Gå til innhold

Vafler og ungpiker


Frekkulf

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, maskinisten skrev:

Dobbeltmoralen lenge leve. Jeg tror du skal undersøke hva «sexy», «playful», «hot» refererer til. Det er ikke til intellektet til kvinnen på bildet for å si det slik...

Det er nok ikke selve skjorta heller som er så sexy. Det er nok kvinnen som har sen på hun sikter til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forsett du....

Anonymkode: fbb96...782

Var noe av det du siterte usant? Eller kom jeg med fakta som du selektivt velger å ikke forholde deg til?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, maskinisten skrev:

Var noe av det du siterte usant? Eller kom jeg med fakta som du selektivt velger å ikke forholde deg til?

Hvordan du forholde deg til det er ditt problem. Jeg skrev kun; forsett du. Og du kan gjerne forsette om du har noe mer. Hvis ikke så er det vel ikke noe mer å si.. enn så lenge.

Anonymkode: fbb96...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.7.2020 den 15.33, AnonymBruker skrev:

Jeg kom ikke med noe påstand. Jeg skrev at hennes tidligere butikk samsier ikke påstandene DU kom med. Der er forskjellen. 

Anonymkode: fbb96...782

Og at du skrev det var altså ikke en påstand?

Når du PÅSTOD at emneknaggene jeg snakket om ikke fantes?


Merkelig hvordan noen kan definere hva som er hva. 

Endret av Matas
Ryddet for avsporing. Matas, mod.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan du forholde deg til det er ditt problem. Jeg skrev kun; forsett du. Og du kan gjerne forsette om du har noe mer. Hvis ikke så er det vel ikke noe mer å si.. enn så lenge.

Anonymkode: fbb96...782

Du forholder deg mao ikke til fakta. Du gjorde nettopp hva jeg forventet du skulle gjøre, nemlig kalle noe for FAKE NEWS!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount
1 time siden, Frekkulf skrev:

Når det gjelder innlegg i aviser som spekulerer i sex for å få leser, så bør du studere litt bedre. 

Hva med at du er litt mer nøye når du leser? 

1 time siden, Paramount skrev:

Det burde vært et strengere krav om sammenheng mellom innhold/produkt og bilde, da hadde det blitt en større opprydding ift respekt for kvinnekroppen.

Hva dette har med artikler om menn og micropenis å gjøre er det bare du som ser. Det var eksponering av kvinnekroppen og høyst diffuse sammenhenger med det som selges som var tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Paramount skrev:

Hva dette har med artikler om menn og micropenis å gjøre er det bare du som ser. Det var eksponering av kvinnekroppen og høyst diffuse sammenhenger med det som selges som var tema.

Gjeldsvik, Raad og Lunde burde mao holde kjeft all den tid de prinsipielt gjør det samme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare er markedsføringen feil på alle måter, men måten de møter kritiske røster på er også under enhver kritikk.

Anonymkode: 76037...7c5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Paramount skrev:

Hva med at du er litt mer nøye når du leser? 

Hva dette har med artikler om menn og micropenis å gjøre er det bare du som ser. Det var eksponering av kvinnekroppen og høyst diffuse sammenhenger med det som selges som var tema.

 

Kanskje ikke smårart du ikke skjønte den når du ikke tar med det jeg faktisk svarte på. Micropeniser har ingenting å gjøre med det di skrev om over, men om det jeg har uthevet fra innlegget ditt i teksten under. Du mener de bare bruker kvinnekropper for å selge aviser. 
 

«Liten sak dette. Synes heller at skinnhellige aviser bør forfølges når de regelmessig legger inn sine spekulative artikler om sex, som alltid er illustrert med et pikant bilde av en ung kvinne. Aldri en eldre mann som står og runker. Kanskje ikke like salgbart å trykke bilde av den typiske leseren..

