Gå til innhold

Alvorlig utbrudd i Moss!

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle er disse som ikke er blitt helt friske ?

Anonymkode: 3e132...344

20 til 35 årsalderen

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Herregud! Utrolig at folk ikke klarer å unngå folk hvis dem føler seg litt pjusk, det er jo ganske sannsynlig at det er korona da, spesielt om har vært til utlandet!

Takket være idioter som dette må vi i risikogruppen hele tiden leve i frykt, hvor kan det neste utrbruddet komme, er det trygt å gå på butikken idag, er det trygt å gå på sykehuset osv...

Anonymkode: 5dd52...892

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud! Utrolig at folk ikke klarer å unngå folk hvis dem føler seg litt pjusk, det er jo ganske sannsynlig at det er korona da, spesielt om har vært til utlandet!

Takket være idioter som dette må vi i risikogruppen hele tiden leve i frykt, hvor kan det neste utrbruddet komme, er det trygt å gå på butikken idag, er det trygt å gå på sykehuset osv...

Men ærlig talt, dere i risikosonen har jo et selvstendig ansvar også. 

Jeg er ikke i risikosonen men selv jeg greier holde meg unna folk. Vi med normalt immunforsvar har heller ikke lyst til å bli syke. Du må slutte å leve i frykt. Livet er for kort uansett. 

Anonymkode: 0bbc3...b87

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men ærlig talt, dere i risikosonen har jo et selvstendig ansvar også. 

Jeg er ikke i risikosonen men selv jeg greier holde meg unna folk. Vi med normalt immunforsvar har heller ikke lyst til å bli syke. Du må slutte å leve i frykt. Livet er for kort uansett. 

Men mange av oss bor med andre, som gjerne er nødt til å omgås andre personer pga jobb osv.

Jeg skjønner bare ikke hvorfor folk som er smittet ikke merker det engang?! Er det ikke rart å smitte et helt selskap og ikke vite det?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men mange av oss bor med andre, som gjerne er nødt til å omgås andre personer pga jobb osv.

Jeg skjønner bare ikke hvorfor folk som er smittet ikke merker det engang?! Er det ikke rart å smitte et helt selskap og ikke vite det?

Ikke om du ikke vet du er syk. Om man føler seg frisk så antar man at man er det. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke om du ikke vet du er syk. Om man føler seg frisk så antar man at man er det. 

Greit... Men jeg lurer på hvor mange egentlig merker at noe ikke er som helt skal være, men heller velger ''denial''.

Mennesker er gode på sånt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og alle eiendommene det frir opp 😊

Anonymkode: f3ca0...860

Fy så stygg du er. Det er mennesker som betyr noe for noen som får lide pga dette her. Dessuten så vil det ikke bli ubegrensa med økonomisk støtte fremover.

Anonymkode: c0e56...918

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fy så stygg du er. Det er mennesker som betyr noe for noen som får lide pga dette her. Dessuten så vil det ikke bli ubegrensa med økonomisk støtte fremover.

Ja, hun tenker ikke på at hun selv engang  kan bli gammel...

• Liker 4
Skrevet

Og alle eiendommene det frir opp 😊

Men gjør de egentlig det? Å se på den generelle dødeligheten sammenlignet med tidligere år kan være en interessant øvelse. I mange land som har vært mildt til middels hardt rammet av COVID-19, så antall mennesker som dør på samme nivå som tidligere år. Det er vanskelig å konkludere med noe annet enn at de som dør av COVID-19, ikke vil ha overlevd på tross av pandemien.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Men du må ikke bare tenke dødelighet. Viruset gir en del alvorlige lungeskader og hjerneskader, ingen har oversikt over langtidsvirkninger ennå. Mange som ble syke i mars er i live og smittefrie, men IKKE FRISKE. Dessuten dør folk i helsekøene fordi koronapasienter tar kapasitet i helsevesenet.

Anonymkode: 65078...9dc

Nettopp!!! Alltid er det statistikken over døde som blir bragt fram. Sannheten er at dette virus som til nå har vist seg å gi senskader også hos unge mennesker. Den ene jeg kjenner som har blitt smittet var ung, uten risikofaktorer, og ble aldri alvorlig syk. Men han masse issues i ettertid flere måneder etter sykdommen, blant annet fullstendig utmattelse som aldri gir seg. Legen kaller det postviral utmattelse, og det finnes ingen behandling. Hvor lenge det varer vet ingen fordi korona er så nytt.

