdommer i familien, så fornuften tilsier at det burde være den største motivasjonen, men for meg er det denne rekkefølgen:

1. Vil føle meg lett, bli sprek og løpe langt uten å drasse på så mye vekt.

2. Vil passe inn i kule klær og føle at jeg kan velge de klærne jeg synes er finest, ikke fordi de passer

3. Helsa.

Anonymkode: 220ff...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...