Gå til innhold

Vafler og ungpiker


Frekkulf

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Var forresten og prøvde vaflene i forrige uke. 
De var helt ok. Jentene var derimot nydelige. Skjønner godt at det hjelper på salget. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

https://www.nettavisen.no/livsstil/forbrukertilsynet-monky's-bubble-waffle-med-klart-brudd-pa-markedsforingsloven/3424007868.html

Sitat

Etter vår vurdering er det klart at bildene dere har brukt i deres markedsføring på Instagram var i strid med forbudet mot kjønnsdiskriminerende reklame i markedsføringsloven (mfl.) § 2. Vi ber om at dere i fremtidig markedsføring sørger for at dere ikke bryter dette forbudet på nytt

Det er faktisk det merkeligste jeg har lest.

 

Så hvis de postet bilde av noen nakne menn imellom så bryter det ingen lov, da det ikke er kjønnsdiskriminerende? Hva med undertøys reklame? Må AXE for menn slutte å vise frem manne kropp nå når de kun sikter seg inn på menn? For da er det kjønnsdiskriminerende? Må all naken reklame inneholde to kjønn? vil reklame for barbie dukker med kun jenter i være kjønnsdiskriminerende?

 

For all del smakløs reklame, men det der er faen meg den værste tolkningen av et lovverk jeg har sett ever. 

 

edit:

spesielt når man ser hvor mye kjønnsdiskriminerende annonseringer disse "bloggerne" som "veltet det" gjør, om å posere seksuelt med rompa til værs for å vise fram extensions, brunkrem, eller ett av 100 bilder i undertøy.

det er vel helt innafor så lenge det ikke er opplyst at det sitter en mann på toppen?

Endret av Kingkong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...