Gå til innhold

Alvorlig utbrudd i Moss!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vet, og derfor savner jeg det fokuset. Media vil jo bare svartmale utlandet mer og få frem mer hat blant nordmenn mot «de Harry Spania-turistene».

Anonymkode: cfd6b...1f5

Det er ikke til å komme unna at en uforholdsmessig stor andel av nye smittede de siste dagene har blitt smittet i utlandet.

Anonymkode: 1c1bf...2e4

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet, og derfor savner jeg det fokuset. Media vil jo bare svartmale utlandet mer og få frem mer hat blant nordmenn mot «de Harry Spania-turistene».

Aha, du lurte meg der...
Ja det er ikke noe mangel på hat mot hverken inn- eller utreisende turister om dagen. Blir nesten redd, jeg...

Anonymkode: 20ed3...140

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Aha, du lurte meg der...
Ja det er ikke noe mangel på hat mot hverken inn- eller utreisende turister om dagen. Blir nesten redd, jeg...

Jeg vet ikke om du er ironisk eller ikke, men jeg savner informasjon om hvor man tror smitten innenfor Norges grenser kommer fra. (Kollektiv? Butikk? )

Og ja, det er mye hat om dagene. Mye hovering og besserwissere i blant oss. Jeg trodde flere var bedre mennesker enn de nå viser seg å være.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Og ja, det er mye hat om dagene. Mye hovering og besserwissere i blant oss. Jeg trodde flere var bedre mennesker enn de nå viser seg å være.

Det er for vanskelig å dulle med noen som gjør noe som den store majoriteten av nordmenn skjønner at er dumt og samfunnsdestruktivt, noe de vet siden nesten ingen av de som er i utlandet vil intervjues på TV. Når de så kommer hjem og smitter en masse mennesker, akkurat slik vi advarte om, så kan de ikke forvente sympati.

Anonymkode: 1c1bf...2e4

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, Hedy Lamarr said:

Kommuneoverlege Kristian Krogshus ville ikke gå nærmere inn på hva slags selskap det var

Høres ut som swingers-party

Anonymkode: 7a106...fea

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det har da vært smitte blant nordmenn hele tiden i mange måneder nå?? Ikke mange riktignok, men er man uheldig kan man jo treffe på en av dem.

Det at utenlandsreiser er den største risikoen nå er bare fakta. Sjekket bare stats fra hjemfylket mitt, og det er tydelig at smitten blir importert. image.thumb.png.07caf4b16db38624412a7caa0619ab62.png

Anonymkode: 925d6...819

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om du er ironisk eller ikke, men jeg savner informasjon om hvor man tror smitten innenfor Norges grenser kommer fra. (Kollektiv? Butikk? )

Nei, det var vel egentlig ikke ironisk ment...
Det ble faktisk offentliggjort en undersøkelse om smittested nylig. Husker ikke hvor, og heller ikke tallene nøyaktig. Men flesteparten ble smittet hjemme. Deretter en ganske stor andel på jobb. Smitte i det offentlige rom var en forholdsvis liten andel.

Skrevet
3 timer siden, Jdz skrev:

Men gjør de egentlig det? Å se på den generelle dødeligheten sammenlignet med tidligere år kan være en interessant øvelse. I mange land som har vært mildt til middels hardt rammet av COVID-19, så antall mennesker som dør på samme nivå som tidligere år. Det er vanskelig å konkludere med noe annet enn at de som dør av COVID-19, ikke vil ha overlevd på tross av pandemien.

https://public.flourish.studio/visualisation/2944635/?fbclid=IwAR0S5THKSlrd_BZ99hqeGr3Bbp1IgmriZelJEwtG1763kjZ5EksFGASAriE

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke denne artikkelen jeg så, men vil tro tallene er de samme:
https://www.smp.no/ntb/innenriks/2020/06/24/Svak-økning-i-antall-nye-koronasmittede-forrige-uke-22154583.ece

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som swingers-party

Anonymkode: 7a106...fea

Det får en tro.

Anonymkode: bedca...dff

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er dagens media i et nøtteskall.

Det er ikke lenger viktig å få frem sannheten. Det er bare om å gjøre å sensasjonalisere i størst mulig grad for å oppnå flest mulige klikk.

• Liker 3
Skrevet

Mesteparten av de 21 smittede, dvs 13 av dem, har vært i et bryllup i Fredrikstad skriver Dagbladet nå.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Årsaken til at dødstallene er lave er først og fremst at dødeligheten av viruset er svært lav. 99,7% av alle smittede overlever. For dem under 50 år er det sånn ca. 1 av 10000 som dør. Andelen som blir syk, og evt kan få mer alvorlige symptomer, er ca. 2-3 ganger høyere enn dette. Det vil si ca. 1 av 3000 under 50 år...

