Gå til innhold

Må han lyge når jeg ønsker ærlighet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samtalen var:

"Bli enig om å være med han ut å handle"

Jeg sier: føler jeg ser ut som en slaur nå.. Føler meg ikke komfortabel å gå ut, vet ikke hvorfor... Hm..

Han: "ser opp og ned på meg"

Jeg: *grøss, what** 

Han:  "Du kan jo ta på deg en fleace jakke, du har jo så mange fine med ulike farger"

Meg: hvorfor kan jeg ikke gå slik da?

Han: Nei, jeg tenkte kansje det var kaldt, du kan gå slik såklart.

( det var varmt ute, jeg nevnte ikke noe om at jeg var kald, kun at jeg ikke følte jeg så fin ut)

At han nevte kaldt var for å unngå å si at jeg var stygg... Enkelt og greit... Ta på fleace jakke og skjul deg mente han egentlig. Jeg sa aldri at jeg var kaldt. Ts😞

 

Anonymkode: 68973...218

Du sa at du følte et udefinerbart ubehag ved å gå ut.

Han tenkte du kanskje var kald og derfor følte et vagt ubehag.

Eller kanskje han tenkte at du hadde nytte av kosen i flisen, hva vet jeg. Jeg tar iblant på meg mer klær om jeg føler meg til ueffen. Jeg tror på en måte presset fra klærne hjelper. 

Ikke vær så hard mot kjæresten din. 

Ikke vær hard mot deg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han høres ut til å være en fin fyr. Du høres ut til å søke veldig mye bekreftelse.

Ikke stress med utseendet, men jobb heller litt med deg selv. Slitsomt å forholde seg til noen som er så opphengt i eget utseende (og andres oppfatning av det).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan kjenne igjen noe av det du beskriver, som 16-17 år. Og det må ha vært vanskelig å forholde seg til Så mye usikkerhet for eks-kjæresten min.

Å spørre slike spørsmål er faktisk ikke så normalt, og du fremstår veldig usikker.

Hvis du hadde vært trygg på deg selv som person (utseendet, personlighet, intelligens) så ville du ikke søkt etter bekreftelse hele tiden.. 

Så gi han litt slack, du kommer til å gjøre han utslitt hvis du fortsetter slik

Anonymkode: 3e3fb...2bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å spørre slike spørsmål er faktisk ikke så normalt, og du fremstår veldig usikker.

Hvis du hadde vært trygg på deg selv som person (utseendet, personlighet, intelligens) så ville du ikke søkt etter bekreftelse hele tiden.. 

Anonymkode: 3e3fb...2bd

«Hvis du hadde vært trygg, selvsikker, sterk, så...!»

Dette er en av klassikerne på KG.

«Du oppfører deg feil, og grunnen er at du er usikker, sjalu og svak.»

Og så er oppskriften å ‘jobbe med seg selv’.

Og det å ‘jobbe med seg selv’ består jevnt over i å fortrenge sine egne følelser og instinkter, smile pent uansett hva mannen finner på, og generelt være en dørmatte. 

Det er jammen ikke rart det går galt!

Det er jammen ikke rart så mange av dere senere kommer inn og klager over at mannen er utro eller at dere selv har mistet sexlysten!

Det er helt feil metode!

Har man følelser, så skal man leve ut følelsene. 

Dersom følelsene er vonde, så skal man forlate partneren.

Det er en grunn til at man kjenner på et ubehag, og det ubehaget må man ta på alvor. 

Ellers kommer dere inn senere og så sier dere, også en klassiker;

«Hvordan kunne JEG vite at han var en slask, det sto ikke skrevet i panna hans?!»

«Hvordan mener du at JEG skulle vite dette så tidlig?!»

«Hallo, tror du det er lett å se hvordan en mann er, før det er gått flere år?! Det er jo ikke mulig å se hvordan en mann er, veldig tidlig i forholdet!!»

Jo, det er nettopp det det er!

Det at man hele tiden må fortrenge sine egne instinkter i starten av et forhold, for å fremstå som kul og sterk og selvsikker, det er en jævlig god indikator for at her er det noe muffens. 

