AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #41 Skrevet 27. juli 2020 21 minutter siden, Hunmedham skrev: Ikke gjør dette vanskelig. Ikke la noen få deg til å bli et offer. At et par har sex på denne måten er vanlig. De fleste synes det er fint. Å vekke partneren ved å trenge inn i, eller å suge, eller noe annet, er koselig og sexy. Noen ganger passer det likevel ikke. Men det blir ikke voldtekt av den grunn. Å kalle dette for voldtekt er en hån mot alle de som faktisk har opplevd en voldtekt. Mange på KG vil fortelle deg at du er voldtatt siden "samtykke ikke er gitt". Ikke lytt til dem. Å skulle innhente samtykke hele tiden fjerner kåthet og spontanitet fra sex. Dette! Anonymkode: 8dbb1...b79 6
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #42 Skrevet 27. juli 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Normale mennesker i normale relasjoner kan fint vekke hverandre med sex, det er helt normalt, og ikke voldekt. Om dette er snakket om på forhånd ja, om man ikke har samtykke så er det voldtekt. 35 minutter siden, Sørlandsjenta02 skrev: Her var det ikke snakk om en bevisstløs person Hvordan mener du en sovende person er ved bevissthet? Hvordan kan en sovende person samtykke? Anonymkode: 3b2e5...cbe 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #43 Skrevet 27. juli 2020 Har ikke lest alt men blir litt forbanna her. Om Ts ikke føler at grensene hennes ble tråkket på eller at det var ett overgrep skal hun vel ikke være programfestet til å gå ned i fosterstilling når hun leser at teknisk sett er hun voldtatt ! og hva med at begrepet : «jeg ble voldtatt» blir etterhvert ikke noe forståelig om det skal romme tilfeller der ingen av partene føler seg utnyttet. Da blir uttrykket « voldtekt» bare tull Misforstå meg rett : sovevoldtekt er voldtekt om sexen er uønsket. (Ts burde avklare med kjæreste om de skal ha regler rundt dette.) og en voldtekt kan være svært ødeleggende. Det er ikke, gjentar:ikke, greit å ha sex med noen som ikke kan samtykke. Kjæresten til Ts hadde flaks i at Ts ikke følte det som ett overgrep. Men slik er det. ( Ts: om jeg tar feil i at du ikke føler seg skadet beklager jeg) Anonymkode: bdbed...a3b 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #44 Skrevet 27. juli 2020 Loven om sovevoldtekt er nødvendig for at tilfeller der dette skjer kan dømmes etter loven, ikke for å gjør at kjærester som samtykker til sex på den måten skal få problemer. Anonymkode: bdbed...a3b 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #45 Skrevet 27. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Loven om sovevoldtekt er nødvendig for at tilfeller der dette skjer kan dømmes etter loven, ikke for å gjør at kjærester som samtykker til sex på den måten skal få problemer. Anonymkode: bdbed...a3b Hun hadde ikke samtykket Anonymkode: 3b2e5...cbe 1
Silva Pluvialis Skrevet 27. juli 2020 #46 Skrevet 27. juli 2020 2 timer siden, Hunmedham skrev: Å kalle dette for voldtekt er en hån mot alle de som faktisk har opplevd en voldtekt. Mange på KG vil fortelle deg at du er voldtatt siden "samtykke ikke er gitt". Ikke lytt til dem. Å skulle innhente samtykke hele tiden fjerner kåthet og spontanitet fra sex. Nei, det er det ikke. Loven er veldig klar på at det er voldtekt å ha sex med noen som sover siden de ikke kan gi samtykke. Om TS ikke sliter med dette, så er jo det veldig bra, men juridisk er det voldtekt. 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #47 Skrevet 27. juli 2020 Personlig har jeg aldri opplevd dette og jeg hadde blitt helt utrolig sjokkert og forferdet hvis noen presset seg inni meg mens jeg sov. Har jo blitt vekket av tafsing og kyss mange gang som har blitt til sex men det er ikke det samme. Jeg lurer på hva som går gjennom hodet hans når han presser seg inn i deg mens du ligger og sover, syntes det er skummelt at han syns det er greit å gjøre mot noen. Da er du ikke trygg i din egen seng når du sover med kjæresten din. Kanskje han syns det er greit å putte penisen i munnen din også en annen gang, hvorfor ikke liksom, eller gjøre hva han vil når du er full og sover i tillegg, hvor går grensa? Ville aldri puttet noe inni