Gå til innhold

Hvorfor vil du ned i vekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helt klart helsen. Jeg har lyst å leve og være sunn og frisk. Det er jeg ikke nå. Har en del helseproblemer som overvektig. Føler meg fengslet i en vanskelig situasjon.

Anonymkode: b7638...ac1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har faktisk skrevet dette ned i slankedagboken min:)

Hvorfor vil jeg ned i vekt?

Bedre helse; lavere blodtrykk, mindre risiko for hjerte- og karsykdommer, slag og diabetes. Alle disse ligger i familien min:(

Bedre utseende, mer komfortabel, bedre selvtillit, lettere å finne klær, blir behandlet bedre, slutte å hate meg selv og slutte å dra i en fettvalk jeg har på en idiotisk plass som frustrerer vettet av meg. :dry:

 

Anonymkode: dd772...e54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det utseendet, og med det også selvtilliten. Husker hvor fornøyd jeg var når jeg var 10 kilo lettere enn jeg er idag. Har masse fine klær fra da, som jeg har lyst til å passe inn i. Og det er utrolig kjipt å kjenne på at de klærne jeg bruker nå, og som egentlig skal passe, har begynt å bli trange. 

Gleder meg veldig til å kjenne meg fornøyd igjen, men det er en hard vei dit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var i 20 og 30-årene var utseende den eneste motivasjonen. Funket egentlig dårlig som langvarig motivasjon for nå er jeg 45 og fortsatt overvektig. Men nå holder jeg på å gå ned i vekt en gang for alle fordi jeg har begynt å få en del helseutfordringer grunnet overvekten, og jeg ønsker å leve et godt, langt smertefritt liv.

Anonymkode: 9c914...730

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler, for meg. Jeg sliter litt med helsen pga vekten, som vondt i ryggen, vondt i knær og er i fare for å utvikle diabetes. Så for meg betyr det at hvis jeg går ned i vekt, så vil jeg få bedre helse. Når det gjelder utseende, så vil jeg få mindre mage og bli tynnere. Og det vil gi med bedre selvtillit og jeg vil også føle meg penere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi jeg ikke kjenner igjen kroppen min. Den er ikke "min". Jeg liker den ikke. 

Jeg brukte samme størrelse fra jeg var 20 til jeg var 50. 

Så jeg kjenner veldig godt kroppen jeg engang hadde. Jeg hater den kroppen jeg har nå. 

Klærne passer ikke. Kles-stilen jeg liker, passer ikke. 

Og eplefasongen jeg plutselig fikk, er også helseskadelig. 

 

 

Anonymkode: 1d57c...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg vil ta Berg og dalbane med ungene - nå er jeg så tjukk at frykten for at jeg ikke passer tar meg. 
 

Fordi jeg dør av skam hver gang noen nevner korona og overvekt. 
 

Fordi jeg alltid har en unnskyldning til å ikke være med familie og venner på tur fordi jeg er redd for at jeg ikke klarer henge med på deres allerede rolige tempo. 
 

Fordi jeg egentlig er utrolig glad i naturen, men nå klarer jeg ikke nyte den for alt er er ork. 
 

Fordi jeg synes der er sinnsykt belastende å alltid gå og lure på om beltet i bilen eller flyet passer. 
 

Fordi jeg ikke blir med på båt-tur fordi jeg er redd man må gå et høyt trinn av eller på båten og det klarer jeg ikke med min vekt. 
 

Jeg har 60kg igjen. Så for meg handler det om å fungere i livet mitt igjen. Jeg klarer det meste, men at noen ting ikke går synes jeg er forferdelig. 

Anonymkode: e0ec1...01e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler. Jeg er dessverre ikke en av de som kler å ha noen kilo for mye og ønsker å føle meg bedre med meg selv. Jeg har også en god ledd- og muskelplager, jeg tror ikke alt skyldes vekten, det er en del andre faktorer som absolutt spiller inn også, men jeg håper det vil hjelpe å gå ned i vekt. Jeg tror håpet om mindre smerter er den største motivasjonen nå. Jeg jobber med saken og har gått ned 6 kg siden i vår, ideelt sett burde jeg gått ned 30 kg til. Håper å klare det innen jul 2021. 