Vil du ha en bra mann så må du faktisk

1. teste mannen din, dvs. leve ut usikkerheten din og panikken din, for å se hvordan han reagerer når du er utrygg

2. forlate de mennene som ikke lever opp til oppgaven, dvs. fanger opp at du er utrygg og får deg til å føle deg trygg

Hvordan han velger å gjøre det, er opp til mannen. Det eneste kriteriet er at det er HAN som skal gjøre deg trygg, ikke du selv som skal gjøre deg trygg. 

Dette er å ha EKTE SELVTILLIT, og ikke den billige etterligningen man snakker så forbanna mye om her inne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samtalen var:

"Bli enig om å være med han ut å handle"

Jeg sier: føler jeg ser ut som en slaur nå.. Føler meg ikke komfortabel å gå ut, vet ikke hvorfor... Hm..

Han: "ser opp og ned på meg"

Jeg: *grøss, what** 

Han:  "Du kan jo ta på deg en fleace jakke, du har jo så mange fine med ulike farger"

Meg: hvorfor kan jeg ikke gå slik da?

Han: Nei, jeg tenkte kansje det var kaldt, du kan gå slik såklart.

( det var varmt ute, jeg nevnte ikke noe om at jeg var kald, kun at jeg ikke følte jeg så fin ut)

At han nevte kaldt var for å unngå å si at jeg var stygg... Enkelt og greit... Ta på fleace jakke og skjul deg mente han egentlig. Jeg sa aldri at jeg var kaldt. Ts😞

 

Anonymkode: 68973...218

Men i alle dager. DU sier at du ser ut som et eller annet negativt. Han er en mann og som menn flest så gidder ikke han å psykoanalysere det og finner kjapt en løsning: dekke deg til. Det er logisk. Kanskje han også tenkte at du føler deg bedre om du er varmere. 

Kommer du aldri noensinne ever med en hvit løgn? 

Sier du til ham at han er kjekk, men at Brad Pitt feks er kjekkere? 

Anonymkode: 0ea50...c8e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

6 minutter siden, ~ m a u d e ~ said:

«Hvis du hadde vært trygg, selvsikker, sterk, så...!»

Dette er en av klassikerne på KG.

«Du oppfører deg feil, og grunnen er at du er usikker, sjalu og svak.»

Og så er oppskriften å ‘jobbe med seg selv’.

Og det å ‘jobbe med seg selv’ består jevnt over i å fortrenge sine egne følelser og instinkter, smile pent uansett hva mannen finner på, og generelt være en dørmatte. 

Det er jammen ikke rart det går galt!

Det er jammen ikke rart så mange av dere senere kommer inn og klager over at mannen er utro eller at dere selv har mistet sexlysten!

Det er helt feil metode!

Har man følelser, så skal man leve ut følelsene. 

Dersom følelsene er vonde, så skal man forlate partneren.

Det er en grunn til at man kjenner på et ubehag, og det ubehaget må man ta på alvor. 

Ellers kommer dere inn senere og så sier dere, også en klassiker;

«Hvordan kunne JEG vite at han var en slask, det sto ikke skrevet i panna hans?!»

«Hvordan mener du at JEG skulle vite dette så tidlig?!»

«Hallo, tror du det er lett å se hvordan en mann er, før det er gått flere år?! Det er jo ikke mulig å se hvordan en mann er, veldig tidlig i forholdet!!»

Jo, det er nettopp det det er!

Det at man hele tiden må fortrenge sine egne instinkter i starten av et forhold, for å fremstå som kul og sterk og selvsikker, det er en jævlig god indikator for at her er det noe muffens. 

Vil du ha en bra mann så må du faktisk

1. teste mannen din, dvs. leve ut usikkerheten din og panikken din, for å se hvordan han reagerer når du er utrygg

2. forlate de mennene som ikke lever opp til oppgaven, dvs. fanger opp at du er utrygg og får deg til å føle deg trygg

Hvordan han velger å gjøre det, er opp til mannen. Det eneste kriteriet er at det er HAN som skal gjøre deg trygg, ikke du selv som skal gjøre deg trygg. 

Dette er å ha EKTE SELVTILLIT, og ikke den billige etterligningen man snakker så forbanna mye om her inne. 