Anonymkode: 74e59...d18

Dødeligheten er beregnet til 7/1000 ; 99,3% overlever, men i aldersgrupper over 60 år og risiko betydelig høyere. Samt at en ikke vet langtidskonsekvensene av viruset både på hjernen, lungene og hjertet. Føre-var-prinsippet bør gjelde. 

Anonymkode: 11e6f...1a8

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dødeligheten er beregnet til 7/1000 ; 99,3% overlever, men i aldersgrupper over 60 år og risiko betydelig høyere. Samt at en ikke vet langtidskonsekvensene av viruset både på hjernen, lungene og hjertet. Føre-var-prinsippet bør gjelde. 

Tar en tallene som blir oppdatert daglig i VG 9100 bekreftet smittet og 255 bekreftes døde så er vel det røft regnet ca 3 av 100 kovid pasienter dør, altså 3% 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Apis skrev:

Tar en tallene som blir oppdatert daglig i VG 9100 bekreftet smittet og 255 bekreftes døde så er vel det røft regnet ca 3 av 100 kovid pasienter dør, altså 3% 

Det er av dem som er oppdaget, men en antar flere er smittet, derfor anslår FHI 0,7% dødelighet. 

• Liker 2
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det var vel egentlig ikke ironisk ment...
Det ble faktisk offentliggjort en undersøkelse om smittested nylig. Husker ikke hvor, og heller ikke tallene nøyaktig. Men flesteparten ble smittet hjemme. Deretter en ganske stor andel på jobb. Smitte i det offentlige rom var en forholdsvis liten andel.

Jeg tenker man ikke skal være "hysterisk" men det er jo kjempeviktig å ta hensyn til smitterådene og derfor hadde de tjo vært fint om de spisset de litt mer OG informerer om hvordan smitten skjer. 

Jeg har også lest at mye av smitten inntil nylig skjedde i hjemmene - hvis man ser at det smitter på fester så må man jo informere om det . Man trenger jo ikke akkurat å vite hva slags fest dette var - men hvis det feks. var mye folk samlet med lite avstand bør de jo presisere at det er viktig med avstand. 

Nå kan man ikke nekte folk å reise til utlandet - håper jo de som gjør det er veldig forsiktig både på reisen OG når de kommer hjem , være kjempeoppmerksom på symptomer og trenger kanskje ikke være supersosial sånn med en gang, 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, punkyB skrev:

Jeg tenker man ikke skal være "hysterisk" men det er jo kjempeviktig å ta hensyn til smitterådene og derfor hadde de tjo vært fint om de spisset de litt mer OG informerer om hvordan smitten skjer. 

Jeg har også lest at mye av smitten inntil nylig skjedde i hjemmene - hvis man ser at det smitter på fester så må man jo informere om det . Man trenger jo ikke akkurat å vite hva slags fest dette var - men hvis det feks. var mye folk samlet med lite avstand bør de jo presisere at det er viktig med avstand. 

Nå kan man ikke nekte folk å reise til utlandet - håper jo de som gjør det er veldig forsiktig både på reisen OG når de kommer hjem , være kjempeoppmerksom på symptomer og trenger kanskje ikke være supersosial sånn med en gang, 

De vet vel ikke nøyaktig hvordan folk blir smittet, å finne smittekilden er vanskelig nok i seg selv.
Private fester inngår forøvrig i "hjemme", det var litt unøyaktig da jeg tok det etter hukommelsen. Se ellers link litt lenger opp her.

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er riktig at i aldersgruppen 60+ er risiko betydelig høyere. Særlig 70/80 +

Der du utelater er at i aldersgruppen under 60 er risikoen betydelig mindre og for de under 50 år er det 2 av 10.000 smittede som vil dø. Under 20 år er det praktisk talt ingen dødsfall.

Anbefalt lesing om dette fra lege og forsker Henrik Vogt:

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/MRO5L5/koronaviruset-har-ikke-en-doedelighet-henrik-vogt

• Liker 1
Skrevet
43 minutter siden, Apis skrev:

Dette er feil da det er mange flere som blir smittet enn det som er registrert. Dermed lavere dødelighet, les linken min i posten over. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Hedy Lamarr said:

Mesteparten av de 21 smittede, dvs 13 av dem, har vært i et bryllup i Fredrikstad skriver Dagbladet nå.

Æsj, det er hjembyen min og har vært nesten null registrert smitte i hele sommer..

Blir det kaos her da..

Anonymkode: fc230...11b

• Opprett ny...