Anonymkode: c98fd...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk gått ned 7-10 kg i fjor, og motivasjonen var både å se bedre ut, og at knærne mine skulle få mindre vekt å bære på (er tidlig i 50-årene og har allerede fått litt dårlige kneledd pga artrose :().  jeg kjenner jo nå at jeg er lettere når jeg går i trapper/ bakker, og i tillegg er det lettere å finne klær som sitter pent :) 

Anonymkode: aa234...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bikket overvekt på bmi, å tenkte at jeg måtte ta tak nå for å snu trenden. Veldig lett å legge på seg. Jeg var både lat og tiltaksløs.

Men det er for både helse og utseende. Det er så deilig nå når jeg kan gå i butikken å bare ta med et plagg, å det passer! 

Nå skal jeg jobbe beinhardt, gå ned de siste 3- 4 kiloene, å så skal jeg klare holde meg der. Alt er lettere mer færre kilo, at jeg føler meg vel i klærne er en kjempebonus.

Anonymkode: 24351...535

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg ny vekt som også viser bmi. Jeg visste jeg var overvektig men ikke at jeg hadde tippet over i fedmekategorien. Bmi var 30.5. Nå har jeg gått ned 5 kg på 4 uker ved noen enkle grep. Kuttet ut sjokolade og annen unødvendig kosemat. Sørger for at 3/4 av tallerkenen er grønnsaker når jeg spiser middag og går minst en time i oppoverbakker hver dag i et tempo hvor jeg er lett andpusten. Jeg skal ned minst 10 kg til. 

Å være i fedmekategorien ga meg den nødvendige vekkeren for da er jeg garantert vektrelaterte helseutfordringer og jeg ønsker ikke at kiloene skal begrense livsutfoldelsen min. Jeg vil ha en kropp som virker.

Anonymkode: fd0b6...920

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler. Ikke at jeg vil ned i vekt, men holde en slank vekt.  Så noen ganger vil jeg ned, ja. 

Føler jeg er bedre i form, og føler meg bedre utseendemessig, og i klær når jeg ikke veier for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil ned noen kilo for at klærne skal sitte bedre. Er innenfor normalvekt nå, men har for mye mageomkrets. Det handler både om utseende, velvære, praktisk, og helse. Var str S før, nå bruker jeg L. Føles litt ugreit fordi det på en måte er unødvendig mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.7.2020 den 23.16, Sprinkle skrev:

For å få innvilget brystreduksjon. Sliter som fy med ryggen, og fikk beskjed av sykehuset at jeg får innvilget operasjon om jeg går ned 8-10 kg først. 

Gått ned 4 av de allerede, så håper jeg klarer å komme ned til ønsket vekt ila høsten. Treningsmotivasjonen er helt i bånn nå etter corona.

Ot

Hva er bmien din når du får innvilget operasjonen?

Anonymkode: 09367...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ot

Hva er bmien din når du får innvilget operasjonen?

Anonymkode: 09367...95e

Normalvektig 😊 jeg ligger i grensen lett overvektig nå

Endret av Sprinkle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Sprinkle skrev:

Normalvektig 😊 jeg ligger i grensen lett overvektig nå

Takk!

Anonymkode: 09367...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk!

Anonymkode: 09367...95e

Dette varierer veldig fra sted til sted virker det som, men generelt er de ganske stenge med vekten før en slik operasjon 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Bareine skrev:

Jeg vil ned noen kilo for at klærne skal sitte bedre. Er innenfor normalvekt nå, men har for mye mageomkrets. Det handler både om utseende, velvære, praktisk, og helse. Var str S før, nå bruker jeg L. Føles litt ugreit fordi det på en måte er unødvendig mye. 

Samme her. I tillegg ser jeg ingen grunn til å fortsette å gå opp i vekt. Før eller senere må jeg ta tak likevel, og jobben blir ikke enklere jo tyngre jeg blir. 

Anonymkode: 63fbe...5d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre helse, fysisk og psykisk. At jeg i tillegg føler meg mer attraktiv er en motiverende bonus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...