Det er da virkelig ikke kjærestens oppgave å bygge opp selvfølelsen hennes.

Å være trygg på seg selv er en enmannsjobb. Hi er jo kroneksempelet på dette. Kjæresten synes hun er kjempefin, hi er allikevel usikker.

Jeg kan som sagt kjenne meg igjen i både hva hi skriver og gjør, som ungdom. Og det handlet om at JEG var usikker på om jeg var god nok. Kjæresten min hadde ingenting med min usikkerhet å gjøre.

Jeg var både tynnere, penere og mer velstelt.  Men 38-åringen uten sixpack, rompe som kler best hipster og et ansikt som er en mer rynkete versjon av fersken - er allikevel mer fornøyd med seg selv, og mindre opptatt av bekreftelse fra andre. 

Anonymkode: 3e3fb...2bd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er da virkelig ikke kjærestens oppgave å bygge opp selvfølelsen hennes.

Anonymkode: 3e3fb...2bd

Nei?

Det har jeg da heller ikke sagt.

Tvert i mot har jeg sagt at det er hennes ansvar å gå, og at det er det som er ekte selvfølelse. 

At andre heller vil ha falsk selvfølelse, fordi de ikke våger eller gidder å skaffe seg ekte selvfølelse, eller fordi de er så redd for å være alene, får de ta på egen kappe. 

Det å bli værende i et utrygt forhold, og skaffe seg trygghet selv, a/k/a fortrenge sine følelser, er IKKE å ha selvrespekt, det er å være en dørmatte. 

Endret av ~ m a u d e ~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Brente barn skyr ilden ts. Min erfaring er at de gangene jeg har gitt ærlig svar, har det blitt sur stemning. Som menn lærer vi oss at noen ganger er det best å holde kjeft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Minesveiper skrev:

Brente barn skyr ilden ts. Min erfaring er at de gangene jeg har gitt ærlig svar, har det blitt sur stemning. Som menn lærer vi oss at noen ganger er det best å holde kjeft.

Og vi som dater mannen etter at han har vært borti ei uten selvtillit, får bøte for hennes synder og hennes hinting og testing. Ihvertfall det første året. For mannen lærer shittesting av sine usikre eksdamer. Så det er ikke måte på hva ei dame med hjerte og selvfølelse på rett sted må igjennom før det kan etableres tillit i forholdet. For da tror jo mannen lenge at vi også egentlig er usikre, for det har blitt normalen. 

Anonymkode: a2732...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og vi som dater mannen etter at han har vært borti ei uten selvtillit, får bøte for hennes synder og hennes hinting og testing. Ihvertfall det første året. For mannen lærer shittesting av sine usikre eksdamer. Så det er ikke måte på hva ei dame med hjerte og selvfølelse på rett sted må igjennom før det kan etableres tillit i forholdet. For da tror jo mannen lenge at vi også egentlig er usikre, for det har blitt normalen. 

Anonymkode: a2732...97b

Drit i å skylde på eksdama hans, for at dere selv påtar dere oppgaven med å «bøte».

Dette velger dere helt selv, enda dere kunne fått en hvilken som helst annen, og bedre, mann!

Dere ser bare ikke de mennene, i deres iver etter å innta martyrrollen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ~ m a u d e ~ skrev:

Drit i å skylde på eksdama hans, for at dere selv påtar dere oppgaven med å «bøte».

Dette velger dere helt selv, enda dere kunne fått en hvilken som helst annen, og bedre, mann!

Dere ser bare ikke de mennene, i deres iver etter å innta martyrrollen!

Hvis damer kan shit-teste for å finne en partner som tåler dem og deres usikkerhet, så kan vel menn det òg. 

Anonymkode: a2732...97b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis damer kan shit-teste for å finne en partner som tåler dem og deres usikkerhet, så kan vel menn det òg. 

Anonymkode: a2732...97b

Ja visst, det er jo nettopp det de gjør når de sier ting som «buhu, eksdama mi var så slem mot meg!» 

Og de damene som biter på dette tullet, har den samme rollen som kjæresten til trådstarter.

De klarer ikke å trygge kjæresten sin.