Kvinnekroppen kan selge absolutt alt mulig, fordi den er sexy. Det burde vært et strengere krav om sammenheng mellom innhold/produkt og bilde, da hadde det blitt en større opprydding ift respekt for kvinnekroppen. Kvinnekroppen fortjener respekt, ikke bare mtp på kvinner generelt, men også respekt for den sterke effekten den faktisk har på mange kvinner, og de aller fleste menn. Den effekten kan ikke undervurderes. Jobben er ikke gjort selv om halvnakne damer ikke lenger ligger over bilpanseret»

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, maskinisten skrev:

Gjeldsvik, Raad og Lunde burde mao holde kjeft all den tid de prinsipielt gjør det samme.

Nettopp. Du bruker egen eller andres kropp for å selge produkter eller for å få flere lesere, som igjen genererer penger inn i egen lomme. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Frekkulf skrev:

Hvis ikke du klarer å finne de så er ikke det mitt problem. Det er bare for hvem som helst å ta en kikk så finner de det. 
Legger ved to eksempler som beviser mine påstander. 

Her skriver hun selv om hvor sexy og hotte de er i et innlegg der hun promoterer det hun selger  

1B743251-BB84-42D5-B263-4135B6EA2DAB.jpeg

DA799F26-84FB-40BC-945C-3EE34C8F4F7A.jpeg

Så sykt dobbeltmoralsk av henne. 
Noe så ekkelt. Hun skriver sånn selv, og så kritiserer hun andre for å spille på kropp og selsualitet. 
Der mista jeg det siste jeg hadde av respekt for henne. Har sagt det før og jeg sier det igjen. Måten hun skjelte ut Sophie Elise på var skikkelig råtten og kvalmende. Stakkar skjønne jenta. 

Og nå dette. Stakkar de skjønne jentene på vaffelsjappa. 
Sykt at så mange følger KG og ser opp til henne. Det er jo bare negativt oppkast hun kommer med hele tida. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"– Det er så trist at vi ikke har kommet lenger i 2020, at vi seksualiserer kvinnekroppen for å selge produkter. Vi kvinner er ikke et objekt, og vi skal ikke misbrukes i markedsføring, sier hun. "

 

Dette er egentlig en vanvittig holdning. Man mener altså at man har patent på kvinnekropp i form av å være kvinne, og at man kan nedlegge veto mot at andre kvinner skal få ta seg betalte jobber for å vise seg selv fram. Dette er den moderne formen for heksebrenning, der trollkjerringer driver og synser og forsurer og vanskeliggjør  menneskelige interaksjoner som involverer andre kvinner, som om de har noen rett til å lage problemstillinger av at en viss person, med en viss fysikk gir samtykke til å brukes i markedsføring. Det er disse kvinnen som misbruker og utnytter kvinner. De skal ha kontroll på hva andrer kvinner skal ha kunne muliggjøre seg av med egen kropp.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, kjøkkenkar skrev:

"– Det er så trist at vi ikke har kommet lenger i 2020, at vi seksualiserer kvinnekroppen for å selge produkter. Vi kvinner er ikke et objekt, og vi skal ikke misbrukes i markedsføring, sier hun. "

 

Dette er egentlig en vanvittig holdning. Man mener altså at man har patent på kvinnekropp i form av å være kvinne, og at man kan nedlegge veto mot at andre kvinner skal få ta seg betalte jobber for å vise seg selv fram. Dette er den moderne formen for heksebrenning, der trollkjerringer driver og synser og forsurer og vanskeliggjør  menneskelige interaksjoner som involverer andre kvinner, som om de har noen rett til å lage problemstillinger av at en viss person, med en viss fysikk gir samtykke til å brukes i markedsføring. Det er disse kvinnen som misbruker og utnytter kvinner. De skal ha kontroll på hva andrer kvinner skal ha kunne muliggjøre seg av med egen kropp.

Ja.

