Gå til innhold

Hvorfor vil du ned i vekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det bedre helse eller utseende som motiverer mest for deg? 

Anonymkode: f26e5...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Praktisk å passe alle klærne igjen :) jeg var aldri overvektig, bare nesten. Går ned 7-8 kg til jeg passer alle buksene igjen, og er helt komfortabel. Det viktigste er likevel helsa. Ville ikke ha noe problemer pga overvekt, kroppen min er allerede syk, og vil gjøre det jeg kan for å holde den friskeste mulig.

Anonymkode: 07a90...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler. Men det som sparket meg bak, og fikk meg til å sette i gang med vektnedgang var at jeg ikke klarte å ta salto på trampolinen lenger. Så helse er kanskje det viktigste.

Anonymkode: a28d5...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleide å være utseende,  men nå er det pga helse.  

Sliten i kroppen, vondt i hofter og korsrygg +++ 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

utseende. ikke fornøyd med meg selv, flau over å gå i ulike typer klær. nesten ingen klær som er passe lenger. magen bare henger ut, flau når jeg er med venner som er tynn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helsa! Jeg er ikke overvektig, har alltid hatt en bmi på 24,0, men jeg er redd når overgangsalderen starter at jeg skal plutselig øke veldig i vekt og dermed være overvektig. Er 34 år og ferdig med svangerskap, så nå må jeg ta litt tak.

Anonymkode: 3852f...55d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få innvilget brystreduksjon. Sliter som fy med ryggen, og fikk beskjed av sykehuset at jeg får innvilget operasjon om jeg går ned 8-10 kg først. 

Gått ned 4 av de allerede, så håper jeg klarer å komme ned til ønsket vekt ila høsten. Treningsmotivasjonen er helt i bånn nå etter corona.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst grunnet helsen, sliter med daglige smerter, konstant trøtt og aldri uthvilt. Dette fungerer svært dårlig med småunger og 100% jobb, så noen grep måtte taes. 

Har til nå lagt om kosthold og startet å trene, og føler hverdagen allerede er bedre. Mindre smerter, mer overskudd, noen kilo lettere er også en herlig bonus. 

Anonymkode: b4eda...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det utseende. 
 

Jeg er heldig og har veldig bra helse, og klarer derfor ikke å se for meg at de ekstra kiloene skal føre til dårligere helse. Selv om jeg vet at det selvfølgelig øker risikoen for uhelse

Skal ned fra 69 til 62. Begynte å se på kostholdet for en uke siden. Ser allerede litt forandring, det er ikke rart så mye som jeg tisser for tiden 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det kun utseende. Er normalvektig og har ingen fysiske problemer. Vil fra bmi 21 til 18,5. Da ser jeg bedre ut

Anonymkode: 0e2ae...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler. For utseendet sin del er jeg lei av den store vomma som gjør at plagg som passer mageomkretsen ellers er for store. Jeg synes også haka begynner å merke tyngdekraften vel mye. 

For helsa sin del har jeg diabetes 2. Har hatt ok blodsukker mens jeg bruker medisin, det har blitt enda bedre etter litt vekttap, men har et håp om å kunne beholde fine verdier også uten medisin ettersom vekta går mer ned. Er også disponert for annet rusk som overvekt kan bidra til. 

Anonymkode: 7c641...758

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har slanket meg mange ganger. De gangene det kun var for å se bedre ut og utgangspunktet var at jeg hatet meg selv og kroppen min så endte det alltid med en stor smell der jeg la på meg alt pluss litt til etterpå. Den gangen jeg valgte å først akseptere meg selv og kroppen min som den var, og så fokusere på helseeffektene av å spise sunt og trene, så klarte jeg for første gang å holde vekta nede lenge. For min del handler det om at når utseendet er fokuset og jeg misliker kroppen min og det er alt jeg tenker på, så kan ikke vektnedgangen gå fort nok. Jeg spiser for lite, trener for mye, og så klarer jeg ikke å holde det vedlike så jeg gir opp og hater meg selv enda mer og tenker at jeg aldri kommer til å klare det uansett så da er det ikke noen vits i å prøve. Så trøstespiser jeg og legger på meg enda mer. Når jeg er fornøyd med meg selv sånn som jeg er og kun tenker på helsefordelene så har jeg det ikke like travelt. Da senker jeg skuldrene og fokuserer på at jeg skal ha det bra. Hvis jeg bare er utsultet og utslitt så har jeg det ikke bra, og da er det jo ikke bra for helsen min. Siden jeg er fornøyd fra før av, kan det bare bli bedre, men jeg trenger ikke å spurte mot målet siden det ikke er noe hastverk. 

Nå har jeg lagt på meg 5 kg i koronaperioden, men liker kroppen min som den er, så nå er det kun helsefordelene jeg tenker på når jeg skal trene igjen og spise sunnere. Og jeg gleder meg til å føle meg bedre innvendig. 

Anonymkode: c0dfc...285

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utseende. Jeg har alltid vært frisk og rask, uansett vekt. Men jeg er drittlei av å ha feit mage som stikker ut, måtte gå med digre gensere for å skjule den, at låra gnisser istykker buksene, og at jeg har dobbelthake. 

Anonymkode: 8a433...b9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del var det brystreduksjon som var min største motivasjon til å bli normalvektig. Tanken på å bli kvitt nakkeproblemer og vonde skuldre. Operasjonen ble gjennomført innen et halvt år etter at jeg ble normalvektig. Hadde bare 5-6 overvekt i utgangspunktet, så jeg følte meg ikke sååå ille, men det merkes godt på klær og utseende likevel. 

Anonymkode: c9ec2...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da jeg hadde en BMI på sykelig overvekt, var det helsa som motiverte. Nå er jeg normalvektig og skal bare ned noen få kilo til. De skal jeg gå ned pga. utseende. 

Anonymkode: 0d41a...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utseende. Er ikke overvektig, og det har ingen helsegevinster for meg å gå ned i vekt. 

Anonymkode: 3e62e...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg har lyst til å kunne se meg i speilet uten å bli fysisk kvalm og dårlig. Jeg vil føle meg fin og sexy for samboeren min, og jeg vil ned i vekt for å få en bedre selvtillit. Jeg vil også ned i vekt fordi helsen min må bli bedre, og jeg ønsker meg flere barn. Det var fryktelig tungt sist, og neste gang håper jeg å være lettere, og kanskje kunne føle meg litt fin med kul på magen. 
 

såklart vil jeg bli i bedre form så jeg kan leke og løpe med barna mine, uten å bli utslitt. Og jeg vil kunne gå lengre turer i ulendt terreng😊

Anonymkode: 3d60a...8fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utseende. Folk behandler meg bedre. Og det å kunne kjøpe bukser som ikke trenger å koste 600,- på zizzi.

...og sunnere kosthold gjør at jeg kanskje slipper unna mage og tarmkreft som mange i familien har hatt.

Anonymkode: 73c66...b7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...