min kjære mens han sov, det ville ikke falt meg inn. Anonymkode: efbc3...e70 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #48 Skrevet 27. juli 2020 Syns det blir litt drøyt å kalle det voldtekt. Men slik som dette er noe man skal SNAKKE om, før det eventuelt skjer. Er mange som tenner på å bli vekt av sex faktisk. Eksen min tente veldig på det, men da snakket vi selvfølgelig om det først. Og han sa at han syns det var sexy om han våknet av at jeg sugde meg eller satte meg på han når han sover med morgenbrød, rett og slett... Om dere ikke har snakket om slikt, grenser osv på forhånd. Da betyr det rett og slett at han ikke har respekt for deg. Han skal respektere deg og din kropp og kun gjøre ting med ditt samtykke. Hadde tatt en alvorsprat med han om du syns det er ubehagelig, eventuelt slått opp hvis han fortsatt viser 0 respekt. Anonymkode: f5c4b...3a5 1
Hunmedham Skrevet 27. juli 2020 #49 Skrevet 27. juli 2020 3 timer siden, Uatskillelig skrev: Nei, det er det ikke. Loven er veldig klar på at det er voldtekt å ha sex med noen som sover siden de ikke kan gi samtykke. Om TS ikke sliter med dette, så er jo det veldig bra, men juridisk er det voldtekt. Jeg går tilbake til det TS skriver: "Dette har hendt 2 ganger nå. Første gangen våknet jeg av at kjæresten min var inni meg, jeg var med på sexen etter jeg våknet." Hvor vanskelig skal vi gjøre dette? De er i et parforhold og ligger sammen jevnlig. De er kjærester og elskere, de kliner og har sex, og denne gangen trenger han inn i henne før hun er våken - og når hun våkner er hun "med". De fortsetter morgensexen og vi har ingen grunn til å tro at dette ikke var deilig og fint. "Den andre gangen våknet jeg på samme måte av at han var inni meg, " Han gjør det igjen. Forrige gang var det jo bra, og hans erfaring er at dette er noe som gir "suksess". Kanskje han til og med tenker at hun liker at han overrasker henne slik. Det er i hvert fall vrient å klandre ham for å gjøre det en gang til. "da skøyv jeg han vekk fra meg og gikk opp i stua sur." Da lærte han noe. Dette funker ikke alltid, nei. Hun ville nok heller sove enn å ha sex akkurat da. Men dette er slike ting man erfarer og lærer av i parforhold. Dette gjør han nok ikke igjen på en stund, ikke uten at hun i litt mer våken tilstand signaliserer grønt lys. "Han kom etter meg å tullet med meg og begynte å si søte ord til meg osv. Det endte med at jeg ble revet med og vi hadde sex igjen." Han kom etter henne for å sjekke at ting var greit og at han ikke hadde gjort noe hun mente var veldig ille. Og så endte de i sengen igjen. Seriøst! Dette er da helt normale ting som kan skje i et forhold. Sex kan være vrient, man prøver seg og blir avvist. Den ene har lyst, den andre føyer seg. Oftest vil begge. Noen ganger gjør man noe feil. noe den andre ikke liker. Så må man reparere, finne ut av ting, bli venner igjen. Det er sårbarhet og ulikheter. Noe blir feil uten at det var ment feil. Men å trekke frem til skumle merkelappene er i hvert fall ingen løsning, dersom vi snakker om bra mennesker som lever godt sammen. Den som fikk grensene sine overtrått skal ikke presses inn i noen offerrolle, og den som tråkket over trenger ikke å få noe overgriperstempel. Ingen av dem har godt av det, det er ikke bra for noe. TS ville neppe tenkt tanken dersom ikke noen overivrige forståsegpåere hadde begynt å snakke om juss og hva man strengt tatt kan kalle dette. Hvorfor få henne til å gruble og slite med noe, dersom hun ikke gjorde det fra før av? 6
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #50 Skrevet 27. juli 2020 2 minutter siden, Hunmedham skrev: De er i et parforhold og ligger sammen jevnlig. Voldtekt i nære relasjoner, er ikke uvanlig. Man har alltid lov å si nei, selv om man er i et forhold. Sover man, har man ikke samtykke kompetanse. Anonymkode: 3b2e5...cbe
Hunmedham Skrevet 27. juli 2020 #51 Skrevet 27. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Voldtekt i nære relasjoner, er ikke uvanlig. Ikke gjør denne saken større og mer generell en den er. Han trengte inn i henne mens hun sov én gang. Det endte med knull og hun sier hun var "med". Den neste gangen passet det henne ikke å våkne på den måten og hun sa ifra om det. Det stakk ikke dypere enn at de lå med hverandre like etterpå. Det er alt som har skjedd. Her snakker vi ikke om "voldtekt i nære relasjoner". Her snakker vi om helt naturlige ting som lar seg løse blant mennesker som ellers lever godt sammen. 5