Anonymkode: 2e9b2...f8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, kjøkkenkar skrev:

"– Det er så trist at vi ikke har kommet lenger i 2020, at vi seksualiserer kvinnekroppen for å selge produkter. Vi kvinner er ikke et objekt, og vi skal ikke misbrukes i markedsføring, sier hun. "

 

Dette er egentlig en vanvittig holdning. Man mener altså at man har patent på kvinnekropp i form av å være kvinne, og at man kan nedlegge veto mot at andre kvinner skal få ta seg betalte jobber for å vise seg selv fram. Dette er den moderne formen for heksebrenning, der trollkjerringer driver og synser og forsurer og vanskeliggjør  menneskelige interaksjoner som involverer andre kvinner, som om de har noen rett til å lage problemstillinger av at en viss person, med en viss fysikk gir samtykke til å brukes i markedsføring. Det er disse kvinnen som misbruker og utnytter kvinner. De skal ha kontroll på hva andrer kvinner skal ha kunne muliggjøre seg av med egen kropp.

Helt enig. Så lenge kvinnen ønsker deg selv må hun gjerne bruker både puppene, rompa og vaginaen for å selge pukk og asfalt om det er det hun vil. Det må være fullstendig opp til de som deltar å bedømme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Frekkulf skrev:

Det har jo vært godt diskutert helt til noen hang seg opp i alder på jentene 

Og spesielt siden linken til VG ikke sier noe om at jentene var mindreårige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis tok Oslo Street Food affære her. 
Eier har bedt mindreårige posere lettkledd (jenter på 16 år), holdt igjen lønn og generelt opptrådt feil. 

Se på storyene til sraad og melk og honning. 

Anonymkode: 36914...293

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Heldigvis tok Oslo Street Food affære her. 
Eier har bedt mindreårige posere lettkledd (jenter på 16 år), holdt igjen lønn og generelt opptrådt feil. 

Se på storyene til sraad og melk og honning. 

Anonymkode: 36914...293

Hvi du bruker stad som referanse så tar jeg det ca like seriøst som Trump. 
Tror det er mange som har opplevd å få lønna litt seint under koronaen. Til og med fra nav. 
Hvis noen av de ansatte ville hjelpe med å få fart på salget, så er jo det helt supert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Frekkulf skrev:

Hehe. 
Ikke bare meg som har endra tema her. Jeg spurte om noen hadde prøvd vaflene.
Så var det noen som begynte å mase om alderen på jentene som jobbet der og diverse influensere. Da benyttet jeg sjansen til å få ut hva jeg synes om influensere som blander deg borti andres saker. 

Syns jo at det er greit folk bryr seg noen ganger da. Hva om ingen brydde seg?  Syns man godt kan blande seg i andres saker iblant.

Men temaet du ville diskutere, hadde vært greit. Jeg følger ingen influencere annet enn Linnea Myhre, men hun er ingen typisk influencer som du beskrev  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, SoWhat? skrev:

Syns jo at det er greit folk bryr seg noen ganger da. Hva om ingen brydde seg?  Syns man godt kan blande seg i andres saker iblant.

Men temaet du ville diskutere, hadde vært greit. Jeg følger ingen influencere annet enn Linnea Myhre, men hun er ingen typisk influencer som du beskrev  

Helt greit å bry seg, men da kan man snakke med de det gjelder, og ikke gå ut i riksmedia. 
Snakk med innehaveren. Snakk med jentene det gjelder. Snakk med foreldrene hvis de er mindreårige. Synes de det er greit, så Kan man slutte å bry seg. Synes ikke jentene og foreldrene at det er greit, kan de ta saken videre selv. 
 

Selv følger jeg ingen influensere, men man kan jo ikke unngå å få det med seg når de begynner å brøle i media. 
Et unntak. Jeg følger Sophie Elise på Instagram. Ikke pga produkter og det hun har å si, men fordi hun viser frem kroppen sin. 🤤 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep, persondebatt, ryktespredning, kontaktannonse, avsporinger og samtlige svar til dette. Det er også ryddet for denne regelen: 

Sitat

* Det er ikke lov å diskutere med seg selv, eller utgi seg for å være flere personer i en tråd, ved å benytte flere kontoer eller AnonymBruker-funksjonen.

- Matas, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...