Hadde de i stedet svart;

«So what? Det er ikke min oppgave å trygge deg på grunn av eksdama di! Jeg er ikke henne!»

...så hadde mannen forstått at her er det snakk om en bra dame med ryggrad, ikke en dørmatte som gjør alt jeg vil hun skal. 

Så det at en mann beholder en slik dame, som ønsker å påta seg rollen som rydder opp etter eksen, betyr at det er et skjevt maktforhold der. 

Mest sannsynlig går han tilbake til eksen hvis han kan.

Hun hadde i det minste bein i nesa!

Endret av ~ m a u d e ~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men i alle dager. DU sier at du ser ut som et eller annet negativt. Han er en mann og som menn flest så gidder ikke han å psykoanalysere det og finner kjapt en løsning: dekke deg til. Det er logisk. Kanskje han også tenkte at du føler deg bedre om du er varmere. 

Kommer du aldri noensinne ever med en hvit løgn? 

Sier du til ham at han er kjekk, men at Brad Pitt feks er kjekkere? 

Anonymkode: 0ea50...c8e

Jeg vil ikke ha verken hvit,blå, grønn, lilla løgner. Jeg vil vite sannheten. Det er jo ting jeg ikke spør om, fordi jeg ikke vil like sannheten. Men de tingene jeg faktisk spør om ønsker jeg å få ett ærlig svar.

Vil ikke at han skal tro jeg er dum heller og tenker at jeg går rundt å tror jeg er så sykt perfekt. 

Hvis han hadde sagt noe negativt så hadde jeg ikke kjent følelsen av at det er noe å skjule mer.

Jeg vet at jeg ser flott ut. Men tenker noen ganger at hvis jeg bare ga blaffen i utseendet mitt en gang, spiste meg feit og ikke brydd meg.

Hadde jeg forsatt vært 10?

Lurer nesten på om det er det jeg må gjøre for at han skal være ærlig.

Legge på meg 30 kilo og spørre han igjen...

Da kan han ikke si jeg er slank og trent lenger.

Ts..

Anonymkode: 68973...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Erik, si at du elsker meg. Erik, si at jeg er deilig. Erikpus...

http://finansfrue.blogspot.com/?m=1

 

 

Anonymkode: 3e3fb...2bd

"Si at jeg er stygg... Si at du ikke elsker meg."

 Si sannheten"...

Det er disse setningene som passer meg. Jeg vil ikke ha løgn. Han elsker ikke henne, han er utro med work wife... 

Så denne passer ikke her..

TS

 

Anonymkode: 68973...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker said:

"Si at jeg er stygg... Si at du ikke elsker meg."

 Si sannheten"...

Det er disse setningene som passer meg. Jeg vil ikke ha løgn. Han elsker ikke henne, han er utro med work wife... 

Så denne passer ikke her..

TS

 

Anonymkode: 68973...218

Du må slutte med det der. Du er som en syltynn fjortis som klager over at hun er sååå tjukk for at noen skal si at hun er tynn og fin. 

Anonymkode: 3e3fb...2bd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

"Si at jeg er stygg... Si at du ikke elsker meg."

 Si sannheten"...

Det er disse setningene som passer meg. Jeg vil ikke ha løgn. Han elsker ikke henne, han er utro med work wife... 

Så denne passer ikke her..

TS

 

Anonymkode: 68973...218

Men du får ikke sannheten ut av han her.

Du kan ikke endre en mann.

Han er dårlig. Han blir ikke bedre om du maser aldri så lenge. 

Du må velge å

a) enten gjøre det slutt og finne deg en bedre mann som takler deg.

b) eller velge å bli værende og hyle i mange år og angre som en hund når du endelig gjør det slutt.

Se eksempel i denne tråden her.

c) eller velge å bli værende men innse at da er du en dørmatte som nå må bite i deg alt og ikke kunne stole på han et eneste sekund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øøøøh! Utseende er ikke alt

Anonymkode: 5d2a1...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du TS? 
 

Du er åpenlyst fullstendig utseendefiksert på deg selv og har store komplekser. Stakkars mann som skal forholde seg til dette.

Prøv å gro frem en personlighet og andre egenskaper slik at du har mer selvtillit å støtte deg på enn kun «å være pen».

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...