Anonymkode: 925d6...819

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva har det med saken å gjøre? Jeg har jobb, trenger ikke støtte. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men du må ikke bare tenke dødelighet. Viruset gir en del alvorlige lungeskader og hjerneskader, ingen har oversikt over langtidsvirkninger ennå. Mange som ble syke i mars er i live og smittefrie, men IKKE FRISKE. Dessuten dør folk i helsekøene fordi koronapasienter tar kapasitet i helsevesenet.

Anonymkode: 65078...9dc

Som du kanskje ser så nevner jeg også andelen som får alvorlige symptomer. Dette gjelder ca. 3 ganger så mange som dør. Det vil si rundt 1% av totalt antall smittede, og rundt 1 av 3000 under 50 år. Det finnes ingen studier som viser at "viruset gir en del alvorlige lungeskader og hjerneskader" utover det man kan forvente av andre vanlige infeksjoner.

Anonymkode: 74e59...d18

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp!!! Alltid er det statistikken over døde som blir bragt fram. Sannheten er at dette virus som til nå har vist seg å gi senskader også hos unge mennesker. Den ene jeg kjenner som har blitt smittet var ung, uten risikofaktorer, og ble aldri alvorlig syk. Men han masse issues i ettertid flere måneder etter sykdommen, blant annet fullstendig utmattelse som aldri gir seg. Legen kaller det postviral utmattelse, og det finnes ingen behandling. Hvor lenge det varer vet ingen fordi korona er så nytt.

Anonymkode: 925d6...819

Ja, sikkert gøy for ME-pasienter å høre dette......

😕

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, NorthernLight skrev:

Mesteparten av tilfellene sies å være fra folk som har vært i utlandet ... IGJEN.... pokker at folk ikke kan lære. Man reiser ikke på ferie utenlands i en pandemi.  Egoister som bare tenker på seg selv! 

Noen som vet hvor smitten som ikke kommer fra utlandet er fra?? Utenlandske turister??

Hvorfor er det sånn hemmelighold om denne festen? Var det et swingersparty eller noe sånt siden de ikke får fatt i arrangøren? Tydeligvis ikke en vanlig bursdag eller hjemmefest.

Anonymkode: cfd6b...1f5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Positivt at folk får arven tidligere når de eldre dør fortere,

Sympatisk type, du!

Håper det var et forsøk på (dårlig) humor. Vi middelaldrende er glade i gamlingene våre!

Anonymkode: 67191...b68

• Liker 6
Skrevet

Slapp av. Det vil bli mange flere smittede fremover hvis folk får holde på slik de gjør nå. Det er jo faen så viktigere å dra til Spania og harryhandle i Sverige enn å ta hensyn.  

Bare vent...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sympatisk type, du!

Håper det var et forsøk på (dårlig) humor. Vi middelaldrende er glade i gamlingene våre!

Anonymkode: 67191...b68

Og enda mer glade i pengene deres... Og de unge er enda mer glade i pengene mine enn i meg!

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, og svar til dette. 

Søgni, mod

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet hvor smitten som ikke kommer fra utlandet er fra?? Utenlandske turister??

Hvorfor er det sånn hemmelighold om denne festen? Var det et swingersparty eller noe sånt siden de ikke får fatt i arrangøren? Tydeligvis ikke en vanlig bursdag eller hjemmefest.

Men det har da vært smitte blant nordmenn hele tiden i mange måneder nå?? Ikke mange riktignok, men er man uheldig kan man jo treffe på en av dem.

Anonymkode: 20ed3...140

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det har da vært smitte blant nordmenn hele tiden i mange måneder nå?? Ikke mange riktignok, men er man uheldig kan man jo treffe på en av dem.

Anonymkode: 20ed3...140

Jeg vet, og derfor savner jeg det fokuset. Media vil jo bare svartmale utlandet mer og få frem mer hat blant nordmenn mot «de Harry Spania-turistene».

• Liker 1
  • Opprett ny...