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #52 Skrevet 27. juli 2020 Dette skjer ofte hos oss når den ene våkner på morgenen før den andre, men vi er jo åpne om at vi begge er komfortable med det ☺️ Anonymkode: 2999a...058
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #53 Skrevet 27. juli 2020 6 timer siden, Sørlandsjenta02 skrev: Da har jeg også blitt voldtatt mange ganger. Håper det skjer igjen mange ganger. 🎉 Ja men da er dette noe du har ønsket/samtykket til, og da er det ikke voldtekt. Anonymkode: d0813...75b
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #54 Skrevet 27. juli 2020 Til TS: hvorfor ikke ta dette opp med kjæresten din, og si om du synes det er greit å bli vekket på denne måten, eller om du ikke liker det. Hvis du liker det har du samtykket til dette framover, og alt er helt Ok. Anonymkode: d0813...75b 1
Hunmedham Skrevet 27. juli 2020 #55 Skrevet 27. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Til TS: hvorfor ikke ta dette opp med kjæresten din, og si om du synes det er greit å bli vekket på denne måten, eller om du ikke liker det. Hvis du liker det har du samtykket til dette framover, og alt er helt Ok. Og det er slik denne typen ting skal løses. Ikke ved å vrøvle om voldtekt eller å spørre all slags raringer på diskusjonsfora. 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #56 Skrevet 27. juli 2020 1 minutt siden, Hunmedham skrev: Og det er slik denne typen ting skal løses. Ikke ved å vrøvle om voldtekt eller å spørre all slags raringer på diskusjonsfora. Voksne folk løser ikke ting ved å prate sammen lengre, de går på kg for å løse det! Dette er da gammelt nytt -_- Anonymkode: 3b2e5...cbe 2
Sørlandsjenta02 Skrevet 27. juli 2020 #57 Skrevet 27. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja men da er dette noe du har ønsket/samtykket til, og da er det ikke voldtekt. Anonymkode: d0813...75b Det er ikke noe vi har snakka om kvelden før nei. Men har jeg sex med noen, og vi sovner sammen, så er det ikke noe overgrep om den ene har lyst på litt mer moro når man våkner. Da må det være lov å prøve deg. Sier den andre da nei, så lå man selvsagt respektere det.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #59 Skrevet 27. juli 2020 Det har vært helt vanlig i alle mine forhold, uten at vi har snakket om det. Loven er der for å beskytte kvinner (og menn) fra å bli seksuelt utnyttet i bevisstløs tilstand, ikke for at to kjærester som likte sexen skal føle at det var overgrep. Det er uansett lurt å snakke om sånt med kjæresten fra dag én, så slipper man sånne situasjoner. Hvis du opplevde det som ok, Ts, så var det ok. Teknisk sett kunne du likevel ha anmeldt ham for voldtekt. Det gjelder forsåvidt all sex, i det øyeblikk man ikke ønsker å være med på sexen og det likevel fortsetter, blir det overgrep, men sex, avvisning og tilnærmelser er et komplisert spill der man fort kan trå feil. Det er vel heller ikke ønskelig at vi får en kultur der partene må spørre hverandre om lov for hver eneste berøring og seksuelle tilnærmelse. Vi overskrider gjerne hverandres grenser både mentalt og emosjonelt uten at det får store konsekvenser, det må være lov å være klumsete og trå feil på det seksuelle området også. Dette ville jeg personlig satt på kontoen for klumsete og ikke overgrep. Anonymkode: 92eff...8eb 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #60 Skrevet 27. juli 2020 I vårt forhold er dette ikke en voldtekt, fordi vi har pratet om dette på forhånd og blitt enige om at det er greit å kose litt når den andre sover. Jeg våkner jo og blir med, men om jeg våkner og sier at jeg er trøtt så respekterer han det Om dette er en voldtekt eller ikke er det kun du som vet svaret på, har dere pratet om dette på forhånd og føler du deg voldtatt? Anonymkode: 6449a...e91
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå